april 29, 2024, 16:47:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: senking bak med lange aksler...  (Lest 3390 ganger)
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« på: februar 18, 2009, 15:46:19 pm »

har en 67 med lange aksler som jeg har planer om å slippe ned litt bak,
vil jeg få negativ camber på hjula eller vil de stå slik som de "skal" gjøre,rett opp og ned?
nesten en fordel å vite før jeg kjøper nye dekk så det ikke subber Glad
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #1 på: februar 18, 2009, 15:59:01 pm »

Vil vel si de kommer til å "ligge" som de skal. Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #2 på: februar 18, 2009, 16:25:40 pm »

med "skræv" da eller? ettersom du skrev "ligge" Glad
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #3 på: februar 18, 2009, 16:26:52 pm »

skræv ja Blunker
Loggført
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: februar 18, 2009, 16:27:23 pm »



hvordan felger ska du ha ?
Loggført

1 up
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #5 på: februar 18, 2009, 16:29:27 pm »



hvordan felger ska du ha ?

kromma GB Glad


* gb.JPG (74.83 KB, 572x403 - vist 146 ganger.)
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: februar 18, 2009, 16:32:14 pm »

fett  Glad jeg regner med 185 60 15 blir helt passe på de felgene uten att det subber  Blunker
Loggført

1 up
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #7 på: februar 18, 2009, 16:50:16 pm »

ok takk for info Blunker
var nemlig en som sa at bobler med lange aksler ikke får
skræv... så jeg lurte på om jeg skulle lage cal-looker av denne..
og kjøpe en eldre bil som resto... ska ha en av hver uansett..
men nå blir det senk, ny lakk og masse stæsj på 67'n Rekker tunge
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #8 på: februar 18, 2009, 16:56:18 pm »

ok takk for info Blunker
var nemlig en som sa at bobler med lange aksler ikke får
skræv... så jeg lurte på om jeg skulle lage cal-looker av denne..
og kjøpe en eldre bil som resto... ska ha en av hver uansett..
men nå blir det senk, ny lakk og masse stæsj på 67'n Rekker tunge
konge  Glad

bobler med irs bakstilling skræver ikke så mye , men skræver de å med masse senk . men 67mod skrever masse  Gliser det er hvel ikke før på 70 tallet det kom irs
Loggført

1 up
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #9 på: februar 18, 2009, 17:10:58 pm »

ok takk for info Blunker
var nemlig en som sa at bobler med lange aksler ikke får
skræv... så jeg lurte på om jeg skulle lage cal-looker av denne..
og kjøpe en eldre bil som resto... ska ha en av hver uansett..
men nå blir det senk, ny lakk og masse stæsj på 67'n Rekker tunge
konge  Glad

bobler med irs bakstilling skræver ikke så mye , men skræver de å med masse senk . men 67mod skrever masse  Gliser det er hvel ikke før på 70 tallet det kom irs
irs skræver ikke om du senker dem nei!
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #10 på: februar 18, 2009, 17:17:01 pm »

Senker du nok så gjør de vel det, men ikke på langt nær så mye som svingaksel....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #11 på: februar 18, 2009, 17:25:47 pm »

Senker du nok så gjør de vel det, men ikke på langt nær så mye som svingaksel....
kanskje 2-3mm med kjørbar senking
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #12 på: februar 18, 2009, 17:39:15 pm »

Kjørte da med min senking...   Osteaktig
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #13 på: februar 18, 2009, 17:42:28 pm »

Kjørte da med min senking...   Osteaktig
ja men nå prater vi på senkede biler da Blunker  Øyerulling
Loggført
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #14 på: februar 18, 2009, 17:44:49 pm »

kjørbar senking er vel et vidt begrep... spørs vel hvem som kjører Osteaktig
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #15 på: februar 18, 2009, 17:46:00 pm »

Kjørte da med min senking...   Osteaktig
ja men nå prater vi på senkede biler da Blunker  Øyerulling

Kan ikke huske å ha sett lavere 02 i Norge...Hæ?   Gliser
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #16 på: februar 18, 2009, 17:51:00 pm »

Kjørte da med min senking...   Osteaktig
ja men nå prater vi på senkede biler da Blunker  Øyerulling

Kan ikke huske å ha sett lavere 02 i Norge...Hæ?   Gliser
hehe sklir ut litt denne tråden også gitt Blunker dekk på gærne sia har ikke sett ååårntli senka bobler før heller da Osteaktig Gliser Øyerulling
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #17 på: februar 19, 2009, 09:41:20 am »

Kjørte da med min senking...   Osteaktig
ja men nå prater vi på senkede biler da Blunker  Øyerulling

