april 28, 2024, 10:41:22 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-111 en prosjekttråd  (Lest 61880 ganger)
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« på: januar 16, 2008, 16:23:21 pm »

Heisann.

Siden prosjekt tråder med bilder er sånn i skuddet for tiden måtte jeg jo lagen en om gode gammle T-111.
Her blir det lagt inn bilder av hva jeg driver å mekker med for tiden. Samt spørsmål om ting jeg lurer på underveis.

Legger inn noen bilder tatt på mobil kamera mitt, slik at kvaliteten er litt ymmse.

Driver for tiden med å finne ut hvor vannet siver inn under kjøring i regn, samt å få hjulboltene foran til å sitte skikelig. Så her er noen bilder fra den prosessen:



* Bilde335 (Small).jpg (32.69 KB, 360x480 - vist 631 ganger.)

* Bilde336 (Small).jpg (42.1 KB, 640x480 - vist 602 ganger.)

* Bilde340 (Small).jpg (49.34 KB, 640x480 - vist 498 ganger.)

* Bilde346 (Small).jpg (24.34 KB, 360x480 - vist 521 ganger.)

* Bilde348 (Small).jpg (28.48 KB, 360x480 - vist 540 ganger.)

* Bilde350 (Small).jpg (33.28 KB, 640x480 - vist 466 ganger.)

* Bilde356 (Small).jpg (42.09 KB, 640x480 - vist 502 ganger.)

* Bilde354 (Small).jpg (32.99 KB, 640x480 - vist 644 ganger.)
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 16, 2008, 16:24:57 pm »

Det nederste bildet viser bensin krana som drypper litt.
Må jeg ha ny? eller kan dette fixes?
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: januar 16, 2008, 19:36:56 pm »

Prøv først å bytte bensinslange, slangeklemme, samtidig bytt bensinfilter.
 
Loggført

Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #3 på: januar 16, 2008, 20:28:45 pm »

Type bremser er det på denne?
Loggført

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: januar 16, 2008, 21:32:12 pm »

Ta av kranen, rengjør den og skru den på igjen med ny pakning, og litt pakningsmasse som tåler bensin. Fort gjort.
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 16, 2008, 23:38:02 pm »

Type bremser er det på denne?

Det var noe som følgte med drop spindlene til forrige eiger. Så det vet jeg ikke eksakt. Kalipperen ligner en org boble kalipper, men ikke vet jeg. Bremseklossene er hvertfall av en liten type.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: januar 17, 2008, 00:09:04 am »

Utrolig fin bil dette da, men
jeg har enda ikke fått med meg
årsmodellen dens. Blunker
Loggført

Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #7 på: januar 17, 2008, 00:16:32 am »

Type bremser er det på denne?

Det var noe som følgte med drop spindlene til forrige eiger. Så det vet jeg ikke eksakt. Kalipperen ligner en org boble kalipper, men ikke vet jeg. Bremseklossene er hvertfall av en liten type.

Ingen ting i veien for å bruke orginale kalippere på dropspindler. Forresten en utrolig fin bil!
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: januar 17, 2008, 09:37:22 am »

Ta med til meg og sammenlign med kerscher skivene mine da, passer det så kan du jo kjøpe de løst hos CSP med tilsvarende bolt mønster. Skivene løst koster jo ikke all verdens. Hvertfall ikke om du ikke kjøper de ventilerte.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 17, 2008, 15:27:21 pm »

Bilen er en 57 modell, å ja dette er en spesiell bil. Jeg trives på veien for å si det sånn.

Trond, jeg har funnet en løsning tror jeg. Skrur inn skruer fra baksiden å sveiser disse. go knall forhåpentligvis. Hvis ikke kjøper jeg nye.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #10 på: januar 17, 2008, 17:43:26 pm »

er vel ikke å anbefale å sveise i skivene.... du introduserer mekaniske spenninger lokalt pga varmen,  og en bremseskive er vel det siste stedet hvor du ønsker noe sånt.... Std T1 skiver med Porsche boltmønster koster "ingenting" i forhold til å miste et framhjul...
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 17, 2008, 18:41:32 pm »

Er med på den. Akkurat hva som skjer når man sveiser i metaller er ikke min sterke side akkurat.
Men det skal godt gjøres å rive boltene med sekskant hode gjennom skivene. Nei det var bare faderen som foreslo dette, å jeg syntes det var en god idè  Rekker tunge

Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: januar 17, 2008, 19:26:02 pm »

Er med på den. Akkurat hva som skjer når man sveiser i metaller er ikke min sterke side akkurat.
Men det skal godt gjøres å rive boltene med sekskant hode gjennom skivene. Nei det var bare faderen som foreslo dette, å jeg syntes det var en god idè  Rekker tunge

Du kjøper pinnebolter med hode og deretter lager du en liten forsenking for hodet på baksiden av skivene. Du skrur så langt det lar jeg gjøre og presser dem inn det siste stykket. Det har holdt for meg. Jeg kjøpte mine pinnebolter fra England men slike får du sikkert tak i Rogaland også.

