september 21, 2023, 23:38:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Familiens prosjekter (far og sønn)  (Lest 107130 ganger)
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #390 på: april 22, 2013, 18:17:09 pm »

Godt å høre. Jeg spanderer softis på deg i Brevik når bilen er klar.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #391 på: april 22, 2013, 18:34:47 pm »

Har begynt å skru selv, samt leid meg litt hjelp i håp om å få oppleve litt boblekjøring i år Blunker
Tji hi (som Lene ville sagt).... eller "glær mæ" som en ekte trønder sier Glad

Gode nyheter, Johan, er'e Torstein som blir satt i sving nå eller?... Glad

EDIT: Da er Torstein i gang.... Gliser
« Siste redigering: mai 03, 2013, 18:50:07 pm av Dag L » Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #392 på: mai 03, 2013, 17:36:18 pm »

Da lurer jeg litt på noe....
Jeg har nå fått 4 stk nye felger til bobla (BRM) som skulle ha blank sort finich, men de som ligger her nå viser seg å være matte Rekker tunge
Spørsmålet til eliten er da om jeg skal se på dette som et "tegn fra oven" å banke de på som de er eller om jeg skal returnere felgene?? Ble brått veldig usikker her. Og har noen erfaringer med å klarlakkere slike felger? Jeg tror i utgangspunktet at finichen vil bli ganske lik som på de som er blanke fra fabrikk (men jeg har trodd feil før) ?? Jeg tenker slik fordi all fornuft tilsier at en fabrikk som lager felger vil tjene mest på å produsere en identisk "base" som de så lakkerer i ulike nyanser og ulik glans.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #393 på: mai 28, 2013, 12:46:26 pm »

Torstein er i sving ja, men det hjelper bare litt. Han tok ut den gammle motoren og siden har det vært stille. I mellomtiden har jeg fått ut girkassa og erstattet denne med en nyere tunnellkasse med T2 nesekon og hockeystick. Leste om denne modifiseringen på div forum og det er jo som å lese en blogg.... ganske langt unna sannheten. "bolt on" og "perfect fitt" står det å lese.....
Motoren kommer neppe til å stå der den har gjort og girøverføringen måtte trixes med for å få dette oppsettet til å virke i bobla. Så etter en del timer hvor jeg av gammel stahet ikke spurte om hjelp omsider tik til fornuft å spurte om råd her på forumet så fikk jeg svar av Dewil.

Pr. dags dato er kassa ferdig montert i bilen og giroverføringen funker som orginalt (foreløpig også med orginal spak). Brannpumpe motoren står ribbet bak bilen å venter på at jeg skal få vasket og reparert litt på de orginale blikkdelene fra 30 hesteren. Ser lys i tunellen men foreløpig har det ikke vært stort annet enn kjeft å få av hjelpemannen Sint
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #394 på: mai 28, 2013, 13:09:37 pm »

"bolt on" og "perfect fitt" står det å lese.....

foreløpig har det ikke vært stort annet enn kjeft å få av hjelpemannen Sint

PS: Perfect fit er med en t, Johan, ..... så du ikke havner helt gærent ut her... Blunker

Åsså mårr'u må jo tåle litt kjeft du som er så flink til å gi det..... Rekker tunge
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #395 på: mai 28, 2013, 16:59:22 pm »

"bolt on" og "perfect fitt" står det å lese.....

foreløpig har det ikke vært stort annet enn kjeft å få av hjelpemannen Sint

PS: Perfect fit er med en t, Johan, ..... så du ikke havner helt gærent ut her... Blunker

Åsså mårr'u må jo tåle litt kjeft du som er så flink til å gi det..... Rekker tunge


Ja ikke sant Glad Særlig når får kjeft fordi det tar for lang tid og fordi det ligger deler rundt bilen.  I utgangspunktet spurte jeg ham om hjelp fordi jeg ikke hadde tid....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #396 på: mai 28, 2013, 17:17:58 pm »

du har vel fått et par spm fra mule om og henge med på et treff i de nermeste dagene. eller....?
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #397 på: mai 30, 2013, 14:47:46 pm »

du har vel fått et par spm fra mule om og henge med på et treff i de nermeste dagene. eller....?

Joda. Det forundrer meg at den eneste som ikke har dårlig tid med å få bilen på veien igjen er meg....

