april 20, 2024, 07:32:34 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mange HK, PÅ HJULA ,  i midlertidigmotoren Hæ
140-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261++++

Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 67
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Racebuss  (Lest 671808 ganger)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1590 på: oktober 29, 2012, 09:45:37 am »

fant ikke noe slikt på de bildene der?  Hæ
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1591 på: oktober 29, 2012, 14:06:37 pm »



Sylinderene er støpt i hverandre, den saken er grei, STI motorene har originalt støpt punkter i blokka på hver side av sylinderen som går ut i kjølekappa som sees på bildet her.
De blokkene som ikke er originalt en STI blir puntsveiset ut til kjølekappa når de trimmes for å stabilisere sylinderen mot topp.
Jeg fant nemlig ikke det bildet jeg oprinnlig tenkte på, men dette bildet viser hvor det er støpt inn/sveiset inn for å støtte.

Tenkte om man kunne laget en plate eller lignende som holder sylinderene på plass i toppen som gjør noe av samme jobben.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #1592 på: oktober 29, 2012, 14:54:57 pm »

Mye tøffer å gjøre som Porsche gjorde på sine racing biler.. Sveiste sylinderen til toppen..
 Kult
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1593 på: oktober 29, 2012, 15:01:37 pm »

Ja å sette fast sylinderen til toppene har mange fordeler, ikke minst med tanke på at man da kan la sylindrene gli inn og ut av blokka ettersom delene varmes opp.
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1594 på: oktober 29, 2012, 15:15:13 pm »

Mye tøffer å gjøre som Porsche gjorde på sine racing biler.. Sveiste sylinderen til toppen..
 Kult

Javisst... sånt lar seg gjøre når man har alutopper og alu sylindre.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1595 på: oktober 30, 2012, 08:30:10 am »

Og man vil fort angre på at man har gjort det. Når en skal ha service  Osteaktig
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1596 på: oktober 30, 2012, 09:43:20 am »

Men hva med å bygge innfesting på wbx toppen som noe ala type1 der sylinderen passer inn i toppen. Hvis det er plass da Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1597 på: oktober 30, 2012, 10:14:17 am »

Men hva med å bygge innfesting på wbx toppen som noe ala type1 der sylinderen passer inn i toppen. Hvis det er plass da Gliser

De har jo sånn i dag da. Med pakning mot topp og o-ring mot sidene i toppen.
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1598 på: oktober 30, 2012, 12:01:33 pm »

Ja det har de vel... Gliser
Har skrudd litt for mye subaruboxer i det siste trur jeg.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1599 på: oktober 31, 2012, 21:05:20 pm »

Jeg kan ikke stille med penger.. men resten går fint  Osteaktig

Great Erik.!
 antar det går i retning noe maskineringarbeid etc?
jeg har jo en topp som  må byttes ut. bl.a
og du har vel noen større merker enn de som allerede pryder kjerra.  Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1600 på: oktober 31, 2012, 21:07:07 pm »

når det gjelder topper/sylidere blir nok patenten som den er .
bare med oppgraderte sylindere.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1601 på: oktober 31, 2012, 22:54:54 pm »

Jeg kan ikke stille med penger.. men resten går fint  Osteaktig

Great Erik.!
 antar det går i retning noe maskineringarbeid etc?
jeg har jo en topp som  må byttes ut. bl.a
og du har vel noen større merker enn de som allerede pryder kjerra.  Glad

De merkene holder lenge ennå Glad
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1602 på: oktober 31, 2012, 22:58:09 pm »

flere da?!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1603 på: november 03, 2012, 16:01:43 pm »

jeg har noen 98mm volvo lastebil sylindere som jeg har kikket på og vurderer og bruke.
ellers skal jeg høre med pauter om de lager på mål
de bruker vel sånne kanonløp emner Gliser

Kanonløp kan du få  Blunker Gliser


* kanon.jpg (111.04 KB, 388x648 - vist 408 ganger.)
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1604 på: november 03, 2012, 19:20:20 pm »

Oi oi.. Hvilken kaliber er det? Og utvendig diameter..
Loggført

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1605 på: november 03, 2012, 19:28:28 pm »

Oi oi.. Hvilken kaliber er det? Og utvendig diameter..


