april 28, 2024, 02:19:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som har prøvd slike?  (Lest 4444 ganger)
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« på: februar 13, 2009, 10:28:10 am »

Så disse på thesamba.
Er løsningen dum eller lur?





Ser jo ut som en enkel måte å senke på. Og man slipper problematikken med å slå fjærplatene oppi tårna som demperene er festet til i bunnplata! Derimot ser jeg for meg en variant der man ikke maltrakterer det orginale demperfestet i akselrøra.
« Siste redigering: februar 13, 2009, 18:30:26 pm av Empiboy.... » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: februar 13, 2009, 15:16:28 pm »

Ser veldig enkelt ut da, men likte ikke helt "strekket" på håndbrekkvaieren. Brekket vil vel dras på ved fjæring opp? Støtdemperfestet vil vel også bryte veldig.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #2 på: februar 13, 2009, 18:34:48 pm »

Ser veldig enkelt ut da, men likte ikke helt "strekket" på håndbrekkvaieren. Brekket vil vel dras på ved fjæring opp? Støtdemperfestet vil vel også bryte veldig.


Ikke alt her ser like smart ut! Men teoretisk og med div modifikasjoner kansje? Brekkvaieren står dumt i forhold til orginalt. Men jeg er usikker på om den strammer seg ved bevegelse. Alle delene henger jo sammen og vil bevege seg likt. Fant et annet bilde hvor de hadde boret hull i fjærplata som vaieren gikk igjenom. Mye snedig de gjør i utlandet!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 13, 2009, 20:57:18 pm »

Hvorfor innebærer alle modifikasjoner i USA alltid 3/8 stålplate... MÅ de absolutt ha tunge biler. Hvor i bilindustrien ellers bruker de så grovt gods  Hæ   Ufjæret vekt er det noe som heter. Og en bil med gode kjøreegenskaper har alltid lav ufjæret vekt...

Men dette produkter er vel helst for de som skal senke bilen og fortsatt ha rette hjul... Dvs de som hever gir og motor...  ser ikke helt for meg brekkasjen om girkassa hadde sitti der den skulle fra Volkswagen.
Loggført

alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #4 på: februar 13, 2009, 21:42:12 pm »

stili at de har leggi imellom 3-4 skiver på den øverste bolten også!! hehe
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: februar 13, 2009, 21:51:28 pm »

Jeg har sett verre løsninger her hjemme på berget gitt...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #6 på: februar 13, 2009, 22:46:57 pm »

Uansett en spesiell ide. Det jeg likte med dette er at ikke fjærplatene smeller oppi dempertårnene. På min bil som orginalt er levert uten bumpstop's bak er dette et problem. Tross i moderat senking bak. Det slår ikke, det dundrer når jeg kommer over litt store fartsdumper. Etter at jeg kappet litt av fjærplatene ble dette problemet nesten borte, men nå som jeg vurderer å gå lavere kunne dette prinsippet vært en ide.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #7 på: februar 13, 2009, 22:53:36 pm »

.
« Siste redigering: november 20, 2010, 17:27:21 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
JOL
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Sør Trøndelag


Vis profil

« Svar #8 på: februar 13, 2009, 23:00:32 pm »

Dette så ikke dumt ut Glad
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #9 på: februar 13, 2009, 23:11:37 pm »

Det som er dumt her er vel som nevnt tidligere at vaieren til brekket får en ugunstig "strekk" og at de har Kappet bort det orginale demperfestet. Må jo finnes en måte å lage slike på hvor man heller kan benytte de orginale festene og en kortere demper.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #10 på: februar 13, 2009, 23:19:12 pm »

Det som er dumt her er vel som nevnt tidligere at vaieren til brekket får en ugunstig "strekk" og at de har Kappet bort det orginale demperfestet. Må jo finnes en måte å lage slike på hvor man heller kan benytte de orginale festene og en kortere demper.

Originale demperfestet må vel vike uansett, da dette kommer til å bli midt på fjærplata.
Hadde en diskusjon her tidligere i kveld, og vi kom bare frem til bar positive ting med denne plata. Eneste blir brekkvaier, men som sagt tidligere kan dette løses med ett hull i fjærplata.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #11 på: februar 13, 2009, 23:39:44 pm »

Demperfestet lurer jeg på om kansje er avhengig av hvor gammle akselrør som står på bilen. Jeg husker ikke helt men de som er på min 58 er av typen hvor ikke demperfestet er vridd og jeg tror heller ikke dette bygger veldig langt inn under bilen. Men sikker er jeg ikke. Får se når jeg henter hjem bilen for sommeren.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: februar 14, 2009, 00:14:29 am »

Jeg har sett verre løsninger her hjemme på berget gitt...

