april 28, 2024, 15:21:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Der_Butzelmann`s "Street Race Buggy"  (Lest 30498 ganger)
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #30 på: februar 03, 2008, 20:45:09 pm »

( Sonic, vi var begge enige om at dette skulle gå med adapterlagre, men det er praktisk bare 0,5mm plass til lager mellom blokka og veivtappen )

[/quote]

Det var så lite at jeg hadde ikke brydd meg om å bruke lager engang.
Litt fleksing i veiven gjør at den bruker lagerbanen som lager så det går nok bra Rekker tunge
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #31 på: februar 03, 2008, 20:55:56 pm »

( Sonic, vi var begge enige om at dette skulle gå med adapterlagre, men det er praktisk bare 0,5mm plass til lager mellom blokka og veivtappen )


Det var så lite at jeg hadde ikke brydd meg om å bruke lager engang.
Litt fleksing i veiven gjør at den bruker lagerbanen som lager så det går nok bra Rekker tunge
[/quote]

Ja, du er innepå noe her. Mener jeg så noe graut-tjukt grease ett sted som kan brukes for å dempe bankinga noe Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #32 på: februar 03, 2008, 22:39:46 pm »

Gikk vi for fort frem når vi sjekka bøkene ??
123 er like 55 på T-1 , 4 er 40
23 er like på T-3  55 , 4 er 40 , 1 er 60
123 er 60  på T-4 , 4 er 40 . !!

Kjører med t-4 midtre rammelager (60)på T-1 blokk  m/adapterlager
Du skal ha t-4 rammelager på WBX (55)= t-1 blokk ...

Noe som ikke stemmer her ...
Morsomt er det ..
Mvh

Er vel bare et svar ,  lagrene på 2 og 3 rammelager må være tynnere i WBX blokka ! 10 år siden jeg demonterte en , husker faktisk ikke .
De blokkene har vel bankesensor ?? kutt ledningen ... Øyerulling
 
.


« Siste redigering: februar 03, 2008, 22:53:08 pm av Sonic » Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #33 på: februar 04, 2008, 00:37:20 am »

Gikk vi for fort frem når vi sjekka bøkene ??
123 er like 55 på T-1 , 4 er 40
23 er like på T-3  55 , 4 er 40 , 1 er 60
123 er 60  på T-4 , 4 er 40 . !!

Kjører med t-4 midtre rammelager (60)på T-1 blokk  m/adapterlager
Du skal ha t-4 rammelager på WBX (55)= t-1 blokk ...

Noe som ikke stemmer her ...
Morsomt er det ..
Mvh

Er vel bare et svar ,  lagrene på 2 og 3 rammelager må være tynnere i WBX blokka ! 10 år siden jeg demonterte en , husker faktisk ikke .
De blokkene har vel bankesensor ?? kutt ledningen ... Øyerulling
 
.






Tror det er så enkelt Erich, at når vi så på dette i bøkene, så gikk vi nok utfra det at siden wbx`n og T1 hadde samme diameter på rammetappene 2 og 3, og at det går å sette veiv med T4 dim. i T1 blokk med adapterlagre på disse, så skulle forholdene ble like i wbx blokka også.

Vi glemte nok bare i iveren å sjekke hvilke mål det er i lagerhusene i wbx blokka kontra T1. Var nok litt ivrige begge to tror jeg, hehe.
Orginallagrene i wbx`n er ganske tynne i godset orginalt ja, og lagerhuset måler 61mm i diameter, opp imot veivas 60mm T4 dim. så blir det enkelt regnet 0,5mm plass igjen til lager, som er litt i minste laget.

