april 19, 2024, 23:07:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvis du vil ha NYBIL - hvorfor skaffer du deg da ei gammal folkevogn (-67)?  (Lest 8969 ganger)
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« på: januar 29, 2009, 09:42:32 am »

Jeg undres stadig. Og slutter heller ikke med det. Jeg ser nesten daglig på dette forum og tidligere på VW2you at folk egentlig ikke liker gamle folkevogner.

For å provosere:

De skal ha 12 Volt (som du ser i headingen så skriver jeg utelukkende om biler levert som 6 Volt)
De skal ha gode lys som på en ny Skoda
De skal ha bremser som Porsche 911
De skal ha setebelter som i hverdagsbilen
De skal ha steroanlegg som i hjørnet av en Hi-Fi-butikk
De skal ha felger og dekk som hører hjemme i en Fast & Furious-film
De skal ha seter som helst har sittet i en Golf (noen bruker franske seter også)
De mest gærne bruker umbrako-skruer over det hele
og så videre


Liker ikke disse menneskene den gamle folkevogna? Ønsket/ønsker de seg ikke veteranbil?

Hvorfor kjøpe en bil som åpenbart er håpløs gammeldags og bygger på teknologi utbrodert på 30-tallet? (Jeg veit jo hva som kommer til å bli svart, men alikevel).

PS. Dette handler ikke bare om 6 Volt.

Spørsmål: er ikke folkevogna god nok for deg?
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 29, 2009, 12:04:58 pm »

Svaret er NEI! bobla er ikke bra nok slik den er standard  Blunker

6v er noe dritt med mindre alt skal være orginalt (bortsett fra at man må ofre en arm for å få tak i pærer)
Motoren er alt for svak og giringen for lav til å holde 100km/t med fullastet bil.
Bremsene kan periodevis brukes, men gir seg fort hvis man er litt for ivrig.
Den er høy som et hus, beregnet for kjerreveger og krøtterstier på 40-tallet og ikke høye hastigheter på motorveien.
Den gamle 6v radioen uten FM bånd er kun kul å se på, skurret er ikke like kult som AC/DC
Setene er gode å sitte i de, men har man fått bilen nærmere bakken, fungerer de mer som en trampoline..
Hvis man liker tanken på å tre hodet gjennom frontruta, er de orginale beltene helt ok...

Og så til poenget; bobla har et genialt design, så tanken om å ha en bil som ser slik ut OG kan brukes litt mer enn på søndagstur til parken er grunnideèn bak det å modifisere bobla en smule.

Men for all del, jeg skjønner godt de som vil ha bilen helt orginal også Blunker

Var det svar bra nok Håkon?  Rekker tunge Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #2 på: januar 29, 2009, 12:09:58 pm »

Et MEGET godt spørsmål! Kan også overføres til ALLE luftkjølte, ikke bare 6V..... ALT skal endres, forbedres, forstørres, fornyes, senkes og smalnes, etc, etc!!! Ihvertfall virker det slik på forumet her.

Det kan jo være slik at der er mange som IKKE er på forumet som eier, bruker, kjøper, selger luftkjølte vw som de er og er fornøyd med det! Eller at de er passive på forumet, leser poster og undrer seg.....  Hæ Hæ Hæ
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #3 på: januar 29, 2009, 12:11:04 pm »

Umbrakko?? Det var jo avleggs for mange år siden. Torx er tingen, aller helst typen med sikkershetspinne i midten!   Osteaktig
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #4 på: januar 29, 2009, 12:16:51 pm »

Veldig mange som driver med orginalbiler er folk som feks. min far. Han er 59.99 år og ikke spesielt datakyndig. Og mange på hans alder er i samme situasjon. Er nok mye derfor det er så lite snakk om orginalbiler her inne. Tror jeg... Glad Glad
Og man skal neimen ikke se bort ifra at flere av oss som nå driver å senker-korter-trimmer-osv osv en dag kulær'n med å orginalrestaurere ei folkevogn!
« Siste redigering: januar 29, 2009, 12:20:32 pm av Empiboy/ Mr. Eikstad » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 29, 2009, 12:18:03 pm »

Skjønner hvor du vil Håkon og er til en hvis grad enig i at en del som blir gjort med gamle folkevogner ikke er helt smakfult...

