april 25, 2024, 10:23:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk  (Lest 147702 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #240 på: september 25, 2013, 14:22:07 pm »

Aha! Han vet jeg jo godt hvem er Glad hva heter han på forumet igjen? Tlf?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #241 på: september 25, 2013, 14:36:06 pm »

bay crew cab. tlf på sms
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #242 på: september 25, 2013, 20:42:40 pm »

Bare tull..   Øyerulling

På det første bildet her har Rune 145 dekk på 6" Crestlines, identiske med dine felger.
Det andre bildet er av en 6" ET-Mags, så godt som lik din på alle måter. Den har 145 Firestone, det var ikke tema at det var vanskelig å montere dekket..


* HG2H3550.jpg (116.65 KB, 800x533 - vist 364 ganger.)

* ET8.JPG (44.15 KB, 700x526 - vist 314 ganger.)
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #243 på: september 25, 2013, 20:58:02 pm »

Blir bra det her ja Glad

Eneste jeg ikke heeelt forstår er valg av motor.. Men du er kanskje mer ute etter look enn power?

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #244 på: september 26, 2013, 07:52:34 am »

Blir bra det her ja Glad

Eneste jeg ikke heeelt forstår er valg av motor.. Men du er kanskje mer ute etter look enn power?


all show, no go.
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #245 på: september 26, 2013, 09:24:02 am »

Tenkte meg noe mellom 80-100hk, så hvorfor ikke noe old school som matcher stilen jeg liker?
Er inspirert av pre-cal stilen, og på midten av 60-tallet er det vel ganske sansynlig at en kommende cal-look dude ville brukt motoren fra en vraka 356? Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #246 på: september 26, 2013, 09:27:37 am »

Bare tull..   Øyerulling

På det første bildet her har Rune 145 dekk på 6" Crestlines, identiske med dine felger.
Det andre bildet er av en 6" ET-Mags, så godt som lik din på alle måter. Den har 145 Firestone, det var ikke tema at det var vanskelig å montere dekket..

Skal ta med meg det nederste bildet der på dekkmann i morgen... Bare sånn i tilfelle Gliser Gleder meg ikke mindre til å få på hjulene når jeg ser bilder av bilen til Rune!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #247 på: september 26, 2013, 12:34:18 pm »

Da har 3stk ansatte hos dekkmann prøvd seg på dette. Ikke sjans, selv med sjokker! De sa jeg måtte fikse slanger, da de ikke kunne få tak i riktig dimensjon.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #248 på: september 26, 2013, 13:01:08 pm »

Du holder vel til på Romerike nå.
Har du prøvd http://www.dekkskift.no. Christer får til det meste Blunker

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #249 på: september 26, 2013, 18:07:07 pm »

Da har 3stk ansatte hos dekkmann prøvd seg på dette. Ikke sjans, selv med sjokker! De sa jeg måtte fikse slanger, da de ikke kunne få tak i riktig dimensjon.

Helt utrolig, jeg har akkurat samme felger og dekk som ET Mags bildet til Rocket over. Var ikke noe tema på lokale dekksjappa i Fredrikstad.  Hæ
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #250 på: september 26, 2013, 18:16:17 pm »

Er problemet å få dekket på felgen eller å få blåst opp dekket på felgen? Startgass og lighter løser den saken. Jons dekk og Felg i Porsgrunn måtte gjøre det for å få på plass mine 165/35-17 dekk på 7" felg.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #251 på: september 27, 2013, 10:16:16 am »

Tar jeg ikke feil hadde Rune slanger i sine
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #252 på: september 27, 2013, 10:18:38 am »

Når noen klarer 165/50-15 dekk på 9.5" felg så burde dette la seg løse
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #253 på: september 27, 2013, 10:22:24 am »

Fikk selv på 165/45-16 på en 7" felg til en japs. Dette var i Molde. Trodde ikke dette skulle være noe problem med et fullprofilsdekk. De får på dekket, men klarer ikke å få luft i det fordi dekket er for smalt mot felgen. Hjelper det om jeg lagrer dekket varmt og klosser det ut? Eller skal jeg bare ringe Pitt og bestille slanger med en gang? Gidder ikke farte mer frem og tilbake nå. Neste gang blir fjerde forsøk!