At jeg hadde oversett dette var en kamel jeg sleit litt med å svelge idag. Stor var den, og tørr som fy var den og Osteaktig

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: februar 04, 2008, 09:55:05 am »

Ah
Full returrett sef , men jeg tror du beholder denne !!
Mvh
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #35 på: februar 04, 2008, 09:59:17 am »

Hvis det er veiva vi snakker om så kan du godt ta den med til meg hvis du ikke vil ha den :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #36 på: februar 04, 2008, 10:08:21 am »

Nå har du jo en glimrende mulighet til å få deg bedre veiv. Gode unnskyldninger kommer noen ganger godt forkledd.  Blunker 
Loggført

Speed is no substitute for direction
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #37 på: februar 04, 2008, 13:24:05 pm »

Nå har du jo en glimrende mulighet til å få deg bedre veiv. Gode unnskyldninger kommer noen ganger godt forkledd.  Blunker 

Hmmmm... Har du ei veiv for salg kansje? Gliser
Nei, jeg tror nok denne veiva blir i hus enn så lenge ihvertfall.  Øyerulling
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
EBB
Seniormedlem
****
Innlegg: 273
Bosted: Stavanger

NORGES RASKESTE VW LUFTKJØLTE BUGGY !


Vis profil

« Svar #38 på: februar 04, 2008, 20:18:20 pm »

@Buzelman
Jeg gleder meg stort til denne kreasjonen trer frem ifra støvet og ut i lyset hvor den fortjener å være.
Galne mann med helvill buggy Glad
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #39 på: februar 04, 2008, 22:54:24 pm »

@Buzelman
Jeg gleder meg stort til denne kreasjonen trer frem ifra støvet og ut i lyset hvor den fortjener å være.
Galne mann med helvill buggy Glad

Hau!

Hjertelig velkommen til mannen som herved har frie tøyler i prosjekttråden min  Gliser
Pøs gjerne på med tips, meninger, innvendinger, forslag, do`s and dont`s osv EBB.
Det er tross alt "din feil" at jeg holder på med dette "buggygreiene" i det heletatt, hehe. ( posetivt ment, dersom det hersket noen tvil )

Joda, gleder meg selv til det blir "tut å kjør"!

"Galne mann med helvill buggy" , vel, jeg har aldri selv påstått at jeg har vært helt god, men vet om en og annen som er hakket værre ( eller var det omvendt? )

Håper buggyen blir "helvill", men samtidig kontrollerbar og kjørbar. Det værste så kan skje i prosessen er jo at alt går til blokksberg, men da får man jo muligheten til begynne på nytt igjen  Osteaktig
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #40 på: februar 07, 2008, 16:52:39 pm »

Etter mer fintenking og ankomst av div. lagre, så skimtes noe lys i enden av tunnellen ved å få inn "super" veiva.
Skulle fått rammelagerbukk / lagerhus nr. 2 og 3 linjeborret opp ett par mm. i så tilfelle.

Finnes det noen erfaringer med lokale ressurser her i Vest som kan gjøre dette, eller må blokka evt. ( utrolig nok ? ) sendes til Østlandet for denne jobben? Nilsen motor? Jonassen? EBB???


Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #41 på: februar 07, 2008, 17:02:19 pm »

slipe ned veiva da```?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #42 på: februar 07, 2008, 17:04:10 pm »

Alternativet som frister litt å bruke er denne "cheap ass" CB veiva. Smidd 84mm, motvekter, "balansert" ut av eska,  Chevy Journals med T1 mains.

Denne blir "drop in" med riktig lagerkombo, i motsetning til Scat veiva jeg helst skulle hatt i.
For de som lurer, så vil det si ved bruk av rammelager #1 fra T1, type 1mm linjeborret og 1mm thrust-maskinert, resten av lagrene bruker du fra WBX settet.


* 2789Oxyboxer031.jpg (169.16 KB, 800x600 - vist 444 ganger.)
« Siste redigering: februar 07, 2008, 17:10:18 pm av Der_Butzelmann » Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #43 på: februar 07, 2008, 17:09:07 pm »

slipe ned veiva da```?

Det går veldig fint det, men "hakke lyst"  Gliser
Blir for galt å slipe ned denne "dyre" veiva synes jeg. T4 mains er jo ikke feil det med tanke på styrke og stabiliteten i veiva heller da.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #44 på: februar 07, 2008, 17:22:36 pm »

Jo.. delvis enig. men er det ikke bedre å slipe veiv enn å linjeborre?
Std lageropplegget er jo "sterkt nok" eller?


