april 24, 2024, 12:51:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 54 Oval - 356 motor og cal-look stuk  (Lest 147648 ganger)
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #270 på: september 29, 2013, 20:21:02 pm »

Porsche har det da Gliser Osteaktig
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #271 på: september 29, 2013, 20:55:59 pm »

Men hvorfor i alle dager er viftehuset lakkert hvitt?

Jo, det skal jeg fortelle deg:
http://porsche356registry.org/resources/tech-articles/research-and-identification/97-fan-shroud-colors.html
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #272 på: september 29, 2013, 23:05:07 pm »

Gliser

Herlig bilde...
Hilsen "en bror" i Rogaland  Blunker

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #273 på: september 30, 2013, 08:53:28 am »

Takker! Er vel en 54 din også? Du har vel kjørt med slik motor en stund nå... fornøyd? Brukte du solex gasserne, eller endte du opp med noe annet? Spent på justering av disse.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #274 på: september 30, 2013, 10:36:41 am »

Det var rust i cylindere, så jeg byttet til et 86mm (1720cc) sett fra AA performance
(Det var ikke rett frem forresten, de settene er for 356C/912 som har 30 graders kammer i toppene mens de gamle har 22 grader)
Det ble også montert en 280 graers webcam
Gasserne er Solex ja, Split Shaft gassere som jeg kjøpte av en på Porsche forumet som var gått lei og byttet til Weber :-)
De var heldigvis ikke utslitt i spjellaksling, så en god ultralydvask, re-aming av dyser osv så fungerer de flott
Skulle bare hatt et sett med Wire Mesh filter  Øyerulling Kjører med skum filter over traktene nå

Den kan nok derfor ikke helt sammenlignes med en standard brannpumpemotor, men Jeg ar happy mend motoren, ser godt ut og går godt :-)
Har ikke bremset den....

Ligger en tråde om bil/motor på Sør Rogaladn forumet
http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?65.80


Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #275 på: oktober 01, 2013, 11:09:08 am »

Fin info, tmatre!

Hadde en økt i garasjen i går også. Sleit voldsomt med å få på det siste kjøleblikket. Gikk oppå loftet og fant frem kjøleblikket fra 30-hestern, og så raskt hvorfor det ikke passet. 356 blikket er tilpasset boble, men ei alt for ny boble. Så da måtte det mer kapping til.


* DSC_0133.jpg (55.98 KB, 800x535 - vist 318 ganger.)

* DSC_0138.jpg (53.41 KB, 800x535 - vist 334 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #276 på: oktober 01, 2013, 11:15:44 am »

Og slik ser det ut baki der med det meste på plass. Kun elektrisk som står igjen. Endte opp med å kjøpe asfaltplater fra Unneberg, og de var BEDRE enn de orginale! Helt topp!

Må spørre om en ting: Når man går fra 1200 30hk til 1680cc med doble 40 gassere, må man ha tykkere bensinrør, eller skal det normalt gå greit med de orginale?


* DSC_0143.jpg (69.34 KB, 800x535 - vist 427 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #277 på: oktober 01, 2013, 11:56:21 am »


Går helt fint med originale 6mm bensinrør til den motoren..

Legg inn "in-line-filter" mellom tunell-røret og motor-røret...sik at filteret ligger rett ved clutcharmen på gearkassen.... da får du filtrert ut alt grums i gamle rør og tank.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #278 på: oktober 01, 2013, 12:10:26 pm »

ser utrolig bra ut Nic. har du fått på dekk nå eller?
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #279 på: oktober 01, 2013, 13:26:42 pm »


Går helt fint med originale 6mm bensinrør til den motoren..

Legg inn "in-line-filter" mellom tunell-røret og motor-røret...sik at filteret ligger rett ved clutcharmen på gearkassen.... da får du filtrert ut alt grums i gamle rør og tank.

Flott! En ting mindre å gjøre. Har montert filter under bensintanken, men er nok på tide å bytte ut det.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #280 på: oktober 01, 2013, 13:39:48 pm »

ser utrolig bra ut Nic. har du fått på dekk nå eller?

Oh yeah! Hvertfall bakdekkene. Venter fortsatt på slanger. VELDIG førnøyd med hvordan hjulene sitter i skjermen! Hot Rod Gliser


* DSC_0150.jpg (58.7 KB, 800x535 - vist 396 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #281 på: oktober 01, 2013, 13:42:19 pm »

looki`n  good LOBO  Kult
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #282 på: oktober 01, 2013, 13:42:41 pm »

Kan legge til at den nå kun er trillet noen ganger frem og tilbake, så regner med den blir 1/2 - 1 cm lavere når den har fått satt seg skikkelig. Blir vel omtrent kant i kant med dekket da vil jeg tro.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #283 på: oktober 01, 2013, 15:14:29 pm »

ser utrolig bra ut Nic. har du fått på dekk nå eller?

Oh yeah! Hvertfall bakdekkene. Venter fortsatt på slanger. VELDIG førnøyd med hvordan hjulene sitter i skjermen! Hot Rod Gliser

Men T-bars? Hadde det ikke vært bedre uten noe som helst?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #284 på: oktober 01, 2013, 15:47:14 pm »

ser utrolig bra ut Nic. har du fått på dekk nå eller?

