april 19, 2024, 03:10:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671576 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #780 på: august 25, 2010, 10:15:49 am »

Tenningskutt i fjerdegiret ved full boost? Lav batterispenning? Svak coil som ikke klarer å holde liv i tennpluggene når det blåses for fullt inn der med "laveksplosiv" E85 og plenty med boost?

Grattis med ny PB!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #781 på: august 25, 2010, 10:21:31 am »

ja svein blei bare litt skuffa da fuskinga fortsatt var der etter litt delebytting.
fant ut att det var greit å ha begge henda på rattet i 170-180... Gliser

giringa går ok bare jeg gikk justert stengene etter att det var demontert og lagde nye foringer. også måtte jeg jo skjerpe giringa etter å blitt mobbet av Jee  Glad
inngrep og skiftehylse på 2. gir er slitt så det skraper litt/ får ikke syncronisert skikkelig.
men med ny girkasse så blir det vel bedre
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #782 på: august 25, 2010, 11:34:37 am »

ja kalle det er i de baner jeg skal feilsøke.
før Scc så målte jeg spenning inn på tenningsanlegget under drift og det var 12v . så kjøpte jeg 15v regulator og la opp rele rett fra dynamo til sprut og tenning og har nå 14,6 v med vifter ++ på under drift.
det jeg stusser på er att den liksom "dør" helt og ikke bare går på 3 syl. nå er EDIS dobbeltenning som har coilpakke som er delt i 2. slik att 2 sylindere deler samme coil på en måte. mulig også tenningsmodulen kutter . attt ved for tett blanding så feiler gnisten som fører til noe muffens i modulen. ingen spesielle rare ting å se i log'en til sprutet.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #783 på: august 25, 2010, 11:43:31 am »

Imponerende tider og i det heletatt et imponerende bygge, helt klart min favoritt på scc Gliser
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #784 på: august 25, 2010, 11:47:13 am »

Imponerende tider og i det heletatt et imponerende bygge, helt klart min favoritt på scc Gliser
x 2.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #785 på: august 25, 2010, 13:28:45 pm »

Gratulerer med resultatene Jørn!
Litt mer tweaking nå så har du skremt bort alle "gremlinga". Det er mye godt potensiale gjemt i denne gamle bussen enda.

Imponerende fremgang og resultater sålangt, og jeg er sikker på at vi får se enda bedre tider fra dette heftige bygget om "kun kort tid"!

"WBX Power all the way" Blunker

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #786 på: august 25, 2010, 15:06:24 pm »

Ja den var fin og se Live på SCC og takk for hygglig prat ang motorbygging og bra deler
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #787 på: august 25, 2010, 15:07:36 pm »

Blir det kjøring på Rudskogen i helga?

Trur den vil slå veeeeldig godt an blant VW/Audiotene  Kult
Loggført

My religion is kindness
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #788 på: august 25, 2010, 16:56:38 pm »

Ikke noe å utsette på innsatsen, både når det gjelder mekking og kjøring, Tipper Jørn  topper hele driten neste år, med cheerleaders i sykepleieruniformer.  Men husk lovlig kors
Go Knasten  Kult



* prove.jpg (9.16 KB, 130x195 - vist 1694 ganger.)
« Siste redigering: august 25, 2010, 17:16:22 pm av cato® » Loggført
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #789 på: august 25, 2010, 19:35:48 pm »

Helt RÅTT!!


* knasten.jpg (27.43 KB, 600x450 - vist 529 ganger.)
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #790 på: august 25, 2010, 19:40:57 pm »

takk for det hyggelige !
*koz* *klemz*

har lyst å reise på Rudskogen ja på VWACN, tar en tur på søndag tipper jeg hvis været holder seg og kjører litt.

hmm hu der , Cato® må på en heftig crystalmeth kur før hu får nærme seg bussen min .
 har jo ikke hull borra for ingenting!!

men hadde det dukka opp ei slik (se nedenfor) så....  de  er kjent for å være noe av det letteste Rekker tunge



« Siste redigering: august 25, 2010, 20:07:36 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #791 på: august 27, 2010, 07:30:22 am »

ja kalle det er i de baner jeg skal feilsøke.
før Scc så målte jeg spenning inn på tenningsanlegget under drift og det var 12v . så kjøpte jeg 15v regulator og la opp rele rett fra dynamo til sprut og tenning og har nå 14,6 v med vifter ++ på under drift.
det jeg stusser på er att den liksom "dør" helt og ikke bare går på 3 syl. nå er EDIS dobbeltenning som har coilpakke som er delt i 2. slik att 2 sylindere deler samme coil på en måte. mulig også tenningsmodulen kutter . attt ved for tett blanding så feiler gnisten som fører til noe muffens i modulen. ingen spesielle rare ting å se i log'en til sprutet.