Glad
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #45 på: februar 07, 2008, 23:03:07 pm »

Jo.. delvis enig. men er det ikke bedre å slipe veiv enn å linjeborre?
Std lageropplegget er jo "sterkt nok" eller?


Glad

Tja, bedre å slipe enn å linjeborre? Det kommer vel an på hvordan en ser på det. Det må i tilfellet slipes ganske mye av veiva, eller en må ta ut tilsvartende av blokka, alt etter hvilke lager en går for, men sjansene for at linjeborringen ikke blir 100% er større enn ved veivslipingen, tror jeg.

Std. wbx lageropplegget er sterkt ja, men det er mer det at jeg synes det er direkte synd å "svekke" veiva, når den heller kansje er noe overdimensjonert slik den er nå.

"Always modify the cheapest part" er det vel også noe som heter Osteaktig

Tja....
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #46 på: februar 07, 2008, 23:23:41 pm »

blir nok bra uansett!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #47 på: februar 07, 2008, 23:27:24 pm »

blir nok bra uansett!

Hehe, joa, det blir nok det, til slutt, en gang, til SCC?Hæ Øyerulling

Hmmmm.......
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #48 på: februar 13, 2008, 19:37:58 pm »

Det har ikke skjedd så mye med dette prosjektet i det siste, men bla.a en ringerunde til flere motorverksteder i Norges land er unnagjort.

De "eneste" som kunne linjeborre wbx blokka etter mitt ønske var Motorteknikk i Oslo. Etter hyggelig samtale med dem kom det frem at dette var noe kronglete og nok ville ta lengre tid enn vanlig. Ingen pris kunne gis på forhånd, forståelig nok, men ved gjetting så trodde dem ca 4-5000 pluss mva.

Da ser det ut som at denne løsningen også utgår. De modifiserte CB Comp Eliminatorene fra USA ser nå ut til at er innen rekkevidde, igjen.

Uansett så er "Bruks Oxyen" in the works, og i denne sammenheng lurer jeg litt på hvilken sideklaring jeg skal gå for på rådene. Dette er ei billig CB smidd veiv ( ikke nitrit bahandla ), med Chevy journaler. Skal bruke Scat Chevy 5,7" I beams på den.

Kan få rådene maskinert i cnc maskin på tusendelen via en kjenning. Nå er dem over 1mm for breie til å i det heletatt gå på veiva, så det må maskineres uansett.

Hva bør sideklaringen være?
« Siste redigering: februar 13, 2008, 19:48:17 pm av Der_Butzelmann » Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #49 på: februar 13, 2008, 20:05:30 pm »

25 til 30 hundredels (0,25-0,30) millimeter må være greit ( el 0.010 til 0,012 ")
Jeg prøver å komme i øvre delen her så olja kan slippe fri ..
Mvh
« Siste redigering: februar 13, 2008, 20:26:46 pm av Sonic » Loggført
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #50 på: februar 13, 2008, 20:50:38 pm »

Det har ikke skjedd så mye med dette prosjektet i det siste, men bla.a en ringerunde til flere motorverksteder i Norges land er unnagjort.

De "eneste" som kunne linjeborre wbx blokka etter mitt ønske var Motorteknikk i Oslo. Etter hyggelig samtale med dem kom det frem at dette var noe kronglete og nok ville ta lengre tid enn vanlig. Ingen pris kunne gis på forhånd, forståelig nok, men ved gjetting så trodde dem ca 4-5000 pluss mva.

Da ser det ut som at denne løsningen også utgår. De modifiserte CB Comp Eliminatorene fra USA ser nå ut til at er innen rekkevidde, igjen.

Uansett så er "Bruks Oxyen" in the works, og i denne sammenheng lurer jeg litt på hvilken sideklaring jeg skal gå for på rådene. Dette er ei billig CB smidd veiv ( ikke nitrit bahandla ), med Chevy journaler. Skal bruke Scat Chevy 5,7" I beams på den.