Oh yeah! Hvertfall bakdekkene. Venter fortsatt på slanger. VELDIG førnøyd med hvordan hjulene sitter i skjermen! Hot Rod Gliser

Men T-bars? Hadde det ikke vært bedre uten noe som helst?

Hadde jeg ment det ville jeg ikke skrudd på t-bars etter å ha sett den uten Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #285 på: oktober 01, 2013, 20:15:50 pm »

Litt artig at historien stadig gjentar seg. Alle begynner med skamsenk og full takgrind, som så går over i ass up nose down.. Gliser
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #286 på: oktober 01, 2013, 20:27:38 pm »

Satt på med godt senka boble på slutten av 80-tallet, blei egentlig raskt kurert for lysta da...

Syns detta her ser bra ut, Lobo! Kult
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #287 på: oktober 01, 2013, 22:03:29 pm »

Litt artig at historien stadig gjentar seg. Alle begynner med skamsenk og full takgrind, som så går over i ass up nose down.. Gliser


Ikke alle Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #288 på: oktober 02, 2013, 22:08:10 pm »

Min første bil var faktisk med en 69 med rompa høyt, nose down, 205/70 og uten fangere. Så skulle det bare bli lavere og lavere både foran og bak, helt til jeg fant ut at det er kult med kjørbar bil. Finere er det også Gliser

Ikke så mye spennende som skjer her. Kjøpt 12v batteri, byttet ut morkne bensinslanger og justert clutch. Gasswire er for lang så det må fikses. Så er det det elektriske som jeg suger big time på. Men nærmer seg oppstart Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #289 på: oktober 03, 2013, 07:39:13 am »

Husker jeg feil, eller forble 69´en usenket bak den gang for at du ikke fikk løs torsjonsstavene?  Osteaktig
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #290 på: oktober 03, 2013, 08:56:40 am »

Husker jeg feil, eller forble 69´en usenket bak den gang for at du ikke fikk løs torsjonsstavene?  Osteaktig

Hehe nei det var denne bilen faktisk! Har hatt den sia jeg var 17! Begynner vel å kunne kalle det en keeper.

Endte med å senke 1 indre hakk under andre forsøk året etter. Men nå er det meste fikla med baki der... Flere hakk opp og ned både ytterst og innerst Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
knut_olestad
Nybegynner
*
Innlegg: 37
Bosted: Isfjorden



Vis profil
« Svar #291 på: oktober 03, 2013, 16:17:03 pm »

Heftig maskine  Gliser
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #292 på: oktober 05, 2013, 09:38:14 am »

Da starta monsteret utpå lørdagsmorran! Og det gjorde nok naboene også Osteaktig

Så var det "bare" å få den til å gå fint.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #293 på: oktober 05, 2013, 09:41:46 am »

Da starta monsteret utpå lørdagsmorran! Og det gjorde nok naboene også Osteaktig

Så var det "bare" å få den til å gå fint.
coolt... grabba LOBSTER  Gliser herregud må jo være fint og bli vekt av slik lyd, skikkelig SCC feeling Rekker tunge
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #294 på: oktober 05, 2013, 23:24:02 pm »

Dritkult! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #295 på: oktober 06, 2013, 20:17:11 pm »

Noen som kan justere solex 40 gassere? Hvis ikke blir det Weber eller Dellorto tror jeg.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #296 på: oktober 06, 2013, 21:44:40 pm »

Noen som kan justere solex 40 gassere? Hvis ikke blir det Weber eller Dellorto tror jeg.

Ole Walsig. Tror nok du har igjen for å la han finjustere forgassere, tenning osv.
Splitmainn har sikkert kontaktinfo.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #297 på: oktober 07, 2013, 00:01:40 am »


Ole Walsig - aka "Olly's Speedwerks" ... på Nordstrand. Your one stop shop for any aircooled Porsche engine...

Anbefales på det varmeste - Solex 40 P-11 er kongegassere som har vunnet mange viktige løp opp igjennom. Ingen grunn til å gå for italienere da.

Loggført

SCREWDRIVER #2
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #298 på: oktober 07, 2013, 06:12:21 am »

Jeg er nyskjerrig - hva er det som gjør Solex´ee vanskeligere å justere enn andre gassere?
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #299 på: oktober 07, 2013, 11:26:46 am »

Supa! Visste det fantes motorguruer i Norge, men at det fantes vintage-porsche-motorguruer hadde jeg ikke regnet med Glad

Vil helst beholde solex fordi det er mye historie i dem som du skriver ø. Har lest at når de er riktig justerte er de utrolig bra, men at de færreste får til å justere dem slik. Dellorto skal derimot være veldig enkle å få riktig.

JS: det kan jeg ikke svare deg på. Har verken skrudd på solex, Weber eller dellorto. Det eneste jeg vet er at når jeg sitter og leser "tuning solex 40P11 carburetors" kjenner jeg at jeg blir litt småkvalm Osteaktig

http://porsche356registry.org/resources/tech-articles/troubleshooting-and-repair/420-tuning-solex-40pii-4-carburetors-.html
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!