april 30, 2024, 14:56:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 19
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54' T1 1200 De Luxe Texas Brown - solgt til min far s18  (Lest 136592 ganger)
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #60 på: februar 04, 2009, 10:41:55 am »

så det var faktisk slik fleece-lignende taktrekk i 50-talls bobler?? det hadde jeg aldri tippet. kjell roar mener det kunne være kona til Flåtten som sydde trekket da han hadde hørt at hun gjorde slike jobber.

ang senking, jeg har thomas sandberg som teknisk konsultør når det kommer til air-rides, han kjøpte weld-on kit til bilen sin. skal ikke begi meg ut på noe som medfører inngrep i chassi osv.

uansett er det min bil og jeg gjør som jeg vil. må det sveises fast en brakett her eller der ser jeg ikke problemet. den kan jo fjernes den også. men IKKE la dette bli en diskusjon. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #61 på: februar 04, 2009, 10:53:34 am »

lekker bil... brunt blir aldri feil, en eier i holmestrand? hvem hvar det?
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #62 på: februar 04, 2009, 11:07:50 am »

lekker bil... brunt blir aldri feil, en eier i holmestrand? hvem hvar det?

Det lurer jeg på også, derfor er det greit å få en utskrift av gammelt reg. kort. Bilen sto hos Haslestad bilverksted i Hof første gang jeg så den, sikkert på slutten av 80 tallet, da blei den solgt til Flåtten som pusset den opp. Ifølge gamle Vike var dette den første bobla han solgte, han dreiv litt med bilsalg til hof'inger ved siden av verkstedet. Tror nok Vike samlet på seg denne bilen, og solgte den til Flåtten som var en gammel bekjent fra Jespersen & Thon. Da jeg spurte, var det ingen interresse i å selge den til meg.
Og jeg hadde jo en oval allerede.

Når det gjelder fettet på forstillinga, har nok fettet skilt seg pga elde. Pump inn nytt fett, og vask av det gamle.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Brezelkäfer
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 274
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #63 på: februar 04, 2009, 13:34:13 pm »

Det ser ut til at karosserinummeret ditt starter med 563xxx. Det betyr at karosseriet er produsert en gang i april fordi første karosseri i april 1954 var: 558 719. Blunker

Du mener vel mars 1954? I følge mine papirer begynner karosserinummeret i april 1954 på 573 917 og mars på 558 718. Men det er jo mulig jeg har feil Glad

Men uansett en fantastisk flott originalbil, gratulerer så mye!
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #64 på: februar 04, 2009, 13:55:11 pm »

Det ser ut til at karosserinummeret ditt starter med 563xxx. Det betyr at karosseriet er produsert en gang i april fordi første karosseri i april 1954 var: 558 719. Blunker

Du mener vel mars 1954? I følge mine papirer begynner karosserinummeret i april 1954 på 573 917 og mars på 558 718. Men det er jo mulig jeg har feil Glad

Men uansett en fantastisk flott originalbil, gratulerer så mye!

Karosserinummeret slutter på 573917 sist i april, den begynner ikke. Alle datoene i denne lista fra Thesamba er sluttdatoer. Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Brezelkäfer
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 274
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #65 på: februar 04, 2009, 15:03:00 pm »

Ok bøyer meg i støvet Blunker
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #66 på: februar 04, 2009, 15:28:57 pm »

det er kun på vw forumet at folk faktisk BRYR seg om slike ting som denne detaljen med produksjonsmåned. det varmer meg. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
laksen
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: Sør-Odal


Vis profil

« Svar #67 på: februar 04, 2009, 15:36:19 pm »

det er kun på vw forumet at folk faktisk BRYR seg om slike ting som denne detaljen med produksjonsmåned. det varmer meg. Glad

Vet ikke jeg. Bare vent til de skal bestemme hvordan bilen skal se ut Osteaktig Bl.a meg Osteaktig
Loggført
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #68 på: februar 04, 2009, 16:05:28 pm »

Vet ikke jeg. Bare vent til de skal bestemme hvordan bilen skal se ut Osteaktig Bl.a meg Osteaktig

spørs hvem jeg hører på da, dere eller meg selv. Blunker
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Uvdal
Nybegynner
*
Innlegg: 47
Bosted:


Vis profil

« Svar #69 på: februar 04, 2009, 17:55:28 pm »

Nyyydelig bil. Håper du gjør med den som DU føler for..Det viktigste er at du blir fornøyd Kult
Loggført
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #70 på: februar 04, 2009, 19:33:26 pm »

Du har kjøpt en meget pen bil  Blunker . Gratulere med handelen.