Skjekke litt i sprutet, har hørt om flere før som har hatt for dårlig med strøm til tenningsdelen på MS, vet ikke helt hvor, men han ene endte med å bytte sprut og da var alt kanon, kvalitetsikkring på dela til MS er vel kanskje ikke akkurat helt på topp, noe må dem vel betale for dem som kjøper sprut til 20000,- pluss også...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #792 på: august 27, 2010, 07:31:59 am »

Sier det igjen, drit rå buss og vanvittg kult å se deg farte nedover stripa, med bare litt blås som eneste lyd, og så ser man at det går fort.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #793 på: august 27, 2010, 08:05:12 am »

jeg har jo reserve MS box og har bytet den, men same shit.
dessuten så tar EDIS boxen seg av å fyre coilpakka. MS sier bare fra når.
og EDIS modul blei også byttet...sammmen med coilpakke.
har justert åpningen på pluggene...men i går var det lit fuktig på veien. så den dreiv å dro seg løs på 3.gir. når trykket kom
det var lit scary. så fikk ikke fult pådrag.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #794 på: august 27, 2010, 13:53:45 pm »

jeg har jo reserve MS box og har bytet den, men same shit.
dessuten så tar EDIS boxen seg av å fyre coilpakka. MS sier bare fra når.
og EDIS modul blei også byttet...sammmen med coilpakke.
har justert åpningen på pluggene...men i går var det lit fuktig på veien. så den dreiv å dro seg løs på 3.gir. når trykket kom
det var lit scary. så fikk ikke fult pådrag.

Ja da er jo det luket ut, de jeg tenkte på fyrte av et BMW system med MS så det blir vel omtrent samma som med EDIS, så det var faktisk i styrekretsen i MS det var noe bug's..
Huff kjett når det er slike bug's, hadde det vært noe gammalt ræl du drev med så...
Åssen plugger kjører du? Kan godt være at det er der det ligger.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #795 på: august 27, 2010, 14:58:09 pm »

kjører med Resistor plugger BPR7 som EDIS vil ha.
har jo noe tilsvarende oppsett på varianten , men med ett hakk varmere plugger og ikke fullt så høyt trykk.
skal handle noen BPR6 plugger i dag som er en grad varmere og teste litt i kveld ellers blir det kjøring på Rudskogen på VWACN treff i helga så får fiin mulightet å teste der.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #796 på: august 27, 2010, 18:34:15 pm »

når er det vwacn treff på rudskogen?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #797 på: august 27, 2010, 19:37:16 pm »

det står i posten over. nå i helgen
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #798 på: august 28, 2010, 00:07:34 am »

nå er jeg snart tom for ting å teste ut.
virker som lavere turtall og høyrere belastning på motoren trigger denne feilen.
har noen småting til å teste ut..men begynner å bli frustrert!!!! arghhh!!
har i kveld byttet til andre plugger med annen varmeverdi, justert elektrodeåpnig..
same shit.
justerte ned ladetrykket også...men ingen forandring.
hadde en testur i 4.gir. og full belastning fra 2500-->  ved ca 3500 (kun 0,3bar i ladetrykk)så  kom samme symptomer.
lugging..motor "dør" liksom i noen 10 dels sekunder.

tenker litt i mekansike baner også.. denne motoren har unormalt lavt oljetrykk i forhold til andre WBX'er jeg har satt sammen..
tankene går litt i disse baner: f.eks stor klaring på ett rådelager ..liten vendehøyde..stempel som napper oppi  toppen.
men snart er sesongen over, ny motor står i bukken og er under bygging, så jeg gasar til det rasar! . Rekker tunge
lastet opp og har tenkt meg på rudskogen uansett.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #799 på: august 28, 2010, 07:29:38 am »

kjører med Resistor plugger BPR7 som EDIS vil ha.
har jo noe tilsvarende oppsett på varianten , men med ett hakk varmere plugger og ikke fullt så høyt trykk.
skal handle noen BPR6 plugger i dag som er en grad varmere og teste litt i kveld ellers blir det kjøring på Rudskogen på VWACN treff i helga så får fiin mulightet å teste der.

