april 20, 2024, 00:21:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Leting etter orginaldeler/NOSdeler ! Hvor lett/vanskelig er det ? Diskuter !!!!  (Lest 1273 ganger)
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« på: juni 10, 2009, 11:06:35 am »

Har nå vært på deleleting til min 54 oval i 2 år ! Har vel satt meg høye mål ettersom jeg bare hadde tenkt å bruke orginal og NOS deler ! Men desto større utfordring har jeg fått erfare  Glad Bilen var helt ribba for deler !Eller det vesle som var der var feil etter nærmere undersøkelser ! Blitt brukt som delebil under en annen restaurering for ca 15 år siden ! Har kommet i kontakt med 5-6 personer her inne på forumet som har vært til STOR hjelp ! I forhold til deler og skriftelig dokumentasjon på forskjellige ting ! Har fått tak i veldig mye deler nå i det siste etter å ha kommet i kontakt med en som hadde mye deler , og heller ikke var redd for å selge ! Tusen takk for det  Gliser Det har vært en gjennganger når jeg har ringt , Sendt  mail eller PM at jeg får det svaret : Kan hende jeg får bruk for det en dag selv ! Jeg kjenner deg ikke , derfor vil jeg ikke selge til deg !!!!!!
Da kunne dem likeså godt sagt at dem ikke hadde noe mener jeg !!! Mange av de delene jeg har vært på utkikk etter vet jeg at ikke vokser på trær! Men en ting har jeg funnet ut er at alt har sin pris ! Og er det vanskelig å få tak i så må man regne med å betale ekstra for det ! Helt greit for meg ! Dette er ikke noe negativt innlegg Gliser ! Bare ute etter å høre erfaringer til andre ! Uansett hvilke deler man er på utkikk etter !
« Siste redigering: juni 10, 2009, 15:22:08 pm av TAH54 » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: juni 10, 2009, 14:00:10 pm »

Vist du går international, så er det jo eindel sjapper som har STORE lager med NOS deler! I Tyskland og Usa f.eks. Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 10, 2009, 14:17:33 pm »

Har fått tak i deler fra USA,Canada,Sverige,Danmark,England og Tyskland Glad Så det er greit med utlandet ! Men det greiest å kjøpe i Norge synes jeg ! 
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: juni 10, 2009, 14:26:28 pm »

Du har vel sjekka kva T2 har på lageret i Skien? Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #4 på: juni 10, 2009, 14:30:26 pm »

Hvorf ikke sette bilen i stand med originale deler, for så å skifte de ute med NOS etterhvert som du får fatt i de?
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 10, 2009, 14:35:47 pm »

Hvorf ikke sette bilen i stand med originale deler, for så å skifte de ute med NOS etterhvert som du får fatt i de?
Prøver bare å bruke orginaldeler ! Men som sagt mangle det meste ! Noen orginaldeler er som nåla i en høystakk har jeg merka ! Glad
« Siste redigering: juni 10, 2009, 14:42:53 pm av TAH54 » Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #6 på: juni 10, 2009, 14:46:22 pm »

Bare så vi er enig om uttrykkene: "NOS" = splitter nye, ubrukte, originale deler fra 1954. "originale" = brukte, originale deler fra 1954.

Du sier du bare vil bruke slike deler...og sier det er vanskelig. Mener du bolt-on deler eller mener du rustsveisedeler?

Snakker vi bolt on brukte originale...så er vel ikke det så utilgjengelig for en 54-modell? Bortsett fra framskjermer og baklykter, så kan vel det aller meste kjøpes her på forumet - ihvertfall om du har et par år å lete...

NOS-deler er vanskeligere...og spesielt platedeler. Du legger lista alt for høyt om du skal komplettere et skall av en 54-modell med bare NOS-deler....da trenger du 20 år med leting. Skjønner godt at de som eier det, ikke selger det...om man tror man trenger det selv. Man kan vel ikke klandre noen for det?
Loggført

SCREWDRIVER #2
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 10, 2009, 15:02:55 pm »

Klandrer ingen for at dem ikke vil selge  :)Pressiserte det på slutten av innlegget at dette IKKE var  ment NEGATIVT ! Glad Jeg skrev at jeg ville bruke orginaldeler på bilen ! Eller nos som du beskriver helt riktig ! Orginal ubrukte deler ! Men jeg har lett i 2.5 år etter deler til prosjektet så jeg vet hva det innebærer ! Og mye av moroa med hele prosjektet er akkurat letingen etter deler ! For man kommer i kontakt med mange trivelige folk rundt i Norge og utlandet ! Og jeg har fått tak i det meste av deler nå!Der er orginaldeler eller NOSdeler ,men mangler noe !
« Siste redigering: juni 10, 2009, 15:10:04 pm av TAH54 » Loggført
65 panelvan
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: nes ved Brumunddal

Revenge is a dish served best cold


Vis profil

« Svar #8 på: juni 10, 2009, 15:06:20 pm »

skjønner folk som ikke selger fordi dem skal ha seg at slik bil , eller greit å ha i reserve hvis de har bil ,
men har ikke videre sansen for dem som bare skal ha flere kubikk med blå og hvite esker i et mørkt hjørne bare for å skryte . Da må det være bedre og gjøre noen kroner og hjelpe andre , tross alt er det mye artigere å møte en gammal bil en det er å ha et par pappesker med noe ræl i på loftet Blunker
og ikke minst kan man jo få tak i mye gode kontakter som kan hjelpe til med mange andre nyttige ting !

(ps inlegget kan inneholde spor av sarkasme)
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!