mars 29, 2024, 12:19:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Litt forvirra.... hvilke detaljer på hvilken modell/årsmodell? (t3)  (Lest 7250 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: januar 13, 2008, 13:26:07 pm »

Noen spørsmål som jeg ikke finner svar på:

Noen t3 har baklykter som ligner litt på finner, mens andre (min for eksempel) har de som runder av øverst. Hvilke modeller hadde hva? Ser ut som det er uavhengig av årsmodell?

L (luxus) utgaven skal ifølge thesamba og instruksjonsboka ha detaljer som klokke og tutering på rattet. Min er en L og har ikke dette. Jeg har heller ikke noe armlene intigrert i baksetet, men jeg har sett andre 67 modeller som har det.

Rart med armlenene på dørpanelene også. Har sett mange med de lange armlenene med kronlist på, som strekker seg over hele dørpanelet (og fortsetter baki?). Jeg har bare små armlener fremme, og ingen baki.

Kan nesten virke som om jeg har en ribba A utgave, men det ER en luxus. Står i vognkortet.

Er sikker på at det er noen eksperter som kan svare på alle spørsmålene mine Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #1 på: januar 14, 2008, 18:42:51 pm »

Ingen? Virker som om jeg har en luxus utgave med standard interiør Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Variant 412
Supermedlem
*****
Innlegg: 584
Bosted: 6612 Grøa


i e Sønndaling i


Vis profil
« Svar #2 på: januar 23, 2008, 23:16:27 pm »



    Hei.

  Har ikkje peil men begge mine 64 og 67 mod har finner   Kult
Loggført

Member of the Vintage VW-Club of Møre & Romsdal


i har mange slike i
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: januar 24, 2008, 10:25:41 am »

hm rart. Min har jo heilrøde us-spec lykter, men jeg er ganske sikker på at de orginale hadde samme fasong.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: januar 24, 2008, 10:30:41 am »

Ingen som vet noe om dette altså?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
notch
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: nittedal



Vis profil
« Svar #5 på: januar 24, 2008, 17:23:36 pm »

Har en 65 n utgave og den har flate baklykter og rette dørpaneler. har også en 65 s utgave og den har baklykter som går utover og den har armlener på dørpaneler som går fra døra og til baksete.Jeg tror at det er s utgavene som har det. dem kom vel bare i 64 og 65. Notchbacken har vel betegnelse 1600 L (limosine) mens fastbacken har TL (tourist limousine).Så jeg tror at L i vognkortet ditt står for notchback.Det var vel ingen s (luxus) utgaver utenom i 64 og 65.
Loggført

notchback 1965 1500n
notchback 1965 1500s
type 1 1950
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: januar 24, 2008, 18:30:21 pm »

Men her står det jo 1600/1600L Variant Hæ

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/modelstype3.php

Og her står det at L står for luxus:

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/scriptst3.php

Min skulle ifølge thesamba hatt en L bak 1600-emblemet på baklokket, men på min står det kun 1600. I vognkortet står det altså 1600L.
Trodde L sto for limousine jeg også, helt til jeg fant dette som gjorde meg så forvirra Glad

Står jo at luxusen hadde litt ekstra options, men min har ikke en gang tre instrumenter Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 24, 2008, 18:37:51 pm »

L= Luxus
TL=Touring Limousine

Min-69 TL hadde 3 instrumenter.."store" baklys(ikke Langneselykter da) Wraparound blinkers foran. chromelister, popout ++
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #8 på: januar 24, 2008, 18:41:55 pm »

Min luxus har kromlister, men ikke alt det andre du nevner der.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
notch
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: nittedal



Vis profil
« Svar #9 på: januar 24, 2008, 18:56:24 pm »

På min s modell er det stor forskjell fra n modellen da s har klokke, andre seter dørpaneler, kromlister utvendig, støtfangerhorn, panserlist,2forgassermotor,trekk i bagasjerom,popoutvinduer,avlange blinklys foran,og div.
Loggført

notchback 1965 1500n
notchback 1965 1500s
type 1 1950
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: januar 24, 2008, 19:51:54 pm »

Min luxus har kromlister, men ikke alt det andre du nevner der.

Har sett litt på bildene av bilen din i en annen tråd, og det er mye som ikke stemmer i forhold til at dette skal være en L utgave. Men "noen" kan jo ha gjort småting med den på veien.

Å montere flate røde baklys er jo ganske vanlig, i og med at disse kan oppfattes som kulere enn L-utgaven. Panseret ditt er riktig, i og med at "kromleppa" sitter der, og du har også kromma blinklysholdere. Bak er alt som har med L-utgaven fraværende.

Vet du kanskje om du har den originale motoren? Motoren er på en måte en "giveaway", i og med at N-modellen kom med 1600 motor med en enkel gasser i 67.

Jeg hadde en gang en 67 Notch "billigutgave", og den hadde samme ratt som din. I tillegg var min bestilt med listverk på siden som ekstrautstyr  Øyerulling
« Siste redigering: januar 24, 2008, 20:06:11 pm av Jøran Larssen » Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #11 på: januar 24, 2008, 20:18:45 pm »

Skal sjekke ut om motoren er orginal. Tror den er det. 1600 med doble.

Virker jo nesten som om det er en billigutgave med ekstrautstyr. Men det ER en L Osteaktig
Dørpanelene har ikke lommer til å ha vognkort og slikt i. Bagasjerommet er i bart metall. Blank grønn lakk (i motsetning til bilen Rekker tunge ).