Mvh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #71 på: februar 04, 2009, 20:34:51 pm »

Kjenner jeg blir misunnelig! Nydelig bil som ser ut til å være i svært god stand. Blir nok en rå restolooker dette Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #72 på: februar 05, 2009, 23:20:26 pm »

her er ca noe slikt jeg går for:

Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #73 på: februar 05, 2009, 23:21:47 pm »

Er bare å få kjøpt en 4-5" smal forstilling, 4,5" og deep 6" Fuchs her Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #74 på: februar 05, 2009, 23:39:29 pm »

hva er årsaken til at man korter inn forstilling? for å få svingt under skjermen? eller pga hjula man vil ha på? en kombinasjon? hehe
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #75 på: februar 05, 2009, 23:44:29 pm »

her er ca noe slikt jeg går for:



Lars G: var ikke så dum den der...?
Kammiz: lykke til med lakken....er nok en drøy jobb å få den brune til å bli blå...
Loggført

SCREWDRIVER #1
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #76 på: februar 05, 2009, 23:46:59 pm »

Du smaler inn forstillinga for å kompensere for droppa spindler (som bygger endel utover), felger med ikke optimalt innpress og for å få bedre sving ved drøy senking og for å få hjula langt inn i skjermene (noen syns det er über kult)
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #77 på: februar 06, 2009, 06:44:32 am »

Den blå der var nydelig!
Blir din nesten slik i brun, ja da kommer jeg til å gråte i glede foran pc'n!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #78 på: februar 06, 2009, 07:20:01 am »

Den blå der var nydelig!
Blir din nesten slik i brun, ja da kommer jeg til å gråte i glede foran pc'n!

Og ennå finere hadde det vært med detaljerte Fuchs og ikke krom Glad

Dette blir nok en nydelig bil som du kan felle mange tårer over EB Glad hehe
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #79 på: februar 06, 2009, 09:11:36 am »

det skal ikke være krom fuchs nei, det skal være disse:



og selvsagt skal bilen forbli brun, skal alldeles ikke lakkere den blå! brun er så mye kulere. Glad

men er usikker på om jeg skal ha us-fangere. (det er det de heter de som har sånne bøyler på?) jeg synes de er kulere enn de uten bøyle egentlig. og så gangstercap seff.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #80 på: februar 06, 2009, 09:30:01 am »

Amerikanske fangere kom vel med 56-modellen, gjorde de ikke? Originalpolitiet får legge meg i jern om jeg tar feil!
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #81 på: februar 06, 2009, 10:02:07 am »

Amerikanske fangere kom vel med 56-modellen, gjorde de ikke? Originalpolitiet får legge meg i jern om jeg tar feil!


Du har heilt rett! Gliser
Bilen min er den 30. bilen som kunne leveres med US-fanger fra fabrikk (fra 4.august 1955), men det var en option på bobler i USA før det, sikkert noe som VW i USA fikk laget og solgte.

US-fangerene skal ha et ekstra støttestag, og ekstra hull i karosseriet/skjermer til disse. Men man behøver ikke å sette på de øvre støttestaga hvis man vil slippe å borre hull i bilen. Jeg har ikke borret disse ekstra hullene i min.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #82 på: februar 06, 2009, 10:22:06 am »

Om man har us-fangere på bil med lavt monterte hjertebaklys så forsvinner lysene bak fangern! Må ikke gjemme vekk den fine stjerten Blunker Var det første jeg bytta på min ihvertfall

Smalna forstilling, 1-2 hakk bak og fuchs på denne blir nydelig Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
ola
Seniormedlem
****
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #83 på: februar 06, 2009, 10:23:51 am »

Ta heller av støtfangerhornene og bare ha en clean fanger...

Loggført

Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #84 på: februar 06, 2009, 10:40:46 am »

Har lest imellom tråden din nå, dette ser ut som en veldig bra bil. Høres bra ut de planene dine også Glad
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #85 på: februar 06, 2009, 11:22:13 am »

Om man har us-fangere på bil med lavt monterte hjertebaklys så forsvinner lysene bak fangern! Må ikke gjemme vekk den fine stjerten Blunker Var det første jeg bytta på min ihvertfall

Smalna forstilling, 1-2 hakk bak og fuchs på denne blir nydelig Glad

så mine lys blir skjult bak hvis jeg bruker us-fangere altså? da er det ikke aktuelt. da forblir det som det er. Glad
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #86 på: februar 06, 2009, 12:05:14 pm »

Stemmer. Lysa på 56-modellen står 6 cm høyere, så de skal synes over US-fangeren. Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
kammiz
Supermedlem
*****
Innlegg: 702
Bosted: Oslo


Slammed Stockers Crew


Vis profil
« Svar #87 på: februar 06, 2009, 13:04:48 pm »

lysene jeg har er kulere enn us-fangeren, så det blir et enkelt valg. hehe. dessuten trodde jeg egentlig at us-fangeren var på 54 mod også, men bare i usa. siden det er nyere er det jo ikke like kult å ha det på.
Loggført

Thomas Kamrud Jahnsen
Tveita, Oslo
Berglund
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Åsgårdstrand



Vis profil
« Svar #88 på: februar 06, 2009, 22:42:28 pm »

Dette blir nok en tøff bil når du er ferdig. Den blå på bildet over her,er jo helt riktig. Original bil,bare laav,med kule hjul,gangstercap,og matchende takgrind

Stå på!  Glad
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #89 på: februar 08, 2009, 00:28:14 am »

Ta heller av støtfangerhornene og bare ha en clean fanger...



Hva med å la det være akkurat slik det er? Er ikke alltid helt på trynet det lr Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 19
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!