Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« på: februar 05, 2009, 23:02:08 pm » |
|
Klarer noen gi en forklaring til meg hvorfor det IKKE går med vanlige løftere på en FK87 kam i en wbx?
Eller går det....? Begge kammene er på fullt løft på bildet.
Utfra bildene nedenfor, kan noen gi en forklaring?
Lasse
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #1 på: februar 06, 2009, 02:03:32 am » |
|
Problemet er ikke når den er på topp, men på tur opp og ned. Knasten vil vel skyve på "kanten" av løfteren slik jeg ser det på bildet.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #2 på: februar 06, 2009, 10:02:13 am » |
|
Problemet er ikke når den er på topp, men på tur opp og ned. Knasten vil vel skyve på "kanten" av løfteren slik jeg ser det på bildet.
Så på akkurat det når jeg snudde på kammen at det kunne være det ja. Da blir det Kjell Aaen-løfter. Noen som vet hvor man får tak i maskinfres med styring til en grei pris? Tenker da på å frese ned setet så den nye løfteren får plass. Snakket med cylmo i trondheim og de kunne ikke ta det 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #3 på: februar 06, 2009, 10:21:38 am » |
|
Vinkelsliper.....
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
vwfreak
Supermedlem
    
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder
|
 |
« Svar #4 på: februar 06, 2009, 11:36:01 am » |
|
Se under Machine work på Rockyjennings.com Tror han selger en slik fres til å bruke sammen med vanlig drill.
|
|
|
Loggført
|
Proud member of AGDERVWKLUBB
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #5 på: februar 06, 2009, 12:09:15 pm » |
|
Se under Machine work på Rockyjennings.com Tror han selger en slik fres til å bruke sammen med vanlig drill.
Sett på den, og det skal finnes en maskinfres for drill i Norge også. skal sjekke med AEO. Hvis ikke så må det gå an å få lagd en ved å bruke en løfter som styring...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #6 på: februar 09, 2009, 10:08:19 am » |
|
Problemet er ikke når den er på topp, men på tur opp og ned. Knasten vil vel skyve på "kanten" av løfteren slik jeg ser det på bildet.
Du hadde helt rett, den skyver på kanten. Fikk tips fra JHU om å tusje hele flaten på løfter, for så å se hvor det slites av.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #7 på: februar 09, 2009, 10:59:46 am » |
|
Jeg har brukt en sylinderbor for TRE i en søyleboremaskin. Har frest ned to blokker med den uten problemer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #8 på: februar 09, 2009, 12:30:16 pm » |
|
Jeg har brukt en sylinderbor for TRE i en søyleboremaskin. Har frest ned to blokker med den uten problemer.
Akkurat en slik jeg kjøpte på biltema på lørdag for å prøve..  Da går det veien tenker jeg. Takk skal du ha Hvor mye tar du for å bruke Aaen sine løftere? Lasse
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
geir F
Seniormedlem
   
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
 |
« Svar #9 på: februar 09, 2009, 14:01:31 pm » |
|
Jeg vet ikke hvor mye du må frese ned. Du må bare prøve med kam og løfter. DU bør ha en klaring på 0,3-0,5 mellom løfter og kam.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #10 på: februar 09, 2009, 22:43:55 pm » |
|
ja sånn som dette : 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #11 på: februar 09, 2009, 22:51:37 pm » |
|
antar det "holder" att den enden av kam profilen som er nermest senter av løfter , er innenfor.(omringet) slik att i tilfeller ved att kamprofil er i grenseland vil havne slik som den røde firkanten kommer. att den ene siden an profilen er innenfor å skaper løftet?? ? ? 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #12 på: februar 09, 2009, 23:12:54 pm » |
|
Skal se om jeg får satt igang med maskinering av sylinder foringer til blokka i morgen, så får vi se hvordan det blir:)
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #13 på: februar 09, 2009, 23:50:36 pm » |
|
Høres bra ut Espen. Gleder meg til å se hvordan de passer. Skal jeg sende syl?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #14 på: februar 09, 2009, 23:52:55 pm » |
|
Ser ut som Espen kan være mannen for å lage spacere/adapter til meg?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #15 på: februar 10, 2009, 00:20:17 am » |
|
Høres bra ut Espen. Gleder meg til å se hvordan de passer. Skal jeg sende syl?
Jeg skal høre med håvard i morgen, hvis han ikke kjenner til noen som har så kan du godt gjøre det. litt lettere og tilpasse da.
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #16 på: februar 10, 2009, 00:24:29 am » |
|
Ser ut som Espen kan være mannen for å lage spacere/adapter til meg?
Hva skal det være til?. Samme som brutter? Mvh espen
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #17 på: februar 10, 2009, 01:00:55 am » |
|
nope, slik som den spacer'n oppe til høyre på det første bildet;
Har tenkt jeg skulle ha på skiver bak også, med 4-stemplet caliper.
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #18 på: februar 16, 2009, 13:16:34 pm » |
|
Er det noen som har erfaring med Aaen sine løftere med tanke på hvor stor kam de tar? Planlegger en FK 87 kam.
Eller for å si det sånn, når må man over på Bigfoot-løftere ved valg av kam?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #19 på: februar 16, 2009, 16:43:42 pm » |
|
skal vel egentelig testes alltid , da det ikke finnes så mange ferdige oppskrifter på dette da det er avhengig av hvilken grundsirkel kammen er slipt på , durasjon , rampe på "Knokken" etc.
men de er vel 30mm diameter (med effektiv ca 29mm flate grunnet skråslipt kant; hvis jeg ikke husker feil ) så tipper det går bra.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #20 på: februar 16, 2009, 19:48:38 pm » |
|
nope, slik som den spacer'n oppe til høyre på det første bildet;
Har tenkt jeg skulle ha på skiver bak også, med 4-stemplet caliper.
Problemet er et du ikke får dette godkjent hos Biltilsynet fordi det kreves mekanisk håndbrems. Vanlige 4 stemplede kalippere har kun hydraulisk funksjon. Wilwood er den eneste produsent jeg har funnet som har 4 stemplede kalippere med mekanisk håndbremsfunksjon. Dette kan nok bli godkjent etter noen kostbarte tester hos et uahengig labratorie.....
|
|
« Siste redigering: februar 16, 2009, 19:50:10 pm av Holmen »
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3430
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #21 på: februar 16, 2009, 21:46:17 pm » |
|
Ta en kikk her, mekanisk håndbrekk så det holder her - men ikke i caliper. Beklager OT Lasse.... http://www.germanlook.com/Forums/showthread.php?t=8127&highlight=412
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
|