Rune
Seniormedlem
   
Innlegg: 463
Bosted: Hamar
Tlf: 97753310
|
 |
« Svar #120 på: februar 26, 2009, 10:13:13 am » |
|
Kan noen fortelle meg hvordan de kommer inn i der for å pusse?  kanskje det går å komme til å blåse inni der.. Noen med lure svar? Kanskje det enkleste å ta ut panelet som henglsene sitter på.. Hvor mye tok Wolfsparts for dreneringshullet? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #121 på: februar 27, 2009, 22:49:53 pm » |
|
Lite lysten på å bore ut alle punktsveisene oppi der.. Tror vi får prøve med noe kalkblåsing der og. Joa fikk pris på en spisspose med hull, men de var svindyre så eg får heller slå noen hull med en gammel spiker 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #122 på: mars 01, 2009, 18:19:13 pm » |
|
Bruk en sandblåsepistol med lite munnstykke. Blås så imellom stengene i gitteret.. Fungerer hver gang. Lakken er så tynn under der, så det skal ikke så mye til.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #123 på: mars 01, 2009, 21:51:34 pm » |
|
Takker for tipset Jee. Får se hva jeg klarer å hoste opp.. De som skal kalkblåse har nok ikke noe smågreier akkurat, er jeg redd..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #124 på: mars 01, 2009, 22:48:44 pm » |
|
Eller ta ut plata  
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #125 på: mars 02, 2009, 23:51:47 pm » |
|
Det var vel ingen bombe at du hadde plukka det ut bare for å se hvordan det så ut på baksida nei..  den jobben der er jeg ikke noe sugen på. Rimelig mange pukt å borre ut har jeg sett..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #126 på: mars 03, 2009, 12:18:07 pm » |
|
Å borre alle de punktene lokket ikke meg heller, så jeg gikk for "slip bort punktene fra baksiden" teknikken... så dette er det nye panelet 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #127 på: mars 03, 2009, 12:49:13 pm » |
|
Å borre alle de punktene lokket ikke meg heller, så jeg gikk for "slip bort punktene fra baksiden" teknikken... så dette er det nye panelet  Til orientering: Det er veien til veien som er målet. Det er JHU beviset på.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #128 på: mars 04, 2009, 13:30:01 pm » |
|
Gaute jeg trur Jon Hroar har tenkt å crome sin jeg da 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #129 på: mars 04, 2009, 13:33:40 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #130 på: mars 04, 2009, 14:07:57 pm » |
|
Nok om mitt... 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #131 på: mars 04, 2009, 19:37:13 pm » |
|
 Ser at din har 4 rader med luftinger, men min har bare de 2 i midten. Skulle hu ha en ekstra liggende å slenge og er åpen for bud så gi en lyd..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #133 på: april 23, 2009, 23:24:17 pm » |
|
Da er bobla blåst og har fått seg et strøk med "zinkepoxy" for de som vet hva det er  Det skal være det beste som fins i følge blåsarn..  Her er mr. polski i det han legger på epoxy,en   Fikk og tatt panser og motorlokk. Dører og skjermer får vi ta i neste vende.. Trenger forresten et par gode bakskjermer hvis noen har noe som passer Ellers var det fint lite å reparere på når den kom igjen. En kveld med litt småplukk så skal det være i boks 
|
|
« Siste redigering: april 23, 2009, 23:26:02 pm av Gaute Barstad (alutig) »
|
Loggført
|
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #134 på: april 24, 2009, 08:07:05 am » |
|
Ser bærre lækkert ut, Gaute!
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
52split
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
 |
« Svar #135 på: april 24, 2009, 08:42:23 am » |
|
Se her ja, dette ser da bra ut!
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
RZR Sune
Medlem
  
Innlegg: 218
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #136 på: april 24, 2009, 22:16:55 pm » |
|
Supert Gaute!!! Stå på noen måneder igjen til SCC!!
S
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #137 på: april 24, 2009, 23:09:26 pm » |
|
Ja i følge kalendern til FreddyB så er de omtrent 1 år 3 mnd og 3 uker til neste års SCC  Går for den!! kanskje
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #138 på: mai 03, 2009, 01:35:10 am » |
|
Har fått lagt litt epoxy på undersiden i kveld. Bak var der ett støk fra før, så der gikk eg på meg sika i skjøtene før eg hadde på ett siste med epoxy  Framme under tanken, her var det første strøk. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR Sune
Medlem
  
