juni 09, 2024, 02:54:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vil du være veldig forut for din tid?  (Lest 3314 ganger)
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« på: januar 23, 2009, 13:18:44 pm »

I dag får du den "kastet etter deg"....men om 15 år er den like hot som en ekte EMPI GTV er i dag... Og det vedder jeg mer en 2 cent på.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16034957&WT.svl=tabs
Loggført

SCREWDRIVER #2
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: januar 23, 2009, 13:22:58 pm »

Og jeg vedder mer enn 3 cent på at denne ALDRI blir like hot som en GTV!!!
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #2 på: januar 23, 2009, 13:26:10 pm »

Eg doblar lett innsatsen til Jøran, gitt.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 23, 2009, 13:41:11 pm »

Spørs jo hvor hot du regner en GTV det... Om denne blir like hot, kan den i mine øyne graves ned med det samme.. Flau

Har ikke du plass til en liten Porsche looker oppe på låven da Øystein.. Sklir inn sammen med det andre klientellet der oppe den   Osteaktig
Loggført

Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 23, 2009, 14:20:52 pm »

Når jeg så denne på Finn tenkte jeg med en gang: VINTERBIL!

Det gjør jo ikke noe om man skrenser borti en snøfonn eller en lyktestolpe:)

Jeg har sett EN flott ombygd slik utgave. Det var på Tusenfryd og "VW til 1000" i 1994. Den var sølvgrå.

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #5 på: januar 23, 2009, 14:21:45 pm »

Og jeg vedder mer enn 3 cent på at denne ALDRI blir like hot som en GTV!!!

Hehe..... Tenk oss følgende paralell: Når du Jøran, sto på Mantorp med din aller laveste, mest pastelliske 80-talls Euro-Cal-Looker (jeg antar egentlig at du gjorde det...)..... ville du da veddet på at du om få år ville synes det var driiitkult med høøy rumpe, masse striper og treratt?
Loggført

SCREWDRIVER #2
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #6 på: januar 23, 2009, 14:52:11 pm »

Dette var jo et billig prosjekt også synes jeg, mye for penga Blunker
Loggført

Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 23, 2009, 15:15:46 pm »

Dønn...ingen som tør vettu Øystein...følgestrømmen.no:-)
Det er typisk, tror det var Jee som sa det tidligere her også...var morsommere sånn sett på vw treff og mantorp før...da turte folk å bygge det de selv ville...og ikke det trendene tilsa.

Fått denne i Martini-livery ala:


Og med noen Fuchs med skikkelig kant da selvsagt:-)
jeg tror som Øystein at dette vil komme....men så har jeg hatt noen skikkelig plast-03'er selv i min ungdom..hehe

Eller som en 74RSR...hvit og med 917-felger...sentermutter...blir fort dyrt da men:-)
« Siste redigering: januar 23, 2009, 15:20:36 pm av Soddli » Loggført

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #8 på: januar 23, 2009, 16:30:26 pm »

Dette er et spennende tema.. What goes around comes around...

Jeg tenker sånn: Først kom originale plainJane Bobler. De er det samleverdi på i dag. Så kom originalt VW ekstrautstyr til disse bilene. Stor produksjon, stort marked. Dette er det stor samleverdi på i dag. Så kom masse aftermarket / uoffisielt ekstrautstyr oppover på 50-tallet... Fortsatt stort marked og stor produksjon. Stor samleverdi i dag. Så - på midten av 60 og frem til midten av 70 kommer aftermarket masse high performance ekstrautstyr. Mindre produksjon på grunn av mindre marked - nisje og mindre bobler i bruk. Dette utstyret har høy høy samleverdi i dag. Så - på midten av 80-tallet kommer en ny runde med utstyr til bobla. Spesiallaget ekstrautstyr, for eksempel som det i annonsen... Til en utrolig liten nisje, et lite marked. Lav produksjon... ERGO - Ser ikke helt logikken rundt hvorfor siste kategori utstyr skal få liten og lav samleverdi i et historisk perspektiv...?? Smaken er som baken - det går ikke an å dømme slikt etter dagens smak - man må se det i en historisk sammenheng.

Og - hånda på hjertet - siklet ikke du på en brennhet rød slik en med ATS og gromlyd når du fartet rundt på mopeden i 1987? Mange fra den generasjonen her inne - og i det Skandinaviske VW-miljøet generelt. - Skal ikke se bort fra at det siste affeksjonsnostalgi-poenget alene er med på å drive opp prisen på disse bilene.....om 15 år.
« Siste redigering: januar 24, 2009, 08:45:21 am av SplitMan » Loggført

SCREWDRIVER #2
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #9 på: januar 23, 2009, 16:53:44 pm »

Jeg ser deg Øystein, og er veldig enig med deg... 15 år så er vi der.... den bobbla er slett ikke langt unna de tidlige guttedrømmene mine den... og jeg er knapt blit voksen... og det er bare i antall år, da jeg fortsatt er 14 i topplokket på enkelte områder...

det som mangler denne bilen, men som kommer på neste "I tiden periode" er at gutta tar de siste stegene... som taksenking 3,2 liters motorer og 17" cup felger....

tror jeg

Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: januar 23, 2009, 17:06:48 pm »

Og jeg vedder mer enn 3 cent på at denne ALDRI blir like hot som en GTV!!!

Hehe..... Tenk oss følgende paralell: Når du Jøran, sto på Mantorp med din aller laveste, mest pastelliske 80-talls Euro-Cal-Looker (jeg antar egentlig at du gjorde det...)..... ville du da veddet på at du om få år ville synes det var driiitkult med høøy rumpe, masse striper og treratt?

