april 29, 2024, 12:58:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: AndyCandy´s VW Bay  (Lest 19897 ganger)
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #30 på: januar 31, 2010, 22:22:24 pm »

Tror nok du ville angra deg forderva til evig tid hvis dette flotte prosjektet hadde forlatt garasjen:) Ønsker det lykke til med en fiiin hippiebuss. Og til å være hvit er den jo svært pen!!
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #31 på: januar 31, 2010, 23:27:39 pm »

Blir deilig å få bort kjeksen! Glad

Jeg angret med engang han som ville ha bussen ringte. Ble litt småkvalm da jeg la på å bilen VAR solgt.. Det var vel skjebnen! Blunker
Loggført

1977 Bay Glad
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #32 på: januar 31, 2010, 23:36:02 pm »

Og den dagen den står nysveist og reg og eugodkj osv, skal du se kjøregledet tar heilt av!!! Mer enn hva du er forberedt på! Bare vent:D
Jeg for min del går bare å gleder meg til ca 25 april når min skal på veien igjen etter et par års dvale med motorbytte og litt småfix. Eu og oljedrypp klinger IKKE:( Den turen tror jeg nesten blir større enn da hun kom på veien etter 20 års dvale i -97!
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #33 på: januar 31, 2010, 23:43:28 pm »

Hehe! Ja, jeg gleder meg som en liten unge(ikke at det er så langt ifra) Osteaktig Har oppkjøring den 19.mars.. Så det blir helt klart en del turer i år! Kult
Loggført

1977 Bay Glad
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #34 på: januar 31, 2010, 23:56:53 pm »

Jeg gleder meg på dine vegne:) Og den første turen du har heilt aleine med rykende fersk midlertidig kjøretillatelse i lomma, Den er stor!! Satser på bare veier og fint vær da;)
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #35 på: februar 02, 2010, 14:33:12 pm »

Hehe, ja gleder meg noe fælt! Kjøper ny bil snart også tenker jeg Blunker
Loggført

1977 Bay Glad
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #36 på: februar 02, 2010, 20:39:14 pm »

Morro at du beholder bilen Glad. Sommer sol og buss finnes ikke noe bedre Blunker
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #37 på: februar 02, 2010, 20:40:18 pm »

når skal du til Knut med den?
Loggført
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #38 på: februar 02, 2010, 21:01:33 pm »

Jeg må få tak i en henger først. Den står på sommerhjula så kommer ikke langt med det Glad Tenkte å ta en telefon til Knut imorgen for å avtale litt nærmere Blunker
Loggført

1977 Bay Glad
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #39 på: februar 07, 2010, 20:27:20 pm »

ser ikke ut som de hjulbuene er rustene. kjøper gjerne de av deg jeg.
Loggført
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #40 på: februar 09, 2010, 03:19:17 am »

Tror nok buene blir beholdt litt til, Knut skal ta en titt på bilen osv. Å om han må bruke de, så må han nok bruke de Glad Hehe.

Har noen noe tips til understellsbehandling? De fleste sier tectyl, de andre sier olje, andre igjen sier skipsmaling.. Hva er best og mest holdbart? Rusta skal aldri møte bilen igjen Sint
Loggført

1977 Bay Glad
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #41 på: februar 09, 2010, 12:30:18 pm »

Tror nok buene blir beholdt litt til, Knut skal ta en titt på bilen osv. Å om han må bruke de, så må han nok bruke de Glad Hehe.

Har noen noe tips til understellsbehandling? De fleste sier tectyl, de andre sier olje, andre igjen sier skipsmaling.. Hva er best og mest holdbart? Rusta skal aldri møte bilen igjen Sint

Spør KH du, han vet Blunker

Kult at du fikser den opp!
Loggført

Member #1 /Spliths venner
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #42 på: februar 22, 2010, 00:06:10 am »

Da er bussen henta! Ja, henta! Vår kjære Knut hentet faktisk bilen på bergingsbil, service? JA Gliser Når bilen blir levert tilbake, hva skal jeg ta på under?
Loggført

1977 Bay Glad
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #43 på: februar 22, 2010, 07:34:51 am »

Da er bussen henta! Ja, henta! Vår kjære Knut hentet faktisk bilen på bergingsbil, service? JA Gliser Når bilen blir levert tilbake, hva skal jeg ta på under?
Om det ikke har blitt noe særlig bedre vær,,holder jeg en knapp på lange underbukser Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #44 på: februar 22, 2010, 08:19:03 am »

Da er bussen henta! Ja, henta! Vår kjære Knut hentet faktisk bilen på bergingsbil, service? JA Gliser Når bilen blir levert tilbake, hva skal jeg ta på under?
som BT sier spør knut når tiden er kommet til den tid
Loggført
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #45 på: februar 28, 2010, 23:34:48 pm »

Da har jeg fått noen bilder fra K.H. Ser veeeeldig bra ut! Takk Knut Gliser


Mariekjeks?..




