mars 28, 2024, 23:47:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666531 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #90 på: februar 12, 2009, 19:24:15 pm »

Bussen er klar for stripa til SCC 09 går eg ut ifrå? Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #91 på: februar 12, 2009, 19:46:47 pm »

målet er å stille til start der ja...men kun i grunning. Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #92 på: februar 12, 2009, 19:50:00 pm »

Gler meg!!! Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Are
Medlem
***
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #93 på: februar 12, 2009, 19:54:05 pm »

Ser utrolig bra ut  Gliser Har du noen planer om å få ombyggingen godkjent hos tilsynet for etikk og moral?
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #94 på: februar 12, 2009, 20:05:31 pm »

NEI
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #95 på: februar 12, 2009, 20:34:55 pm »

Godt svar! Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #96 på: februar 12, 2009, 21:21:47 pm »

Kanontøft. Litt knoteblekk her og........Enda en grunn til å reise til esssese.........
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #97 på: februar 13, 2009, 10:42:49 am »

målet er å stille til start der ja...men kun i grunning. Rekker tunge
Norges raskeste t2,,,den tittelen (om den er rett) er nok en saga blott etter årets scc
Dette racebuss prosjektet er en fryd og følge med på  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #98 på: februar 13, 2009, 11:09:11 am »

Superheftig dette Jørn!!! Får vi Norges første hjulløft med T2 på SCC i år kanskje??! Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #99 på: februar 13, 2009, 16:41:48 pm »

hehe.. da må jeg feige ut å kjøpe slicks da..??  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #100 på: februar 14, 2009, 22:31:31 pm »

noen timer i garasjen i dag. tross kulda. Brrrr....  Sjokkert

Prøvde  noen fuchs bak på bilen for å se lit på innpress etc  7x16" passet greit. gikk akkurat klar av skjermbuen.
men felgene blir nok 7x17" som på tegningen.
Fikk begynnt på plassering av radiator og batteri og rensket fester til den originale benken.



* DSC06930.JPG (104.47 KB, 640x480 - vist 432 ganger.)

* DSC06932.JPG (124.82 KB, 480x640 - vist 399 ganger.)

* DSC06935.JPG (147.17 KB, 640x480 - vist 419 ganger.)

* DSC06936.JPG (132.44 KB, 640x480 - vist 401 ganger.)

* DSC06937.JPG (138.14 KB, 640x480 - vist 398 ganger.)

* DSC06938.JPG (145.83 KB, 640x480 - vist 411 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:20:56 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #101 på: februar 15, 2009, 21:58:41 pm »

babysteps videre 
Radiatoren var akkurat bittelitt for brei. så siden høggern var stengt i dag og arbeidslysta var tilstede modifiserte jeg heller bilen til radiatoren istedet for å  leite frem en ny radiator som var 2 cm smalere.
dessuten passer inn/ut løpet bra på denne radiator'n til mine planer.
også er det en "T3-WBX Radiator" Osteaktig

kassa til batteriet blei ferdig tilpasset også. 
progress



* DSC06952.JPG (133.47 KB, 640x480 - vist 355 ganger.)

* DSC06953.JPG (139.76 KB, 640x480 - vist 385 ganger.)

* DSC06957.JPG (140.11 KB, 640x480 - vist 373 ganger.)

* DSC06967.JPG (148.04 KB, 640x480 - vist 361 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:19:05 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #102 på: februar 15, 2009, 22:04:12 pm »

vurderer også å montere ett lite jålete varmeapparat , og kople det på røret som går til kupeen
for å få litt lunk og duggfrie ruter.




* DSC06966.JPG (47.57 KB, 640x480 - vist 447 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:18:01 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #103 på: februar 16, 2009, 08:00:34 am »

Kan du ikke bare rute noe av luften fra radiatoren inn på varmekanalen da?  Osteaktig

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #104 på: februar 16, 2009, 10:53:03 am »

God ide å plassere radiatoren der! Cool!
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #105 på: februar 16, 2009, 11:07:49 am »

er du sarkastisk nå JHU.. ??
vi får se hvordan et fungerer. håper og tror  det skal funke bra .
blir å lage noen form for scoooop under der også. litt sånn brøyteskjær typen.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #106 på: februar 16, 2009, 11:12:19 am »

Nei jeg er IKKE sarkastisk!
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #107 på: februar 16, 2009, 11:13:18 am »

 Kysser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #108 på: februar 16, 2009, 22:47:44 pm »

filte opp noen hull i tverrbjelken for å hjelpe påmed luftstrømmen til radiator'n
mulig de blir litt større.. men sliten i høyra nå asså....


