april 19, 2024, 13:18:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671670 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #570 på: mars 19, 2010, 23:23:02 pm »

goldenshower!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #571 på: mars 20, 2010, 00:27:37 am »

Nå som du har stoppet fronten av kassa fra å gå opp foran, vil motorfestet i bakkant klare trykket nedover? Jeg ville ha snudd bakre kassefeste også.
« Siste redigering: september 29, 2010, 07:10:14 am av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #572 på: mars 20, 2010, 00:36:46 am »

det er tenkt som ett "vridningsfeste"
det er den helt bakre bjelken/festene som tar seg av den jobben
da det bakre feste har best utgangspunkt for å håntdere kraft x arm 
det sitter det 4 stk fester som er "forspent".
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #573 på: mars 20, 2010, 00:53:22 am »

her ett bilde av bakre feste som  etter planen skal ta seg av bevegleser "nedover"



* DSC08678.JPG (149.99 KB, 640x480 - vist 638 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #574 på: mars 20, 2010, 01:15:13 am »

Da har du det klart
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #575 på: mars 21, 2010, 00:12:52 am »

2. delen av girproblemene tror jeg lå i prototypen for giroverføringa
her brukte jeg brukte foringer fra T3 som egentelig ikke er helt konstruert for denne jobben+ att stagene krever tight fit for å fungere optimalt
kjøpte meg ett emne med POM
(må si jeg forstår de som bruker dette greiene.. veldig lett å jobbe med + att det virker solid, anbefales Glad )
dreide til ett par foringer som jeg skal prøve først.
byttet ut 2 av 3 foringer med dette opplegget
evt lage til en 3. foring.



* DSC08686.JPG (141.47 KB, 640x480 - vist 413 ganger.)

* DSC08685.JPG (113.55 KB, 640x480 - vist 417 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #576 på: mars 21, 2010, 16:07:54 pm »

Hvor skaffet du de kraftige gummifestene fra? er på jakt etter noe lignende.

her ett bilde av bakre feste som  etter planen skal ta seg av bevegleser "nedover"


Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #577 på: mars 21, 2010, 16:17:11 pm »

det er std T3 WBX fester
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #578 på: mars 21, 2010, 16:20:15 pm »

Hvor handlet du POM'n din? Skulle laget noen nye foringer i hjulopphenget på 412 Carrera'n, lurer på om ikke POM er tingen?

Du som er nyfrelst POM entusiast burde oppsøke denne siden..... http://www.pomwonderful.com/

 Gliser Osteaktig
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #579 på: mars 21, 2010, 16:52:53 pm »

kjøpte POM på Industrisenteret

Haraune: jeg har flere slike fester
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #580 på: mars 21, 2010, 23:31:54 pm »

Øyvind: Tror du får det du trenger på Vestpak rett ved siden av Kvardrat
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #581 på: mars 22, 2010, 09:40:05 am »

Jeg tror at girvelgermekanismen din lider av skrå seksjonen som er midt i, tror du må til med mye smøring så det blir minimalt med vinkelendring (ved giring) i den skrå seksjonen. Tenker litt på kabel overføring selv... funker jo helt knall i de fleste biler jeg har prøvd med det...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #582 på: mars 22, 2010, 11:55:09 am »

Disse selger de fleste typer plast......
http://www.vink.no/
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #583 på: mars 23, 2010, 12:22:32 pm »

Jeg tror at girvelgermekanismen din lider av skrå seksjonen som er midt i, tror du må til med mye smøring så det blir minimalt med vinkelendring (ved giring) i den skrå seksjonen. Tenker litt på kabel overføring selv... funker jo helt knall i de fleste biler jeg har prøvd med det...

Mye bil med presis fin giring som bruker kabel.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #584 på: mars 23, 2010, 23:26:17 pm »

jeg skal gi meg sjøl  èn eller to mulighetet  til å forbedre stag systemet mitt før jeg evt må investere i noe annet opplegg ala Wiregiring!
rakk ikke alt i fjor!
detta er billigere Rekker tunge
pga det vinklede staget så setter det store krav til att foringene er tighte og ikke gir noen slakk opp/ned.
slakken er eliminert så godt det lar seg gjøre  nå uten att det går for tregt
virker tight og fint . Rekker tunge

 


* DSC08696.JPG (107.52 KB, 640x480 - vist 458 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #585 på: mars 23, 2010, 23:32:53 pm »

ellers trenger jeg tips om hvor jeg kan finne dimmensjoner på hjul lager foran.
såkalte "tapered roller bearings" for å få porsche 968 hub'ene på bay spindlene.
har browset det meste av std tabeller over tapered roller bearings fra SKF etc, men finner ikke de std dimensjonene fra 968 hubene der engang.
lurer litt på om det er egne tabeller for såkalt hjul lager.
??
tips mottaes!
skulle hatt hjul lager (foran altså , koniske rulle lager)med følgende dim

D(ytterdiameter)=60mm  
d(innerdiameter)=31,80mm


og

D(ytterdiameter)=50mm  
d(innerdiameter)=19mm
« Siste redigering: mars 23, 2010, 23:38:10 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #586 på: mars 24, 2010, 00:16:16 am »


Hvis jeg ikke er for trøtt nå så kan det forenkles til å spørres sånn her:
 hvilke hjul lager kan brukes ved montering av Porsche 968 hub på 944NA spindel.?

