mars 29, 2024, 11:42:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 666626 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1110 på: august 30, 2011, 09:42:49 am »

mulig jeg har oversett noe ,men hvilke brukerfeil fører til slikt Kalle.?

Du har nok ikke oversett noe. Det jeg har  h ø r t  er at alu utvider seg, det gjør ikke tuppene. Slark, vibrasjoner - løs tupp.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1111 på: august 30, 2011, 09:49:08 am »

mmm
og i kombinasjon med høyere belastning på stenger pga doble fjører, høyere turtall , ladetrykk etc så kan jo det være nok til att de løsner.
mulig kvaliteteten i aluminiumen er dårlig også dvs for myk + litt for dårlig presspassning/for stort hull i stengene

har kjørt med 0.10mm klaring, burde sikkert kjørt "løs null"
nå er det satt inn wbx stålstenger og 1.25 vipper, justert til "løs null"
det passet med geometrien også.
så får vi se hvordan det går. Osteaktig
an annen bakdel  er ca dobbelte vekten pr støtstang!!

en erfaring rikere, heldigvis ingen store konsekvenser.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1112 på: august 30, 2011, 10:54:06 am »

Husk at det kan være forskjell på Aluminum (US) og Aluminium (resten av verden) også... Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1113 på: august 30, 2011, 20:41:54 pm »

Benytter de samme støtstengene i motoren i SCC bussen. Skal bli interessant å se hvordan de ser ut når den åpnes i vinter, den har jo gått noen mil for å si det sånn..  Sjokkert
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1114 på: august 30, 2011, 20:44:37 pm »

er nok Maaaaaange som bruker disse uten problemer Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1115 på: august 31, 2011, 09:27:03 am »

spent på om den dobbelte vekta på støtstengene påvirker maks turtall/ventilflyt...
men nå er det også montert 1:25 vipper som samtidig komprimerer ventilfjørene mere slik at det kanksje utligner hverandre.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1116 på: september 01, 2011, 22:00:08 pm »

ellers har jeg fått tak i ett nytt sett med EMPI aksler og lakka sånne rette zebra striper på de slik att man kan se om de har vridd seg .
Prøver ett sett til før jeg evt må over på Karpiola eller Sway-a-way
har nå montert de riktig og fått med meg merking L/R Gliser



* IMAG0135 (Small).jpg (28.43 KB, 448x299 - vist 391 ganger.)

* DSC01993 (Small).JPG (104.91 KB, 852x480 - vist 350 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1117 på: september 01, 2011, 22:01:28 pm »

Antar LO står for Left Outer og
 RO for Right Outer eller noe i den duren
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #1118 på: september 01, 2011, 22:09:09 pm »

Lo æ fagforening d å RO æ ett blad Right On !  Osteaktig


Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1119 på: september 01, 2011, 22:10:07 pm »

ahh .. Toalett lektyren din altså!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #1120 på: september 01, 2011, 22:22:10 pm »

ahh .. Toalett lektyren din altså!

Ja !!

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #1121 på: september 08, 2011, 11:24:06 am »

Må beklage hvis dette er tatt opp tidligere i tråden, men kunne ikke se noe da jeg skumleste igjennom. Leste meg ganske godt opp på samme type forstilling som du har for noen år siden da jeg vurderte å bygge en Super7. Så vidt jeg kan huske skal det ikke være stabstag på den forstillinga da hele poenget med forskjellig lengde på A-armene er at forstillinga kan tilpasses bilens body-roll egenskaper slik at man oppnår tilnærmet 0 camber på ytre hjulet gjennom hele svingen når bilen krenger. Ikke som på en firhjuling eller rørbuggy hvor like A-armer sørge for at camber er tilnærmet lik selv om hjulet fjærer 30cm opp og ned. Med stabstag forstyrrer du denne effekten samtidig som du får hjulløft på innerste framhjul. Av denne grunn er det heller ikke stabstag på Super7/Caterhams (eller F1..). I NASCAR har de utnyttet denne effekten til det fulle med å ha asymetriske forstillinger siden de bare svinger en vei. Hvis man har for mye bodyroll er det stivere fjerer som skal til. Skal den også være behagelig (men det er vel ikke målet i din bil;)) bruker man progressive fjerer. Skal ikke si at det kan ha noe for seg med med stabilisatorstag på en vanlig gatebil med doble A-armer, men dette tror jeg i så fall har med comfort å gjøre.

