mars 28, 2024, 20:41:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Familiens prosjekter (far og sønn)  (Lest 113378 ganger)
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #450 på: oktober 08, 2013, 22:50:47 pm »

Tommel opp for skiltet på veggen!  Gliser
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #451 på: oktober 08, 2013, 22:55:27 pm »

 ;)Et ekte "fynd" som jeg helt på egenhånd har stjålet:-)
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #452 på: oktober 09, 2013, 17:10:40 pm »

;)Et ekte "fynd" som jeg helt på egenhånd har stjålet:-)

Har et på kjøkkenet som sier "Hjelm påbudt", men det der stiller i en helt annen liga  Osteaktig
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
BM
Juniormedlem
**
Innlegg: 51
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #453 på: oktober 09, 2013, 17:29:15 pm »

Her kommer det fremover litt bilder av familiens vw prosjekter.





Dette er fatters 61 model.
Her blir det alt orginalt bortsett fra fargen som blir nesten orginal. Blå fargen er den orginale kjedelige (som jeg ikke kan koden på) og det hvite er samme fargen som orginalt er på felgene.
Her er det meste av karoseriet 20 cm opp fra bunnen nytt, fronten er strekkt ut etter en gammel skade og dørene har fått nye bunner. Så her har det vel gått med noen år med rustsveising.
Mye har blitt kromet opp, bla. en fanger, ventilajsons rutene, dørhåndtak, lista rundt glasset på baklyktene osv. Her blir så mye som mulig av det gammle beholdt, da fatter ikke er veldig glad i kvaliteten på repro deler. Bilen kommer nok på veien i sommer.
Loggført
BM
Juniormedlem
**
Innlegg: 51
Bosted: Gjøvik


Vis profil

« Svar #454 på: oktober 09, 2013, 17:36:59 pm »

En flott 61 modell dette her  Sint  Jeg lurte på om du har fargekoden til denne caffelatte fargen du har på dørene ?? Skal lakkere min 64 mod om 2 uker og er på jakt etter denne fargekoden Blunker Takker for et svar hvis du kan hjelpe meg Glad
Loggført
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #455 på: oktober 09, 2013, 18:05:53 pm »

Flott verksted!Flott boble også!
Men jeg ble litt nysjerrig på noe jeg så lenger baki der! Litt for kornete til å se detaljer når jeg blåser opp. Men ser jeg triple SU? Noe som Malcolm Sayer har designet? Synes jeg kjenner igjen forstilling også. Men blir litt usikker av det hvite-blå som ligger under støvtrekket  Gliser
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #456 på: oktober 09, 2013, 18:27:16 pm »

Flott verksted!Flott boble også!
Men jeg ble litt nysjerrig på noe jeg så lenger baki der! Litt for kornete til å se detaljer når jeg blåser opp. Men ser jeg triple SU? Noe som Malcolm Sayer har designet? Synes jeg kjenner igjen forstilling også. Men blir litt usikker av det hvite-blå som ligger under støvtrekket  Gliser

noe Jaguar greier eller? ser ut som det på bakskjerm og felger...? 
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #457 på: oktober 09, 2013, 19:16:07 pm »

E-Type av for meg ukjent alder.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #458 på: oktober 09, 2013, 19:19:26 pm »

En flott 61 modell dette her  Sint  Jeg lurte på om du har fargekoden til denne caffelatte fargen du har på dørene ?? Skal lakkere min 64 mod om 2 uker og er på jakt etter denne fargekoden Blunker Takker for et svar hvis du kan hjelpe meg Glad


Skal høre med fatter som eier bilen. Det jeg vet er at fargen på denne bilen er den som orginalt er på felgbanen. Rar farge egentlig for den har mye blått i seg og står derfor bra til bilens orginale blåfarge. Ganske lagt unna "caffelatte fargen" som du kaller det Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Simen Englund
Seniormedlem
****
Innlegg: 369
Bosted: Mogreina, Ullensaker


Vis profil

« Svar #459 på: oktober 09, 2013, 19:49:55 pm »

E-Type av for meg ukjent alder.

