mars 29, 2024, 13:40:08 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Familiens prosjekter (far og sønn)  (Lest 113429 ganger)
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #60 på: april 02, 2008, 19:45:48 pm »

Detta blir bra Johan! du får det til du! Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #61 på: april 02, 2008, 19:53:22 pm »

Joa.
Men bare hvis jeg har veeeeeeeeeeeeeeeeldig lyst.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #62 på: april 13, 2008, 13:22:10 pm »

Litt fremskrit hva angår prosjekt ratt.


Her har jeg dreid et aluminiumsnav som jeg har fått et lokalt firma til å tråderodere ut den riktige splines'n i.

Så nå passer det som en drøm på den orginale rattstammen min.

Nå gjenstår litt finpuss og lakkering. Men jeg er ikke helt sikker på hvor høyt jeg skal legge lista hva angår finish.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #63 på: april 13, 2008, 13:23:50 pm »

Og her er rattet etter at primeren kom på.

Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #64 på: april 13, 2008, 13:26:20 pm »

Hornknotten kommer jeg til å dreie av en bakelitt aksel. Denne blir laget med løs ytterring, knapp i midten og rustfri ring melom de to delene. Prøver å få denne så lik orginalen som mulig og avslutter med å lakkere denne i lik farge som rattet. Dette tror jeg er den enkleste og raskeste måten å få tak i den rette "knotten".
« Siste redigering: april 13, 2008, 14:42:09 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #65 på: april 13, 2008, 13:28:51 pm »

Og jeg kan vel med det samme legge ut noen bilder av enogsekstien til fatter.







Denne er nå så godt som klar. Men den mangler sårt en senking og litt andre felger synesnå jeg. Øyelokka som år på skal byttes ut til noen fra Flat-4 da de er myyye penere. Disse som står på nå peker faktisk oppover!
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #66 på: april 13, 2008, 13:36:37 pm »

Og jeg har kjøpt nye dekk til å ha foran på bilen min.

165/50-15 fra dekkonline. Høyden (ellere heter det lavheten) på disse er utrolig.
Eneste feilen er at jeg ble lovet at disse ikke hadde felgkantbeskytter. Jeg skal nemelig ha på løse "redband" sider.



Og dette er hva jeg fikk!!! Ikke veldig fornøyd når jeg fikk se dette Sint



Men kreativiteten her i huset kjenner ingen grenser. Så etter at verktøyet på bildet over "falt" over dekka ble resultatet slik.



Mye bedre. Så nå venter jeg bare på at ei pakke med røde ringer kommer dalende ned i postkassa mi Glad
Det er mulig at jeg må slipe ennå litt mere av sidene, så jeg venter med å legge disse over på felgene til løs sidene er i hus. Da kan jeg "tørrmontere" og se hvordan disse ligger på dekka.
« Siste redigering: april 13, 2008, 14:40:20 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #67 på: april 13, 2008, 14:52:44 pm »

165/50-15 er det samme som eg har på bilen min.. Det er lavt, ja. Nesten _for_ lavt..
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #68 på: april 13, 2008, 16:21:18 pm »

det lukta vel som på dragbane i verkstedet det her Osteaktig det er godt du ikke møter veggen, du finner en løsning. det liker jeg
Loggført

1 up
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #69 på: april 13, 2008, 17:26:31 pm »

Lukta ble ikke så ille faktisk. Men nå er heller ikke jeg av den typen som stiller med neseklype hvis noen skal burne litt. Jeg tok grovjobben med tapetkniv og bare en lett puss med vinkelsliper, så dette gikk over all forventning.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #70 på: april 13, 2008, 18:03:14 pm »

165/50-15 er det samme som eg har på bilen min.. Det er lavt, ja. Nesten _for_ lavt..

Jeg satser på at de nye dekka blir bra. Hadde 145/65 før og de var kansje lave nok i seg selv, men jeg misslikte at de var så smale. Det jeg er redd for nå er om kansje at de løse rødsidene kommer til å være like mye i bakken som mønsteret på dekka.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #71 på: april 18, 2008, 10:41:56 am »

Endelig litt fremgang med prosjektet Glad
Standard "replica" rattet er nå montert i bilen.



Nå gjenstår bare å få laget en bra etterligning av den orginale standard hornknotten.
Røde dekksider er også på vei fra unneberg. Deilig! Da blir det snart litt cruising's med grombilen i det fine været!
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #72 på: april 18, 2008, 11:11:56 am »

Kjempeflott ratt Gliser
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #73 på: april 18, 2008, 12:27:39 pm »

Takk for det.
Synes resultatet blir bra sett i forhold til hvor mye penger det ville kostet meg å kjøpe et orginalt standard ratt.
Ikke at dette heller blir helt gratis, men hva får man vel idag for litt lommerusk??
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #74 på: april 18, 2008, 13:31:58 pm »

Kor mykje du betalte for det rattet då?  (før du gjor noko med det)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #75 på: april 18, 2008, 13:55:19 pm »

har 165-60  på 5,5" å sånn er det  Øyerulling


* 165-60.jpg (24.01 KB, 460x360 - vist 272 ganger.)
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #76 på: april 18, 2008, 14:01:15 pm »

Kor mykje du betalte for det rattet då?  (før du gjor noko med det)

Du har pm.
Regnestykket er ikke noe som tåler dagens lys. Det ble DYRT!
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #77 på: april 18, 2008, 14:02:32 pm »

har 165-60  på 5,5" å sånn er det  Øyerulling


Hmmmm. Kansje jeg må barbere kantene litt!
Får håpe de røde ikke er like store i ytterdiameter som hvitsidene dine Glad
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #78 på: april 20, 2008, 09:14:09 am »