*gjesp*
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #587 på: mars 24, 2010, 09:12:49 am »

Hvis du lager den vinklede seksjonen endel lengre, så du får slakkere vinkler i leddene, vil nok giringa gå litt lettere. Men hvor mye?
« Siste redigering: mars 24, 2010, 09:25:45 am av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #588 på: mars 24, 2010, 11:40:10 am »

ellers trenger jeg tips om hvor jeg kan finne dimmensjoner på hjul lager foran.
såkalte "tapered roller bearings" for å få porsche 968 hub'ene på bay spindlene.
har browset det meste av std tabeller over tapered roller bearings fra SKF etc, men finner ikke de std dimensjonene fra 968 hubene der engang.
lurer litt på om det er egne tabeller for såkalt hjul lager.
??
tips mottaes!
skulle hatt hjul lager (foran altså , koniske rulle lager)med følgende dim

D(ytterdiameter)=60mm  
d(innerdiameter)=31,80mm


og

D(ytterdiameter)=50mm  
d(innerdiameter)=19mm


Prøv å ringe industrisenteret i oslo, de har masse lagere Glad
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #589 på: mars 24, 2010, 12:29:20 pm »

Momentum i Stålfjæra er også flinke. er SKF forhandler, fin også når en trenger å finne simeringer i spesielle mål.
cb
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #590 på: mars 24, 2010, 13:02:41 pm »

Fadum eller industrisenteret da Jørn?
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #591 på: mars 24, 2010, 15:17:58 pm »

Hva med å lage noen adapterringer da, du som har dreiebenk og greier.
Vet det ble gjort for å putte 911 skiver på 412 bl.a.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #592 på: mars 24, 2010, 15:32:52 pm »

På merkelig vis kunne jeg kombinere ytre ringene av lagrene fra 911 med indre bane og kuler fra 61 Transporter...  dvs. to lager ble ett... som ikke finnes over disk.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #593 på: mars 24, 2010, 23:26:16 pm »

Hvis du lager den vinklede seksjonen endel lengre, så du får slakkere vinkler i leddene, vil nok giringa gå litt lettere. Men hvor mye?

ja  enig i dette , men det er ikke mye mer å gå på der ..noen cm , maybe
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #594 på: mars 24, 2010, 23:45:57 pm »

ja Jon roar så er det det samme løsning jeg har gjort på prøvemonteringen, dreiv å tenkte , men vurderte det til  å være litt cowboy løsning  der og da.
 etter ditt tips så kikket jeg nærmere på det og det ser ut til å gå greit.
sylindrene i lageret kommer littebitt lenger inn i skåla, men med samme vinkel

så dette blir løsning på indre lager

ytre lager så skal jeg sjekke i morgen , men tviler på att dette finnes.
finner ingenting på nett kataloger.

ja geir , jeg har dreibenk , men mangler dreistål for innvendig "presisjons" dreiing av mindre ting... *kjøpe*

i.o.m. att 944/968 spindelene er kortere enn Bayspindler så må lagerene fores ut , så dreier (eller får laget) en kombinert adapter/foring til det ytre lageret.

mål på adapter ring Rekker tunge


* adapter968_latebay.jpg (152.71 KB, 601x514 - vist 303 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #595 på: mars 28, 2010, 22:39:25 pm »

Da var lager problemet løst (foreløpig)
Dreide ut av alu og presset inn.
målene på tegningen må korrigeres litt da det blei "dobbel" presspassning på lageret Glad

ett par bilder av adapter foringen for de ytre lagrene og spacerforing for indre lager



* DSC08702.JPG (156.77 KB, 640x480 - vist 333 ganger.)

* DSC08700.JPG (150.72 KB, 640x480 - vist 279 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #596 på: mars 28, 2010, 22:44:23 pm »

startet på adapterplata til calipere.
har hatt lyst på kappesag til stål en stund.
men er på budget om dagen så da fikk China gjerdesaga med stoor kappeskive fra vinkel sliper  gjøre jobben.  Rekker tunge

(JULA har tilbud på sånn sag til 899.- med dobbel sleide.+ store kappeskiver rimelig, da har man metalkapp til under 1000.- lappen)
helgens cheap'O verktøy tips. Gliser


* DSC08704.JPG (172.38 KB, 480x640 - vist 385 ganger.)

* DSC08706.JPG (149.05 KB, 640x480 - vist 331 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #597 på: mars 28, 2010, 23:56:02 pm »

Skiveoppsettet foran, hvilken Porsche er det hentet fra?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #598 på: mars 29, 2010, 00:03:38 am »

hub'ene er fra 968. mulig de er like nyere 911..??
er ikke helt inn i delen til pårsche
skiver er fra 911/964 3.6 carrerra 2
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #599 på: mars 29, 2010, 00:08:14 am »

Topp, skulle hatt et par hub's foran på 412'n, og vil gjerne ha typen med "frontmontert" skive. Lettere og jobbe med da. Det ble innhandlet et par RS2 calipere forrige uke, så nå begynner det og bli bra med deler i bremseesken...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!