april 29, 2024, 05:11:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 412 Coupe Carrera  (Lest 111778 ganger)
Hawken
Seniormedlem
****
Innlegg: 332
Bosted: Slemmestad


74 412 2,7l 2-d, 74 412 stv, 73 412 stv +++


Vis profil
« Svar #300 på: november 19, 2014, 20:09:39 pm »

Blir vel alufanger vel Glad .... Ikke de tunge der Gliser
Loggført

Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #301 på: november 19, 2014, 20:16:49 pm »

Blir absolutt alu ja, det var veldig til forskjell på dem
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #302 på: november 20, 2014, 08:57:20 am »

Skal du kjøpe 912 fangere med side skjørt?  Fram og bak👍

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #303 på: november 20, 2014, 09:36:25 am »

Skal du kjøpe 912 fangere med side skjørt?  Fram og bak👍

Mvh Marius

Bilder og pris?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #304 på: november 21, 2014, 10:35:52 am »

Bilde har jeg ikke Arild, det er de som satt på min. Har bilder av de på bilen, men ikke løse.
Har også sideskjørt vis du trenger disse:)
Det er byttet ut med 964 fangere med tilbehør

Det går på Porscheforum for mellom 5-8 lapper

Har også speil:)

Hva byr du?

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #305 på: november 21, 2014, 10:37:07 am »

Usikker... Jeg har sett på noen på finn, men det er vel til "G"-modellen. Den er annerledes?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #306 på: november 21, 2014, 14:45:14 pm »

Det er det samme Arild:)
Loggført

Mvh

Marius
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #307 på: desember 23, 2014, 18:13:47 pm »



Skal du ha IC der så er det vel ingen grunn for at vingen skal kunne felles ned da den trenger den luften den kan få.

Da kan den jo trigges av tenninga, slik at den går opp når tenninga skrues på og ned når den skrues av....
[/quote]

Er nok ikke noe´ IC  som skal trigge´ den på bilen til Arild nei..

Jeg VET hva Arild har i tankene med den der...  Osteaktig



« Siste redigering: desember 23, 2014, 18:48:44 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #308 på: januar 01, 2015, 11:27:51 am »

I tenkeboksen om dagen, når det gjelder oppgradering av setene i bilen. Jeg har et par eldre 911 stoler som jeg synes har en klassisk og "riktig" look, men usikker på om de egentlig er en oppgradering. Redd de er like myke og gir like lite støtte som de originale. Derfor har jeg sett på nyere Porsche stoler, som både har mye mer sidestøtte og også komforten det er med varme i stolen


* image.jpg (43.63 KB. 500x600 - vist 295 ganger.)

De "gamle" Porsche-stolene.


* image.jpg (37.89 KB. 500x375 - vist 306 ganger.)

De "nye" Porsche-stolene.

Hva tenker folket???

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #309 på: januar 01, 2015, 14:01:24 pm »

de øverste stolene passer bilen bedre i mine øyne.
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #310 på: januar 01, 2015, 18:08:09 pm »

Jeg ville gått for de "nye" i din bil.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Odd-Arne
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: Follo



Vis profil
« Svar #311 på: januar 01, 2015, 18:37:17 pm »

De gamle er jo ordentlig fine, men hadde nok gått for de "nye" for jeg tenker man sitter bedre i dem.
Loggført

Follo VW klubb

T2 Westfalia 72mod - Nadolek    ---    1303 75mod - Onkel Oskar

http://www.odd-arne.com
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #312 på: januar 01, 2015, 19:52:04 pm »

Liker utseende til de eldre, men som bjorklo sier så tror jeg de nye er bedre å sitte i. I tillegg har de varme, som gjør seg på kaldere dager. Et vanskelig valg!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
VW 612 RS
Seniormedlem
****
Innlegg: 483
Bosted: Klæbu


VW 612 RS


Vis profil WWW
« Svar #313 på: januar 01, 2015, 20:48:12 pm »

Til opplysning trenger du de orginale bryterne og ledningsnett for varme for å få kontroll på setevarmen. Da det bare er multikontanter på disse setene og ikke noe man bare kobler til med pluss og minus. Varmen har også flere trinn.
Og de fleste el setene har også minne noe som kludrer det til ennå mere med en del elektronikk på sjåførsetet.
Så skal man ha fungerende setevarme må man ha alt av ledningsnett og brytere.
Bare et tips der altså Glad
Loggført

- Audi S6 -97 avant
- Audi A4 -97 1.8TQ avant
- VW 412/6 -74 (3,0/930)
- VW 1303 -74 (2,9/901)
- Chevy van (Tiara Presidential) - 92 G20 5,7 bensin
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #314 på: januar 01, 2015, 21:10:08 pm »

928 stoler med kun varme, og jeg tror jeg kan få med ledninger og brytere.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #315 på: januar 03, 2015, 00:03:50 am »

Har stått fremoverbøyd oppi motorrommet noen ettermiddager nå, for og få ut dynamoen. Nesten like kjapt å plukke ut hele motoren, men den kom omsider ut.

Så viste det seg dessverre etter demontering at kommutatorene (hva er det norske navnet?) var så slitt at det må til en ny dynamo dessverre. Gidder ikke å gjøre et forsøk på å dreie, for så å oppdage at det ikke funker etter så mye jobb for å få den på plass.


* image.jpg (52.95 KB. 450x600 - vist 303 ganger.)

Dynamo utmontert og delt.