Kan få rådene maskinert i cnc maskin på tusendelen via en kjenning. Nå er dem over 1mm for breie til å i det heletatt gå på veiva, så det må maskineres uansett.

Hva bør sideklaringen være?



Nitrid behandling kan Brødrene Bauer Nilsen i Haugesund utføre. Ring dem
Loggført

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #51 på: februar 14, 2008, 00:18:14 am »

25 til 30 hundredels (0,25-0,30) millimeter må være greit ( el 0.010 til 0,012 ")
Jeg prøver å komme i øvre delen her så olja kan slippe fri ..
Mvh

Takker!
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #52 på: februar 14, 2008, 00:19:09 am »

Det har ikke skjedd så mye med dette prosjektet i det siste, men bla.a en ringerunde til flere motorverksteder i Norges land er unnagjort.

De "eneste" som kunne linjeborre wbx blokka etter mitt ønske var Motorteknikk i Oslo. Etter hyggelig samtale med dem kom det frem at dette var noe kronglete og nok ville ta lengre tid enn vanlig. Ingen pris kunne gis på forhånd, forståelig nok, men ved gjetting så trodde dem ca 4-5000 pluss mva.

Da ser det ut som at denne løsningen også utgår. De modifiserte CB Comp Eliminatorene fra USA ser nå ut til at er innen rekkevidde, igjen.

Uansett så er "Bruks Oxyen" in the works, og i denne sammenheng lurer jeg litt på hvilken sideklaring jeg skal gå for på rådene. Dette er ei billig CB smidd veiv ( ikke nitrit bahandla ), med Chevy journaler. Skal bruke Scat Chevy 5,7" I beams på den.

Kan få rådene maskinert i cnc maskin på tusendelen via en kjenning. Nå er dem over 1mm for breie til å i det heletatt gå på veiva, så det må maskineres uansett.

Hva bør sideklaringen være?



Nitrid behandling kan Brødrene Bauer Nilsen i Haugesund utføre. Ring dem

Hørtes dyrt ut, men kansje vært ett ring. Takk for tipset.

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #53 på: april 07, 2008, 22:59:11 pm »

25 til 30 hundredels (0,25-0,30) millimeter må være greit ( el 0.010 til 0,012 ")
Jeg prøver å komme i øvre delen her så olja kan slippe fri ..
Mvh

Takker!

Rådene ble idag levert til maskinering. Satser på at det blir bra. Klaringen blir lagt på 0,3mm etter anbefaling fra Erich her.

Trenger bare finne nye bolter med muttre til disse rådene, da rådene jeg fikk var feilvare fra Scat  Sint, og hadde bolter som er skrudd fast i selve råden fra undersiden med ei styrehylse for posisjonering, istedetfor dem jeg egentlig bestilte, som man enkelt kunne snu bolt/mutter oppsettet på. DOUGH!

« Siste redigering: april 07, 2008, 23:30:18 pm av Der_Butzelmann » Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #54 på: april 07, 2008, 23:00:51 pm »

Det har ikke skjedd så mye med dette prosjektet i det siste, men bla.a en ringerunde til flere motorverksteder i Norges land er unnagjort.

De "eneste" som kunne linjeborre wbx blokka etter mitt ønske var Motorteknikk i Oslo. Etter hyggelig samtale med dem kom det frem at dette var noe kronglete og nok ville ta lengre tid enn vanlig. Ingen pris kunne gis på forhånd, forståelig nok, men ved gjetting så trodde dem ca 4-5000 pluss mva.

Da ser det ut som at denne løsningen også utgår. De modifiserte CB Comp Eliminatorene fra USA ser nå ut til at er innen rekkevidde, igjen.

Uansett så er "Bruks Oxyen" in the works, og i denne sammenheng lurer jeg litt på hvilken sideklaring jeg skal gå for på rådene. Dette er ei billig CB smidd veiv ( ikke nitrit bahandla ), med Chevy journaler. Skal bruke Scat Chevy 5,7" I beams på den.