Få se....  Osteaktig
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #13 på: februar 14, 2009, 01:09:47 am »

Som i Norge.... ;-)
Er bare å surfe innom biler til salgs på finn.no så finner man litt av hvert gitt...

Jeg snakket ikke om hjemme på berget som i min garasje! Selv om jeg har hatt en svenskebil der med noen finurlige løsninger som innebar bl.a. gaffa tape :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #14 på: februar 15, 2009, 23:50:58 pm »

Kjøpte slike "senkefester" fra USA tidl. i år.
Har ikke fått prøvd dem enda, men tenkte å få prøvd dem på 64- T1-en.

Falt for tanken med å opprettholde rett geometri, ved senket bil.
Så det gjenstår og se hvordan dette vil fungere i praksis.

Mtp brekkvaier må det finnes en bedre løsning Gliser
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #15 på: februar 16, 2009, 00:01:10 am »

eehhh...

då får jo akkurat samme hjulvinkelen hvis du senker like mye.... hvis ikke må du flytte opp girkassa som nevnt lenger opp her
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #16 på: februar 16, 2009, 00:31:53 am »

Han tenker på spissingen... Ikke Camberen.
Loggført

OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #17 på: februar 16, 2009, 09:55:47 am »

Jeg tenkte med en gang på at dette produktet egentlig er ment for de som fjerner reduksjonsbokser på splittbuss, for å unngå den enorme senkeeffekten.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #18 på: februar 16, 2009, 11:47:16 am »

Noen som kan lage slike her? Kan tenke meg å prøve disse. Ser ikke så altfor dyrt ut hvis en har tilgang på de riktige maskinene.

Kanskje noe for "Formula Vee" å sette i produksjon  Glad
« Siste redigering: februar 16, 2009, 11:49:11 am av Elwood » Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #19 på: februar 16, 2009, 11:49:06 am »

Noen som kan lage slike her? Kan tenke meg å prøve disse. Ser ikke så altfor dyrt ut hvis en har tilgang på de riktige maskinene.

Har en plan...
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Elwood
Supermedlem
*****
Innlegg: 721
Bosted: Hamar, Hedmark


Our lady of blessed acceleration.Don`t fail me now


Vis profil
« Svar #20 på: februar 16, 2009, 11:49:39 am »

Noen som kan lage slike her? Kan tenke meg å prøve disse. Ser ikke så altfor dyrt ut hvis en har tilgang på de riktige maskinene.

Har en plan...

Count me in  Kult
Loggført

Tjofadderittan - två fingrar i ............kylskåpet.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #21 på: februar 16, 2009, 16:47:10 pm »

Om fjærplata er helt horisontal så er spissingen riktig med denne klædden på, peker fjærplaten litt ned flytter denne løsningen hjulet litt ekstra bakover, og skrår fjærplaten oppover flyttes hjulet ekstra mye frem. Endringen i spissing gjennom fjæringsveien endres mye pga at man i praksis har flyttet akselen ut av sirkelen som fjæringen følger.
Funker helt likt som lengre fjærplater.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #22 på: februar 16, 2009, 19:28:06 pm »

Om fjærplata er helt horisontal så er spissingen riktig med denne klædden på, peker fjærplaten litt ned flytter denne løsningen hjulet litt ekstra bakover, og skrår fjærplaten oppover flyttes hjulet ekstra mye frem. Endringen i spissing gjennom fjæringsveien endres mye pga at man i praksis har flyttet akselen ut av sirkelen som fjæringen følger.
Funker helt likt som lengre fjærplater.

Enig.
Vet du om det finnes lengere/ bøyde fjærplater ala baybuss til T-1 å få kjøpt ferdig noe sted?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: februar 16, 2009, 20:48:58 pm »

Det dukker opp red9design på netthinnen min... men det kan være lenge siden...
Loggført

Speed is no substitute for direction
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #24 på: februar 16, 2009, 21:20:01 pm »

Disse gjør vel samme jobben som reduksjonsbokser sånn i praksis, bortsett fra reduksjonen... Øyerulling
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #25 på: februar 16, 2009, 21:26:58 pm »

Disse gjør vel samme jobben som reduksjonsbokser sånn i praksis, bortsett fra reduksjonen... Øyerulling

Hmm, hvordan vil cambern bli da? Vanlig svingkasse, og disse på en splittbuss.. Må senke motor og kasse tilsvarende da vel?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #26 på: februar 16, 2009, 21:32:20 pm »

Men noe av gleden med å senke boble er vel å få den kule "skrævinga"....?
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #27 på: februar 16, 2009, 21:40:02 pm »

Men noe av gleden med å senke boble er vel å få den kule "skrævinga"....?

Skrævinga blir den samme på boble, både med og uten disse platene..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #28 på: februar 16, 2009, 21:59:12 pm »

Var noen varianter av droppa fjærplater her!

http://www.red9design.com/type1.htm
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!