Litt oppdateringer.
Bilen er nå på veien! Deilig deilig.....
Hjula tar jeg av i morgen og leverer opp til den lokale dekkmannen. Da blir det lavere fordekk og rødsider rundt hele veien. Er også mulig at jeg må heve bilen et par cm foran. Dette gjøres IKKE med lett hjerte. Subber godt foran med to i bilen og litt sving. Dette fordi de nye 4,5" lettissene bygger MYE lengere ut enn hva orginale 4" stålfelger gjorde. Og siden jeg ikke har tid til å smelle sammen en anstendig kort forstilling på denne siden av sesongen, så må jeg vel gjøre et kompromi Sint
Eneste er kansje om de nye lavere dekka vil hjelpe litt, men det er vel som å tro på nissen. Droppa spindler hadde muligens også hjulpet litt siden det er i fremkant på skjermene det subber, men siden de bygger litt utover tror jeg kansje dette bare ville blitt som å flytte problemet til en annen plass. Men tro meg, hvis alt går etter planen kommer hjula til å "forsvinne" under skjermene til neste år.
Det nye rattet mangler fortsatt hornknapp, men godfølelsen av å ha et litt unikt ratt som man har lagt ned mye jobb i selv er helt klart på plass.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #79 på: april 20, 2008, 10:03:50 am »



Sommer i norge!!!



Men å heve denne liker jeg ikke. Synes den er høy nok som det er!
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #80 på: april 20, 2008, 10:30:42 am »

2 valg: Enten subbing, eller høyere bil. Er vel ikke så vanskelig å velge Gliser

Rart at du skal være plaget med dette. Mine ss er jo 5" og tror vi har ganske likt oppsett bortsett fra bredden på felgene... puma i bunn. Subber av og til med meg og, men overhodet ikke noe problem. Er bare med på å gi bilen attitude det... Litt skraping her og litt subbing der Kult

Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #81 på: april 20, 2008, 19:13:16 pm »

Feilen er nok at jeg ikke har puma foran, men orginalaksel med innsveiset justering. Denne kan faktisk i teorien legges helt ned på bakken. Bilen står litt rart på bildet, for etter dagens kjøretur og ny parkering på flatmark så dekka godt oppunder skjermene. Hater lyden av stål mot gummi så dette skal jeg få gjort noe med.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #82 på: april 20, 2008, 22:42:54 pm »

løsningen er nok smala forstilling.. hadde det på min gamle med senke spindler  og tilsvarende dekk
samt at jeg hadde min enda lavere.. how low can you go er mitt motto!
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #83 på: april 21, 2008, 06:44:25 am »

Du får kappe som vi snakka om,6" uten å modde innerskjermen går det! Gliser
Loggført

Alt MÅ ned!!
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #84 på: april 21, 2008, 07:35:26 am »

Sinnsykt tøff bil! ATTITUDE! Og rattet er utrolig kult!! Tror nok jeg heller hadde heva bilen bittelitt fremfor smalna forstilling, men så liker ikke jeg smale forstillinger heller da...syntes hjula skal være ute i kanten. Glad

Og når det gjelder prosjektet i far i huset - WOW! NYDELIG bil... Sjokkert
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #85 på: april 21, 2008, 10:19:02 am »

6 tommer blir nok drøyt, men de siste oppmålingene mine viser at 5 tommer og da med "vendt" topp på demperene og tårn som går på utsiden istedenfor på innsiden av demperen så ser det ut til at dette bør gå helt på håret.
Jeg er også en sånn type som liker at dekka stikker så langt ut i kantene som mulig, men det er noe helt eget over ei realt "låget" boble hvor man må ned på kne å lete for å finne forhjula Glad
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #86 på: april 21, 2008, 15:42:07 pm »

Det blir nok bra,har en artikkel hvir de faktisk har kutta 6",de har selvfølgelig modda tårna.
Loggført

Alt MÅ ned!!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #87 på: april 22, 2008, 19:18:42 pm »

Det blir nok bra,har en artikkel hvir de faktisk har kutta 6",de har selvfølgelig modda tårna.

Takk for inspirasjonen Blunker
Jeg lover at den skal bli så smal/kort som overhode mulig. Eneste begrensning er at jeg ikke vil røre karoseriet.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #88 på: april 23, 2008, 06:06:45 am »

Nå har jeg innsett at disse hornknottene til det nye rattet mitt ikke vokser på trær, så jeg dreide en i plast med rustfri ring.
Omtrent slik....


Prøvde å måle på noen bilder i et blad, og kom frem til at den skulle se omtrent slik ut. Helt lik orginalen blir den vel ikke men.



Plast primer og lakk kombinert med dårlig grunnarbeide gjør at den faktisk ser gammel ut.

Posten derimot suger stort! De har kidnappet dekksidene mine på terminalen i stokke! Så det resulterer i at bilen står på bukker hjemme i hagen.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #89 på: april 23, 2008, 19:38:56 pm »

Holdt på i kveld meg å montere "red band" sider og nye dekk foran på bobla! Slipinga av dekksiden for å få på de løse sidene var en suksess! Monteringen av sidene derimot var litt "tricky"!! Her var det tolmodighet som gjaldt for å få presset de ordentlig på undersiden. Ble bra til slutt, og de ligger nå nesten tettere inntill dekket enn hva en måkebærsj ville gjort Gliser Og så sår på fingrene som jeg har blitt etter dette har jeg vel aldri vært før!



Et bilde.



Og ennå et.....
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!