Det ville jeg nok ikke veddet på da Øystein.....det har du helt rett i! Men Bobler med Porsche-kompleks har jeg aldri likt.....ikke engang den gangen på 80-90-tallet når dette var bøøøst. Jeg liker stiler, nesten alle stiler, men en Boble uten proporsjoner, eller er det utenfor proporsjoner, det synes jeg bare blir feil. Vi har alle forskjellig smak, og jeg synes det er flott med mangfold, men en VW fortjener å forbli en VW. Det er noe med formen serru  Blunker
« Siste redigering: januar 24, 2009, 00:39:14 am av Jøran Larssen » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #11 på: januar 23, 2009, 18:02:18 pm »

Germanlook er bare begynnelsen.. så om 15 år er den nye tingen hypermoderne hightech turbo fsi naturgass porschestylet bobler...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 23, 2009, 19:55:39 pm »

Germanlook er bare begynnelsen.. så om 15 år er den nye tingen hypermoderne hightech turbo fsi naturgass porschestylet bobler...

Det tror vel jeg og, mange av dagens German Lookere er jo en videreføring av Porsche-temaet på et vis....en meget velykket en her synes jeg:
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #13 på: januar 24, 2009, 00:33:30 am »

Dette er et spennende tema.. What goes around comes around... Jeg tenker sånn: Først kom originale plainJane Bobler. De er det samleverdi på i dag. Så kom originalt VW ekstrautstyr til disse bilene. Stor produksjon, stort marked. Disse er det stor samleverdi på i dag. Så kom masse aftermarket / uoffisielt ekstrautstyr oppover på 50-tallet... Fortsatt stort marked og stor produksjon. Stor samleverdi i dag. Så - på midten av 60 og frem til midten av 70 kommer aftermarket masse high performance ekstrautstyr. Mindre produksjon på grunn av mindre marked - nisje og mindre bobler i bruk. Dette utstyret har høy høy samleverdi i dag. Så - på midten av 80-tallet kommer en ny runde med utstyr til bobla. Spesiallaget ekstrautstyr, for eksempel som det i annonsen... Til en utrolig liten nisje, et lite marked. Lav produksjon... ERGO - Ser ikke helt logikken rundt hvorfor siste kategori utstyr skal få liten og lav samleverdi i et historisk perspektiv...?? Smaken er som baken - det går ikke an å dømme slikt etter dagens smak - man må se det i en historisk sammenheng. Og - hånda på hjertet her inne - siklet ikke du på en brennhet rød slik en med ATS og gromlyd når du fartet rundt på mopeden i 1987? Mange fra den generasjonen her inne - og i det Skandinaviske VW-miljøet generelt. - Skal ikke se bort fra at det siste affeksjonsnostalgi-poenget alene er med på å drive opp prisen på disse bilene.....om 15 år.

Enig i alt som står her. Men... det dukker opp mer eller mindre smakløse "kitcars" både her hjemme og i statene med jevne mellomrom. Og de blir jo solgt til slutt. For en femmer. Selv om de opprinnelig ble bygget for 40 år siden...
Hvorfor er ikke disse verdt 200.000 i dag om vi skal trekke denne logikken videre? Sjeldent er det jo garantert...
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #14 på: januar 24, 2009, 08:51:01 am »

Enig i alt som står her. Men... det dukker opp mer eller mindre smakløse "kitcars" både her hjemme og i statene med jevne mellomrom. Og de blir jo solgt til slutt. For en femmer. Selv om de opprinnelig ble bygget for 40 år siden...
Hvorfor er ikke disse verdt 200.000 i dag om vi skal trekke denne logikken videre? Sjeldent er det jo garantert...

Godt poeng og innspill JS - absolutt. Kanskje havner denne i en slik kategori. Men - nesten enhver form for hjemmebygge og kit car / coachbuilt som er så mye som 40-50 år gammel... de vil jeg vel nesten hevde at det er høye priser på i dag. Kan ikke tenke meg en autentisk-bygd Split eller Oval som det er skrotpris på i dag. Finnes jo absurde eksempler på hjemmebygg - Stoll-Coupeen som stå på Autostadt for eksempel.. min 42 Kubel fra Beiarn med olabilkarosseri i tre...etc

Men - for all del - det finens skrekkeksempler som kanskje aldri når opp i verdi. Jeg vedde mine to cent på at en all-out Porsche stylet Boble ikke havner i den kategorien. "Time vil sjåv" - som de sier i Flåklypa.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #15 på: januar 24, 2009, 09:03:00 am »

Jeg kan egentlig ikke tenke meg at plaststyla 03er blir inn igjen, og det selv om jeg selv liker 03 og GL selv. Men man vet aldri, hva som skjer. Man ser jo hele tiden at trendene kommer tilbake. Kanskje sølvpilen min kommer med full Porsche look om ti år?. Alle her får herved muligheten til å slå meg hardt i hodet, hvis jeg skulle komme på disse tankene.
Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #16 på: januar 24, 2009, 13:18:40 pm »

Jeg kan egentlig ikke tenke meg at plaststyla 03er blir inn igjen, og det selv om jeg selv liker 03 og GL selv. Men man vet aldri, hva som skjer. Man ser jo hele tiden at trendene kommer tilbake. Kanskje sølvpilen min kommer med full Porsche look om ti år?. Alle her får herved muligheten til å slå meg hardt i hodet, hvis jeg skulle komme på disse tankene.

Gjør du det kommer jeg å monterer øyelokk på den, så blir du innlagt direkte Osteaktig
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!