Svigerfar reiser ofte ned til Fredrikstad, så kunne prøvd på sjappa du bruker JS. Selv om jeg begynner å lure på om det er noe spesielt med mine dekk og felger som gjør at dette er umulig uten slanger.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #254 på: september 27, 2013, 11:11:48 am »

Om dekket alt ligger på så blåser du det opp selv... du kan bruke jekkestropp rundt banen for eksempel... eller lightergass metoden... (som jeg ikke har prøvd selv)
Loggført

Speed is no substitute for direction
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #255 på: september 27, 2013, 11:22:46 am »

Amatørverksted om de ikke klarer å få luft i ett hjul. Har de ikke sjokker i form av ekstern tank?
Bruk startgassmetoden selv. Masse filmer på youtube, så der får du noen tips. Bare pass på å ikke ha i for mye.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #256 på: september 27, 2013, 11:31:08 am »

Luftsjokker som er nevnt bruker å fungere på det meste!
Selv bruker jeg ofte startgass. Men husk hørselvern og bruk langermet genser hvis du ikke liker lukten av brent hår Øyerulling
Bare vær forsiktig med mengden.. Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #257 på: september 27, 2013, 11:44:09 am »

Når de gjorde dette for meg fikk jeg beskjed om at fult trykk fra gassboksen i ca 5 sekunder var passe. Bruk hørselvern som tidligere nevnt og tenn på så fort du kan. BANG og dekket er på. Bare husk å kjør på med luft umiddelbart etterpå slik at ikke gassen får brent ut inni dekket. Det som da kan skje er at dekket "suger" seg av kantene på felgen igjen. Derfor er det viktig å kjøre på med masse luft med en gang dekket "smeller" på felgen. Generelle farer med dette bortsett fra skadet hørsel og litt korte hår på armer og lugg kjenner jeg ikke til Glad
Dette er sikkert slik de gjorde på 70 tallet også så kjør på. Alt skal vel følge stilen??
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #258 på: september 27, 2013, 11:50:57 am »

Tja. Finnes vel felger som har sprukket etter dette?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #259 på: september 27, 2013, 12:40:23 pm »

Ja de ville ikke gjøre dette på dekkmann siden felgene var i 40 år gammel alu. Ikke bare å dra på unneberg å kjøpe ny felg om noe skulle gå galt.... Jekkestropp funker kanskje. Men er kun ene dekket som er lagt på felg.

På dekkmann var de 3 stk som prøvde med sjokker (ekstern tank) uten hell.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #260 på: september 27, 2013, 17:47:51 pm »

Bare noe de sier. Ingen større dekkbutikker praktiserer slikt da det ikke er lov etter deres egne rutiner. Om felgene ikke tåler dette ville jeg heller aldri kjørt med de. Men for all del, stroppe metoden er mye mer "human" så prøv det først. Men siden du nevner alderen på felgene er det første som slår meg at felgene nødvendigvis ikke er noen kant i banen som dekket ligger ann mot. Vet dette også kan være et problem på tidlige Fuchs hvor man må kjøre med slange.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #261 på: september 27, 2013, 20:26:02 pm »

Er en stor og fin kant for dekket å ligge inntil Glad har bestilt slanger nå, så da MÅ det gå!

Og... I have an announcement: Porsche motorn er inne!
Ett ord... trangt Gliser Må kappe litt til for å få på dekslene på toppene.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Splittbuss
Seniormedlem
****
Innlegg: 429
Bosted: Sykkylven



Vis profil
« Svar #262 på: september 28, 2013, 20:23:47 pm »

Er en stor og fin kant for dekket å ligge inntil Glad har bestilt slanger nå, så da MÅ det gå!

Og... I have an announcement: Porsche motorn er inne!
Ett ord... trangt Gliser Må kappe litt til for å få på dekslene på toppene.

Du veit....picture or it aint done Osteaktig
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #263 på: september 28, 2013, 23:20:10 pm »

Skal ta bilde i mårra Glad var ikke bare bare å få på kjøleblikk og eksos! Tenkte å ha den noenlunde ferdig i dag, men var trangere enn jeg trodde.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #264 på: september 29, 2013, 17:31:32 pm »

 Gliser


* image.jpg (119.86 KB, 700x523 - vist 442 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #265 på: september 29, 2013, 18:08:20 pm »

Blir kult dette her. Hva type eksos er det ?
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #266 på: september 29, 2013, 18:40:06 pm »

Det er eksosen som sto på Porsche pumpa som er kortet inn for å gå mellom innerskjermer. Sveiset på to endestusser i rustfritt. Tror det var Hammerworks som gjorde denne jobben for en tid tilbake. Jeg vurderer å få sveiset på Porsche flenser på en orm da jeg er svak for glaspack Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #267 på: september 29, 2013, 18:58:05 pm »

Glaspack er alltid en vinner. Men syns di rustfrie endestussene kledde bil og motor.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #268 på: september 29, 2013, 19:05:09 pm »

Jepp de gjorde det, så jeg kjører med dette til jeg blir lei. Spent på lyden! Og vil tro 356 motor med glaspack også låter fint Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #269 på: september 29, 2013, 20:18:10 pm »

Men hvorfor i alle dager er viftehuset lakkert hvitt?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!