Innlegg: 218
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #139 på: november 16, 2009, 23:33:10 pm » |
|
Gaute?!! Show us !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
RZR Sune
Medlem
  
Innlegg: 218
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #141 på: november 17, 2009, 11:19:38 am » |
|
Det er nettopp derfor at jeg vet at det går fremover med dette flotte prosjektet. Sleng ut noen bilder her også eller linker til den andre tråden. Jeg håper å skaffe et viss press om å bli ferdig til SCC 10;)
Bra arbeid Gaute!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #142 på: desember 05, 2009, 11:06:02 am » |
|
Har holdt på med et forstillingsprosjekt til oval,en. Skar ut to tommer ekstra når eg satte inn senkerne. (greit med plass til senkespindler)  Satte den sammen med de orginale dempertårna, og de som har prøvd det vet nok hvordan det gikk.   Skar nye plater i 8mm etter hebsters tegninger.  Var litt bekymra for bakelitten når eg skulle sveise fast de nye tårna.  Det viste seg at bakelitten krympa, og datt omtrent ut når ting ble kaldt.. Finnes det nålelager å få til oval? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #143 på: desember 05, 2009, 14:19:23 pm » |
|
Baklitt brukes vel der man nettopp trenger varmebestandighet - den skal vel ikke påvirkes noenting av varmen.
Dermed er det kanskje heller rørene som har forandret dimensjon bittelitt vil jeg tro.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #144 på: desember 05, 2009, 19:07:28 pm » |
|
Har nok vært mer varme enn bakelitten har likt er jeg redd.. Hvis du ser på bildet så er den helt svidd. Hadde bra med strøm på når eg sveiste rørene. det strider i allefall mot sunn fornuft at røret skal utvide seg når eg har sveist rundt det.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #145 på: desember 06, 2009, 13:26:50 pm » |
|
Tanken min er at røret har utvidet seg ved sveisingen (noe som jo er normalt med oppvarming) for så å bli låst av sveisen mot tårnet og ikkek få trekke seg tilbake fritt.
Baklitt tåler jo ikke uendelig temperatur, men ganske så høy og langvarig, derfor jeg ble litt skeptisk når alle 4 bare datt ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #146 på: desember 15, 2009, 23:17:34 pm » |
|
Var nok bakelitten jtwe. Prøvde bakelitthylsene på armene, men de gikk ikke innpå i det hele tatt. Har og Sandblåst og lakka bremseskjold o.l. og montert frambremsene så de er klar for å henge de på forstillinga. utgangspunktet:   Har og brotsja og pressa nye king bolter og link pins   fikk og nålelager som skulle passe, men det viste seg å ikke stemme helt  De var 1mm for store i diameter. Men etter div. Overtalelseskunster så smatt de på plass.  Tror det var "Erikaa" som mente det ikke fantes nålelager til oval.. Kan se ut som han hadde rett. uansett, nå passer de spot on!  bytter nok bare de ytterste siden utv.dim. ikke stemmer. Kan nok bli en heftig gynekologtest å få bytta de innerste  Må nok ha de ut igjen nå sånn at eg får spylt godt igjennom og får ut alt støvet fra slipinga før eg har i ny grease i rørene
|
|
« Siste redigering: desember 15, 2009, 23:20:56 pm av Gaute Barstad (alutig) »
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #147 på: desember 16, 2009, 00:56:44 am » |
|
Bakelittforinger ble brukt frem til 1960, så begynte VW med nålelager istedet. Sa folk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #148 på: januar 26, 2010, 01:07:31 am » |
|
Har fått sammen forstillinga, og begynt på bakenden.. Fått blåst, og pulverlakka akselrør og bremseskjold. Skulle funnet ut hvem som selger den silikon tape,n til EBB, for å bruke på tromlene, men det er vel bare å drite i   
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem
    
Innlegg: 527
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #149 på: januar 26, 2010, 01:14:30 am » |
|
har og kjøpt noen girkassefester, men det viser seg at ting ikke holder helt standard.. det nye festet er nesten 5 mm lavere enn det gamle..  Det fremre festet hadde ikke samme boltdiameter. Det vet jeg er feil, for det nye går ikke inn i hullene i kassen..  
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|