mars 29, 2024, 12:27:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666636 ganger)
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2082
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #360 på: mai 28, 2009, 22:16:38 pm »

Looking good.....Liker hullmønsteret i skilleveggen...plass til mye rart der.....
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #361 på: mai 29, 2009, 11:34:56 am »

porten var høy ,, men skjedde visst noe "bud" runden .
så ingen kaffe latte racer på meg  ba-bu-hu....  Trist

Ble det noen runde altså? Rekker tunge

Nok om det: bussen din har blitt übertøff, gleder meg til å se den på stripa!

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #362 på: juni 04, 2009, 16:33:55 pm »

Genialt prosjekt! beste prosjekttråden på lenge!

ekke redd for å gå andre veier, det er kuli!
Loggført
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #363 på: juni 06, 2009, 17:28:17 pm »

Når kommer det no hardcore turbo mekking her a Jørn!!! Osteaktig
Blir fett med svær turbo baki bussen!!  Gliser
« Siste redigering: juni 06, 2009, 18:13:28 pm av 1303s2387 » Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
RZR Sune
Medlem
***
Innlegg: 218
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil
« Svar #364 på: juni 10, 2009, 12:45:25 pm »

...har vært stille på oppdateringen... betyr det at det jobbes hardt i garsjen?
any updates Jørn? Vanvittig kul tråd å følge dette!!!

Sune
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #365 på: august 26, 2009, 17:23:51 pm »

Stakkars Jørn som har mistet hele trackingen her... kanskje den verste tråden å miste etter mitt syn Gråter
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #366 på: august 26, 2009, 18:39:28 pm »

Hva ble bestetida på SCC da? Fikk med meg 12.85 tror jeg det var....

Kongebuss Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #367 på: august 26, 2009, 20:17:51 pm »

Man kunne jo kontakte Trond om det var noe kritisk han skulle prøve å hente fram.. jeg mener denne tråden kvalifiserer. Blunker
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #368 på: august 28, 2009, 09:31:15 am »

holy glycol! her var det mye som var borte ja   Sjokkert
shit happens.
det beste er jo att forumet  er oppe igjen.
er nu halveis i ferien og har vært mere eller mindre uten netttilgang den siste uka...+ att magan har vært  full av andre væsker.
men skjønte det var noe alvorlig da jeg var innom med 4 dagers mellomrom og vwnorge fortsatt  var nede
uansett så er det jo tegn på att  jeg fikk gjort en del de 2 siste månedene.
jeg får vel oppdatere tråden litt sakte men sikkert selv om jeg fikk høre av ett par folk på scc att noen blei kvalme av tråden(e) mine.  Øyerulling
det bunner og grunner ned i go gammeldags misunnelse tipper jeg
men  mange folk har sett min store  blanke panne og det meste preller av på denne
hadde det ikke vært for andre prosjekt tråder og nettsider/blogger/youtube videoer etc hadde jeg aldri funnet inspisrasjon og lyst til å holde på såpass mye som jeg gjør.kvalme , skrytende , dårlige eller ikke.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #369 på: august 28, 2009, 09:34:24 am »

Jørn, slike kommentarer må du bare la skli rett forbi deg og heller la de folka som ytrer dem bruke energi og tid på det. Ikke gjør det selv... Det er bare sprøyt og jeg håper du oppdaterer like flittig som du har da det er helt utrolig kjekt å se, og lese om alt det kreative arbeidet du gjør, og FÅR til.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #370 på: august 28, 2009, 09:43:40 am »

elsker denne tråden....og bilen
ikke bare fordi du har peiling, men fordi du ikke er av dem som skryter.
helt rått  Glad

keep upp the good work
Loggført

bumblebee
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #371 på: august 28, 2009, 12:38:26 pm »

Du Jørn,,slackers ++ skal til Santa Pod 23.-25. april neste år,,vil ikke være med du da?
Berserk blir med også, så det blir som i skikkelige gamle dager,båt til England,,plyndre og drekke litt før hjemreise  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #372 på: august 28, 2009, 12:41:08 pm »

Når jeg så den notchen smelle i betongen på gardemoen så begynte jeg å undre på hvordan det måtte være å kjøre drag med en t2. Skal vel litt til å hente inn sleng på brødbomma di i 200 km/t vel.

Blir det bur i bilen til neste år etter ?
Loggført

1961 T1 - Custom
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #373 på: august 28, 2009, 12:52:35 pm »

ja tur til santapod hadde vært morro.
men er egentelig ikke så glad i UK.
gourmet mat som fish'n'chips, mursteinsbygninger , regn og stygge damer.
planen er å prioritere oldtimer grandprix på nurgburgring
 Rekker tunge kjenner meg sjøl såpass godt att jeg tviler på om kjerra  er raceklar så "tidlig" i sesongen. Glad
blir noen modifikasjoner i vinter. bla. ny girkasse.bur++
som kjetil nevner her så SKAL jeg ha  bur inn. ett skikkelig ett-
må si det var litt småscary i nesten 170 kmt der med en forstilling som ikke fjøret og spissing tatt etter eyeballing metoden + en clutch  som blødde mellom sånn att jeg ikke fikk fridd ut girkassa.men adrenalinet dempet de værste inntrykka . heldigvis.


Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #374 på: august 28, 2009, 13:07:18 pm »

må si det var litt småscary i nesten 170 kmt der med en forstilling som ikke fjøret og spissing tatt etter eyeballing metoden + en clutch  som blødde mellom sånn att jeg ikke fikk fridd ut girkassa.men adrenalinet dempet de værste inntrykka . heldigvis.


Blir jo redd bare av og lese dette,,skjønner godt at sikkerhet blir prioritert i vinter. Og bra er det.
 
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #375 på: august 28, 2009, 13:20:49 pm »

Oldtimer GP, når er det?