* DSC06971.JPG (130.9 KB, 640x480 - vist 420 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:17:29 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #109 på: februar 16, 2009, 23:54:02 pm »

så mens jeg hviler høyra så brukte jeg venstra (mest) til å teste hjul bak.
går vel for 8,5" bak



Først 7x17 ET55




så 9x17 ET55






Sist 8,5x17 ET50




Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #110 på: februar 16, 2009, 23:56:02 pm »

målene er tatt med Type1/3 irs bakstilling og 944 NA/924 turbo bakbremser....
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #111 på: februar 17, 2009, 08:45:40 am »

filte opp noen hull i tverrbjelken for å hjelpe påmed luftstrømmen til radiator'n
mulig de blir litt større.. men sliten i høyra nå asså....



Blir du sliten i høyre-hånda for å gå over så mye høl??  Øyerulling
Du må bruke venstre litt å da veit du..

Ser kult ut dette. Blir spennende å se mot våren....og SCC
Loggført

per
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: Telemark



Vis profil
« Svar #112 på: februar 17, 2009, 08:48:35 am »

Gleder meg til SCC ! dette blir en flott vogn.

Per.
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #113 på: februar 17, 2009, 08:58:12 am »

filte opp noen hull i tverrbjelken for å hjelpe påmed luftstrømmen til radiator'n
mulig de blir litt større.. men sliten i høyra nå asså....


Blir du sliten i høyre-hånda for å gå over så mye høl??  Øyerulling
Du må bruke venstre litt å da veit du..

Alle vet vel at Knasten ikke driver med "venstehåndarbeid". Blir skikkelig bra dette
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #114 på: februar 17, 2009, 09:14:45 am »

Dette er bare tøft, gleder meg til å se dette udyret på stripa  Gliser
Loggført

Member #1 /Spliths venner
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #115 på: februar 19, 2009, 00:03:02 am »

hyggelig med tilbakemeldinger. Glad

Sveist fast batteri kassa, og felt inn en bit som jeg skjærte ut i forbindelse med denne.
også kommet i gang med girspak opplegget.
skar ut girspakfeste fra ei bunnplate og laget en brakett.






* DSC06983.JPG (148.86 KB, 480x640 - vist 373 ganger.)

* DSC06985.JPG (163.94 KB, 480x640 - vist 438 ganger.)

* DSC06989.JPG (142.07 KB, 480x640 - vist 367 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:16:39 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #116 på: februar 21, 2009, 00:58:56 am »

jobbet videre med radiator opllegget.
den originale T3 vifta bygger for mye bakover, så jeg angasjerte min faste HøggerJùgend Cato som skaffet en slankere vifte
lagde til noe gummioppheng til radiatoren
OGså kom det 2 stk Snadder-i-boks..   Rekker tunge



* DSC06992.JPG (140.93 KB, 640x480 - vist 340 ganger.)

* DSC06993.JPG (130.58 KB, 640x480 - vist 394 ganger.)

* DSC06994.JPG (138.54 KB, 640x480 - vist 408 ganger.)

* DSC06995.JPG (151.94 KB, 640x480 - vist 432 ganger.)
« Siste redigering: mars 19, 2009, 00:15:30 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #117 på: februar 21, 2009, 11:19:25 am »

Kjempemessig dette Jørn, keep it coming! Helt i toppen på favorittrådene mine på www  Glad
Loggført
Endre D
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 1323
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #118 på: februar 21, 2009, 12:57:54 pm »

Fantastisk kreativitet og ferdigheter - inspirerende  Glad
Loggført



"When the Boogeyman goes to bed, he checks his closet for Chuck Norris"

Røten bay - be gone!
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #119 på: februar 21, 2009, 21:23:18 pm »

hvor skal lufta FRA radiatoren gå?  husk at det er nesten viktigere enn å få inn lufta.
Jeg ville vinklet radiatoren andre veien slik at fra lufta gikk ut under bilen. Der er det mest sug.

Pass deg for vannlås på slangene.   Ellers ser dette gøy ut!!
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!