april 29, 2024, 01:22:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Espens brannbil  (Lest 51567 ganger)
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #120 på: april 08, 2008, 11:21:41 am »

(quote)
Jeg tar ikke av emblemet for alle som flagrer med sedler, men jeg var ung og trengte pengene....

Welcome as a pimp   Kult Hvordan føles det,,? slapp unna med at de bare tok bilder av mi,,mens du lar gutta kjøre a  Rekker tunge
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #121 på: april 08, 2008, 12:03:40 pm »

lånte lett bort bobla mi til reklamebyrå for 3000,- kun for en dagsjobb, i '07  Gliser
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #122 på: april 08, 2008, 13:27:15 pm »

detta er kult Espen.  Gliser
Loggført
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #123 på: april 08, 2008, 13:36:57 pm »

Nå må du passe på å ha noe å kjøre med når været tillater det også da. Ikke bare drive utleie av damene dine. Blunker
Men du kan få sitte på hvis det er ledig.
Loggført

Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #124 på: april 08, 2008, 14:20:05 pm »

[. Bør vekke bra oppmerksomhet for pizza-saken Glad
[/quote]

LOL Osteaktig
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #125 på: april 11, 2008, 20:53:02 pm »

Kan starte min egen pizzabuss-spottetråd jeg snart. På vei hjem fra jobben igår så jeg et kjent syn:


* pizza1.jpg (111.12 KB, 820x615 - vist 441 ganger.)

* pizza2.jpg (126.01 KB, 820x615 - vist 368 ganger.)
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #126 på: april 11, 2008, 20:54:39 pm »

Så i det jeg kom hjem fikk jeg en MMS fra en kollega på Egertorget....


* 0_IMAGE_002.jpg (95.33 KB, 747x853 - vist 359 ganger.)
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #127 på: april 11, 2008, 20:57:12 pm »

Og et kvarter etterpå fikk jeg en mms fra en venninne i Bygdøy allé Glad

Fikk forresten hilst på de som kjørte bilen og formant dem om å behandle bussen min pent Glad De virka ok så jeg har litt lavere skuldre nå Glad


* 10042008.jpg (59.76 KB, 640x480 - vist 330 ganger.)
Loggført

1969 Militær-buss
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #128 på: april 11, 2008, 21:22:11 pm »

Oj, det der så ikke så bra ut. Ser da ut som de har satt høytaleren rett på taket...


* paaataket.jpg (177.78 KB, 1024x768 - vist 784 ganger.)
Loggført

1969 Militær-buss
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #129 på: april 11, 2008, 21:25:19 pm »

Skal innrømme at Ghian har blitt et stebarn etter jeg fikk Bayen. Synd å si det.


 Sjokkert
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #130 på: april 12, 2008, 00:10:33 am »

Rene russebilen Rekker tunge


Fin Ghia Sjokkert Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #131 på: april 12, 2008, 21:07:40 pm »

Lakken ser bemerkelsesverdig flott ut, så jeg regner med at de har foliert hele bilen.

Viser seg at lakken er bedre enn jeg trodde Glad Folien er kun der reklamen er, så det jeg syntes så ut som "bemerkelsesverdig" flott lakk er faktisk originallakken. Begynner å glede meg til å få den tilbake og gi den en skikkelig rubbing/polering jeg nå, spent på hvor bra lakken kan bli.

Grelland, jeg vet, en forferdelig ting å si... Jeg har i svake øyeblikk tenkt fæle ting. En Ghia cab er ikke noe hverdagsbil - som jeg virkelig trenger om dagen - og jeg har bundet opp mye penger i den bilen så jeg kan ikke ha den parkert i garasjen hele året heller - den må brukes! Jeg har brukt Ghia'n som daily driver i perioder de siste ukene, men siden jeg parkerer på gaten er det gambling - er vel bare spørsmål om tid før en idiot bulker krom-fangerne og nye originale US-fangere er ikke billig.

Når jeg sitter bak rattet derimot skjønner jeg ikke at jeg har tenkt tanken på å selge, det er jo en lykkepille på fire hjul! Jeg drodler med tanken om å skaffe meg en billig boble som hverdagsbil, det vil nok være det beste (selv om lommeboka mi er slank om dagen...)

Takk Bjørn Glad Det er faktisk det eneste bildet jeg har av de to sammen når jeg tenker meg om...
Loggført

1969 Militær-buss
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #132 på: april 12, 2008, 23:51:04 pm »

Du får ta en liten fotoseanse til sommeren av begge bilene sammen Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #133 på: april 13, 2008, 13:39:53 pm »

Spotta bilen i går når jeg var i oslo.. så veldig fin ut!! =)
Loggført

trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #134 på: april 14, 2008, 08:15:34 am »

...."I svake øyeblikk, tenkt fæle tanker".