Kan ikke huske å ha sett lavere 02 i Norge...Hæ?   Gliser
hehe sklir ut litt denne tråden også gitt Blunker dekk på gærne sia har ikke sett ååårntli senka bobler før heller da Osteaktig Gliser Øyerulling

Åjoda, det har de nok. Det ligger sansynligvis flere "senket" i Mjøsa utenfor Skreia Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #18 på: februar 19, 2009, 11:48:49 am »

har en 67 med lange aksler som jeg har planer om å slippe ned litt bak,
vil jeg få negativ camber på hjula eller vil de stå slik som de "skal" gjøre,rett opp og ned?
nesten en fordel å vite før jeg kjøper nye dekk så det ikke subber Glad

Hei
Har en 60 mod med lange aksler.
Her er den senket et hakk inne og med 195/60-15. Med mer senk mer skræv.................

Mvh Svein


* Senket 1 hakk inne...JPG (88.77 KB, 800x571 - vist 199 ganger.)
« Siste redigering: februar 19, 2009, 11:50:43 am av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #19 på: februar 19, 2009, 11:56:33 am »

fin bil Glad
mye du har senka da? 2 hakk eller?
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #20 på: februar 19, 2009, 12:04:48 pm »

har en 67 med lange aksler som jeg har planer om å slippe ned litt bak,
vil jeg få negativ camber på hjula eller vil de stå slik som de "skal" gjøre,rett opp og ned?
nesten en fordel å vite før jeg kjøper nye dekk så det ikke subber Glad

Hei
Har en 60 mod med lange aksler.
Her er den senket 1 hakk inne og med 195/60-15. Med mer senk mer skræv.................

Mvh Svein

Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Johnny Oeen
Seniormedlem
****
Innlegg: 280
Bosted: Sogndal



Vis profil
« Svar #21 på: februar 19, 2009, 12:18:17 pm »

Hiver inn eit spørsmål i tråden her( håper det går greit?) :

Hva er forskjellen mellom korte og lange aksler, kva typer har evt korte og lange, ulemper/ fordeler med begge?

mvh

Johnny
Loggført

Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #22 på: februar 19, 2009, 12:22:08 pm »

har en 67 med lange aksler som jeg har planer om å slippe ned litt bak,
vil jeg få negativ camber på hjula eller vil de stå slik som de "skal" gjøre,rett opp og ned?
nesten en fordel å vite før jeg kjøper nye dekk så det ikke subber Glad

Hei
Har en 60 mod med lange aksler.
Her er den senket 1 hakk inne og med 195/60-15. Med mer senk mer skræv.................

Mvh Svein

på tide med briller ja Øyerulling
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #23 på: februar 19, 2009, 12:30:03 pm »

Hiver inn eit spørsmål i tråden her( håper det går greit?) :

Hva er forskjellen mellom korte og lange aksler, kva typer har evt korte og lange, ulemper/ fordeler med begge?

mvh

Johnny
hjula kommer lenger ut i skjermen med lange aksler.. men fordeler og ulemper vet jeg ikke noe særlig
om, bortsett fra at felgutvalget er mye bedre... men det er vel bobler med 4x130 boltsirkel som
har lange aksler og de med fem bolts som har korte..
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #24 på: februar 19, 2009, 15:31:25 pm »

Men lange aksler kan enkelt bygges om til 5x205 bolt.
Loggført

1961 T1 - Custom
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 297
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #25 på: februar 20, 2009, 00:33:37 am »

Hiver inn eit spørsmål i tråden her( håper det går greit?) :

Hva er forskjellen mellom korte og lange aksler, kva typer har evt korte og lange, ulemper/ fordeler med begge?

mvh

Johnny

Forskjellen ligger i navnet; frem til 66-modell var akslene korte, for 67-modellen ble de lange og de holdt seg lange fra -68 og oppover.

Fordelen med lange aksler er større sporvidde = mer stabilitet. En annen fordel er at samme fjæringsvei gir noe mindre utslag på camber. Ser ingen ulemper med lange aksler, eller fordeler med korte.
Loggført
Johnny Oeen
Seniormedlem
****
Innlegg: 280
Bosted: Sogndal



Vis profil
« Svar #26 på: februar 20, 2009, 07:46:50 am »

Kan korte og lange akslinger byttes om? dvs lange akslinger på ein bil som har kort, og motsatt?
kva må da evt byttes i tillegg til akslingene?
Loggført

alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #27 på: februar 20, 2009, 08:17:22 am »

det er i utgangs punktet bare akslingene som må byttes men om du skal beholde 5 bolt trommel så må du fikse til en spcer til trommelen
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!