april 24, 2024, 11:13:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 672381 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1140 på: september 20, 2011, 23:53:00 pm »

en liten videosnutt av kjøringa på søndag , med en av ungene på.
har lekt meg litt med kameraer også  Osteaktig

inneholder feeeet BMW drifting  !!

« Siste redigering: september 20, 2011, 23:55:49 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1141 på: september 21, 2011, 09:02:35 am »

Ser moro ut. Når skal du sveise diffen din?  Gliser  Hadde vel vært moro å kjørt litt bredt også. Eller blir den for myjk foran.
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1142 på: september 21, 2011, 09:26:43 am »

ja det er gøy å kjøre litt.
får ikke så godt inntrykk av farten etc. med inboard kamera
på denne turen var det litt regn så var litt småglatt innimellom. og med barn i bilen må man ta det litt rolig  Osteaktig
har jo ZF med 60% sperre så den kan gå sidelengs.. grepet ut av svinger på tørt nå er rimelig bra.
men med 1.5bar trykk nå som kommer som Heinz ketchup , ugunstig ratt posisjon for sladding , R-dekk + motor bak så er det litt vrient forløpig.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1143 på: september 23, 2011, 08:11:04 am »

Heftig Jørn! Utrolig bra at du stiller opp på slikt! Respekt!  Kult

Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #1144 på: september 23, 2011, 08:15:28 am »

Og barna blir sikkert ikke påvirket av oppvekstmiljø  Osteaktig Osteaktig Fint med rekruttering
Loggført

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1145 på: september 23, 2011, 08:51:38 am »

ugunstig ratt posisjon for sladding.

Rattkule Osteaktig
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1146 på: september 23, 2011, 08:53:01 am »

Alle barn liker blålysbiler, det være seg ambulanse, brannbil eller politi  Osteaktig
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1147 på: september 23, 2011, 09:35:10 am »

Utrolig kult å kjøre sånn på bane med en slik bil.
Det har jo blitt en del runder, du har vel "kjendis-status"  blant de som vanker der?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1148 på: september 23, 2011, 15:32:15 pm »

skal måle effekt /nm i dag på dynapack.  Rekker tunge

gjett effekten!:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,39158.0.html

 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #1149 på: november 03, 2011, 08:10:52 am »

Var å kikka på "dyret" ditt på Oslo Motorshow, morro at ikke alle gjør det samme ! Helt rå! Glad var der stadig vekk å så , alle tre dagene. Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1150 på: november 03, 2011, 09:57:36 am »

takk for det Glad
ja var mange besøkende på messa!
nå er sesongen over for i år og den er satt på løfte bukken , klar for noen oppgraderinger.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1151 på: november 03, 2011, 13:32:46 pm »

Hører jeg rykter om at knotenblekk er tilbake i garasjen, og i vill diskusjon med Klyster er det kommet frem til at KnastenradUndKnotenblech's turbomotoer nå er solgt!!  Til fordel for NA trimmet 30 hester  Hæ

Eller har du det så gøy med den nye fresen at det blir billet Oettengerkopiert vann 6'er  Kysser
Loggført

haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #1152 på: november 03, 2011, 13:45:58 pm »

hvem kjøpte den`?
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #1153 på: november 03, 2011, 14:53:58 pm »

Josef Terboven
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1154 på: november 03, 2011, 16:12:41 pm »

Josef Terboven


Da tenker jeg det blir rabalder
Loggført

Speed is no substitute for direction
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #1155 på: november 03, 2011, 17:33:36 pm »

Josef Terboven

Blir fet i kubeln hans den da Blunker
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1156 på: november 03, 2011, 21:28:41 pm »

Josef Terboven

Blir fet i kubeln hans den da Blunker

Nei, han kjører Karlsvogna....


 Øyerulling
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1157 på: november 04, 2011, 00:45:37 am »

Karlsvogna (maxitaxi) går i allefall i Drammen!
fresen er i hus og er såvidt i gang her Erik ,  men mangler noe verktøy!
(hyl ut de som har freseverktøy til salgs (iso 40 holder)
å ja en WBX Oettinger 6'er står høyt i kurs! ser det ligger noen NOS deler til dette på ebay.de
men relativt mye penger dessuten er ikke alle "6'er only" delene tilgjengelig.
MEN kommer jeg over 3,7L 6 syl WBX så blir det Rekker tunge Rekker tunge Rekker tunge

men  morro å få kommet i gang i garasjen igjen.
nå er det motor bygging for tur, har fått grini til med ett sett med VwSPeedshop sine EFI innusug.
fikk kjøpt ett sett med ett par knekte pinnebolter i ,da disse ikke blir solgt løse.  Glad
har begynnt  å lage trykkbokser til innsuga.


