april 29, 2024, 01:08:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54' T1 1200 De Luxe Texas Brown - solgt til min far s18  (Lest 136545 ganger)
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #30 på: februar 03, 2009, 22:18:44 pm »

563887 er stemplet inn i karosseriet. det var kjell roar som hjalp meg til å finne ut produksjonsmåned og år på thesamba.com sa han. han kom fram til august 53? på plaketten over der står det fahrgestellnr 10634043 og det samme står i vognkort?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
ole-mog
Supermedlem
*****
Innlegg: 651
Bosted: røyken (buskerud )



Vis profil
« Svar #31 på: februar 03, 2009, 22:19:06 pm »

Jeg må bare få låv å gratulere jeg å.
Kjempe flott bil. Jeg stemmer for at du skulle holdt denne original, men det er mitt syn på det. Her erd et dine meninger som teller. Stå på Blunker
Loggført

--------------------------------
Røyken & Omegn Aircoolers.
--------------------------------

73`Bay
62`T1 1200 Delux Beryllgrønn
73`1303s
61`råtte
69`original

kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #32 på: februar 03, 2009, 22:19:54 pm »

Angående taktrekket ditt bak, det ser ut som om pappen som har blitt brukt, har vært litt for tynn, og så har den brekt, og trekket har løsna. Bytt pappen, der, og heng det opp igjen.

Jeg blingsa visst på Thesamba, og leste motornummer isteden. Din er produsert i april 54. Da skal du ikke ha startknapp, og fargen er Texasbrun. Forklarer jo litt, det! Beklager. Flau

hehe slikt kan skje! takk. Glad men allikevel forklarer det jo ikke hvilken farge de har brukt på bilen da? for de har jo ikke brukt samme farge som inni. kanskje de har prøvd å mikse selv, men bommet?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Matti
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #33 på: februar 03, 2009, 22:20:58 pm »

...

Misunnelig! DRITFIN boble!  Sjokkert Sjokkert
Loggført

(o\ ! /o)

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #34 på: februar 03, 2009, 22:21:21 pm »

563887 er stemplet inn i karosseriet. det var kjell roar som hjalp meg til å finne ut produksjonsmåned og år på thesamba.com sa han. han kom fram til august 53? på plaketten over der står det fahrgestellnr 10634043 og det samme står i vognkort?

Det var mange innlegg på en gang (fin bil veit du). Jeg har blingsa på thesamba, så bilen din er produsert i april 54 (se mitt forrige innlegg).

Fargeforskjellen tror jeg bare skyldes tidens tann. Tror nok en brun farge blir litt nedtonet med årene. Det at den blei førstegangsregistrert i Holmestrand, tyder på at gamle Vike i Hof hadde rett, da han sa det var den første bilen han solgte. Hof hørte til Holmestrand reg.distrikt. før.
« Siste redigering: februar 03, 2009, 22:24:11 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #35 på: februar 03, 2009, 22:23:18 pm »

gratulere med en vakker doning ja, nå er det bare å vaske og polere å ta en motor og bremseservice så er det klart for treff til våren. legg gjerne in flere bilder også, lekkkert,   lykke til med vedunderet.
Loggført

FOLLO VW KLUBB
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #36 på: februar 03, 2009, 22:24:47 pm »

563887 er stemplet inn i karosseriet. det var kjell roar som hjalp meg til å finne ut produksjonsmåned og år på thesamba.com sa han. han kom fram til august 53? på plaketten over der står det fahrgestellnr 10634043 og det samme står i vognkort?

Opplysningene du fikk stemmer nok ikke. 627 475 er første understell i april 54, og din er 634 043. Dette stemmer perfekt ift karosserinummer også. Soleklart en 54 modell.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #37 på: februar 03, 2009, 22:33:49 pm »

Opplysningene du fikk stemmer nok ikke. 627 475 er første understell i april 54, og din er 634 043. Dette stemmer perfekt ift karosserinummer også. Soleklart en 54 modell.

som han skrev over hadde han blingset. det kan skje selv den beste! Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #38 på: februar 03, 2009, 22:36:32 pm »

Det var jo litt av ein bil å komme over Sjokkert

Gratulerar og lykke til Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #39 på: februar 03, 2009, 22:36:44 pm »

Opplysningene du fikk stemmer nok ikke. 627 475 er første understell i april 54, og din er 634 043. Dette stemmer perfekt ift karosserinummer også. Soleklart en 54 modell.

som han skrev over hadde han blingset. det kan skje selv den beste! Glad

Så det for sent dessverre Glad.
Jeg var litt raskt ute med innlegget dessverre Glad
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #40 på: februar 03, 2009, 22:40:53 pm »

hva lekker her ? må vel være bremsevæske? kjennes seigt ut. hva kan årsaken være?




trillet bilen litt bakover, flekkene på gulvet.