Eller nye skiver som grelland foreslår.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 18, 2008, 07:49:01 am »

Sveising i støpte skiver går uansett ganske dårlig... sprekke vil dem også fortere enn du aner..
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
per
Medlem
***
Innlegg: 248
Bosted: Telemark



Vis profil
« Svar #14 på: januar 18, 2008, 09:55:56 am »

Hadde ikke denne bilen org. Rader felger med lakkert grønn felgkant og polert senter ?  Mvh. Per.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #15 på: januar 18, 2008, 10:22:19 am »

jepp.. samt porsche bremser.. alt det ble solgt før bilen ble kjøpt, desverre...
Det var ingen som ville ha bilen komplett når den lå ute til salgs.. så da ble det desverre sånn... En god bit historie oppløst.
Men, når det er sagt så passer det jo godt med polerte fuchs på den og da
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #16 på: januar 18, 2008, 12:16:24 pm »

Ja det var tragisk at ikke noen hadde fått øynene opp for denne bilen før Endre kjøpte denne. For det er en skam å ta av slike godbiter som satt på denne og selge disse utenom.
Men tror ikke jeg hadde kjøpt delene tilbake om anledningen kom, siden jeg personlig liker best fuchs`ene.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #17 på: oktober 08, 2008, 11:03:46 am »

Har skjedd litt med godbilen min i løpet av sommeren. Er vel på tide med en liten oppdatering. Har skifta ut 1915 med en 2332. Noe som ikke umiddelbart var en suksess. Har nå problemer med å løse ut klutchen på 1ste giret. Det er ikke clutchstrømpen som lager trøbbel, så jeg går ut ifra det er hele ræva som vrir seg. Avstiving er på vei over dammen.
MEN...jeg går travle tider i møte, og innser at det er en del ting som bør tas på bilen iløpet av vinteren. Er langt ifra sikker, men vurderer gjerne å selge denne bilen til fordel for en strøken 03 med type 4 motor. Så seriøse potensielle kjøpere kan sende meg en pm...

Kort oppsummert:
2332 motor
org fuchs
57mod
ragtop
korta puma
dropspindler
skivebrems foran
911 stoler custum interiør
+et godt stykke boble historie...
« Siste redigering: oktober 08, 2008, 11:06:45 am av vidar eiane t-111 » Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #18 på: desember 10, 2008, 10:37:19 am »

Har bestemt meg for å beholde bilen en stund til. Skal lete en stund for å få noe så unikt igjen.
Driver for tiden og fiksen opp diverse ting som har ligget å ulmet en stund.
Nå har jeg lyst å skifte ut ratt og speedo til noe mer trendy.
Kjør debatt på hvilket ratt som passer best, kunne og tenke meg tankmåler, hva må til for å lage til dette ?

Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #19 på: desember 10, 2008, 17:02:16 pm »

Ratt: Få en salmaker til å trekke det med samme skinn og farge som er i bilen, så likt som mulig iallefall.
Tankmåler: Få tak i org. måler til Oval, fins på eBay. Ikke billig men...

Tror nok disse modsa er helt i tråd med resten av bilen så lenge interiør skal være det samme ellers?
Er hva jeg ville gjort.... Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #20 på: desember 10, 2008, 19:41:06 pm »

Ser at Bilextra har en tankmåler, men har ikke så veldig lyst å lage hull i tanken men skal sjekke ut hvordan denne monteres.
Ang ratt så har jeg lyst å tone ned disse skrikende 90 talls fargene. Så rattet vil jeg ikke ha i samme farge. Da heller sort skinn eller alcantara. interiøret ellers blir som det er en stund til.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #21 på: desember 10, 2008, 19:51:21 pm »

Mente at rattet skal ha den fargen det har ja, farge på skinnet jeg mente Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #22 på: desember 10, 2008, 20:29:34 pm »

