KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #960 på: februar 14, 2011, 10:47:06 am » |
|
sef
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
|
|
« Svar #961 på: februar 14, 2011, 19:38:48 pm » |
|
Jeg også bruker vanlig oppvaskmaskin som delevasker.... Vi har to stykker, ei på kjøkkenet og ei i kjeller'n.... Helt genialt faktisk... Prøv også med sitruspulver i maskina, funker greit
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Kid-A
Seniormedlem
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst
Hotshopper
|
|
« Svar #962 på: februar 15, 2011, 01:03:20 am » |
|
Ja jeg har no gammelt kjøleblekk til en 1600 T1-motor som skal rengjøres. Kanskje jeg skal ta sjansen
|
|
|
Loggført
|
My religion is kindness
|
|
|
VegarSkjulestad
Medlem
Innlegg: 170
Bosted: Froland!
Alltid jillt au! :D
|
|
« Svar #963 på: februar 15, 2011, 15:15:39 pm » |
|
så deg å bilen på gatebil treffet i september, og ble mektig imponert både på og utenfor banen
|
|
|
Loggført
|
BMW 316i 1.8l 04 special edition VW Boble 1303S
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #964 på: februar 15, 2011, 15:17:17 pm » |
|
Ja jeg har no gammelt kjøleblekk til en 1600 T1-motor som skal rengjøres. Kanskje jeg skal ta sjansen Tja, hvis du vasker dem godt først. Skal dem lakkes etterpå er det vel bedre å gi dem noen strøk med duxola og deretter en god vask. Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #965 på: februar 17, 2011, 22:34:23 pm » |
|
kommet litt videre her. installert foringer (uten uhell) varmet blokka og presset de inn etter kontrollmåling med denne kammen /løftere jeg har og så kommer forinengene ett stykke inn i blokka , så jeg tok å fresa opp olje retur "høla" fra støtstengrøra sånn att det ikke er noe mindre en originalt. måtte også mod'e hullene til oljekanalene i løfterboringene, dette tror jeg kommer av att disse foringene egentelig er beregnet for type 4 og muligens kanalene ikke er på samme plass,
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #966 på: februar 17, 2011, 22:36:12 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #967 på: februar 17, 2011, 22:37:44 pm » |
|
finjustering av klaring løfter mot løfterborringer. la meg på 1.5mm håper det er nok
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #968 på: februar 17, 2011, 22:56:13 pm » |
|
Tørrsumptank fra CB. enkel og grei tank. kun en stk perforert plateinnvendig. mange meninger om konstruksjonen på tørrsumptanker, men tester den som den er først siden mange kjører med denne . tenkte det ville være kjekt med egen tappeplugg + å se nivået i tanken uten å åpne lokket , så det hadde noen kaffemaskindeler til overs og dreide til noen aludingser som blei tig'et på.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4527
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #969 på: februar 17, 2011, 23:44:04 pm » |
|
Hehe, bra løsning Kreativt
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #970 på: februar 18, 2011, 00:03:29 am » |
|
tilsvarende deler er gjennomprøvd ved å takle 1000 vis av liter med glo Varm Espresso.
|
|
« Siste redigering: februar 18, 2011, 10:38:12 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #972 på: februar 18, 2011, 08:22:17 am » |
|
Haha! Kjempeløsning.
Hvorfor ikke montere en motorvarmer i tanken slik at du får fordampet eventuell E85 i oljen? Fordamper ved 85 gr. Og får du montert tanken lavere en oljenivået i motoren? Hvis ikke så blir det vel en form for flow ventil eller avstenging for å hindre at all olje renner tilbake og fyller opp motoren med de uheldige følgene det får?
Mvh BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
ORANGEBUG
Supermedlem
Innlegg: 938
Bosted: buvika
|
|
« Svar #973 på: februar 18, 2011, 08:27:36 am » |
|
kommet litt videre her. installert foringer (uten uhell) varmet blokka og presset de inn etter kontrollmåling med denne kammen /løftere jeg har og så kommer forinengene ett stykke inn i blokka , så jeg tok å fresa opp olje retur "høla" fra støtstengrøra sånn att det ikke er noe mindre en originalt. måtte også mod'e hullene til oljekanalene i løfterboringene, dette tror jeg kommer av att disse foringene egentelig er beregnet for type 4 og muligens kanalene ikke er på samme plass,
Hallois, hvor har du fått i disse foringene da? Rune.
|
|
|
Loggført
|
"schitsækka" ji mæ ti dde sanga å .........
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #974 på: februar 18, 2011, 10:07:16 am » |
|
Haha! Kjempeløsning.
Hvorfor ikke montere en motorvarmer i tanken slik at du får fordampet eventuell E85 i oljen? Fordamper ved 85 gr. Og får du montert tanken lavere en oljenivået i motoren? Hvis ikke så blir det vel en form for flow ventil eller avstenging for å hindre at all olje renner tilbake og fyller opp motoren med de uheldige følgene det får?