Noen som har erfaringer med passformen på varmepottene til 25-30 hester som unneberg selger? Har en som er veldig bra og en som er veldig dårlig, men de nye koster 3500,- og er det som med passformen på mye av det andre som selges til boble så er det kansje verdt å sette av en lørdag til å fikse den gammle?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #398 på: mai 30, 2013, 15:07:22 pm »

Og forøvrig er 17" BRM felgene nå klare med dekk. Felgene skulle i utgangspunktet ha blank finich, men pga en feil endte de opp som matte. Funderte litt på å returnere de for å heller bestille blanke, men etter å ha sett de matte felgene noen dager så besluttet jeg å gi de et forsøk. Trolig er vel bare glansen på klarlakken forskjellen og skulle behovet bli stort er det bare å kjøre på med noen strøk blank klarlakk.
Så fort motoren er inne i bilen (i løpet av et par uker håper jeg) og alt er justert og ledningsnettet er i orden åker bilen hjem hvor så pop-outs blir montert og de nye hjula. Holder på å lage 30 mm spacere i aluminium som jeg skal ha bak for å slippe å bytte aksler. Kan liksom ikke sette på lange når jeg har tre andre felgsett (bredda orginal, bredda SA og holder på med 17" orginal look) som krever korte.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #399 på: mai 30, 2013, 22:22:27 pm »

Men er uansett ikke sikkert at det hjelper med fremgang når ting allikevel står i stampe;-) Motoren er neste som skal inn men kjøleblikket fra den gamle motoren min skal flyttes over til pumpemotoren...... Og når omtrent all gammel lakk går av i denne vasken så må delene lakkeres, og da blir andre ting stygge ved siden av osv osv....



Her er et bilde av en ganske fornøyd bobleeier som omsider fikk girene til å virke....

Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #400 på: mai 31, 2013, 14:01:02 pm »

Fint vær i hovedstaden (Skien...) i dag Glad

Det betyr at jeg har omgjort hagen til lakkverksted. Blikk delene som står over sylindrene og "spjella" som står på undersiden har blitt glassblåst helt og grunnet med noe slags zink greier. Nå legges det på sort lakk. Viftehuset var ganske bra så dette ble bare glassblåst litt innvendig (kun der det var rust) og på toppen og der det er punktet sammen inn mot brannveggen grunnet litt brunfarge i stålet Glad Nå venter jeg på at lakken skal tørke før jeg våtsliper huset og de to blikkdelene over sylindrene og legger på et nytt strøk med sort. Spjella under motoren ser jeg ingen god grunn til å være like nøye med. Derimot har jeg rettet litt på de og ordnet slik at spjella igjen virker som de skal.  blikket som ligger langsetter bak motoren, det som ligger over eksosen og den lille biten under bensinpumpa fikk samme omgang for noen år siden da jeg kjøpte en "ny overhalt" 30 hester som viste seg å være BARE søppel. Disse blikk delene har blitt liggende på hylla siden den gangen etter at jeg da besluttet å sette inn en 34 hester for å kunne bruke bilen. Delene har derfor kun mindre lagringsriper. De ripene tror jeg det fint går å leve med. Får børste av støvet å ta en titt.

Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #401 på: mai 31, 2013, 18:57:15 pm »

Rettelse! Pop outs utsatt da rutene jeg kjøpte er til nyere bil... Så da har jeg pakninger som passer til bilen men ikke til vinduene:-(
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #402 på: juni 17, 2013, 23:20:54 pm »

Har vært dårlig på å oppdatere tråden, men det positive med det er at jeg har fått utrettet desto mer Glad

Som feks å konvertere industrimotoren til "bilmotor"



Lage spacere til å ha på 17" hjula bak



Få dekk på 17" hjula



Glassblåse og lakkere alt kjøleblikket fra bilens orginale motor







og ikke minst få motoren inn i bilen og starte opp moroa Glad Den gikk smooth for å si det slik Glad



Foreløpig får jeg kjøre med luftfilter fra brannpumpa. Det orginale til bilen har noen FÆLE bulker i lokket som jeg skal forsøke å trekke ut før det blir montert på. Ellers gjemstår nå kun å se om jeg har justert cluchen riktig før jeg kan kjøre den hjem. Når den så kommer hjem venter en KRAFTIG rengjøring og litt nødvendige reparasjoner på bla det elektriske etter vinterens angrep av mus.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #403 på: juni 17, 2013, 23:24:09 pm »

Deretter montering av hjula og litt justering på høyden for å få de til å passe greit, inn med "nytt" teppesett og trekking av baksetet. Ser foreløpig lyst på sommeren. Det eneste som kan gå feil nå er at girkassa ikke funker som den skal...
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #404 på: juni 18, 2013, 06:25:43 am »

Ser bra ut detta  Blunker
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #405 på: juni 18, 2013, 09:03:01 am »

Ja går forhåpentlig vis veien nå;-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #406 på: juni 18, 2013, 12:40:21 pm »

Opp til verkstedet i kveld for å justere til varmespjella, sette på de nye hjula (passer de tro?Hæ.....), smøre forstillinga og rydde litt inni bilen.....

Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #407 på: juni 18, 2013, 12:45:25 pm »

Og kalkulatoren til http://www.motormann.no/ sammenlignet med hjul jeg har hatt på bilen tidligere sier at jeg nok kunne valgt 40 mm tykkelse på spacerene istedenfor 30 mm som jeg valgte (fordi jeg hadde materialer liggende) men om det blir pent med hjula subbende helt oppi buen bak når den er såpass smal foran kan diskuteres. Blir derfor spennende å se......
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #408 på: juni 18, 2013, 22:52:21 pm »

Endelig fikk jeg ungen i søvn og familiebilen ble lastet opp med sete, verktøy og hjul......


