april 19, 2024, 12:05:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Espens brannbil  (Lest 51433 ganger)
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #30 på: februar 10, 2008, 12:25:17 pm »

Du må snart handle deg ein miljøkvote, slik som du forsøplar med bilbatteri, Espen!  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #31 på: februar 10, 2008, 14:15:18 pm »

Du må snart handle deg ein miljøkvote, slik som du forsøplar med bilbatteri, Espen!  Gliser

ja, eller kjøpe aksjer i Varta, de kommer jo til å levere sterkt resultat i første kvartal etter en uventet økning i omsetningen Glad
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #32 på: februar 10, 2008, 20:07:01 pm »

Da har jeg ikke bare ødelagt bilen i det siste, men ihvertfall fått på skvettlapper.



* skvett.jpg (37.69 KB, 717x538 - vist 255 ganger.)
Loggført

1969 Militær-buss
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #33 på: februar 10, 2008, 20:21:05 pm »

Kjem seg Osteaktig Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #34 på: februar 18, 2008, 15:15:08 pm »

Har ikke fått gjort noe med brannbilen i det siste annet enn å fikse enda et batteri Glad Lærte litt om batteri også, jeg har tenkt at jo mer Ah (amperetimer) batteriet har, jo bedre er det, men en av gutta på Torshov Bilrekvisita fortalte at gamle biler kan ha problemer med å lade opp moderne batterier med høy Ah. Så denne gangen gikk jeg for et batteri med litt lavere Ah, 50 eller 55Ah tror jeg.

Ellers har jeg gjort litt research for lakkering av bakluka. Jeg trodde det skulle bli litt pes å finne riktig lakkfarge, få det levert på sprayboks etc, men Billakkspesialisten på St Hanshaugen fikser det lett. Så lenge jeg tar med meg bilen så scanner de lakken, blander riktig farge og leverer på sprayboks. Mer kan man ikke be om Glad

Jeg tror derimot at en motorluke er litt for stort prosjekt for kjøkkenbenken, så planen nå er egentlig bare å vente på våren så det blir litt mildere i været. Så tenkte jeg jeg skulle låne et epletre i hagen til brodern for å henge opp hele motorluka etter noen kleshengere og grunne og lakke den der. Jeg innbiller meg at det vil være litt lettere enn å ha den liggende på bakken og ta én og én side. Det betyr at jeg ikke får gjort det på en måned eller to, så vi få se om jeg klarer å la være å sette i gang Trist

(Jeg innbiller meg at å lakke i minusgrader vil bety at lakken ikke tørker på timesvis, please correct me if I'm wrong.)
Loggført

1969 Militær-buss
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #35 på: februar 18, 2008, 15:22:18 pm »

Har ikke fått gjort noe med brannbilen i det siste annet enn å fikse enda et batteri Glad Lærte litt om batteri også, jeg har tenkt at jo mer Ah (amperetimer) batteriet har, jo bedre er det, men en av gutta på Torshov Bilrekvisita fortalte at gamle biler kan ha problemer med å lade opp moderne batterier med høy Ah. Så denne gangen gikk jeg for et batteri med litt lavere Ah, 50 eller 55Ah tror jeg.

Ellers har jeg gjort litt research for lakkering av bakluka. Jeg trodde det skulle bli litt pes å finne riktig lakkfarge, få det levert på sprayboks etc, men Billakkspesialisten på St Hanshaugen fikser det lett. Så lenge jeg tar med meg bilen så scanner de lakken, blander riktig farge og leverer på sprayboks. Mer kan man ikke be om Glad

Jeg tror derimot at en motorluke er litt for stort prosjekt for kjøkkenbenken, så planen nå er egentlig bare å vente på våren så det blir litt mildere i været. Så tenkte jeg jeg skulle låne et epletre i hagen til brodern for å henge opp hele motorluka etter noen kleshengere og grunne og lakke den der. Jeg innbiller meg at det vil være litt lettere enn å ha den liggende på bakken og ta én og én side. Det betyr at jeg ikke får gjort det på en måned eller to, så vi få se om jeg klarer å la være å sette i gang Trist

(Jeg innbiller meg at å lakke i minusgrader vil bety at lakken ikke tørker på timesvis, please correct me if I'm wrong.)