« Siste redigering: februar 03, 2009, 22:42:42 pm av kammiz » Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Silver (Kristoffer Lindh)
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 378
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #41 på: februar 03, 2009, 22:50:11 pm »

Det er styresnekka de som svetter.
Ingen stor sak men jeg ville overhalt den.

Konge bil  Gliser
Loggført



kristoffer(at)lindh.no
Tlf: 92806127
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #42 på: februar 03, 2009, 22:52:50 pm »

aha, da er det jo ingen krise egentlig! men det betyr vel at jeg må etterfylle litt på denne da vil jeg tro? og da er det vel et påfyllingshull på selve snekka på midten der?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
gammern
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1195
Bosted: nykirke i vestfold


Vis profil

« Svar #43 på: februar 04, 2009, 06:17:36 am »

aha, da er det jo ingen krise egentlig! men det betyr vel at jeg må etterfylle litt på denne da vil jeg tro? og da er det vel et påfyllingshull på selve snekka på midten der?
dette var morro,knall fin bil  Glad , et tips er å kjøpe en repp bok fra haines (kanskje ikke riktig skrevet)der står det meste
Loggført

kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #44 på: februar 04, 2009, 07:48:12 am »

takk igjen alle sammen Osteaktig

men ang styresnekka, er det den på første bildet? hvordan kan det være vått helt på andre siden også? spør sikkert dumt her nå kanskje men.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Rune
Seniormedlem
****
Innlegg: 463
Bosted: Hamar


Tlf: 97753310


Vis profil
« Svar #45 på: februar 04, 2009, 08:05:27 am »

At snekka svetter i bunn er ganske vanlig. Du kan plukke den opp og bytte simringene. Det er ikke all verdens jobb. Det ser også ut til at fettet i forstillingen har begynt å svette ut litt. Bruk ei fettpresse og fyll i fett i alle niplene..
Når det gjelder fargen har jeg samme sak med min. Også texas brun. Den ble lakkert i 87 og de har heller ikke truffet fargen helt spot on..
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #46 på: februar 04, 2009, 08:10:36 am »

Knallfin bil. Men en snn historie på bilen ville selv jeg vært redd for å kappe for mye i den..  Men din bil. Grattis!!
Loggført
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #47 på: februar 04, 2009, 08:13:18 am »

fargen på bilen din ligner litt på min. kanskje noen hakk mørkere. min er L98Z .agate brown met. gratulerer forresten. kjempefin god stand a gitt:)
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #48 på: februar 04, 2009, 08:19:11 am »

Knallfin bil. Men en snn historie på bilen ville selv jeg vært redd for å kappe for mye i den..  Men din bil. Grattis!!

jeg tenker i dine baner Epsen, jeg ville beholdt den orginal. Men man gjør som man vil og den har selvsagt stort potensiale so en looker..
Loggført
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #49 på: februar 04, 2009, 08:19:41 am »

Trur jeg har originalt rep.sett til styresnekke liggende på delelageret om du trenger det..... Blunker
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #50 på: februar 04, 2009, 08:28:42 am »

Hoho, dette var en lekker bil! Glad
Håper du beholder den sånn og ikke omlakkerer den i oransje og slenger i seter fra en Saab e.l.  Gliser
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #51 på: februar 04, 2009, 09:23:10 am »

Gratulerer med flott bil! Jeg for min del var aldri i tvil om at det er en 54-modell:)


Få med deg Kjell Roar på en gjennomgang du, da får du helt sikkert hjelp til å smøre opp forstilling og sjekke ut mer teknisk.

Dette er en anstendig gammel dame som må stelles med omhu.

Hvor mye inngrep er det med air-ride-kit egentlig?

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #52 på: februar 04, 2009, 09:26:40 am »

Trur jeg har originalt rep.sett til styresnekke liggende på delelageret om du trenger det..... Blunker

aha, det høres ikke dumt ut! hva skal du ha for det?
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #53 på: februar 04, 2009, 09:28:50 am »

Trur jeg har originalt rep.sett til styresnekke liggende på delelageret om du trenger det..... Blunker
aha, det høres ikke dumt ut! hva skal du ha for det?