Var å så litt på Oldtimer Classic på ringen for mange år siden, var vel i månedskiftet september/oktober.

Anbefales varmt!

MB SSK på full guffe er mektig, men Bentley boys tok kaka! Kjørte som om de hadde stjælt shiten! Gliser

Og mange andre, nyere klasser.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #376 på: august 28, 2009, 13:25:51 pm »

For all del la oppdateringen komme tett som haggel,når ikke jeg får gjort noe sjøl er det en veldig inspirasjon å se på dine fremskritt. Et svakt grønnskjær har jeg nok i trynet når jeg ser hvor flink du er med TIG ,men det skal jeg greie å leve med. Godt jeg kan trøste meg med at jeg også kan maskinere... skal ønske meg sånn gjennomføringsevne som du har av nissen forresten.

Tips fra meg: ikke gidd å bry deg om brønnpisserne som gulper ut av seg ting, stå på  med det du tror på sjøl (det viser seg at det blir gørrbra)
Loggført

Seaside VW Klubb
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #377 på: august 28, 2009, 20:53:08 pm »

Jækla god betegnelse du hadde på UK Jørn..  Osteaktig Som om jeg skulle ha sagt det selv..
Takk for sist forresten. Var en trivelig opplevelse å se bussen din live..  Kult
Vi snakkes...
Petter'n.
Loggført

Keirn
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Malmø


Magister Mundi Sum


Vis profil WWW
« Svar #378 på: august 29, 2009, 20:07:36 pm »

Nå vil vi vita hva som skjer i mökkakjeller'n !!  Gliser
Loggført

Om du ikke kan reparere det med en hammer, er det sikkert en elektrisk feil....
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #379 på: august 29, 2009, 21:53:39 pm »

Mannen er på ferie i Asia - må hente seg inn igjen etter alle strabasene Osteaktig
Nå vil vi vita hva som skjer i mökkakjeller'n !!  Gliser
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #380 på: september 17, 2009, 11:20:07 am »

har du noe oppdateringer jørn Rekker tunge
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #381 på: september 17, 2009, 13:18:32 pm »

jeg får vel oppdatere tråden litt sakte men sikkert selv om jeg fikk høre av ett par folk på scc att noen blei kvalme av tråden(e) mine.  Øyerulling
Blir igrunn kvalm av trådene dine. Er av de som foretrekker bilene i nogelunde opprinnelig form, men når jeg ser hva du har fått til med Varianten så blir jeg kvalm av misunnelse. Noe så gjennomført RÅTT som den bilen. Og jeg tviler på at denne her blir noe dårligere etterhvert. Er misunnelig på kunnskap og evner....og mot til å gå igang med psyke prosjekter som denne bussen. Stå på.
Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #382 på: september 17, 2009, 18:47:49 pm »

Ja Jørn hær er det bilde jeg tok i sommer.
Jeg ville tatt kontakt med Åke Wickstrøm Blunker

Mags


*  (106.72 KB, 922x692 - vist 504 ganger.)

*  (125.07 KB, 922x692 - vist 534 ganger.)
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #383 på: september 17, 2009, 21:09:31 pm »

jeg får vel oppdatere tråden litt sakte men sikkert selv om jeg fikk høre av ett par folk på scc att noen blei kvalme av tråden(e) mine.  Øyerulling
Blir igrunn kvalm av trådene dine. Er av de som foretrekker bilene i nogelunde opprinnelig form, men når jeg ser hva du har fått til med Varianten så blir jeg kvalm av misunnelse. Noe så gjennomført RÅTT som den bilen. Og jeg tviler på at denne her blir noe dårligere etterhvert. Er misunnelig på kunnskap og evner....og mot til å gå igang med psyke prosjekter som denne bussen. Stå på.
Glad


Glad ærlig ja
det går nesten bare på prioriteringer .
jeg har i det siste prioritert mange timer i garasjen
de siste åra ....  Tvilende

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #384 på: september 17, 2009, 21:20:31 pm »

kjører på med litt mere bilder og info om bygget her etter server crasjet.
etter lakk så fikke jeg endelig montert kassa
en std 091 buss kasse med ZF 40% diffbrems og clutchus fra T3 syncro for hydraulsik clutch.



* DSC07551.JPG (157.53 KB, 480x640 - vist 438 ganger.)
« Siste redigering: september 18, 2009, 23:13:39 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #385 på: september 18, 2009, 23:16:03 pm »

kobling av elektrisk i panelet i taket og releopplegg


* dsc07598.jpg (144.81 KB, 640x480 - vist 389 ganger.)

* DSC07559.JPG (141.41 KB, 640x414 - vist 389 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #386 på: september 18, 2009, 23:17:18 pm »

så montert radiator og giroverføring.


* DSC07569.JPG (149.49 KB, 640x480 - vist 397 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #387 på: september 18, 2009, 23:18:37 pm »

høyt henger'em men sure er de ikke!!
prøvemontering av motor deler


* DSC07605.JPG (165.75 KB, 640x480 - vist 532 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #388 på: september 18, 2009, 23:20:43 pm »

modifisering av intercooler.måtte dreie noen stusser for å sy sammen røropllegget.
 


* DSC07615.JPG (143.97 KB, 640x480 - vist 356 ganger.)

* DSC07613.JPG (119.64 KB, 480x640 - vist 333 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #389 på: september 18, 2009, 23:22:45 pm »

takk til LYNET for donasjon av gamle saft/melkerør som blei innsugsoplegg.
 Glad



* DSC07618.JPG (116.8 KB, 640x480 - vist 335 ganger.)

* DSC07620.JPG (146.96 KB, 640x480 - vist 408 ganger.)

* DSC07619.JPG (144.15 KB, 640x480 - vist 368 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!