Mvh BB
Ja du er inne på noe, med banekjøring så blir ikke det noe problem å oppnå høy nok oljetemp slik att fuktigheten fordamper ut av olja . planen var å montere tanken i høyde med motoren/sumpen, slik att jeg slipper ventil , og att evt ca halvparten av av oljen siver ut i sumpen. det med varmer er vel kansje mer aktuelt med drag hvor man sjelden får noe oljetemp.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #975 på: februar 18, 2011, 10:12:19 am » |
|
Hallois, hvor har du fått i disse foringene da? Rune.
Foringene er kjøpt fra en Tysker kalt Thorsten Pieper. han har også tørrsump pumpa og noen super lette løftere (56g) av verktøystål som jeg har kjøpt. Tror også du kan gå via Skinne for å skaffe dette. Foringene presses inn og de trengs ikke å hones etterpå! sålenge løfterborringene er i normal stand/slitasje
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
OveF
Medlem
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder
|
|
« Svar #976 på: februar 18, 2011, 10:31:58 am » |
|
Thorsten Pieper kan kontaktes på thorsten.pieper@gmx.netOve
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #977 på: februar 18, 2011, 11:43:53 am » |
|
Er det ikke ånding på tanken fra CB? Det var lurt og montere egen tappeplugg. Har ikke det på min tank, må suge ut 9 liter olje det tar tid
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rabben
Seniormedlem
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland
Diktator -> Klubbløs #001
|
|
« Svar #978 på: februar 18, 2011, 12:02:19 pm » |
|
Basert på Tekkens erfaringer med nesten hele oljebeholdningen i blokka etter kun kort tid med lagring, så hadde jeg gått for en løsning for og stenge oljen inne i tanken når bilen ikke var i bruk. Det er nok også en fordel og ha skal du ta ut motoren uten at du har planer om og fylle olje på garasjegulvet
|
|
|
Loggført
|
--- Mvh Rabben
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #979 på: februar 18, 2011, 21:08:52 pm » |
|
planen var noe ala dette. siden WBX blokka rommer 4,5 liter for å gi normalt oljenivå og det er helt safe og kjøre/starte med , og jeg har ca 6 liter på tørrsumptanken. den takler sikkert en liter til uten å gjøre skade. da er tørrsumptanken NESTEN tom, og med montering som på bildet så skal det gå bra når oljenivået jevner seg ut. vil ikke bli så mye som 5 liter i sumpen . suge siden har jo 38mm drev sammenlignet med trykksiden som har 26 , så den vil suge oljen raskere ut av motor enn den klarer å dytte inn. .......håper vi. PS det er lufte nippel på toppen av tanken men den syns ikke på bildene.
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #981 på: februar 20, 2011, 11:56:36 am » |
|
hmm ja det må jeg si!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #982 på: februar 20, 2011, 21:36:55 pm » |
|
skulle montere kamdrevet på kam'em , men den var litt trang. leste monteringsanvisning på kamdrevet og der står det att drevet skal gå fritt. blei en liten runde med pussepapir i dreibenken. dette er vel mest viktig hvis man skal "retarde/advance" kam'en med motor sammen skrudd, att delene er lette å vri på.??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #983 på: februar 20, 2011, 21:43:05 pm » |
|
løfterene er også fra Thorsten piper,i verktøystål, no ala Udo becker løftere, skulle veie 56G men veide inn på 57G på min vekt disse er kun 26mm i diameter så da blei det enda viktigere å kontrollere geometrien mot kam. jeg legger på en 1K grunning på løfteren og snurrer kam'en noen runder rundt samtig som jeg presser løfter mot kam. er det farge igjen i ytter kant så gnager ikke kam på løfter og det skal i teorien gå bra. grunninga vaskes bort med tynner.
|
|
« Siste redigering: februar 20, 2011, 23:48:03 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #985 på: februar 23, 2011, 00:47:42 am » |
|
give me money
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
kammiz
Supermedlem
Innlegg: 702
Bosted: Oslo
Slammed Stockers Crew
|
|
« Svar #986 på: februar 23, 2011, 01:07:24 am » |
|
go for it
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #988 på: februar 25, 2011, 00:41:30 am » |
|
Erik Solheim hvor er du ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #989 på: februar 25, 2011, 00:50:33 am » |
|
siden Erik Solheim ikke har dukket opp så har jeg brukt budget metoden. han er vel i Afrika og deler ut penger til korrupte Afrikanske ledere som bruker penga på våpen i stedet for på folket, de få stedene penga faktisk har gått til folket og startet med f.eks jordbruk så har de fleste av disse stedene gått dårlig siden de ikke klarer å drive det.leste det i avisa for en stund siden. bruker std WBX sylindere (borret til 96mm) men da blir de for korte pga økt slaglengde og lenger råder så måtte fore ut sylinderene. brukte bunnen av noen org sylindere og dreide foringer ut av disse. WBX sylindere jar O-ring i bunnen , og beholdt det også på foringene. så neste gang jeg er småbrisen i godt lag, kan jeg kjyte av att jeg har sylindere og foringer med Dobble o-ringer foringene er hos MAGS for sliping til korekt mål.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|