Ikke gjør det i eplehagen til bror, det blir for kaldt og det er heller ikke optimalt mtp forarbeid. Kom heller til meg Espen. Skal nok få lånt deg pistol og maske etcetras... det første du kan gjøre er å pusse ned luka, deretter sparkle opp luka og pusse den ned igjen slik at den blir smooth. Deretter blade 2k syreblandings og spraye et lag eller to. Så kan vi lakkere.

NB!!!!! Husk å scanne et sted på bussen som ikke er lakket i senere tid, da det kan være fare for at de ikke har brukt orginal farve. Snakker av erfaring..
Loggført
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #36 på: februar 18, 2008, 16:02:26 pm »

Har ikke fått gjort noe med brannbilen i det siste annet enn å fikse enda et batteri Glad Lærte litt om batteri også, jeg har tenkt at jo mer Ah (amperetimer) batteriet har, jo bedre er det, men en av gutta på Torshov Bilrekvisita fortalte at gamle biler kan ha problemer med å lade opp moderne batterier med høy Ah. Så denne gangen gikk jeg for et batteri med litt lavere Ah, 50 eller 55Ah tror jeg.

Ellers har jeg gjort litt research for lakkering av bakluka. Jeg trodde det skulle bli litt pes å finne riktig lakkfarge, få det levert på sprayboks etc, men Billakkspesialisten på St Hanshaugen fikser det lett. Så lenge jeg tar med meg bilen så scanner de lakken, blander riktig farge og leverer på sprayboks. Mer kan man ikke be om Glad

Jeg tror derimot at en motorluke er litt for stort prosjekt for kjøkkenbenken, så planen nå er egentlig bare å vente på våren så det blir litt mildere i været. Så tenkte jeg jeg skulle låne et epletre i hagen til brodern for å henge opp hele motorluka etter noen kleshengere og grunne og lakke den der. Jeg innbiller meg at det vil være litt lettere enn å ha den liggende på bakken og ta én og én side. Det betyr at jeg ikke får gjort det på en måned eller to, så vi få se om jeg klarer å la være å sette i gang Trist

(Jeg innbiller meg at å lakke i minusgrader vil bety at lakken ikke tørker på timesvis, please correct me if I'm wrong.)

Ikke gjør det i eplehagen til bror, det blir for kaldt og det er heller ikke optimalt mtp forarbeid. Kom heller til meg Espen. Skal nok få lånt deg pistol og maske etcetras... det første du kan gjøre er å pusse ned luka, deretter sparkle opp luka og pusse den ned igjen slik at den blir smooth. Deretter blade 2k syreblandings og spraye et lag eller to. Så kan vi lakkere.

NB!!!!! Husk å scanne et sted på bussen som ikke er lakket i senere tid, da det kan være fare for at de ikke har brukt orginal farve. Snakker av erfaring..


Istemmer. Bortsett fra at Espen vel vil prøve å matche bakluka best mulig med bakstussen, uoriginalt eller ei. Så da må scanninga foregå på bakstussen. Eller vil du ha mest mulig original farge, Espen? 
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #37 på: februar 18, 2008, 16:29:11 pm »

Det med syreblandings, det er for å ta eventuell overflaterust? Jeg har kjøpt "ny" luke av OTO her på forumet, så jeg skal ikke fikse opp den gamle. Jeg løper bort til billakkspesialisten med det samme jeg, og setter igang til og med grunning.

Når det gjelder fargescanning så ser det ut som det er originallakk over det hele bortsett fra motorluka som skal byttes. Problemet blir muligens at litt (kjemisk) rubbing av lakken ifjor høst viste at lakken er ganske falmet endel steder og rubbingen fikk virkelig fram rødgløden i lakken. Til våren skal jeg ta lakken skikkelig så jeg får kanskje be dem scanne der lakken allerede er rubbet.
« Siste redigering: februar 18, 2008, 17:57:46 pm av EspenX » Loggført

1969 Militær-buss
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #38 på: februar 18, 2008, 16:32:48 pm »

Ikke gjør det i eplehagen til bror, det blir for kaldt og det er heller ikke optimalt mtp forarbeid. Kom heller til meg Espen. Skal nok få lånt deg pistol og maske etcetras... det første du kan gjøre er å pusse ned luka, deretter sparkle opp luka og pusse den ned igjen slik at den blir smooth. Deretter blade 2k syreblandings og spraye et lag eller to. Så kan vi lakkere.

