mars 28, 2024, 18:14:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche boltsirkel på T3  (Lest 4381 ganger)
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: januar 16, 2008, 12:34:33 pm »

Er det noen som har fasiten på og lage porsche boltsirkel på T3 bakbremser? Finnes det ferdig hub å få kjøpt noe sted? Eller må man dreie av en porsche hub?
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: januar 16, 2008, 20:41:22 pm »

Er det noen som har fasiten på og lage porsche boltsirkel på T3 bakbremser? Finnes det ferdig hub å få kjøpt noe sted? Eller må man dreie av en porsche hub?
Hva med baknav fra Porsche 914? Tror de er bedre å bygge om enn orig type 3 baknav...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: januar 16, 2008, 22:09:11 pm »

Kanskje det. Er ikke helt inne på 914, men hadde ikke de 4x130 boltsirkel for det meste?
Loggført

Patina er for fattigfolk.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 16, 2008, 22:49:48 pm »

Eller bruke hub fra 924/944
ett alternativ er jo å sette på type 1 tromler med 5x130 boltmønster( litt mindre tromler dog)

gammel 911:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche-911-912-914-rear-wheel-hubs-VW-upgrade-fuch_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ42609QQihZ004QQitemZ140198591269QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: januar 16, 2008, 22:57:07 pm »

Jo de hadde 4x130, men 914-6 hadde 5x130, men der tror jeg prisen er en litt annen.

Jeg har selv fått bygget om en type 3 medbringer til porsche mønster.
De som har kikket bak på en slik har nok sett at den er forsterket på fire plasser for at det skal være nok feste for boltene. Så det vi gjorde på mine var å bore opp fire nye hull slik at bolt mønsteret ble riktig. Hullene var overdimensjonerte slik at vi kunne gjenge opp til fin gjengede bolter. Etter dette var gjort så planet vi baksiden rundt de nye hullene og skrudde inn bolter bakfra, de hadde vi først dreid hodene runde på. Etter at de var skrudd inn ble hodene tigget fast og enden av bolten ble freset vekk på forsiden. Nå hadde vi forsterkninger rundt alle hullene, så til slutt boret vi ut senteret av boltene og trykte inn pinneboltene bakfra. Ikke den letteste måten å gjøre det på, men jeg er ikke redd for å vise frem produktet på tilsynet for bil heller.
« Siste redigering: januar 17, 2008, 09:20:41 am av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 16, 2008, 23:02:28 pm »

her ett bilde av 924/944 hub'er 

forenkler vel jobben noe?

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: januar 16, 2008, 23:17:39 pm »

Det har du nok helt rett i... Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 16, 2008, 23:42:02 pm »

MEN det er noe i å mekke til noe sjøl da..  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #8 på: januar 17, 2008, 06:42:24 am »

Ser ut som porschehub er veien å gå ja..
Loggført

Patina er for fattigfolk.
sjager
Juniormedlem
**
Innlegg: 62
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #9 på: januar 17, 2008, 17:12:53 pm »

Er Porsche 924-hub bolt on?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 17, 2008, 17:26:50 pm »

ikke langt unna i allefall. har du IRS eller svingaksel?
Splines er de samme , så mulig du bare må få tak i de rette avstandshylsene/foringene eller hva dem kalles for å få hub'en der du vil.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #11 på: januar 17, 2008, 20:01:24 pm »

Jeg har svingaksel. Kan ta noen mål på originalhuben i helga. Kanskje det ikke skal så himla mye maskinering til. Det vil uansett lette arbeidet å ha en hub som er ment for 5 bolt.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #12 på: januar 18, 2008, 18:22:11 pm »

Da var jeg på land igjen. T3 huben har en yttre dim på 170mm, 86mm sentreringsring, ca 30 mm byggemål og er totalt 63mm tykk ved spline. Noen som har mål på 924 hub?

Pål


* DSC00177 (Small).JPG (50.92 KB, 640x480 - vist 277 ganger.)

* DSC00176 (Small).JPG (42.98 KB, 640x480 - vist 272 ganger.)
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!