Når det er sagt så er det vel slik at det sikkert ikke tok lang tid etter man begynte å selge bilene før man begynte å gjøre dem til noe personlig...  Hadde jeg hatt mer plass og penger så skulle jeg gjerne hatt en strøken orginalbil å tusle rundt i. Nå er i en posisjon som som tilsier at jeg ikke kan gjøre det,  så  den bilen jeg har må også gi meg noe mer en kun det å være et nostalgisk fremkomstmiddel, og ex antall timer i garasjen...  Derfor er bilen min bygget også for å kjøres på street legal og drag events...

Så kommer spørsmålet om man skal bygge med nostalgiske deler eller om man skal vektlegge grunntankene... Her kommer vel ting som hvor mye penger en har, hvor fort en vil kjøre og egne preferanser inn....

For min del er i alle fall din sorte oval en av de peneste bilene jeg vet, og nyter å se deg komme kjørende med den, men personlig så er det også flere dimensjoner av denne hobbyen som jeg vil ha dekket og derfor putter jeg på noen deler her og der.... (og tar andre bort Blunker)

Får vel provosere litt jeg også da Gliser

Jeg er overbevist at hadde man ikke hatt en gruppe menesker som på 60 tallet fant ut at det var morro å tukle med bilene sine borte i California så tror jeg ikke hobbyen vår hadde sett ut som den gjør i dag....


Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #6 på: januar 29, 2009, 12:25:34 pm »

Syns bare du hadde gått egne veier å bygd en german looker på en pre 67 bil men den beskrivelsen din.
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 29, 2009, 12:35:10 pm »

Syns bare du hadde gått egne veier å bygd en german looker på en pre 67 bil men den beskrivelsen din.

 Osteaktig Osteaktig Osteaktig Osteaktig


Loggført



Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
.LP
Supermedlem
*****
Innlegg: 523
Bosted: Ranheim, Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 29, 2009, 12:43:12 pm »

Why mess with perfection, sier jeg når madammen sier jeg godt kan tåle en slankekur...

bare for å dra en parallell, når jeg ser meg selv i speilet med det nivå av fantasi som sikker bare kan sammenliknes med ølbriller så ser jeg jo en fulltrimmet sportsbil, hva hun ser er vel en annen historie, men hun er nå glad i meg likevel

.LP
Loggført

-65 T1 Panama beige
http://tvwk.tripod.com/
-------------------------------------------------------------
Jeremy Clarkson:
 “A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #9 på: januar 29, 2009, 12:44:21 pm »

Artig/provoserende spørsmål egentlig, og jeg synes innlegget til Berger var så utfyllende at jeg bare sier meg helt enig Glad

Og for første gang sier jeg meg samtidig helt enig i Empiboy sitt innlegg, spesielt den med at det (fritt oversatt og kanskje litt tøysete) er jo nesten bare gæmliser som kjører originalt Blunker
Loggført

Member #1 /Spliths venner
OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 29, 2009, 12:46:03 pm »

Noen har VW som hobby fordi de elsker bilene. Andre har VW som hobby fordi de ikke har råd til de bilene de egentlig drømmer om.
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #11 på: januar 29, 2009, 12:47:54 pm »

Enig i at det blir feil når du kjøper Boble eller annet luftkjølt og vil ha kjøreegenskaper, varme, comfort osv som en ny moderne bil. Men det er vel ingen bil enda som kommer i optimal utgave rett fra fabrikken. Modellutvikling er det noe som heter. Men kjør orginal eller modifisert etter eget ønske. Gammal bil blir det uansett, og det er bra Blunker
Loggført

Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #12 på: januar 29, 2009, 12:49:00 pm »

Noen har VW som hobby fordi de elsker bilene. Andre har VW som hobby fordi de ikke har råd til de bilene de egentlig drømmer om.