NB!!!!! Husk å scanne et sted på bussen som ikke er lakket i senere tid, da det kan være fare for at de ikke har brukt orginal farve. Snakker av erfaring..
[/quote

Takk for tilbudet Henrik, tar gjerne imot det - jeg klør i fingra etter å komme igang jeg så det hadde vært digg å ikke måtte vente til våren Glad

Det med syreblandings, det er for å ta eventuell overflaterust? Jeg har kjøpt "ny" luke av OTO her på forumet, så jeg skal ikke fikse opp den gamle. Jeg løper bort til billakkspesialisten med det samme jeg, og setter igang til og med grunning.

Når det gjelder fargescanning så ser det ut som det er originallakk over det hele bortsett fra motorluka som skal byttes. Problemet blir muligens at litt (kjemisk) rubbing av lakken ifjor høst viste at lakken er ganske falmet endel steder og rubbingen fikk virkelig fram rødgløden i lakken. Til våren skal jeg ta lakken skikkelig så jeg får kanskje be dem scanne der lakken allerede er rubbet.

Det høres ut som en bra plan Espen.
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #39 på: februar 18, 2008, 17:01:06 pm »

Skulle ønske jeg av og til kunne spart meg for dumme spørsmål jeg ikke vet svaret på. På Billakkspesialisten nå nettopp måtte jeg selvfølgelig spørre om 2 komponent syreblanding og om det var for rust, og jeg fikk et rart blikk fra ekspeditøren da han bare sa "det heter syreGRUNNING..." Ikke for rust nei Glad

For å få grunnet det selv (uten spraypistol) gikk jeg for 1k grunning på sprayboks, rød boks med navn Acid #8 som visstnok var den beste 1k-grunningen han hadde (og sikkert dyrere)

I tillegg Epifanes malingfjerner (visstnok mer effektivt enn Duxola (og dyrere selvfølgelig). Jeg er et ganske takknemmlig offer... Svidde av noen hundrelapper på en skikkelig maske med kullfilter også, etter all grunning og spraying av kapslene forrige gang var jeg ganske surrete i hue.

Så vidt jeg husker er luka rett og fin, så jeg kjøpte ikke sparkel. Nå får jeg løpe bort til bilen og hente luka og tape opp kjøkkenbenken med  og komme i gang Glad
Loggført

1969 Militær-buss
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #40 på: februar 18, 2008, 17:30:20 pm »

PFØØØI....det er fordi du ikke har bodd der i 19 år av ditt liv.... Gliser


Akkurat der bilen er fra, Kautokeino er det ganske så flatt (finnmarksvidda). Bildet er tatt på turen ned til Oslo, vi kjørte i en fantastisk dal ikke så langt syd for Bodø tror jeg. Lurer på om Svartisen lå over dalen der, så da snakker vi kanskje Saltfjellet eller noe sånt. Man får noen enorme og ikke minst varierte naturopplevelser i løpet av 2200 kilometer gjennom Norge Glad

Å kjøre over Dovrefjellet den siste helgen før snøen la seg var også en mektig opplevelse (selv for meg som ikke er så opptatt av natur). Anbefales Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #41 på: februar 18, 2008, 18:04:19 pm »

PFØØØI....det er fordi du ikke har bodd der i 19 år av ditt liv.... Gliser

Hehe, ja, det var definitivt en bygutts inntrykk av vidda Glad
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #42 på: mars 01, 2008, 19:52:42 pm »

I dag fikk bussen et nytt ansikt Glad VW-emblemet blir litt diskre rødt mot rødt, det var likevel litt uvant å se den med bling-bling-merket. Heldigvis er det lett å bytte tilbake igjen.

Var ikke like lett å få det nye VW-merket på, for de fire festepinnene var gjenget og for tykke. Så det måtte to timer med pussing med 100-papir til før jeg endelig fikk den til å passe.


* pusspuss.jpg (20.44 KB, 213x338 - vist 230 ganger.)
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #43 på: mars 01, 2008, 19:53:13 pm »

Her er "Før" og "Etter"-bildene.