Vi har alle svake øyeblikk, men når du tenker i de baner - vil jeg  bare gi deg en annen tanke i hodet: Det er sommer (juni), du kjører med caben nede på vei til Ghia treff i Vestfold, lakken er blank, cromen reflekterer solen, motoren har akkurat fått ny olje og maler som en katt. Du ser i bakspeilet at det ligger en nypolert Ghia i forsvarlig avstand bak deg, og bak den kommer det nok en Ghia, OSV.

Håper dette hjelper deg på rett kjøl, Espen Blunker
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #135 på: april 14, 2008, 08:27:14 am »

...."I svake øyeblikk, tenkt fæle tanker".

Vi har alle svake øyeblikk, men når du tenker i de baner - vil jeg  bare gi deg en annen tanke i hodet: Det er sommer (juni), du kjører med caben nede på vei til Ghia treff i Vestfold, lakken er blank, cromen reflekterer solen, motoren har akkurat fått ny olje og maler som en katt. Du ser i bakspeilet at det ligger en nypolert Ghia i forsvarlig avstand bak deg, og bak den kommer det nok en Ghia, OSV.

Håper dette hjelper deg på rett kjøl, Espen Blunker

Og bak den endaen blank ghia og du tenker med glede på at dette skal bli noe å fortelle barnebarn (?) og andre i tidene som kommer. Osteaktig
Kjøp bruksboble og kos deg med Ghia og brannbil.
Loggført

manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #136 på: april 14, 2008, 08:28:16 am »

Eller - Ghiaen som bruksbil, så kjøper du en 1302 som du har som søndagsbil!! Glad Snu på flisa, dare to be different! Osteaktig

Nei, hadde nok gått for Boble som bruksbil.
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Tele-75
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Alta



Vis profil
« Svar #137 på: april 24, 2008, 09:41:21 am »

Har tatt eu kontroll og servise på brannbilen din da jeg jobbet som bilmekaniker på Alta Motor, tror den var gått ca 12000km i ca 95.
Har jævla dårlige erfaringe med russ, fikk ramponert en flott bay amerikautgave med automat, stort soltak og skyvedører på begge sider.
Håpe du ikke er så uheldig, for Masi brannbilen var et fun!
Har forørig 1975 mod Tele bil, med 2l og stigefeste :-)
Loggført

Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat

Tidligere VW

Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969
Vw transporter campingbil       1600cc 1971
Vw 411 stasjonsvogn             1700cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1974
Vw boble                              1200cc 1961   
Vw boble roadster prosjekt      1600cc 1971
Vw transporter syncro  1,9 bensin       1989
Vw caravelle               2,1 bensin       1988
Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #138 på: april 24, 2008, 09:45:07 am »

Har tatt eu kontroll og servise på brannbilen din da jeg jobbet som bilmekaniker på Alta Motor, tror den var gått ca 12000km i ca 95.
Har jævla dårlige erfaringe med russ, fikk ramponert en flott bay amerikautgave med automat, stort soltak og skyvedører på begge sider.
Håpe du ikke er så uheldig, for Masi brannbilen var et fun!
Har forørig 1975 mod Tele bil, med 2l og stigefeste :-)

Det er ikke russ som har lånt bilen til Espen, selv om det nok er meningen at det skal se sånn ut.
Det er Peppes Pizza som har den på lån. 
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #139 på: april 24, 2008, 09:57:31 am »

Mykje det samme, sidan det er russ som jobbar på Peppes..  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #140 på: april 24, 2008, 13:56:37 pm »

Har tatt eu kontroll og servise på brannbilen din da jeg jobbet som bilmekaniker på Alta Motor, tror den var gått ca 12000km i ca 95.

Så gøy! Osteaktig Osteaktig Osteaktig Da får jeg bare takke for at du har bidratt til å holde den i så god stand Glad Jeg har endel service-kvitteringer fra VAG i Alta, 10.000 kilometer-servicen ble tatt når den hadde gått 12.000 kilometer, men jeg mener å huske det var i 1989  Tvilende På hele 90-tallet gikk den under 2000 kilometer...
Loggført

1969 Militær-buss
Kai
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #141 på: april 24, 2008, 18:40:57 pm »

Artig med disse brann bayene som ikke akkurat er mekanisk utslitt, min hadde jubileum er om dagen, da rullet km telleren rundt på 4000 km Kult


* DSC00611.JPG (208 KB, 1024x768 - vist 517 ganger.)
Loggført
Tele-75
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Alta



Vis profil
« Svar #142 på: april 25, 2008, 12:47:00 pm »

Mulig jeg bare tok eu kontroll på den, husker ikke, men var en sprø opplevelse å få en "ny" bil fra 60 tallet til kontroll Øyerulling. Har gammel televerksbil, med orginal patina :-) , stigefeste og telelogo på døra. Bygger den om til person bil for å slippe eu kontroll vert år, den er reg som varebil/campingbil pga en gammel campinginnredning som sto i den. Bilder kommer sikkert etter hvert
Loggført

Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat

Tidligere VW

Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969
Vw transporter campingbil       1600cc 1971
Vw 411 stasjonsvogn             1700cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1974
Vw boble                              1200cc 1961   
Vw boble roadster prosjekt      1600cc 1971
Vw transporter syncro  1,9 bensin       1989
Vw caravelle               2,1 bensin       1988
Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #143 på: april 25, 2008, 14:24:03 pm »

Du må lage en Televerk-prosjekttråd med masse bilder!
Loggført

1969 Militær-buss
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #144 på: april 25, 2008, 14:27:42 pm »

Gammel televerksmann vil også se bilder Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Tele-75
Juniormedlem
**
Innlegg: 55
Bosted: Alta



Vis profil
« Svar #145 på: april 25, 2008, 17:12:13 pm »

hehe ja må samle litt teleutstyr, har både stigefeste, vertktøveske og stolpesko, noen som har problemer med telefonen så er det bare å ringe Gliser
Loggført

Lykkelig eier av en vw transporter 75mod og en 94mod lang Caravelle med 2,5l bensin og automat

Tidligere VW

Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1973
Vw transporter dobbel cabiner 1600cc 1969
Vw transporter campingbil       1600cc 1971
Vw 411 stasjonsvogn             1700cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1973
Vw 411 LE sedan                   1800cc 1974
Vw boble                              1200cc 1961   
Vw boble roadster prosjekt      1600cc 1971
Vw transporter syncro  1,9 bensin       1989
Vw caravelle               2,1 bensin       1988
Muligens et par transportere som jeg har glemt + 5-6 passater/audi 80, 2 K70 og en haug med andre biler og kjøretøy.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #146 på: april 25, 2008, 19:16:14 pm »

I dag hentet jeg bilen etter Peppes-lånet. Den kom hjem i relativt fin form, ingen bulker eller noe sånt. To ting ødelagt, og en del som mangler, ellers småtterier:

De har tatt av plastikk"ball"-håndtaket til stigeutløsern, regner med at de skrudde den av av en eller annen grunn og den SKAL jeg ha tilbake. Ellers blir det bråk.

Skyvedøren lar seg heller ikke låse opp/igjen lenger, nøkkelen stopper nøyaktig på halvveien. Jeg har ikke peiling hvordan jeg kan få fikset det. Mistanken min er at de fikk to nøkler utdelt, så en har vært hardhendt og brukt feil nøkkel med makt i låsen. Noen som vet hvordanman kan/hvem som kan fikse (ikke bytte) en slik lås? Dette skal reklamebyrået eventuelt få betale for.

Ellers la de folie over et Norge-klistremerke som var i hvitt og sølv og når de dro det av igjen så fulgte alt det hvite med... Det kunne skjedd værre ting, men det er irriterende, det var jo en del av original-bilen. Nå får jeg fjerne hele klistremerket (regner med at det er rimelig vanskelig å finne et 40 år gammelt klistremerke av denne typen...)

En annen ting (som kanskje ikke er Peppes-relatert), er at forbremsen (tror det kun er på venstre forhjul) har begynt å skrike noe voldsomt hvis jeg bremser hardt. Det høres ut som "grisehylet" man hører når man løsner hjulbolter som sitter godt, bare at denne lyden er konstant så lenge jeg beholder trykket på bremsen. Noen som har ideer hva det kan være? Bremsepedalen tok litt ujevnt når jeg lånte den ut (likt på alle dekk, men av og til tok bremsepedalen med en gang, av og til først etter litt "dødgang". Når jeg fikk den tilbake tar bremsepedalen med en gang, omtrent som når jeg først overtok bilen (og den nettopp hadde vært på service og byttet bakbremser).

Ellers fikk jeg bilen tilbake nyvaska og med full tank, men i tillegg var bilen full av pizza-rester innvendig... grrr... De skal nok få betale for en innvendig vask ja.



* norge.jpg (2.77 KB, 151x96 - vist 535 ganger.)
Loggført

1969 Militær-buss
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #147 på: april 25, 2008, 19:30:57 pm »

let them pay I tell you  Gliser  Godt at du har snakketøyet i orden  Blunker
Loggført
Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #148 på: april 25, 2008, 19:37:45 pm »

når får vi se bilder av boblen din?  59 mod?
Loggført
patrick
Medlem
***
Innlegg: 151
Bosted: oslo/kristiansand


-65 panel -74 panel -86 syncro


Vis profil
« Svar #149 på: april 26, 2008, 23:59:09 pm »

spotta bayen din nede ved operaen en dag jeg var på jobb der:





Loggført

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!