Der tror jeg du tar feil..
Loggført

OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 29, 2009, 12:51:07 pm »

Noen har VW som hobby fordi de elsker bilene. Andre har VW som hobby fordi de ikke har råd til de bilene de egentlig drømmer om.

Der tror jeg du tar feil..

Tror lojaliteten til mange hadde fått en knekk om de f.eks vant stort i Lotto.
Loggført
Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #14 på: januar 29, 2009, 13:03:35 pm »

Mulig det gjelder noen, men jeg tror de aller fleste som holder på med trimmede/modifiserte VW's gjør det med like mye kjærlighet og respekt for bilen som en hvilken som helst orginalbil entusiast. Ikke bare for at de egentlig vil ha en Porsche men ikke har råd..
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #15 på: januar 29, 2009, 13:04:01 pm »

Noen har VW som hobby fordi de elsker bilene. Andre har VW som hobby fordi de ikke har råd til de bilene de egentlig drømmer om.

Der tror jeg du tar feil..

Tror lojaliteten til mange hadde fått en knekk om de f.eks vant stort i Lotto.

Da hadde jeg kjøpt ei dyr, sjelden og modifisert folkevogn. Mulig at noen vw-eiere drømmer om andre biler, men det kan ikke sies om alle som modifiserer folkevogna si Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: januar 29, 2009, 13:06:29 pm »

For en tråd!!

Vi snakker om gamle biler... 29 år eller mer... bruksgjenstander som hele tiden endres... noe for å passe bruken og noe for at de rette reservedelene blir utilgjengelig. Sakte men sikkert fjernes bilen mer og mer fra sitt showroom utgangspunkt. Livet går sin gang, og bilene får etterhvert sin sjel. Slik har det vært i ALLE tider... biler endres/modnes med tiden som går, alle eiere tilfører sitt...

Men så begynner folk uten respekt for historie å blande seg inn! Nå skal plutselig bilens historie vaskes ut og alle de små skavankene skal vekk... vekk med 13 mm Jernia bolter, vekk med oppgradert elektrisk vekk med nakkestøtte stolene... vekk med museøre blinkere og vekk med den fornuftige 1500 motoren. Alt bare MÅ endres tilbake til showroom condition... historieforfalskning på høyeste nivå!
For folk med denne SYKEN her så anbefaler jeg en tur til Maihaugen på Lillehammer, selv om de historiske byggene inngår i en seriøs samling så skal historien synes!! Man sparkler ikke over stygge merker rundt døren på stabburet når man vet det skylles et bjørnangrep på 1500tallet! Det er slik som beriker vår histore...

Å bytte ut ting for at det ikke lenger er blankt og fint er en tanke som sortsett bare historieløse amerikanere liker... tørr man foreslå en forsinket utvandring? ...jeg tuller selvfølgelig, det finne ingen grunn til å stille seg til doms over de få som ikke klarer å se historien gå sin gang...   du og jeg vet at FREMTIDEN vil dømme dem.

La historien leve, endre bilen din slik du vil...

 Blunker
« Siste redigering: januar 29, 2009, 13:08:23 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 29, 2009, 13:12:54 pm »

Noen har VW som hobby fordi de elsker bilene. Andre har VW som hobby fordi de ikke har råd til de bilene de egentlig drømmer om.

Der tror jeg du tar feil..

Tror lojaliteten til mange hadde fått en knekk om de f.eks vant stort i Lotto.

Jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde kjøpt om jeg vant i Lotto. Det hadde vært en pre-73 Porsche 911, men den må være tøff. (Jeg veit at de også blir "forbedret" av sine mange eiere).
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #18 på: januar 29, 2009, 13:14:15 pm »

Kongekommentar Glad
Kanskje den beste setningen jeg har lest på forumet - noen sinne!
HE HE HE HE HE HE  Osteaktig

Noen har VW som hobby fordi de elsker bilene. Andre har VW som hobby fordi de ikke har råd til de bilene de egentlig drømmer om.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #19 på: januar 29, 2009, 13:29:10 pm »

for å svare på spørsmålet ditt, så innså vel også VW-fabrikken at 6V, diagonaldekk, magebelte etc etc ikke var bra nok, ellers hadde de aldri endret det selv....