Dårlig animasjon av en RC-bil, men i begynnelsen av filmen ser man at hjulet tipper innover på toppen når det beveger seg oppover. Det betyr at om denne bevegelsen er tilpasset krengningen (body-rollegenskapene) på bilen vil hjulet holde seg vinkelrett mot underlaget når bilen krenger og gi full kontaktflate gjennom hele fjæringsveien.
 

Legger med en buggy og,  så man ser forskjellen:


Det finnes også simulatorer som regner ut dette:
http://www.speed-wiz.com/calculations/suspension/a-arm-simulation.htm


Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1122 på: september 08, 2011, 19:18:46 pm »

Stabilisatorstaget er vel kompromisset mellom en forstilling som er så stiv som den må være i krappe kurver, og likefullt skal fungere til andre formål også - om jeg husker rett?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1123 på: september 08, 2011, 19:44:34 pm »

Med stabstag forstyrrer du denne effekten samtidig som du får hjulløft på innerste framhjul. Av denne grunn er det heller ikke stabstag på Super7/Caterhams (eller F1..).

"In the original Seven, the front lower A-arm (or "wishbone") of the double wishbone suspension is traditional, but for the purpose of reducing weight, the upper suspension integrated an anti-roll (anti-sway) bar into a horizontal suspension arm. This approach formed a pseudo-wishbone which was semi-independent in nature."
Loggført

Speed is no substitute for direction
larsstea
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Arendal


Turboprosjekt


Vis profil
« Svar #1124 på: september 09, 2011, 00:02:39 am »

Med stabstag forstyrrer du denne effekten samtidig som du får hjulløft på innerste framhjul. Av denne grunn er det heller ikke stabstag på Super7/Caterhams (eller F1..).

"In the original Seven, the front lower A-arm (or "wishbone") of the double wishbone suspension is traditional, but for the purpose of reducing weight, the upper suspension integrated an anti-roll (anti-sway) bar into a horizontal suspension arm. This approach formed a pseudo-wishbone which was semi-independent in nature."

Her viser det seg at jeg har blitt skikkelig feilinformert..  Til mitt forsvar så har jeg min kunnskap fra en Locost-bok (EDIT: Haynes: Build your own sportscar - and race it) og på disse er det fortsatt vanlig å kjøre uten stabstag. Dette har nok mere med pris og enkel justering å gjøre..  På alle andre biler jeg har googlet kjøres det med en eller annen form for stabstag. Så vet jeg det;)  
Så hvis noen skulle klare å få godkjent en sånn forstilling så send meg en PM, så bestiller jeg en pluss stabstag, hehe.
« Siste redigering: september 09, 2011, 07:14:23 am av larsstea » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1125 på: september 11, 2011, 17:54:55 pm »

har ikke brukt så mye tanke virksomhet på forstillingen i det siste da jeg syntes den fungerer tilfredstillende.
sliter litt mer med oppsettet bak.
blei desverre ikke så mye tid til forskning i helga på Gatebil pga inkontinensproblemer
det blei en 10-15 runder før vi kjørte av
Baablebaard var co-o-Pilot Glad

Fant da den stor flekk under bilen som viste seg å være kjølevæske.
tok ett par timer i dag og demonterte toppen og det var som forventet : en sprukket vannkappepakning.
jeg har vært borti dette ett  par ganger før bl.a bruksblen til Bævra...magne husker du typen pakningsett du kjøpte?
PS dette er Repro/ettermarkedspakninger...