Skal en tur ut på delelageret i løpet av dagen og sjekke at jeg har for sikkerhets skyld. Dyrt blir det uansett ikke .. Blunker
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #54 på: februar 04, 2009, 09:30:00 am »

ang ombygging til air-ride får du ifølge airkewled.com bolt-on kits til denne bilen. jeg akter uansett ikke å gjøre inngrep som ikke kan reverseres. har skjønt settet kan komme i konflikt med varmepottene, men å fjerne disse vil jo ikke være et irreverserbart inngrep.

ang å beholde bilen original, det er ikke aktuelt å gjøre i mine øyne, da jeg synes retro look er fett og senk+felg er et must. men som sagt, det skal være reverserbart slik at jeg når jeg blir "gammel" kan gjøre den original igjen om jeg ønsker. Osteaktig

det skal ihvertfall sies sikkert at det blir ikke gjort endringer på interiør, annet enn muligens å få i et mer originalt taktrekk og det blir garantert ikke noen lakkering i annen farge eller saab-seter osv. Glad

skal høre med kjell roar om han vil bli med meg på oppstart av bilen jeg!
« Siste redigering: februar 04, 2009, 09:32:46 am av kammiz » Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #55 på: februar 04, 2009, 09:30:17 am »

Trur jeg har originalt rep.sett til styresnekke liggende på delelageret om du trenger det..... Blunker
aha, det høres ikke dumt ut! hva skal du ha for det?

Skal en tur ut på delelageret i løpet av dagen og sjekke at jeg har for sikkerhets skyld. Dyrt blir det uansett ikke .. Blunker

takk Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #56 på: februar 04, 2009, 09:34:03 am »

Grattis med kjempe flott bil i en utrolig fin farge!
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #57 på: februar 04, 2009, 10:28:03 am »

Tak trekket er nok ganske org. Vet 54'n til Thomas som nå eies av alask har ganske likt trekk i taket.
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #58 på: februar 04, 2009, 10:30:29 am »

Er ikke mye bolt on de løsningen jeg har sett på biler i NOrge - så dette ville jeg sjekket nøye før jeg satte igang var jeg deg Glad Og taktrekkt ditt er nok originalt Blunker



ang ombygging til air-ride får du ifølge airkewled.com bolt-on kits til denne bilen. jeg akter uansett ikke å gjøre inngrep som ikke kan reverseres. har skjønt settet kan komme i konflikt med varmepottene, men å fjerne disse vil jo ikke være et irreverserbart inngrep.

ang å beholde bilen original, det er ikke aktuelt å gjøre i mine øyne, da jeg synes retro look er fett og senk+felg er et must. men som sagt, det skal være reverserbart slik at jeg når jeg blir "gammel" kan gjøre den original igjen om jeg ønsker. Osteaktig

det skal ihvertfall sies sikkert at det blir ikke gjort endringer på interiør, annet enn muligens å få i et mer originalt taktrekk og det blir garantert ikke noen lakkering i annen farge eller saab-seter osv. Glad

skal høre med kjell roar om han vil bli med meg på oppstart av bilen jeg!
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #59 på: februar 04, 2009, 10:33:21 am »

Er ikke mye bolt on de løsningen jeg har sett på biler i NOrge - så dette ville jeg sjekket nøye før jeg satte igang var jeg deg Glad Og taktrekkt ditt er nok originalt Blunker



ang ombygging til air-ride får du ifølge airkewled.com bolt-on kits til denne bilen. jeg akter uansett ikke å gjøre inngrep som ikke kan reverseres. har skjønt settet kan komme i konflikt med varmepottene, men å fjerne disse vil jo ikke være et irreverserbart inngrep.

ang å beholde bilen original, det er ikke aktuelt å gjøre i mine øyne, da jeg synes retro look er fett og senk+felg er et must. men som sagt, det skal være reverserbart slik at jeg når jeg blir "gammel" kan gjøre den original igjen om jeg ønsker. Osteaktig

det skal ihvertfall sies sikkert at det blir ikke gjort endringer på interiør, annet enn muligens å få i et mer originalt taktrekk og det blir garantert ikke noen lakkering i annen farge eller saab-seter osv. Glad

skal høre med kjell roar om han vil bli med meg på oppstart av bilen jeg!

"Bolt-on" er et like vidt begrep som "strøken" vil jeg si.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!