* fresadora01 (Small).jpg (44.77 KB, 360x480 - vist 464 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1158 på: november 04, 2011, 00:47:41 am »

noen bilder av innsuga så langt.


* DSC02275 (Small).JPG (146.32 KB, 852x480 - vist 427 ganger.)

* DSC02277 (Small).JPG (110.29 KB, 852x480 - vist 421 ganger.)

* DSC02281 (Small).JPG (110.92 KB, 852x480 - vist 410 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1159 på: november 04, 2011, 02:16:11 am »

Ser bra ut dette Jørn :-) Jeg skal også snart til å lage innsug. Samler deler. Er det noen formel for størrelse på trykkbokser??? Jeg tenkte å bruke originale innsug ui første omgang, bare vinkle de litt om slik at de står oppover (gi de litt viagra) Hva er best av stål eller alu innug???
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1160 på: november 04, 2011, 09:20:28 am »

det jeg prøver å ta hensyn til er lengden på innsugsøra under trykkboksene.
det er der den viktigste resonansen blir.
str på trykk bokser og røropplegget før disse blir mer som "ett" plenum og blir som det blir.
det lille jeg har lest så skader ikke ganske stoort volum på plenum.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1161 på: november 04, 2011, 09:24:18 am »

så den blokken på ebay.de!

go for it!! Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1162 på: november 05, 2011, 23:51:00 pm »

ja er fristet til å begynne på ett 6'er wbx prosjekt.....
alternativt en 3.6L 911 motor med turbo og E85  Kult

Men det blir fremtidig , forløpig får man nøye deg med en 2,4L WBX Glad
I kveld blei det mekkelørdag istedet for drekkelørdag.
fikk gjort det meste ferdig på innsuga, mangler bare rørstumpen inn i trykkboksene
og fått tatt opp innsuga og tilpasset de til toppene
gjort litt porting i toppene.



* trykkbokserv2 (Small).jpg (111.39 KB, 663x480 - vist 409 ganger.)

* intakeportingvwspeedshop (Small).jpg (79.59 KB, 499x480 - vist 355 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1163 på: november 06, 2011, 00:11:39 am »

Kjekt med vannkjølte topper :-)

Hva ble den oettinger blokken brukt til?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1164 på: november 06, 2011, 00:16:57 am »

oettinger 6'er blokka blei brukt i Oetttinger utgaven av T3 .
blei vel levert i 3.2 og 3,7 Liter
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #1165 på: november 06, 2011, 00:19:21 am »

oettinger 6'er blokka blei brukt i Oetttinger utgaven av T3 .
blei vel levert i 3.2 og 3,7 Liter
http://www.ebay.de/itm/Oettinger-WBX-6-Okrasa-3-2-Motor-Getriebe-Tacho-/280765369612?pt=DE_Autoteile&hash=item415eeb8d0c
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1166 på: november 06, 2011, 00:24:09 am »

oh mama!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1167 på: november 06, 2011, 09:50:48 am »

Ventilfreak lurer på ventilstørrelsene du har her??? Ellers ser det fantastisk ut. Fikk plutselig lyst på slike innsug selv. Nette og litt  Kysser
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #1168 på: november 06, 2011, 09:54:55 am »

Løp og kjøp Glad

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=29905
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1169 på: november 06, 2011, 11:52:06 am »

ja innsuga er fine de, bra med materiale for porting, fin dyseplassering og store kanaler + att de har mulighet for lystgassdyser og ferdig uttak til vacumm.
men de 2 siste tinga bruker jeg ikke.
lystgass kommer , men kun en liten dyse etter gassspjeldet.

og den T3'en på bussfoumet er nice ja! kunne tenkt meg den som trekkvogn  Glad
litt for fin for å høgges Gliser ( bruke motor'n i bussen )
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 37 38 [39] 40 41 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!