Kan få rådene maskinert i cnc maskin på tusendelen via en kjenning. Nå er dem over 1mm for breie til å i det heletatt gå på veiva, så det må maskineres uansett.

Hva bør sideklaringen være?



Nitrid behandling kan Brødrene Bauer Nilsen i Haugesund utføre. Ring dem

Hørtes dyrt ut, men kansje vært ett ring. Takk for tipset.



Ringte forresten til disse karene ang. nitritbehandling. Dem trodde ca. 1400,- for å behandle ei veiv. Ikke så alldeles avskrekkende det synes jeg.
Bra tips! Blunker
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #55 på: april 07, 2008, 23:20:11 pm »

Fikk en gladmelding og to bilder av Rocky Jennings idag. "Halv-fabrikat" CE toppene ankom han idag, endelig!  Gliser

Regnet med han kunne shippe dem avgårde til steinrøysa i slutten av uka en gang.

"uborra" CE`s tatt ut fra produksjonen noen arbeidsstasjoner før ferdig produkt, med 46X38 rustfrie "Racemaster" ventiler, K800 fjærer og med "three angle valve job" done by Rocky Jennings, er det jeg skal jobbe videre på. Snitter opp til 101,6 ( 111 OD ) og borrer pinnbolthulla selv for å spare litt pæng, da dette var noe tidkrevende for Rocky, og time is money "over there" som her. Toppene må også gåes over å fjerne litt støpeflesk og glatte ut kanaler under setene. Mulig dem må portes noe i tillegg.






* Picture_900.jpg (226.07 KB, 800x600 - vist 439 ganger.)

* Picture_901.jpg (220.01 KB, 800x600 - vist 400 ganger.)
« Siste redigering: april 08, 2008, 22:47:28 pm av Der_Butzelmann » Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #56 på: april 07, 2008, 23:27:34 pm »

såpass ja! fremmed batteridrillen da og drille pinnehull  Blunker

bør være grei åpning for luft inn og exsos ut der ja.!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #57 på: april 08, 2008, 22:31:31 pm »

såpass ja! fremmed batteridrillen da og drille pinnehull  Blunker

bør være grei åpning for luft inn og exsos ut der ja.!

Nei her blir det håndsveiva drill, slegge og spett som vil gjelde Blunker
Satser på at de 2789 købbikka får puste sånn tålig greit via disse toppene på sikt. Kunne ha gått for enda litt større ventiler, men da hadde prisen gått opp noen hakk også, og en klok mann sa en gang at "når en driver med trimming, er det viktig å kunne holde litt tilbake, og ikke gå for alt det værste for da å oppnå bedre bruksvennlighet og krefter som kommer ned i bakken".

Ikke heeelt sikker på om det er sant, men jeg velger nå å ha det som unnskyldning, eller kansje heller trøst for valget av ventiler Gliser

Time will show Øyerulling
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #58 på: april 08, 2008, 22:37:14 pm »

Vakkert! Er ventilguidene kappet? Hold oss oppdatert.
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #59 på: april 08, 2008, 23:10:44 pm »

Vakkert! Er ventilguidene kappet? Hold oss oppdatert.

Ble brått litt usikker ang. ventilstyringene der gitt. Ser litt slik ut for meg nå når du først sier det.
Hva mener de som har sett mye ned i CE topper? Erich?

Det "galna" med dette ( som vi sier her vestpå ) er nok det at jeg vet ikke så mye mer om disse toppene enn de få orda jeg har skriblet om dem i posten med bildene. Rocky Jennings er en hyggelig, flink og stressa kar, men han er også en " man of few words", og når orda første kommer på mail etter mye om og men, som betyr venting i lange tider, så blir "goddag mann økseskaft" bare halvlunken barnemat i forhold.

Litt spendt på hva som faktisk dukker opp i posten etter hvert ja Glad
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!