Hoho! Tenkte d ja. Men du virker uinteressert?   Øyerulling
Vet dette er et bobleforum, men det er dog et ikon som har fått pulsen til å øke i femtito år. Og tegnet av et aerodynamisk geni. Vil uten å nøle kalle Dr. Ferdinand et geni, men han var ikke alene  Gliser Gliser

Beklager avsporingen og hyllest til et annet merke. Regner med at det er takhøyde nok til det (og nå tenker jeg ikke på verkstedet)  Kult
Loggført

Land Rover Serie II -70 (Julie)
VW 1300 -73 (Medgiften) endelig ferdig
Vespa 125 Super VNC1T -68 (straks klar)
XC 90 (konebilen)
Audi 80 Cab -93
biker62
Juniormedlem
**
Innlegg: 90
Bosted: Drøbak



Vis profil
« Svar #460 på: desember 17, 2013, 18:28:27 pm »

farge skal heter arcona hvit ,tror jeg  Øyerulling Kult
Loggført

VW what else
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #461 på: desember 18, 2013, 06:29:36 am »

Den lyse fargen på bilen til fatter heter Nebelgrå L392.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #462 på: desember 28, 2013, 23:56:51 pm »

Var ute å luftet bobla (igjen) i finværet.... Skyfritt og 8 pluss. Lurer nå veldig på følgende......

Jeg har alle muligheter til å "droppe" fronten på bobla mi helt til den treffer bakken og vel så det. Hvis jeg stiller den så lavt at den bare så vidt stryker bakken vil jeg kunne klare å løfte den med feks luftdemperene til Airkewld uten å plukke ut fjærpakkene? Og så er det problemet med strøm.... Digger 6 volt looken i lyktene foran så ombygging av hele bilen til 12 volt er ikke aktuelt, men et ekstra batteri under baksetet på førersiden kunne funket til å drive en kompressor. Men det går vel da ikke å lade dette via 12 volt dynamoen? Har mange ganger fundert på et hudraulisk justerbart oppheng til fjærene i forstillingen, men ser da at det er like greit å bygge alt nytt en gang til og hadde kansje ikke helt slike planer for denne vinteren Glad

Derfor ønskes tips til hvordan løfte "nesa" enkelt og bra uten å bygge om til "fjærløs" forstilling eller 12 volt.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #463 på: desember 29, 2013, 00:15:55 am »

17" felgene vurderes solgt om jeg får bud på 5000,- + med dekk (2x195/40-17 og 2x195/45-17). Så vidt jeg vet er felgene feilfrie, men har vært kjørt mye siden montering denne sesongen så et steinsprut eller to kan forekomme, men jeg har ikke lagt merke til noe selv. Årsaken til at jeg vurderer å selge disse er at jeg ikke er helt komfortabel med den matte finichen. Har også 30 mm tykke spacere til bakhjula som kan medfølge for riktig pris. Disse er av aluminium hvor den ene 205-5 boltsirkelen (den man skrur spaceren til trommelen) har 60 graders forsekinig i hullene og medfølgende kortede M12x1,5 bolter som ikke tar i på innsiden at trommlene. Den andre 205-5 sirkelen (der hjulet skrues fast til spaceren) har innpressede "studs" i M12x1,5 og medfølgende muttere.

Eventuelle interesserte bes ta kontakt via PM, IKKE her i tråden.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #464 på: februar 27, 2014, 23:14:42 pm »

17" felgene blir ikke solgt med mindre det kommer noen med rett sum penger i lomma;-) Ser bilen vær dag jeg kjører inn i garasjen og den ser ganske enkelt for bra ut med de store felgene.....
Ser at dekkonline nå har 165/45-17 på lager.... De kan være aktuelle hvis jeg bare får ut fingeren og får smalnet av framfelgene Glad
Har utover dette ikke gjort NOE med bilen i vinter annet enn å startet den jevnlig samt kjørt litt i gatene rundt der jeg bor.. Veldig gøy på glatta med sommerdekk.. Sanket litt deler som ny vaier til varmespjell, et orginalt ratt som jeg skal trikse litt med (det orginale som sto i bilen er restaurert og donert til ovalen). Har også fått tak i ei ekstralykt til. Den er ganske lik den jeg har, men ulik nok til at jeg er usikker på om jeg vil ha den på. Planen videre er å fjerne den grelle EMPI skiltplata og en del annet unødvendig stæsj som jeg har hengt på bilen etter at jeg kjøpte den. Forandring fryder....
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #465 på: mars 01, 2014, 22:41:59 pm »

Sysler med litt detaljer....

Jeg kjøpte rødt trekk til rattet via en her på forumet for en tid tilbake. Med trekket fulgte det med en hornknott som jeg viste passet til 1960+ ratt. Siden bilen min er en 58 modell har jeg det flate rattet med den lange rattstammen og store splines. Ergo passer ikke et slikt ratt i min bil uten videre (ikke vil jeg ha sånt ratt heller....). Planen var hele tiden å kun benytte trekket, men jeg i løpet av de siste ukene har jeg tatt meg selv flere ganger i å stå i garasjen med skyvelær å sammenligne denne røde knotten med den orginale sorte til 58'n..... Kunne det gå?
Et lite kutt i dreibenken, et større kutt med vinkelsliper etterfulgt av litt filing sa følgende: Det gikk!
Men først fikk jeg en vandring på hornknotten på over 7mm.... Litt mye, men etter å ha dreid en liten messingknott som ble presset inn i senterdelen på ratet der ledningen til hornet skrues på så fikk jeg redusert bevegelsen ned til ca 1,5mm. Mye bedre...