Det er jo fult mulig at den er tukla litt med gjennom åra også. Tror den har vært raggarbil ganske lenge?

Takk for at dere prøver! Mange gode svar.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 25, 2008, 00:45:58 am »

MAnge av disse har som regelbyttet motor.. minst èn gang.  Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #13 på: januar 25, 2008, 10:00:59 am »

hehe ok Glad Hvorfor det? Min er ikke helt go, men trives med høyt turtall og stor fart, så det går foreløbig helt greit Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #14 på: januar 25, 2008, 20:27:56 pm »

hehe ok Glad Hvorfor det? Min er ikke helt go, men trives med høyt turtall og stor fart, så det går foreløbig helt greit Blunker

Bare pass på å sjekke oljen ofte...En sliten "Oljetrompet" av en motor kan gå langt den om en passer på oljenivået...Kanskje...

Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #15 på: januar 25, 2008, 21:40:11 pm »

Noen spørsmål som jeg ikke finner svar på:

Noen t3 har baklykter som ligner litt på finner, mens andre (min for eksempel) har de som runder av øverst. Hvilke modeller hadde hva? Ser ut som det er uavhengig av årsmodell?

I utg pkt har "std"-modellene de flate baklysglassene, mens de mer påkostede har den høye typen.

L (luxus) utgaven skal ifølge thesamba og instruksjonsboka ha detaljer som klokke og tutering på rattet. Min er en L og har ikke dette. Jeg har heller ikke noe armlene intigrert i baksetet, men jeg har sett andre 67 modeller som har det.
Er bilen din virkelig en -67? Har du koll på chassisnummeret, eller tenker du på registreringsår...?

Rart med armlenene på dørpanelene også. Har sett mange med de lange armlenene med kronlist på, som strekker seg over hele dørpanelet (og fortsetter baki?). Jeg har bare små armlener fremme, og ingen baki.

Kan nesten virke som om jeg har en ribba A utgave, men det ER en luxus. Står i vognkortet.
Er du sikker på at du har en ordentlig "L"? Jeg ville stolt mer på merket på bakluka enn vognkortet, i vognkortet tror jeg det kan stå litt ymse...

Er sikker på at det er noen eksperter som kan svare på alle spørsmålene mine Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Pitt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1278
Bosted: Oppdal


oppdal så klart


Vis profil
« Svar #16 på: januar 26, 2008, 00:23:31 am »

E har delekatalog ni kjillarn på gammel notch som e kan sjå i om e finnan kanskje det står der ka som æ ka !

Pitt
Loggført

E ha kasta mange sånne !


Tlf 90834700
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #17 på: januar 26, 2008, 00:26:39 am »

Ja takk! Skal sjekke chassi og motornr. når jeg kommer tilbake til fattern og garasjen. Er med min mor nå Rekker tunge
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: januar 26, 2008, 11:21:52 am »

Det er montert flate på bilen din av Johan F.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #19 på: januar 26, 2008, 11:28:43 am »

blir vel vrient å finne en fasit på gamle biler hva so var std.
Man kunne vel betsille extrautstyr M-codes på disse og de har sikkert vært håret opp litt og byttet deler på i løpet av 40 år.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #20 på: januar 26, 2008, 11:32:16 am »

Be om fødselsattest på bilen din, så får du fasiten: http://automuseum.volkswagen.de/urkunden.html
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #21 på: januar 26, 2008, 11:53:23 am »

det har eg gjort nu.  Osteaktig
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #22 på: januar 26, 2008, 12:00:23 pm »

Be om fødselsattest på bilen din, så får du fasiten: http://automuseum.volkswagen.de/urkunden.html

Takk, det skal jeg prøve Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #23 på: januar 26, 2008, 12:03:11 pm »

Det er montert flate på bilen din av Johan F.

Ok! Vet du mere om bilen min? All historie osv. er interessant Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #24 på: januar 26, 2008, 20:49:36 pm »

trur bilen kommer opprinnelig fra noresund.
mellomlagret i hokksund. så satt i stand i kongsberg.så solgt til en annen på kongsberg , som håret den opp så blei den solgt fra kongsberg til vestlandet .
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #25 på: januar 26, 2008, 21:26:33 pm »

Det kommer fra Krødern,
Så har jeg tatt Bremsevæsk beholdern av den,deretter Ordnet litt på den før jeg Solgt den Til Johan Fuglesang,Han Solgte den til Molde.
Jeg kan høre med han jeg kjøpte den av.
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #26 på: januar 29, 2008, 00:53:40 am »

Tusen takk Magne Glad

Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #27 på: januar 29, 2008, 00:57:45 am »

Ch.nr er: *317216859* og motor nr. er: T0 44 80 66

Tror det stemmer? Både bil og motor fra mai 1967

1967:
                                             1500         1600 (54hp)
Jan 317 151 263 K0 079 033    M0 001 258   T0 396 497
Feb 317 166 414 K0 081 921    M0 001 356   T0 396 497       
Mar 317 175 407 K0 083 745    M0 001 356   T0 408 000     
Apr 317 187 668 K0 086 139    M0 001 427   T0 423 520     
May 317 205 476 K0 089 285   M0 001 458   T0 441 421     
Jun 317 228 833 K0 097 727    M0 001 572   T0 459 580 


Regner med at 1600 (50hp) er den med enkel forgasser. Den har kode som starter med P0 så da er det ikke en N.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!