LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #210 på: august 23, 2013, 10:12:58 am » |
|
Påsje-motor?
Påsje 1680 motor fra 64! Så da kan jeg glede orginalene med at jeg skal kappe istykker dønn rustfrie tidlige støtfangerfester!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
JLH
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #211 på: august 23, 2013, 10:58:06 am » |
|
Dette blir tøft. Er så prono med skikkelig ballong slicks. cool 
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
Skaug
|
 |
« Svar #212 på: august 23, 2013, 11:02:03 am » |
|
Mange som har kjørt Judson, som går over til andre motorer senere uten Judson...
Det jeg liker med Judson er at det er "bolt on". Mens med Okrasa bytter man ut litt av det originale ved motoren. Dog er Okrasa ikke helt galt det heller 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #213 på: august 23, 2013, 11:04:17 am » |
|
Dette blir tøft. Er så prono med skikkelig ballong slicks. cool  Jepp! Tviler på jeg får bruk for slicks, men det ser fett ut
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #214 på: august 23, 2013, 11:07:22 am » |
|
Mange som har kjørt Judson, som går over til andre motorer senere uten Judson...
Det jeg liker med Judson er at det er "bolt on". Mens med Okrasa bytter man ut litt av det originale ved motoren. Dog er Okrasa ikke helt galt det heller  Man må bytte dyse i forgasser og fjær i bensinpumpe, samt borre hull til choke i viftehus. Ellers beholder man det orginale.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #215 på: august 23, 2013, 14:31:46 pm » |
|
Coolt Nic.... er faktisk litt allrigth og slippe den dunkinga og skraping og subbinga
Skal dere gå av pensjon snart?
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
JLH
Supermedlem
    
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar
Bumblebee bugs and busses
|
 |
« Svar #216 på: august 23, 2013, 14:58:39 pm » |
|
Dette blir tøft. Er så prono med skikkelig ballong slicks. cool  Jepp! Tviler på jeg får bruk for slicks, men det ser fett ut Har samme slics som deg, men bare på 5,5'' 356 felger. Har kun prøvemontert. Ser så sinsykt bøllete ut  Nå for tiden ser bilen min veldig uskyldig og tilnermet org, noe som jeg synes gjør det enda litt tøffere. Litt sleeper. Har ikke fått brukt mine enda,men de er jo DOT merkede, så er lov å bruke på gata. 
|
|
|
Loggført
|
T-1 1200 1965 T-1 Oval 1954 Golf MK2 1.6 Sport 1988 VW Caddy 2007
|
|
|
LOBOPAPPA
Supermedlem
    
Innlegg: 798
Bosted: Bolsøya, Møre og Romsdal
Senkepøbelens far.
|
 |
« Svar #217 på: august 24, 2013, 15:02:22 pm » |
|
Coolt Nic.... er faktisk litt allrigth og slippe den dunkinga og skraping og subbinga
Skal dere gå av pensjon snart? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #218 på: september 17, 2013, 14:56:25 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #219 på: september 19, 2013, 20:14:26 pm » |
|
Får oppdatere litt!
Fikk ut split-kassa, og inn skal ei AO-kasse (ghia med samme utveksling som 1300s). For å få ut akslene fra den gamle girkassa måtte den deles! Virker som at seegerringer ikke var oppfunnet i 1954...
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #220 på: september 19, 2013, 20:21:19 pm » |
|
Ny girkasse klar:
- Byttet til 6v starterforing, da 356 svinghjulet har samme krans som 6V-boble. Skal kjøre 12V, men å finne et 12V-svinghjul som passer på porsche motoren tror jeg er dyrt og vrient. - Nytt utløserlager og ny foring - Alle pakninger og o-ringer på kasse og akslinger er nye - nye girkassefester foran og bak (de gamle hadde råtnet bort!) - Korte akslinger fra split-kassa - t2 nesekon og hockeystick - nye bremsesko
|
|
« Siste redigering: september 19, 2013, 20:25:31 pm av LOBO »
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #221 på: september 19, 2013, 20:23:58 pm » |
|
Hele dritten i bil! Godt å få bort alt oljesølet den gamle girkassa lagde. Nå er alt rent, pent og nylakkert. Og viktigst av alt... synkronisering på alle gir og fin cruise-utveksling. Kjøpte asfaltplater på biltema som festes til brannveggen med varmepistol. Så kjøper jeg orginale nye plater som skal festes utenpå. Greit å kunne prate inni en turbil  Ny gummipakning rundt motor er også på plass.
|
|
« Siste redigering: september 19, 2013, 20:27:46 pm av LOBO »
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #222 på: september 19, 2013, 20:36:23 pm » |
|
Tromlene trengte også et strøk lakk. Studs til Crestline felgene montert. M12 studs og nuts var greit å få tak i, men M14 nuts til CSP bremsene foran hadde bare CSP. Tror det kom på rundt 700kr for 10 hjulmutrer! Fra før var bilen senket ett indre hakk (5,5cm). Dette er for lavt i rompa på en cal-looker, så da måtte det finjustering til. Orginalhøyde blir for høyt. Endte opp med å heve 6 indre hakk og senke 6 ytre. Det skal i teorien gjøre bilen 3,3 cm høyere i rævva. I følge mine beregninger vil gate-slicksa da ligge klint inntil hjulbuen. Så får vi se om det stemmer i praksis 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #223 på: september 19, 2013, 20:39:07 pm » |
|
Til slutt et lite stemningsbilde av ovalen, og et av min mekaniske konsulent!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #224 på: september 24, 2013, 21:50:36 pm » |
|
Til dere som ikke har prøvd det enda kan jeg anbefale en slik, til og med før jeg har prøvd bilen med motor! Digg å gire! 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #225 på: september 24, 2013, 21:57:05 pm » |
|
Utrolig hva man finner på en rustfri bil når man begynner å grave! Slik så det ut under resto-stæsjet som antagelig har stått på siden bilen var ny. Ellers var det begynt å komme antydninger til gravrust også på karosseri under skjermlista, så alt dette ble slipt ned til stålet, grunna, lakkert og tectylert. Klart for nye år på veien (som cal-looker uten rustsamlende resto-stæsj)  Ellers er bilen utrolig bra! Neste år fyller bilen 60, og den er enda ikke sveiset og har ingen rusthull.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #226 på: september 24, 2013, 22:10:41 pm » |
|
Så var det dagens synder. 2 stk dønn rustfrie orginale innerskjermer/støtfangerfester kappet "istykker". Dette må gjøres fordi Porsche motoren er breiere enn en VW-motor. Kappet slik at det så og si ikke er synlig ovenfra og sidenfra (første bilde). Siden støtfangerfestet bygger litt ut tror jeg dette går klart av toppene på 356-motoren. Håper derfor å unngå å kappe for mye i dem.
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #227 på: september 24, 2013, 22:14:26 pm » |
|
Når jeg er ferdig med alt i rektum-arbeidet, skal dette her monteres foran  Når man tre-dobler antall hestekrefter bør man også oppgradere bremser...
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #228 på: september 24, 2013, 22:15:47 pm » |
|
Så skal man alltid avslutte updaten med et mood-shot 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
RIN94
Medlem
  