Ikke bruk alcantara på rattet. Det blir møkkete og helt ubrukelig etter noen få mil. Skinn er bedre. Det er billigere å finne et nytt ratt som passer bosset du har enn å trekke det om. Mange fine ratt som har klassisk preg med litt moderne tilsnitt Glad

Denne bilen skulle jeg veldig gjerne eid. Dette er et stort stykke Norsk boblehistorie og spesielt for klubben vår.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #23 på: desember 10, 2008, 20:45:31 pm »

Kunne ikke dy meg, må bare legge inn et par bilder fra den gangen bilen herjet på treff i sin første periode. Bildene er fra Bug Bash i København, mannen på bilde er første eier - Trond Dahl. Men altså ikke den Trond Dahl som er moderator her inne...
Trond punkterte på veien hjem, hadde stål reserve hjul. Ergo ble boltene for lange og siden hjulmutterene ikke hadde "åpent" hode måtte han lete opp noen som hadde en baufil å låne bort en sen søndagskveld. Trond og Martin Skjeggestad tok så vidt jeg husker første ferge mandag morgen fra Moss til Horten? Vi var hjemme i Gjøvik kvart på ni, rakk en kjapp dusj før jobben...



* Bilde.jpg (84 KB, 896x624 - vist 1190 ganger.)

* Bilde 001.jpg (53.16 KB, 896x624 - vist 688 ganger.)
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #24 på: desember 10, 2008, 20:52:04 pm »

Åh dette var tider... Selv om jeg ikke var med på denne turen husker jeg godt bilen og glansdagene Gliser

Litt off topic kanskje men.. Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #25 på: desember 10, 2008, 20:53:15 pm »

Stiligt Glad Send meg gjerne bilder fra storhetstiden på mailen min: vidar.eiane@lyse.net
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #26 på: desember 10, 2008, 20:59:16 pm »

Kunne ikke dy meg, må bare legge inn et par bilder fra den gangen bilen herjet på treff i sin første periode. Bildene er fra Bug Bash i København, mannen på bilde er første eier - Trond Dahl. Men altså ikke den Trond Dahl som er moderator her inne...
Trond punkterte på veien hjem, hadde stål reserve hjul. Ergo ble boltene for lange og siden hjulmutterene ikke hadde "åpent" hode måtte han lete opp noen som hadde en baufil å låne bort en sen søndagskveld. Trond og Martin Skjeggestad tok så vidt jeg husker første ferge mandag morgen fra Moss til Horten? Vi var hjemme i Gjøvik kvart på ni, rakk en kjapp dusj før jobben...



På det nederste bildet der, så er jeg ganske sikker på at det må være Mr. Neveland og Mr. Eriksen i grilldressen i bakgrunnen  Gliser
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #27 på: desember 10, 2008, 21:03:17 pm »

Ja det var tragisk at ikke noen hadde fått øynene opp for denne bilen før Endre kjøpte denne. For det er en skam å ta av slike godbiter som satt på denne og selge disse utenom.
Men tror ikke jeg hadde kjøpt delene tilbake om anledningen kom, siden jeg personlig liker best fuchs`ene.
Vær glad du har skiver og fuchs, istedet for de tromlene som sto på. De var ett rent hel... og bremse med. Felgene gjør seg også best på hylla da en av de var sprekt i senteret.
Og skam er jeg ikke enig i når man tilbyr miljøet og kjøpe bilen komplett, men det ikke var av interesse. Skammen ligger vel heller hos dem som ville kjøpe bilen komplett, men som ikke ville gi noe for den, og da snakker jeg om SKAMBUD(under 30k). En annen ting er vel også at både bremser og felger kan man få kjøpt på Thesamba eller andre steder.
« Siste redigering: desember 10, 2008, 22:09:51 pm av Even Kirknes » Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #28 på: desember 10, 2008, 22:57:53 pm »




[/quote]

På det nederste bildet der, så er jeg ganske sikker på at det må være Mr. Neveland og Mr. Eriksen i grilldressen i bakgrunnen  Gliser
[/quote]

Nevland og Eriksen stemmer vettu! Men hvem er Jærva da, som har så god kunnskap om the old hardcore VWACM'ers?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #29 på: desember 11, 2008, 09:30:19 am »

Pål; sorry - ved en feil kom jeg til å trykke på "slett" knappen når jeg skulle sitere din siste post i tråden her.

Beklager.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1] 2 3 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!