*  (75.02 KB, 717x538 - vist 240 ganger.)

* bling-emblem.jpg (87.3 KB, 717x538 - vist 237 ganger.)
« Siste redigering: mars 01, 2008, 19:55:12 pm av EspenX » Loggført

1969 Militær-buss
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #44 på: mars 01, 2008, 19:58:53 pm »

hva med røde sider på dekka å ned mot asfalten Osteaktig
Loggført
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #45 på: mars 01, 2008, 20:13:13 pm »

skal du beholde fangerene eller skal du ha bling bling der også?
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #46 på: mars 01, 2008, 20:25:50 pm »

Martin, jeg har vært veldig nære på å senke den, bilen er rundt 2,25 meter høy med stigen og blålys på taket, og det betyr at man kan glemme de fleste garasjer og parkeringshus. Så høyden er litt upraktisk, men jeg beholder nok originalhøyden for nå ihvertfall. Skal prøve å løse stylte-looken med å kjøpe "riktige" dekk. Mer om det senere.

Det blir ikke noe redwalls på den heller, ihvertfall ikke så lenge jeg ikke klarer å få på white-sidene på Ghia'n Glad Når jeg prøvde ifjor ble det tre timer med mye banning og de forbanna sidene som spratt ut hver gang jeg fylte opp luft i dekkene igjen.

Rune, blingbling-fangere tror jeg ikke hadde sett så bra ut på bilen min. Synes sorte standard-felger og fangere ser bra ut oppe alt det røde jeg. Og denne sommeren ihvertfall er målet å beholde den original på alle punkter og kun gjøre endringer som jeg lett kan sette tilbake til original igjen.

Loggført

1969 Militær-buss
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #47 på: mars 01, 2008, 20:30:44 pm »

ta deg en kjøre tur hit skal vi få på de på ghian. er ikke veldig problem, gjort det noen ganger nå. ellers skal jeg til ullevål den 25 april da kunne vi fått til noe.
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #48 på: mars 01, 2008, 20:45:09 pm »

Det er kjempesnilt av deg Martin, men jeg tror jeg mangla litt teknikk forrige gang. Jeg tror faktisk det var du som ifjor høst tipsa meg om at man må pumpe opp igjen i små doser og justere underveis. Jeg var nok litt utålmodig forrige gang.
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #49 på: mars 04, 2008, 20:44:34 pm »

Nå er jeg så DRITT LEI  av meg selv og at jeg må fucke opp gang på gang på gang. Gjett hva... det er jo to uker siden sist, så nå er nok et bilbatteri herpa...  Sint

I dag var det plutselig bare 5V på batteriet og hvis jeg prøver å lade det opp, så stuper spenningen ned igjen. Mao er det vel frosten som har tatt det igjen.

Jeg skjønner jo åpenbart ikke bæret, men den eneste forklaringen jeg har er at jeg hele tiden har hatt ladeproblemer som jeg ikke oppdaget pga strømtyven jeg hadde før, og at det ikke var smeltingen av batteriet som herpa det neste batteriet, men at det egentlig var de samme ladeproblemene som så frosten tok knekken på. Eventuelt at jeg har nok en strømtyv som ikke er konstant, men bare slår inn nå og da (for jeg har kontrollmålt et par ganger den siste tiden og ikke funnet noen lekkasjer).

Akkurat nå har jeg lyst til å binde verktøykassa til kroppen og hoppe på sjø'n. At jeg eier luftkjølt er f**n meg dyreplageri.



Loggført

1969 Militær-buss
T1-55
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Bø i Telemark



Vis profil
« Svar #50 på: mars 04, 2008, 21:02:01 pm »

EspenX jeg kjenner ikke hverken deg eller dine kunnskaper utover det du selv skriver...., jeg tror en kjapp tur til Jøran / Raaen / JS / TomR / Karmann / BB eller hvem som helst andre av de aktive brukerene med litt mer enn basis kunnskap her på forumet hadde vært en ide?, ikke for å henge deg ut på noen måte men jeg tror det er både billigere og mere lærerikt å reise til en av disse når du møter problemer isteden for å lage hjulet på nytt hver gang, om du ikke får en av disse til å fysisk gjøre jobben for deg kan de kansje vise / forklare deg hvordan du går frem?