I tillegg så kunden dems at andre produsenter tilbød forbedringer, og da ville de ha det samme fra VW. Ikke noe vits i å produsere biler dersom ingen kjåper dem...

Verden har gått videre på 40 år, man har lært mer omm konsekvensen av ulykker, trafikken rundt oss er mer krevende, så sett i det lyset dynes jeg det er helt ok å oppgradere en del ting, men det mange kan bli flinkere til, er nok å gjøre det og samtidig beholde historien/sjarmen i de gamle bilene.

Morsom tråd Glad
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #20 på: januar 29, 2009, 13:51:50 pm »

Som VW entusiast har jeg mange drømmebiler.
En dønn orginal 49 modell, matching numbers, som ser ut som den rullet av samlebåndet i dag er en av de. En annen er en svart blank oval med ragtop, luftfjøring, skiver rundt hele, klimaanlegg, topp moderne sikkerhet, topp moderne lydanlegg, navigasjon, 200hk turbomotor, 5 gir, varme i setene osv.. Med andre ord den perfekte bruksbilen!
En tredje er en mildt modifisert samba bus, stort sett orginal, men litt senket og andre hjul...
En fjerde er en ren dragboble, bygget på orginal bunnplate og med skilter, med motoren fra Skinne bobla....

Kunne holdt på i evigheter med å ramse opp....  Blunker
 
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #21 på: januar 29, 2009, 14:34:24 pm »

Verden har gått videre på 40 år, man har lært mer omm konsekvensen av ulykker, trafikken rundt oss er mer krevende, så sett i det lyset dynes jeg det er helt ok å oppgradere en del ting, men det mange kan bli flinkere til, er nok å gjøre det og samtidig beholde historien/sjarmen i de gamle bilene.

Morsom tråd Glad

Her er Grelland inne på det vesentlige for meg. Det trenger ikke alltid å være helt originalt. Men tar man bort SJARMEN med det gamle og gammelmodige så har man gjort en feil vil jeg påstå. Da kan det fort bli like sjarmerende som en Toyota.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #22 på: januar 29, 2009, 15:28:52 pm »

Artig/provoserende spørsmål egentlig, og jeg synes innlegget til Berger var så utfyllende at jeg bare sier meg helt enig Glad

Og for første gang sier jeg meg samtidig helt enig i Empiboy sitt innlegg, spesielt den med at det (fritt oversatt og kanskje litt tøysete) er jo nesten bare gæmliser som kjører originalt Blunker

Hææææ??
Enig med meg! Jøsses, det var noe nytt Gliser
Kansje det er et positivt resultat av "mitt nye jeg"? Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #23 på: januar 29, 2009, 16:31:04 pm »

Jeg skjønner igrunn at jeg skiller meg grundig ut her, med mine 30 år og originale 68-modell 1300 Boble Glad Det kunne aldri falle meg inn å bygge om bilen, men da jeg kjøpte den, var jeg samtidig veldig obs på at det slettes ikke var noen dum ting å kjøpe en bil som hadde 12 volt originalt og festepunkter for trepunkts sikkerhetsbelter. Den største grunnen var allikevel at jeg virkelig virkelig virkelig virkelig virkelig virkelig liker bilen - jeg vokste opp med en 1300 68-modell.

