mai 06, 2025, 14:55:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bygge om til 68- tromler på wide-5? Jeg har distanseringene som trengs  (Lest 3376 ganger)
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« på: august 28, 2009, 16:22:13 pm »

Har fått produsert opp distanseringer som trengs for å montere 68- tromler på wide-5 med korte aksler. Disse er produsert i syrefast.

Enkleste måten å bygge om gammel svingaksel til 5/130 Porsche boltsirkel.

250 kr for settet (2stk 7mm og 2stk 12mm)
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: august 30, 2009, 08:14:04 am »

bump
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 30, 2009, 14:21:13 pm »

Er det en feil i annonsen her.. eller er jeg på bærtur. Har da alltid måtte dreie 4 bolts tromler for å få de på korte aksler. Ikke legge til distanseringer. Eller er det ringer for å få 5bolts tromler på lange aksler det er snakk om...

Må bare spørre...  Øyerulling Kan jo være at jeg missforstår helt..
Loggført

Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #3 på: august 30, 2009, 14:22:21 pm »

Har fått produsert opp distanseringer som trengs for å montere 68- tromler på wide-5 med korte aksler. Disse er produsert i syrefast.

Enkleste måten å bygge om gammel svingaksel til 5/130 Porsche boltsirkel.

250 kr for settet (2stk 7mm og 2stk 12mm)

Hvor skal disse?
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: august 30, 2009, 14:51:37 pm »

Er det en feil i annonsen her.. eller er jeg på bærtur. Har da alltid måtte dreie 4 bolts tromler for å få de på korte aksler. Ikke legge til distanseringer. Eller er det ringer for å få 5bolts tromler på lange aksler det er snakk om...

Må bare spørre...  Øyerulling Kan jo være at jeg missforstår helt..

Jeg tror du har rett her. Jeg har bygd om til 5-130 på korte aksler og måtte dreie tromlene. Jeg har tidligere bygget om fra 4-bolt til 5-205 og har da måttet bruke distansehylse som selges her.

Pål?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #5 på: august 30, 2009, 15:18:07 pm »

skal jeg være ærlig, så har jeg ikke montert mitt oppsett ennå. Men ble fortalt at disse ringene måtte benyttes når jeg skulle montere 68- tromel på eldre bil. Fordi dybden på de nye tromlene er mindre enn på de gamle. Og da må disse ringene benyttes for at tromel ikke skal legge seg an på ankerplata, og for at gjengepartiet på drivakselen ikke er langt nok.

Men om dere har gjort dette uten ringer, heller det motsatte, så stemmer sikkert det. Da har jeg en høne å plukke med en profilert deledytter..... Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #6 på: august 30, 2009, 15:18:45 pm »

BTW: hvor mye dreier dere ned tromel på innsiden og utsiden?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #7 på: august 30, 2009, 18:02:34 pm »

BTW: hvor mye dreier dere ned tromel på innsiden og utsiden?

Jeg dreide ned 3mm på innsiden og 13mm på utsiden og det funker som snus  Blunker
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #8 på: august 30, 2009, 19:17:05 pm »

Jeg stoler på dere, så vi setter denne annonsen på hold så lenge Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: august 30, 2009, 20:14:30 pm »

Jeg dreide 3mm på innsiden og tror det var 14mm på utsiden.. viktigste er jo at det blir riktig på innsiden og at du har gjenger nok på utsiden etterpå
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #10 på: august 30, 2009, 20:23:14 pm »

Har satt Knut på saken, så får vi se om ikke det blir bra da Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #11 på: august 30, 2009, 20:32:40 pm »

Jeg dreide 3mm på innsiden og tror det var 14mm på utsiden.. viktigste er jo at det blir riktig på innsiden og at du har gjenger nok på utsiden etterpå

Riktig det, men pass på at du ikke tar mer en 13-14mm på utsiden. Da kan det fort bli "slarkete" der låsebolten skal gjennom hullet i akselen..  Blunker (og du vil ikke at "mutteren" skal få muligheten til lang vandring  Blunker)
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #12 på: august 30, 2009, 21:36:12 pm »

Jeg dreide 3mm på innsiden og tror det var 14mm på utsiden.. viktigste er jo at det blir riktig på innsiden og at du har gjenger nok på utsiden etterpå

Riktig det, men pass på at du ikke tar mer en 13-14mm på utsiden. Da kan det fort bli "slarkete" der låsebolten skal gjennom hullet i akselen..  Blunker (og du vil ikke at "mutteren" skal få muligheten til lang vandring  Blunker)

Notert:)

Når dere dreier av på innsiden, dreier dere også av hjullager anlegget. eller er innfresingen til hjullageret så dyp at man kan ta av 3mm uten at lager og simring stikker utenfor tromel? Om dere skjønner hva jeg mener da
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #13 på: august 30, 2009, 23:21:58 pm »

Det er anlegget til hjullageret som MÅ dreies.. Simringen sitter ikke i trommlen  Osteaktig 
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #14 på: august 30, 2009, 23:56:53 pm »

Det er anlegget til hjullageret som MÅ dreies.. Simringen sitter ikke i trommlen  Osteaktig 

Der kan du se hvor bra jeg har gjort hjemmeleksa mi Blunker

Men om du dreie anlegget til hjullageret, så må du vel også dreie av den kanten som er ytterst? Spør sikker dumt nå asså, men greit å få det inn med teskje fra de som har gjort det før Blunker
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
MortenN
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 13, 2010, 21:02:34 pm »

BTW: hvor mye dreier dere ned tromel på innsiden og utsiden?

Jeg dreide ned 3mm på innsiden og 13mm på utsiden og det funker som snus  Blunker

Lager en ny tråd istedet.. Glad
« Siste redigering: oktober 13, 2010, 21:16:10 pm av RZR-GreenBug » Loggført

1967 Karmann Ghia Cab
x - 1974 1303s "Greenbug"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!