Denne tråden er kun ment som et velmenede tips og ikke på noen måte for å kritisere, jeg beundrer ditt mot og lyst til å fikse ting selv men jeg tror at å stikke fingeren i blomsterpotta er lurt av og til.

Mvh Wiggo
Loggført

BUG ME!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #51 på: mars 04, 2008, 22:46:04 pm »

Jeg tar meg overhodet ikke nær av det du sier Wiggo, selv om jeg selv synes jeg har eid Bayen og Ghian lenge, så er det bare litt over et halvt år siden jeg ikke engang visste hva en luftkjølt motor/bil var. Så jeg er faktisk ganske clueless.

Jeg hadde ikke gjort noe på bilen selv jeg hvis jeg hadde hatt en Jøran/Raaen/JS/TomR etc å reise til når jeg møter problemer Glad Men det har jeg strengt tatt ikke, og når man først eier en luftkjølt bil, så er man nødt til å fikse ting selv. Jeg får allerede masse hjelp på forumet og jeg har fått masse hjelp av de i VW-miljøet jeg er blitt kjent med, så jeg er allerede i solid underskudd på hjelpe-saldoen.

Akkurat nå er jeg dritt lei, men imorgen skal jeg nok lese gjennom elektronikk-kapitlene i Muir- og Bently-bøkene og se om jeg skjønner noe mer, men jeg innser at dette kanskje er et problem jeg ikke klarer å løse alene. Ikke har jeg råd til å fortsette å kjøpe batterier i dette tempoet heller Glad
Loggført

1969 Militær-buss
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #52 på: mars 04, 2008, 23:02:15 pm »

 Osteaktig Stå på! Du finner nok ut av det til slutt,skal du se.  Osteaktig
Loggført

- har ikke bil -
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #53 på: mars 05, 2008, 07:40:30 am »

Om ikke annet - brannbilen er utrolig tøff! Og holder med deg i å beholde den som den er, vannvittig kult. Nå om dagen har jo "alle" senka Bay, du skiller deg mer ut i original BrannBay.

Stå på videre, må være verdt noen batterier en sånn bil. Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #54 på: mars 05, 2008, 09:43:16 am »

Hei Espen
Bare en liten oppmuntring, Bilelektrisk er noe dritt Osteaktig
Men går ann å fikse med hjelp av fagfolk. (Ikke meg)
Stå på
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #55 på: mars 05, 2008, 09:47:31 am »

Espen. All den tid du har desse problema.. Her er eit tips som kan redde batteriet ditt i framtida.

Så bryt du i det minste strømmen til batteriet, slik at det ikkje blir tappa ut. 30,- er ei billig forsikring..


* Archive_Product_images_80_Large_80-514_l.jpg (8.11 KB, 345x233 - vist 171 ganger.)
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #56 på: mars 05, 2008, 11:48:36 am »

Takk takk manics!

FreddyB, den kunne reddet et par av batteriene strømtyven tok knekken på ja Glad Men hvis jeg ikke har en strømtyv som kommer og går, så virker det som problemet nå er at bilen ikke lader batteriet og at kjøringen min sakte, men sikkert lader ut batteriet. Kanskje utslitte børster (Hæ) Bilen har bare gått litt over 20.000 km totalt nå, så det er kanskje litt tidlig for sånne problemer?

Hva vet vel jeg, jeg tror det er ting i den retningen jeg må se nærmere på. Det eller kanskje det viftereima som er problemet.

Hvis noen har andre forslag til hva som kan forårsake dårlig lading (eller andre tips om hva som kan være feil) så kast dere på Glad



Loggført

1969 Militær-buss
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #57 på: mars 05, 2008, 11:53:26 am »

kanskje denne "kødder"  Tvilende


* vippe..jpg (5.24 KB, 250x229 - vist 174 ganger.)
Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #58 på: mars 05, 2008, 11:56:08 am »

Har du ikkje målt ladespenning, då?
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #59 på: mars 05, 2008, 13:32:28 pm »

Har du ikkje målt ladespenning, då?

Ehhh... nei... Men høres ut som en god ide ja  Rekker tunge Hvordan gjør jeg det, måler direkte på polene mens motoren går (med målern innstilt på 20V)?

Loggført

1969 Militær-buss
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!