april 28, 2024, 17:57:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Voksbasert "tynnstoff" til innerskjermer  (Lest 3101 ganger)
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: januar 16, 2009, 13:07:43 pm »

Har skrapa av tørr tectyl og er nå nede på fin hvit originallakk i innerskjermer - men vil behandle dette igjen - men først et strøk ovatrol i bånn. Så et par strøk med arcanol med skumgummirull og 30% ovatrol - på topp vil jeg legge en voksbasert greie - ikke tynnebasert da denne vil koke med underlaget.

Noen som har et tips på "fin voksbasert greie"?
« Siste redigering: januar 16, 2009, 18:05:20 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: januar 16, 2009, 14:04:09 pm »

Vet at Teroson hadde et product som var suverent for noen år siden (når jeg solgte sånt). Lurer på om det het Wax rett og slett? Prøvde å google litt på Teroson, men fant ikke noe lett. Men kontakt en litt bilrekvisita eller tre så er nok sjansen der for at de fører Teroson. Den ble levert både i spray og i litersboks for understellssprøyte.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: januar 16, 2009, 15:14:05 pm »

Autoutstyr AS har solgt Teroson til meg.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #3 på: januar 16, 2009, 17:04:50 pm »

Würth har noe som heter "BODY"  på sprayboks.
Ble anbefalt dette på et verksted, og Har selv sprayet dette på 1303'en.

tror ikke det skal koke?
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: januar 16, 2009, 17:42:42 pm »

Jeg har ett spann med "Mike Sanders" understellsbeskyttelse/hulrom. Søk på det så ser du hva det er.

Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #5 på: januar 16, 2009, 18:00:15 pm »

Voksbasert er uansett og anbefale, det vil holde seg "mykt" slik at det kan flekse sammen med underlaget. Veldig mye av det man får av produkter for undersbehandling i dag er voksbasert, de har gått bort fra tynnerbaserte. Miljø og stakkar'n som skal stå og sprøyte det på osv...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: januar 17, 2009, 00:12:09 am »

Bitum(bitium?)-basert er det det samme som tynnerbasert?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #7 på: januar 17, 2009, 00:21:24 am »

Bitumen er det andre typen ja. Det man skal være obs på er at om man bruker voks utenpå bitumen så kan den voksbaserte reagere og sprekke opp. Så trekker vann seg innenfor, og det blir værre enn om man ikke hadde understellsbehandlet! Men det beste er og får bort alt det gamle, og benytte voksbasert.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: januar 17, 2009, 00:27:26 am »

Så bitum er den dårlege varianten?!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #9 på: januar 17, 2009, 00:41:08 am »

Var i hvertfall det jeg lærte når jeg solgte denslags...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
BOBLI
Supermedlem
*****
Innlegg: 756
Bosted: ØRSKOG



Vis profil
« Svar #10 på: januar 17, 2009, 19:15:13 pm »

Prøv WURTH sine produkter,meget gode erfaringer Glad

- SKS Steinslagbeskyttelse
- BODY 5000
- Karosseribeskyttelse
Loggført

73 1303S GL

73 T2 DOKA
+4748273889
Tidligere biler;
52 T1,54 T1,62»Herbie»65-68-69,T1,78Sika,T3Camper,T2Delux
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #11 på: januar 17, 2009, 20:09:25 pm »

jeg har brukt body5000 fra wurth i innerskjermene mine, og lakkert utenpå, med sort bengalakk for å få en blank flate som er lett å holde ren
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 20, 2009, 00:07:13 am »

Denne her - gir den gulskjær på lyse flater eller er den ok til slikt bruk?

Mener dette er databladet på den: http://tds.loctite.com/tds5/docs/PROTECTIVEW-EN.PDF

Autoutstyr AS har solgt Teroson til meg.


* IMAG0088.jpg (232.7 KB, 1200x1600 - vist 185 ganger.)
« Siste redigering: januar 20, 2009, 00:26:44 am av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #13 på: januar 20, 2009, 23:45:34 pm »

Enig!
Har brukt stort sett bare merket würth under hele prosjektet.

Sprayet med body 5000 i innerskjermene og der skjermene er skrudd fast, mattet dette med sandpapir slik at det ikke skulle synes.
dette området fikk lakk over seg, og per dags dato ser jeg ingen reaksjoner! Blunker
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #14 på: januar 21, 2009, 13:32:12 pm »

Et tips kan være å blande farge i bodyskydds'n før du sprøyter med det. Man klarer sjelden å treffe fargen helt siden man går ut i fra sort eller hvit body, men til gjenngjeld vil det ikke bli så synlig om lakken man legger utenpå blir slitt bort. Fordrer selvsagt at man har dertil egnet sprøye, ev dyser om sprøyte.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!