* image.jpg (29.5 KB. 450x600 - vist 330 ganger.)

Slitt!

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #316 på: januar 03, 2015, 14:26:02 pm »

Bruk de nye stolene , de blir mere konfotable på tur og ser bedre ut
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
VW 181
Supermedlem
*****
Innlegg: 813
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #317 på: januar 03, 2015, 14:38:51 pm »

Tror jeg heller mot de nyeste stolene...
De ser skikkelig lekre ut og passer nok fint i bilen din.  Glad
Loggført

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302s "Smurfen"
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #318 på: januar 03, 2015, 15:26:23 pm »

Heller nok mot de nye selv, så får de andre legges ut for salg. Bytter også baksete, slik at det blir sorte seter foran og bak.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #319 på: januar 03, 2015, 18:01:29 pm »

Har dynamo arild
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #320 på: februar 26, 2015, 23:33:45 pm »

Jobb, kuldegrader og litt skolegang har satt sin stopper for fremdriften en stund, men det går i mot lysere tider. Jeg har som mål at jeg skal få blitt med på noen treff i år, så får vi se hvilke.

De gamle 912 setene har blitt byttet ut med nyere 944 seter som veier bare en brøkdel - er det racing så er det racing. Må få tak i noen trekk til dem, eventuelt om noen har trekk til sitepute og rygg så får du rope ut. De er sorte, "skai" på siden og nålestripet stoff i senter.

Jeg har også endt opp med en Vintage Speed potte, av denne typen;

* image2.JPG (18.84 KB. 600x347 - vist 255 ganger.)


Synes ikke anlegg med to rør ut i boble-look passer seg på 412, så jeg vurderer å sveise igjen det ene hullet og lage et rør ut på siden noe lignende slik det er gjort på denne potta;

* image1.JPG (28.31 KB. 800x422 - vist 238 ganger.)


Vil da forlenge røret lenger ut til siden slik at det ender opp det eksosrøret kommer ut originalt. Hva tror folket?

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5138
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #321 på: mars 01, 2015, 10:51:23 am »

Det blir mye bedre med et rør.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #322 på: april 02, 2015, 11:54:38 am »

En kjapp renovering av ratt i går, ble mye bedre med relativt lite jobb.

Før (gustent og grått);

* image.jpg (99.86 KB. 800x600 - vist 297 ganger.)


Etter (svart og lekkert);

* image.jpg (51.11 KB. 450x600 - vist 289 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #323 på: april 02, 2015, 12:47:09 pm »

En kjapp renovering av ratt i går, ble mye bedre med relativt lite jobb.

Før (gustent og grått);
[ Vedlegg ]

Etter (svart og lekkert);
[ Vedlegg ]

Brukte du den her : ?



* b6mngw5r.jpg (9.17 KB, 165x400 - vist 230 ganger.)
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #324 på: april 02, 2015, 14:51:16 pm »

Nope, skinnfarge innkjøpt hos Poleringskongen
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #325 på: mai 18, 2015, 22:17:40 pm »

Har hatt lyst på turteller lenge, og som vist tidligere i tråden så er 914 instrumenter det jeg har valgt og gå for. Ved å snu monteringsplata opp ned så begynte den å nærme seg en "grei passform". Litt erfaring fra bilstereobygging i gamle dager kommer godt med når det skal tilpasses.

* image.jpg (40.24 KB. 800x530 - vist 236 ganger.)

Slik sitter det montert i 914


* image.jpg (101.75 KB. 800x600 - vist 296 ganger.)

Plate snudd opp ned, og tilpassing påbegynt


* image.jpg (65.56 KB. 800x600 - vist 253 ganger.)

Sparklet venstre side


* image.jpg (74.67 KB. 800x600 - vist 258 ganger.)

Sparklet høyre side

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #326 på: mai 19, 2015, 16:13:00 pm »

Pusset og sparklet litt mer...


* image.jpg (65.5 KB. 800x600 - vist 243 ganger.)

På vei!


* image.jpg (60.71 KB. 800x600 - vist 235 ganger.)

Finpusset venstre side


* image.jpg (62.09 KB. 800x600 - vist 243 ganger.)

Finpusset høyre side


* image.jpg (58.85 KB. 800x600 - vist 470 ganger.)

Klar for skai???

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #327 på: mai 19, 2015, 17:42:15 pm »

Dette blir bra

* image.jpg (8.49 KB. 233x204 - vist 199 ganger.)

Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #328 på: mai 19, 2015, 18:37:45 pm »

Takker!
Litt usikker på om jeg skal sparkle opp igjen høyre side. På venstre side så er en en rund fin bue, mens det på høyre side er et rettere parti. Blir ikke veldig synlig i bilen, men jeg vet det er sånn....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #329 på: juni 18, 2015, 13:17:10 pm »

Det går sakte men sikkert fremover, får lurt inn en time nå og da innimellom familieoppdragene. Holder på med dashbord og nærmer meg trekking med vinyl på dette. Parallelt så jobber med med delene som skal inn i dashbordet. Synes belysningen i Porsche instrumentene var litt daff, så nå er det montert ledstriper som gir et mer jevnt og hvitt lys.

Ledstripe limt inn

* image.jpg (36.85 KB. 800x600 - vist 235 ganger.)

Originalbelysning

* image.jpg (50.13 KB. 800x600 - vist 224 ganger.)

Ledlys

* image.jpg (46.77 KB. 800x600 - vist 226 ganger.)

Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!