Det er løp til Leopard II, så er 105mm.. Så de er nok litt i største laget  Tvilende
Utv dm målte jeg ikke, men kan gjøre det hvis det er interessant.
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #1606 på: november 03, 2012, 19:38:58 pm »

Bøst Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #1607 på: november 03, 2012, 19:58:09 pm »

Oi oi.. Hvilken kaliber er det? Og utvendig diameter..


Det er løp til Leopard II, så er 105mm.. Så de er nok litt i største laget  Tvilende
Utv dm målte jeg ikke, men kan gjøre det hvis det er interessant.

Å så er det rifleriller innvendig som evt må fjernes, så da blir det fort 106-107mm.  Gliser
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1608 på: november 03, 2012, 20:51:43 pm »

Riflene i Leo1 er iallefall 1,5-2mm dype. Så regner med Leo2 er noe av det samme.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #1609 på: november 03, 2012, 21:13:29 pm »

Storediameter inv er ca 110mm.

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1610 på: november 04, 2012, 21:48:03 pm »

takk for tilbudet ja ,men blir nok litt i største laget når det gjelder borring Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1611 på: november 04, 2012, 21:50:50 pm »

demonterte den rasa toppen og ser ut som disse titanventilene er seige saker!
litt skeive i skøytene!


* IMG_20121104_162045 (Small).jpg (57.56 KB, 360x480 - vist 375 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1612 på: november 04, 2012, 21:53:06 pm »

starta litt med en ny brukt topp, tatt ut seter bl.a.


* IMG_20121104_153438 (Small).jpg (100.63 KB, 640x480 - vist 405 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1613 på: november 04, 2012, 21:55:09 pm »

og mere klargjøring av blokk
blåsing , vask, vask, vask og 2k epoxy


* IMG_20121104_125349 (Small).jpg (94.78 KB, 640x480 - vist 406 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1614 på: november 04, 2012, 21:57:04 pm »

ellers har

Bergers BUGRENT
og

"go gutan" fra Bergen

RZR gjengen

valgt å bidra !!

5 rattar!!!!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1615 på: november 04, 2012, 21:58:28 pm »

En gammel Corolla... fortell fortell.. Supramotor og 8 sekundere?  Glad Var en superstrøken Corolla fra Danmark på Kjula med Supramotor, automat, slicks, senka.. kjørte 9.1 - 9.2 hele dagen.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1616 på: november 04, 2012, 22:04:07 pm »

Glad bestemors (RIP) gamle -76 KE20 .
forløpig (langtids planer) er :

turbomata 2ZZ-GE motor
5 trinns supra kasse
ny bakaksel.

men planene blei litt lagt på is da bussmotor raste..   Tvilende
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1617 på: november 04, 2012, 22:20:43 pm »

turbomata 2ZZ-GE motor
5 trinns supra kasse
ny bakaksel.


Utrolig kule planer som jeg håper du får tid og pæng til å virkeligjøre... men gå nå for en 2JZ motor. Tross alt verdens beste turbomotor og de "vokser jo på trær" har jeg hørt.

Til inspirasjon:







-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1618 på: november 04, 2012, 22:26:04 pm »

mmm den har jeg sett ja..  Glad

det som frister med 2ZZ motor er att den er veldig  turtallsvillig og frisk.
Yamaha som har utviklet toppen på den .
men vi får se hva det blir.

minilite fungerer i allefall
« Siste redigering: november 04, 2012, 23:22:39 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1619 på: november 04, 2012, 22:32:11 pm »

sporer litt av men


* IMG_20120916_160213 (Small).jpg (145.13 KB, 640x480 - vist 1657 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 52 53 [54] 55 56 ... 67
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!