Bilen duger helt utmerket også i dagens trafikk, forresten. Men jeg tror et viktig punkt her er noe blant annet trådstarter nevner helt i begynnelsen - kjøper du en veteranbil, kjøper du en veteranbil. Vil du ha en moderne bil, er det strengt tatt greiere å kjøpe en moderne bil. Så når folk bygger om, tror jeg egentlig ikke at det handler om at de vil ha en moderne bil - de synes vel at det er gøy Glad
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #24 på: januar 29, 2009, 16:49:01 pm »

Jeg skjønner igrunn at jeg skiller meg grundig ut her, med mine 30 år og originale 68-modell 1300 Boble Glad Det kunne aldri falle meg inn å bygge om bilen, men da jeg kjøpte den, var jeg samtidig veldig obs på at det slettes ikke var noen dum ting å kjøpe en bil som hadde 12 volt originalt og festepunkter for trepunkts sikkerhetsbelter. Den største grunnen var allikevel at jeg virkelig virkelig virkelig virkelig virkelig virkelig liker bilen - jeg vokste opp med en 1300 68-modell.

Bilen duger helt utmerket også i dagens trafikk, forresten. Men jeg tror et viktig punkt her er noe blant annet trådstarter nevner helt i begynnelsen - kjøper du en veteranbil, kjøper du en veteranbil. Vil du ha en moderne bil, er det strengt tatt greiere å kjøpe en moderne bil. Så når folk bygger om, tror jeg egentlig ikke at det handler om at de vil ha en moderne bil - de synes vel at det er gøy Glad

Touche Glad
Loggført

Member #1 /Spliths venner
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #25 på: januar 29, 2009, 19:06:56 pm »


Her er Grelland inne på det vesentlige for meg. Det trenger ikke alltid å være helt originalt. Men tar man bort SJARMEN med det gamle og gammelmodige så har man gjort en feil vil jeg påstå. Da kan det fort bli like sjarmerende som en Toyota.

Men Håkon, koker det ikke da ned til subjektive meninger om hva som er sjarm? Er det et smakspoliti vi trenger? Det kan jo være folk som ikke nødvendigvis synes 6v, dårlige lys, trommelbremser, inntørka setebelter eller en rævva radio er sjarmen, ikke originalfelger eller originalsetene heller. Men i deres øyne har bilen fortsatt sjarmen med det gammelmodige.
Loggført

1969 Militær-buss
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #26 på: januar 29, 2009, 19:43:21 pm »

Og så må man ha i tankene at hvis gammel historie viskes ut, så skapes ny og om noen år er det også gammel historie med sjarm Blunker
Ref: bildeserier fra 80- og 90-tallet som har vært populære i det siste.. 
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #27 på: januar 29, 2009, 23:49:11 pm »

Slik det er i dag synes jeg for mange orginalbiler "ødelegges" av ombygginger. Om ombygginger skjer i forbindelse med en redning av en bil ser jeg ikke på det som spesielt ille men når noen tar en utmerket orginal bil å gjør store endringer på det føler jeg det blir litt feil. Om alle tiår skal ha sine stiler tar det ikke lang tid før det ikke er mange orginale igjen.
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #28 på: januar 29, 2009, 23:59:44 pm »

Hva ser du på som store endringer da? Jeg tok en nokså urørt 54 og senket den og satte på uoriginale felger. Er den "ødelagt" da? Jeg synes ikke man ødelegger sjarmen ved å gjøre dette. Jeg er veldig opptatt av å beholde interiør og lakk helt urørt, men litt senk kan da ikke skade? Det gir den jo bare ekstra sjarm Glad Jeg reddet den ihvertfall fra å bli drag racer Gliser

Når man begynner å snakke om porsche styling og slikt passer det seg å bruke sitatet fra oil drop man, for da ønsker man seg ei porsche Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #29 på: januar 30, 2009, 00:18:32 am »

Fabrikken er vel ikke uten stor tvil den som har endret bobla mest underveis. Og det har det jo vært rom for også... Og ingen annen bil jeg vet om finnes det så mye tilbehør til heller, fra gammelt av også.
 Filosofisk sett trenger man vel  ikke endre på eller etterutruste den perfekte bil. Men det skader alltids noen ved å forsøke...  Blunker    
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!