juni 15, 2024, 19:48:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Merkelig startproblem Type 4 2 liter CU  (Lest 2001 ganger)
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« på: mars 11, 2009, 19:56:04 pm »

Nå skjønner jeg ikkenoe, bilen starter lett som bare det når den er kald. Startet den i stad og den gikk på tomgang en halvtimes tid, uten et fjuskeslag og reagerte på gassen helt perfekt også. Men når jeg stopper den er det helt umulig å få liv i den igjen, må da vente til den er helt kald igjen ( neste dag).Tok opp den ene forgasseren fordi den fløt over, trodde da at problemet var løst men neida like håpløs. Nå begynner jeg å bli frustrert, håper noen kan løse gåten for meg før jeg tilter over. Mvh. Charles
Loggført

2x 70mod Notchback
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: mars 11, 2009, 20:00:00 pm »

Har hatt de samme problemene på de jeg har hatt opp igjennom tida. Har som regel løst seg ved å ha gassen i bunn ved varmstart.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #2 på: mars 11, 2009, 20:55:39 pm »

Har prøvd det også ,men tenner bare litt og så går den noen sekunder etter at jeg slipper startnøkkelen.
Loggført

2x 70mod Notchback
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: mars 11, 2009, 21:15:14 pm »

Har prøvd det også ,men tenner bare litt og så går den noen sekunder etter at jeg slipper startnøkkelen.

Må bare dra på starter etter den begynner å slå etter, og gassen må bli i bunn til du får opp litt turtall. Slipper du gassen for så å gi på igjen, så gir du den bare mer bensin.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Stein.H
Seniormedlem
****
Innlegg: 367
Bosted: Sandefjord



Vis profil
« Svar #4 på: mars 11, 2009, 22:01:17 pm »

Hei hadde et lignende problem med en bil jeg hadde en gang, ikke wv men her var feilen kullstiften i fordelerlokket. Den var rett og slett borte bare fjæra igjen gitt nytt lokk og gikk som en drøm etterpå Kult
Loggført

Tlf 92062314
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #5 på: mars 11, 2009, 22:29:13 pm »

Reis bort til Bjørn jonny på Årstad,,han finner det ut for deg Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #6 på: mars 12, 2009, 12:23:32 pm »

kan jo være så mange ting men vacum på tanken kan jo være en av dem.
eller rust og drit i tanken som stopper bensintilførselen.
1302 min var sånn da jeg fyrte den opp for første gangen gikk helt fint en stund
og så var det umulig og få start,blåste opp bensin røret og rensa tanken siden det har det aldri vært noe problem!
kan også være att coilen din blir varm og så kortslutter,att støtstanga til bensinpumpa låser seg i øvre stilling i blokka da motoren blir varm.
men som sagt kan være så mange ting så er litt vanskelig og svare på!
Loggført

Vw 1302
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 12, 2009, 22:20:38 pm »

Det at den er grei å starte når den er kald, men vond å starte når den er varm, kan være at ventilene er justert med for liten klaring. Da er den ofte vond å starte når den er varm..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #8 på: mars 13, 2009, 19:32:56 pm »

Takk for alle innspill så langt. Skal ta en titt på ventilene en dag, bare å komme med flere ideer. Mvh. Charles
Loggført

2x 70mod Notchback
1500s
Nybegynner
*
Innlegg: 8
Bosted: trøgstad


Vis profil

« Svar #9 på: mars 15, 2009, 23:55:06 pm »

hei. prøv å dra ut de to kontaktene som sitter i den svarte boksen til tenninga å koble dem sammen da tenker jeg problemet er løst. den kutter når den blir varm.  :)husk at cu motoren har hydr ventil løftere så tror neppe det er ventilene men du kan jo prøve Glad
« Siste redigering: mars 15, 2009, 23:58:40 pm av 1500s » Loggført
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #10 på: mars 28, 2009, 16:47:24 pm »

Ja da tror jeg at det merkelige startproblemet er løst, det var nok det som 1500s sa med de to kontaktene i den svarte boksen ved fordeler. Har nå koblet sammen de to utenom boksen, men hvor får jeg tak i en ny boks. Også får jeg ikke justert tomgangen, samme om jeg skrur tomgangskruen opp eller ned så forandrer ikke turtallet seg.Noen som kan dette og, er det noen duppedings på forgasseren som kan være årsaken. Mvh. Charles
Loggført

2x 70mod Notchback
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #11 på: mars 29, 2009, 14:49:17 pm »

Den svarte boksen har bla. med tomgangsregulering å gjøre
Loggført
Charles
Juniormedlem
**
Innlegg: 87
Bosted: Gardvik Nord-Odal


Vis profil

« Svar #12 på: mars 29, 2009, 15:41:25 pm »

Det stemmer at den har noe med det å gjøre, men i rep. boka står det at stikkerne skal tas ut av boksen og kobles sammen før tomgang skal stilles. Det er jo det jeg har gjort, men enda får jeg ikke justert tomgangen. Må da være noe mer som lurer meg.
Loggført

2x 70mod Notchback
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!