Hvorfor varmere plugger? har du prøvd kaldere? Varmere plugger krever lavere temp og lavere trykk for å tenne skikkelig, kaldere plugger høyere temp og trykk, blir vel ikke kaldere til verre det går selv med E85???
sakset fra:http://www.ngksparkplugs.com/tech_support/spark_plugs/p4.asp?mode=nml
When using an ethanol blend fuel with high ethanol content in high performance applications, a colder heat range may be necessary.  The spark timing can be advanced further because ethanol blend fuel has a higher resistance to knock (higher octane).  Due to the decreased knock, there will be less audible “warning” from knock before the spark plug overheats and pre-ignites.
Some types of fuel additives in lower quality fuels can cause spark plug deposits that can lead to misfires, pre-ignition, etc.

Jeg har alltid kjørt med kaldere plugger enn anbefalt, alltid noen som har ment det har vært tull. Men det har funket for meg helt siden jeg kjørte moped, da også var det snakk om B7, jeg kjørte BP9, nå kan det vel være at BP'ene gjorde at pluggene ble varmere enn om jeg hadde kjørt rene b plugger, men uansett 7'ere og 8'ere røyk støtt når jeg ikke fikk tak i 9'ere.

Lykke til
« Siste redigering: august 28, 2010, 07:47:36 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #800 på: august 28, 2010, 08:12:01 am »

ja får prøve det- grunnen til att jeg testet varmere også var att eksos tempen er 100-150 grader ca under det man kan forvente på benzin. da tenkte jeg att tempen inne i sylinderene er nogenlunde tilsvarende lavere. en varmegrad utgjør ca 70-100 grader i syl temp i følge NGK.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #801 på: august 28, 2010, 08:58:07 am »

Du har sikkert prøvd det meen, brodern hadde en sierra cosworth som kuttet når ladetrykket kom for fullt. Der reduserte vi åpningen på pluggene med noen tiendeler og det hjalp.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #802 på: august 28, 2010, 19:09:43 pm »

takker for tips her.
ser ut so jeg har funnet feilen... Glad
har vært på VWACN treff på Rudskogen i dag og kjørt MASSE  Osteaktig og det var ikke tenning.. ei heller mekanisk i motor.(ja det var en desperat tanke)
studerte log'ene i går kveld og så att trykket i innsugsøra(MAP signalet) var det første som "datt"...så turtall.
helt marginalt , men nok.og att innsugstempen blei påvirket litt da dette skjedde.
temp sensoren til innsugslufta ligger rett ved pop-off ventilene.
hmm
så lå jeg med ping-pong øyer og fikk ikke sove i natt så da blei det litt grubling. kom på att de pop-off ventilene jeg bruker har sine begrensinger. bruker bosch "CBV" fra SAAB  . disse skal vistnok holde opp til litt over en bar.sier'em
men avhengig av trykket også som hjelper til med å stenge.
når jeg kom på rudskogen så koplet jeg om på disse (disse KAN koples motsatt for å holde mere trykk, men åpner visst ikke så fort som ved normal retning)
og satt utpå banen . ingen symptomer Gliser
så da blei det nesten 1,5 time på banen i dag , sjæfår og bil blei svett.
har noe inboard på gang.
hjalp  å få i gang bakbremsene også  Øyerulling
*happy inside AND outside!!"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #803 på: august 28, 2010, 20:02:17 pm »

venter spent på inboard opplevelse.... Glad
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #804 på: august 28, 2010, 21:18:00 pm »

det var gode nyheter.

Moro at noen deler feilsøking og problemløsning med resten av oss.
Loggført
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #805 på: august 28, 2010, 21:57:14 pm »

Grattis Jørn Glad Glad  godt du fant ut av det Glad
Loggført
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #806 på: august 28, 2010, 22:32:11 pm »

Så veldig bra ut på banen!! Moro og se en god gammel buss blant alle de moderne vannbilene... Kult
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #807 på: august 28, 2010, 22:41:17 pm »

Ja var helt rått og kjøre i dag. Glad bilen funker ganske bra nå .
blei sånn passe sliten i armene
støl i mårra!!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #808 på: august 29, 2010, 09:01:56 am »

det var gode nyheter.

Moro at noen deler feilsøking og problemløsning med resten av oss.

Ja ikke sant :-) kjekkere det, enn å kun lese et innlegg om hvor perfekt alt er.

Godt det løste seg og at du fikk rallet fra deg i helga Jørn!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #809 på: august 29, 2010, 09:05:33 am »

sånn da ver det lastet opp noe kjøring  Glad




Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!