Neste steg nå blir å pusse og lakkere rattet før jeg syr på trekket og monterer rattet i bilen. Blir litt rart å bytte ut det ombygde Volvo felt rattet, men jeg ønsker å gi det et forsøk.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #466 på: mars 01, 2014, 22:47:27 pm »

Forøvrig er forfelgene fortsatt 7" brede og ingenting har blitt gjort med bilen;-) Historien gjentar seg, men senking bak ligger ganske høyt på lista Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #467 på: mars 01, 2014, 22:51:44 pm »

Gåte!



Tok du den?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
mulegutten
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted:



Vis profil
« Svar #468 på: mars 06, 2014, 22:28:18 pm »

Lett, felg på hjernen  Glad et ferdigskrapa flaxlodd på vei til den rådyreveien??  Gliser
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #469 på: mars 06, 2014, 23:00:23 pm »

Felgi
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #470 på: mars 09, 2014, 12:15:39 pm »

Johan Felgstad....
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #471 på: mars 10, 2014, 00:57:54 am »

Helt på felgen?
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #472 på: mars 10, 2014, 21:07:59 pm »

Muli's hadde rett:-)
PS: Rød eller oransje trimmstropp til luftfilter ønskes kjøpt.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Solan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1236
Bosted: Bergen


Tar bussen (eller Bybanen) til jobb...


Vis profil
« Svar #473 på: mars 11, 2014, 01:03:52 am »

Muli's hadde rett:-)
PS: Rød eller oransje trimmstropp til luftfilter ønskes kjøpt.

Bli'kke billig...
Loggført

'52 Typ 11c Boble ragtop
'65 Typ 221 Mikrobuss 11W

RZR - Aircooled cars with attitude - Vi sponser Knasten!
Medlem av Prosjekt SambOen og Dugnadsgjeng Hel Ved

Jeg har brukt mye penger på øl og gamle folkevogner. Resten har jeg sløst bort...
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #474 på: mars 11, 2014, 16:35:35 pm »

Sjerra?

Bobla mi starter, går og bremser akkurat som den skal FØR sesongen offisielt er igang......Hæ??



Jeg trudde det ikke altså... Til og med luft i hjula Sjokkert
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #475 på: mars 15, 2014, 08:25:21 am »

Sexy Kult
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #476 på: mars 20, 2014, 11:16:11 am »

Driver å "syssler" med å putte inn en forgasser til i motorrommet....
Til det trenger man: litt stålplate, noen stålrør, kobber rør (til bensinen) og sist men ikke minst, arbeidslyst. Og selvfølgelig en forgasser med nødvendig utstyr Gliser

Har kjøpt 4 stk Solex 28 pci forgassere i løpet av vinteren. Alle trenger et mindre eller større oversyn og i den forbindelse har jeg vært innom ebay å bestilt pakkningsett, membran og alt annet av løse slitedeler som kan skiftes i en slik forgasser. To av alt så klart Glad Planen er å sitte på varandaen i sommer å sette sammen to bra forgassere av de jeg har kjøpt.
Videre er planen er å benytte TDE innsugene som jeg hår lånt av en vw-broder som mal til å lage to nye. Bensinrøret ut fra pumpa splittes på en eller annen måte. Ser for meg en hjemmelaget "T" i messing eller kobber som slagloddes til rørene. Målet er å ha kobberrør fra pumpa og helt frem til begge forgasserene.
Hvis ikke de små "tønnene" som tetter mellom røret og mutteren orginalt er å få kjøpt må vel disse dreies nye (tips ønskes)... Mutterene har jeg en del av fra tidligere raserte motorer Glad

I posten idag kom det et luftfilter maken til det som orginalt står i bilen. Planen er jo orginal look og derfor orginale gassere og luftfilter.



Dette må rettes litt i lokket og finjusteres noe før det blir lakkert slik at det orginale som står i og det nye blir identiske. Reprodekalet på det i bilen forsvinner nok når jeg får summet meg Glad



Meningen er å setet igång for fult med dette prosjektet når denne sesongen er over.

Nå duger bilen som transportmiddel til og fra jobb....



Selv om været igår ikke var helt på topp.....



Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #477 på: mars 20, 2014, 11:21:36 am »

Jeg er ganske blank på forgasserfronten så læringskurven skal bli stupbratt. Noen som kan si meg om 2 stk 28 PCI forgassere kan brukes som de er eller om de må dyses om?

Har også tenk tanken å benytte 28 PICT men føler at det blir for enkelt med automatchoke. Tenkte å lage gasser stag med paralelt choke stag..
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #478 på: april 29, 2014, 13:44:25 pm »

Da har jeg byttet over til SA felgene igjen Glad




Men for å endre litt på moroa lurte jeg på å montere spacerene jeg brukte bak sammen med 17" hjula foran under SA felgene. Problemet er bare som følger:
Spacerene boltes til bilen med innkortede M12x1,5 skruer med 60 graders kon. ikke noe problem, sitter som støpt. Men så skrur man hjulet fast til spaceren via pinnebolter som er presset inn. Disse boltene er også M12.... som er hele problemet. De mutterene jeg kan få tak i med radius er bare i M14..... What 2 do? Bygge om noen gammle hjulbolter til muttere?
Får jeg dette til ender jeg opp med å ha en 5" innkortet forstilling som med senkespindler og spacere bare er kortet inn ca 40mm Gliser Legger man på at felgene er 4,5" og innpresset annerledes enn på en orginal tysk felg så havner hjulet i ytterkant ca 10mm lengere inn enn orginalt. Lurt....... Neppe.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #479 på: mai 16, 2014, 22:55:18 pm »

I de siste ukene har jeg forsket litt på dette med luftfilter på 30 hester. Jeg har fått for meg at det ikke kan være videre lett å få luft inn via det orginale filteret.
Derfor gjorde jeg en prøve med et billig krom filter jeg hadde liggende etter den gangen jeg manglet riktig filter til 34 hesteren som sto i tidligere. Det funket bra men så pyton ut. Billig taiwan krom gjør seg ikke på et slikt vakkert stykke ingeniørkunst som en 30 hester er....
Siden jeg følte at bilen ble en del kvikkere og ikke like lat i motbakke besluttet jeg å prøve å lage noe tilsvarende selv, bare med bedre utsende Glad

Luftfilterboksen som sto på motoren min den gangen den var brannpumpe har ligget å samlet støv siden jeg demonterte pumpa for et års tid siden. Etter en liten titt i platereolen på jobben fikk jeg en ide. 2 mm tykk varmgalvanisert perforert stålplate var akkurat det jeg trengte for å lage et filter etter den ideen jeg hadde i hodet Glad
Pumpefilteret ble kuttet av ca der de røde merkene for oljestand er på innsiden og lokket gikk i kontaineren. Så klippet jeg en 50mm tykk remse av den perforerte plata som jeg bøyde over et rør for å tilpasse den slik at den kunne settes innenfor kanten som sto igjen på underdelen fra pumpefilteret. "Trakten" på underdelen til pumpefilteret ble også kappet ned ca 15mm for å få stor åpning mellom det kommende lokket og trakten. Når den perforerte ringen var ferdig valset sveiset jeg den sammen. Deretter ble det klippet ut ei aluplate som skulle tjene som lokk. Denne slo jeg ned sidene på slik at den nå sitter trangt på den perforerte ringen. For å holde delene sammen boret jeg et hull gjenom underdelen, via trakten og gjennom lokket. En skrue ble sveiset til underdelen og lokket festes med en sortkakkert vingemutter. Mulig jeg endrer dette til en løsning med en forsenket skrue for en mer "orginal" look. Underdelen fikk et strøk sort lakk, mens den perforerte ringen fortsatt er galvanisert og lokket er ubehandlet aluminium.
Til sist var jeg oppe på jobben til fatter og hentet filter... Jeg benytter en slags skummgummi som normalt benyttes til å hindre insekter å komme inn lufteventiler. Denne ble klippet på nøyaktig mål slik at den presser seg fint mot ringen på filteret. Før jeg monterte filteret satte jeg inn skumgummien med olje. La ogsp litt olje i bunn av filteret... Sluttresultatet synes jeg ble ganske så fint Glad Jeg er fortsatt litt itvil om lokket skal være som det er, lakkeres sølv eller glassblåses. Lurer også seriøst på å finne på en bedre løsning for å holde delene sammen enn vingemutteren.. Noe som ikke kommer frem av bildene er at filteret er "flatt" på baksiden slik at det ligger med perfekt avstand til viftehuset. Akkurat som orginalt Glad



Lokk grovbanket....




Og ferdig montert i bilen Gliser


Julegaven til kona er også i boks etter et besøk i et garasjesalg på torsdag!
« Siste redigering: mai 16, 2014, 23:03:04 pm av Bablefish (Empiboy) » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!