Innlegg: 209
Bosted: Rogaland- Nærbø
|
 |
« Svar #229 på: september 24, 2013, 22:56:02 pm » |
|
Blir bra dette her! 
|
|
|
Loggført
|
1300 - 68mod
|
|
|
marbel
Seniormedlem
   
Innlegg: 371
Bosted: fredrikstad
|
 |
« Svar #230 på: september 25, 2013, 08:00:59 am » |
|
Dette er absolutt en kul tråd...! 
|
|
|
Loggført
|
57mod Type1 HVK Rallye 63mod Karmann Ghia Coupe
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #231 på: september 25, 2013, 08:56:12 am » |
|
Takker! Kjekt med tilbakemeldinger Om en time er jeg i Lørenskog og får lagt på dekk på Crestline felgene. Var der en tur tidligere, men de hadde ikke skruventiler så de klarte ikke å få luft i dekkene. Fikk tak i riktige skruventiler fra ei amcar-sjappe, så da skal dette være i orden. Så spørs det om han får på 145 dekkene på 6" felgene. Burde gå fint!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #232 på: september 25, 2013, 10:12:18 am » |
|
Så var det dagens synder. 2 stk dønn rustfrie orginale innerskjermer/støtfangerfester kappet "istykker". Dette må gjøres fordi Porsche motoren er breiere enn en VW-motor. Kappet slik at det så og si ikke er synlig ovenfra og sidenfra (første bilde). Siden støtfangerfestet bygger litt ut tror jeg dette går klart av toppene på 356-motoren. Håper derfor å unngå å kappe for mye i dem.
Hersker liten tvil om at "cal look" har vært med på å "ødelege" flest bobler.
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #233 på: september 25, 2013, 10:17:22 am » |
|
Jeg har alltid likt den bilen din lobo, de felgene gjør at bilen har en "ekte" feeling. Og jeg vil tro den blir like cool som myk-looker  Setter min lit til at den ikke blir for høy bak. 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #234 på: september 25, 2013, 12:39:54 pm » |
|
Takk, jeg liker også de AP felgene, men nå må jeg prøve noe nytt Kom nettopp hjem fra Nordekk Lørenskog. De fikk på bakdekkene, men klarte ikke å få på 145r15 på 6" felgene. Mener jo å ha sett flere kjøre 145 på disse felgene? Han sa at firestone dekkene var for harde, og at jeg kunne evt prøve andre plasser. Tips til folk som helt sikkert får til dette i Akershus/Oslo?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #235 på: september 25, 2013, 12:42:58 pm » |
|
Da har han ikke brukt nok ape**nk... jeg har ingen problemer med å på Michelin 135r15" på 6"
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #236 på: september 25, 2013, 12:48:56 pm » |
|
Ja stusset jeg også. Har 135 på 5,5" pacerne, og strekket er langt fra ekstremt. 145 på 6" burde bli omtrent det samme. Tips til verksted som KAN dette mottas med takk 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #237 på: september 25, 2013, 13:42:35 pm » |
|
har du hvert på quickstop hos Terje...?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem
    
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
 |
« Svar #238 på: september 25, 2013, 14:31:48 pm » |
|
KVICKstop på Strømmen? Jobber det air heads der?
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #239 på: september 25, 2013, 14:50:53 pm » |
|
KVICKstop på Strømmen? Jobber det air heads der?
jepps.. Terje Nyhagebråten... Mandagsbil eier og driver av hemsedalxpressen race-car
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|