Loggført

1977 Bay Glad
sveinongen
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #46 på: februar 28, 2010, 23:41:41 pm »

Ser ut til at bilen er i trygge hender ja Gliser
Blir nok herlig å få den på veien igjen  Blunker
Loggført

14 Lexus IS300h
01 Audi A6 2.4 Quattro
75 Dobbelkabiner  2.0L CJ motor
08 Ford Connect
93 Golf 1.6l
93 Golf 3 VR6
06 Lexus IS220d
96 Golf 3 2.0l
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #47 på: mars 01, 2010, 01:42:59 am »

Ser sånn ut ja! Gleder meg til å få den tilbake for så begynne å bygge baki Glad
Loggført

1977 Bay Glad
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #48 på: mars 01, 2010, 08:32:44 am »

ser ut son du får tilbake en rustfri bay, ser veldig bra ut, å det viste jeg egentlig å Blunker
Loggført
AndyCandy
Medlem
***
Innlegg: 227
Bosted: Oslo



Vis profil WWW
« Svar #49 på: mars 02, 2010, 16:18:16 pm »

Ser veldig sånn ut ja! Glad

Har noen kule hjul om noen trenger, de er nok en god del for breie for denne bussen.. PM om pris!
Loggført

1977 Bay Glad
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #50 på: mars 02, 2010, 18:05:18 pm »

Knut gjer ein veldig bra jobb på bayen din!! Vert godt å få da rostfritt Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #51 på: mars 02, 2010, 20:42:14 pm »

Hva er det jeg ser her? Er ytre kanal sveiset på først? Er det den beste rekkefølgen? Kult om noen med erfaring kan belyse dette litt. Glad




Loggført
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #52 på: mars 02, 2010, 21:18:56 pm »

Hva er det jeg ser her? Er ytre kanal sveiset på først? Er det den beste rekkefølgen? Kult om noen med erfaring kan belyse dette litt. Glad





Hvet at han som gjør jobben har erfaring nok.
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #53 på: mars 02, 2010, 21:56:54 pm »

Det betviler jeg ikke.

Bare lurte på om noen kunne utrede litt om hva som er mest lønnsomt. Jeg har boken "How to restore Volkswagen Bus", og der gjøres det i en annen rekkefølge. Der sveises ytre kanal på til slutt. Ulempen jeg ser ved dette, er at ytre kanalens overside må sveises fra utsiden.

Ser her at Knut har sveiset fra baksiden. Tipper Knuts fremgangsmåte gjør at kanalen blir penere. Og reduserer behovet for bearbeiding/sparkling etter sveising. Men lurer blant annet på om det gjør det vanskeligere å sveise indre og midtre kanal skikkelig fast. Derfor håpet jeg noen som har peiling, kunne utrede det. 
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #54 på: mars 02, 2010, 22:35:40 pm »

Sånn eg ser da so er da ingen andre måtar å komma til den falsen til ytterkanalen, enn om du sveiser den på fyrst. Etter att innerkanalen er i, so kjem du jo ikkje til den falsen..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #55 på: mars 02, 2010, 22:38:12 pm »

Det betviler jeg ikke.

Bare lurte på om noen kunne utrede litt om hva som er mest lønnsomt. Jeg har boken "How to restore Volkswagen Bus", og der gjøres det i en annen rekkefølge. Der sveises ytre kanal på til slutt. Ulempen jeg ser ved dette, er at ytre kanalens overside må sveises fra utsiden.

Ser her at Knut har sveiset fra baksiden. Tipper Knuts fremgangsmåte gjør at kanalen blir penere. Og reduserer behovet for bearbeiding/sparkling etter sveising. Men lurer blant annet på om det gjør det vanskeligere å sveise indre og midtre kanal skikkelig fast. Derfor håpet jeg noen som har peiling, kunne utrede det. 

Siden det ikke er en midtre kanal på denne bilen var det veldig greit å gjøre det på denne måten. Blir mindre etterarbeid Glad
Ingen sliping, bare en tynn stripe med fugemasse.
På 72en min sveiste jeg ytterkanalen sist og er ikke helt fornøyd med det. Så om en 10-20 år, når jeg skal gjøre jobben på nytt, bli det på denne måten Gliser
Loggført
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #56 på: mars 02, 2010, 23:11:57 pm »

Takk for input, K.H. Men ingen midtre kanal, sier du? Finnes det bay'er UTEN den midtre?

Har kjøpt sveisedeler til å gjøre jobben på min, og så vidt jeg kan se (og lese i boka), er det den midtre som er tykkest, og er den viktigste delen av de tre kanaldelene som bærende (eller strukturell) del?
« Siste redigering: mars 02, 2010, 23:15:57 pm av Bugster » Loggført
lungodrom.org
Medlem
***
Innlegg: 220
Bosted: København



Vis profil
« Svar #57 på: mars 02, 2010, 23:51:12 pm »

Hei!
Har vært gjennom akkurat det samme. Jeg hadde ingen bok eller erfaring, så jeg brukte ganske mye tid på å fundere på hvordan jeg best skulle løse hvilken rekkefølge jeg skulle sveise inn de forskjellige delene. Jeg kom frem til å begynne med ytre kanalvegg (borret punkter som jeg sveiset akkurat i falsen) så veggen i midten og til slutt indre kanalvegg. Jeg hadde i tillegg litt bry med hvordan jeg skulle få inn veggen i midten da jeg kun byttet ut den fremste halvparten av kanalen. Jeg vet ikke om dette var den beste løsningen men ble fornøyd med resultatet, og fra utsiden kan man ikke se noe forskjell ved overgangen til den gamle. Har beskrevet det her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,19960.0.html
Loggført

1969 Singelkabin- "Håkon"
1972 Campervan- "Olga"
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #58 på: mars 03, 2010, 07:25:21 am »

Takk for input, K.H. Men ingen midtre kanal, sier du? Finnes det bay'er UTEN den midtre?

Har kjøpt sveisedeler til å gjøre jobben på min, og så vidt jeg kan se (og lese i boka), er det den midtre som er tykkest, og er den viktigste delen av de tre kanaldelene som bærende (eller strukturell) del?

Ble overrasket jeg og, når jeg så at det ikke var noen midtre kanal.
Så det finnes Bay'er uten den midtre Glad
Loggført
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #59 på: mars 03, 2010, 21:58:52 pm »

Lungodrom og K.H:
Takker for nyttige svar!
Supersnodig at det ikke var noen midtre kanal på den hvite. Glad
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!