* IMAG0144 (Small).jpg (38.8 KB, 277x392 - vist 304 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1126 på: september 11, 2011, 17:56:43 pm »

fikk i allefall testet motor ok er nå oppe i 1,5 bar ladtrykk  Gliser
eksostemp , blanding etc ser bra ut.
de nye bakbremsene tar fo mye så må inn med strupeventil.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #1127 på: september 11, 2011, 21:24:16 pm »

Takker og bukker for muligheten til å sitte på noen runder. Har prøvd en god del forskjellige biler på bane, men dette var spesiellt og morro!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1128 på: september 11, 2011, 22:00:55 pm »

Kjipt å se. Hadde håpet på å få sett folkevogna i action på skogen i helga. Var innom på lørdag og tittet. Men var dårlig med gamle hårete vw-busser der gitt...
Nå ser jeg jo hvorfor.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1129 på: september 11, 2011, 22:08:24 pm »

Takker og bukker for muligheten til å sitte på noen runder. Har prøvd en god del forskjellige biler på bane, men dette var spesiellt og morro!

skulle bare mangle  baard og sjøl takk for all hjelpen på gatebil Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1130 på: september 11, 2011, 22:10:24 pm »

Kjipt å se. Hadde håpet på å få sett folkevogna i action på skogen i helga. Var innom på lørdag og tittet. Men var dårlig med gamle hårete vw-busser der gitt...
Nå ser jeg jo hvorfor.


ja bussen blei transportert hjem på fredag samtidig som jeg henta reserve banebilen, cafe lattè ræcer'n  og kjørte litt på lørdagen med den  Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1131 på: september 13, 2011, 19:46:08 pm »

Godt å ha et par biler å gå på når man driver med racing Blunker hehe.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1132 på: september 13, 2011, 20:05:23 pm »

jepp men nå er bussen tett igjen .  Kult
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1133 på: september 13, 2011, 20:12:21 pm »

Det er best det Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1134 på: september 13, 2011, 21:12:19 pm »

jepp men nå er bussen tett igjen .  Kult

Hvilken type pakning ble det nå da?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1135 på: september 13, 2011, 21:15:44 pm »

genuine VW
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #1136 på: september 19, 2011, 08:06:16 am »

Takk for at du stillte opp på veldedighetsdagen for de kreftsyke barna og deres pårørende på Rudskogen. Utrolig mange barn som fikk gleden av å bli med i bussen, og alle de andre gromme bilene som møtte opp. Håper du fikk nok tid utpå banen. Hadde med en jente i bilen som hadde vært med i "ubalansen" litt tidligere på dagen og syntes det var kjempemorro!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1137 på: september 19, 2011, 08:55:20 am »

Bare hyggelig Baard!
Artig og kunne bidra LITT innimellom , samtidig som vi fikk kjørt en hel del.
det var mange Gliser rundt i bilene der ja.
kjøretid var det nok av , jeg kjørte opp ca 60 liter E85 , da var det tomt
det blei en del runder, men bilen er jo tørst så det svelger unna  Glad

hadde en 11 årig Expert med med meg noen av rundene, han hadde sitti på med flere biler før bussen med masse HK, han spurte hvor mange HK jeg hadde. jeg svarte ca 330hk nå... da sa han , NEI!!det måtte være MYYYYE mer sa han , med svære øyne og åpen munn!   Kult

blir det noe slikt neste år også??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #1138 på: september 19, 2011, 11:24:54 am »

Jepp, Jarmund har allerede fått bekreftet at baneleien er sponset av gutta hos SS Performance neste år også så da er det bare å satse på nytt arrangement da også!
Fikk vel nærmere 60-70 runder med A6`n jeg også. Håper å kunne kjøre med noe enda grommere neste år, selv om 3,0 TDI quattro fungerte utmerket på gårsdagens føre! Blunker
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #1139 på: september 19, 2011, 11:37:40 am »

Kjempebra.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sider: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!