Spott on og ennå seg det litt til etter den første prøveturen Glad


Oppdaget når jeg byttet hjul at det var litt slark i det ene hjullageret foran. Dette fikk jeg justert opp først som sist. Senterkoppene passer også like dårlig som før ser jeg så her må noe gjøres. Rart at ikke de som lager disse hjula greier å designe de slik at senterkoppene passer selv med fettkoppen påmontert. Samme tullet hadde jeg på mine 15" BRM for noen år siden. Får blåse støvet av verktøyet å se om koppene på 15" og 17" hjula er like. Hvis ikke får jeg dreie nytt.

Ellers ble fristelsen for stor når alle planene for kvelden var unnagjort. Oppdaget at jeg hadde tatt med feil stol så det fikk bli en kjøretur på Skotfoss sittende på ei plastkasse. Ganske spesiell følelse å kjøre stiv bil med stive dekk mens man sitter på ei kasse som ikke fjærer Glad Turen gikk over all forventning og hadde det ikke vært for manglende sete hadde jeg nok kjørt bilen hjem....



Og aldri har vel bilen gått så "bra" før. Den ble ordentlig frisk med den "nye" pumpemotoren og det var heller ikke helt feil å få synkronisert 1 gir Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #409 på: juni 19, 2013, 06:04:20 am »

Grattis... endelig forn si.
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #410 på: juni 19, 2013, 12:54:48 pm »

Ser nais ut, Johan, grattis!!

PS: Hvis du trenger hjelp til å plukke av øyelokka og kjøre over de en dag, så kan jeg gjerne hjelpe. Men du liker de kanskje...?  Gliser
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #411 på: juni 19, 2013, 13:08:46 pm »

Hvordan bilen ser ut er et resultat av hva jeg liker:-)
Ellers kan vi bytte? Du kjører over mine øyelokk og jeg smelter om de tyske sprintstar felgene dine til hestesko?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #412 på: juni 19, 2013, 15:29:30 pm »

Hvordan bilen ser ut er et resultat av hva jeg liker:-)
Ellers kan vi bytte? Du kjører over mine øyelokk og jeg smelter om de tyske sprintstar felgene dine til hestesko?
jeg stiller med pinne til og kaste hesteskoa rundt.   Osteaktig
Loggført
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #413 på: juni 19, 2013, 16:15:54 pm »

Hvordan bilen ser ut er et resultat av hva jeg liker:-)
Ellers kan vi bytte? Du kjører over mine øyelokk og jeg smelter om de tyske sprintstar felgene dine til hestesko?

Jeg vurderte tilbudet ditt, men jeg fant ut at det var en dårlig deal. Du får heller beholde jåleriene Rekker tunge
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #414 på: juni 19, 2013, 17:34:54 pm »

Fillern!
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #415 på: juni 19, 2013, 21:04:16 pm »

Senterkoppene til forhjula er "presset" ut og skal etter målene mine skal de passe med ca 0,5-1 mm klaring over der speedometervaieren stikker ut av fettkoppen. Vaieren er slipt ned så mye som mulig slik at det bare er så vidt litte granne gods igjen utenfor låseringen som holder den fast. Dette verktøyet har jeg hatt i mange år, men det har aldri blitt særlig pågang hva gjelder "kundeopdrag". Derfor valgte jeg nå kun å presse koppene foran slik at forskjellen blir mer åpenbar Gliser Får ta en tur opp i verkstedet i morgen for å montere de på å ta noen bilder. "Pensjonistene" som har lokalet der jeg leier plass fikk totalt hetta når de så hjulene mine i dag Glad Makan til tønner/ bøttelokk hadde de aldri sett på en slik bil før...

Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Vwkim
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted: Porsgrunn



Vis profil
« Svar #416 på: juni 20, 2013, 22:43:56 pm »

De felgene der er bare helt råe,fin høyde også Johan Glad
Loggført

1303s
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #417 på: august 07, 2013, 13:09:46 pm »

Skifter hjullager, fjerner siste rest av musespist interiør, fyller tanken og har med nok verktøy og deler for å kunne kjøre denne relativt ferske og knapt innkjørte utgaven av "The Freestyle Ride" til SCC i løpet av lørdagen;-)
Mye er ikke på stell ennå, men det viktigste er på plass.



Foresten noen som vet hva som er feil når den ene baklykta lyser sterkt mens den andre lyser svakere når jeg bremser... Dårlig jording??
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #418 på: august 07, 2013, 17:33:43 pm »

Skal jeg ta med askebegeret
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #419 på: august 07, 2013, 20:52:08 pm »

Mulig dårlig jording Johan.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!