mars 28, 2024, 22:38:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Zezner's 1303 S BIG  (Lest 36333 ganger)
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #90 på: februar 18, 2010, 21:10:10 pm »

Dette er det verste jeg har sett Hæ Det er rett å slett forferdelig å gjøre sånt med en vetteranbil, det er ødelagt mer en å reparere!!!!
Dette kan IKKE kalles for restaurering! Herking, er navnet her!

Man bør ikke gjøre ting man ikke kan, det kommer tydelig frem her!
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
Zezner
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Bærum


1303 S BIG


Vis profil
« Svar #91 på: februar 18, 2010, 21:20:33 pm »

Nå var det veldig mye negativt her! Kan virkelig ikke forstå at det er så veldig ille... Skal jo byttes om ett-to år da...  Tvilende

Nå ble jeg veldig redd her!!

mvh. Zezner
Loggført

Boble 1303 S Prosjekttråd
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #92 på: februar 18, 2010, 21:28:49 pm »

Dette er det verste jeg har sett Hæ Det er rett å slett forferdelig å gjøre sånt med en vetteranbil, det er ødelagt mer en å reparere!!!!
Dette kan IKKE kalles for restaurering! Herking, er navnet her!

Man bør ikke gjøre ting man ikke kan, det kommer tydelig frem her!

Nonsens! Det er da mye bedre at man tar vare på bilen og utbedrer så langt man kan, istedenfor at man lar dette ruste! Om det ikke er den proffeste sveiser'n, hva så? Han holder ihvertfall bilen HEL og fri for rust!
Så får det utbedres videre etterhvert som lommebok og tiden strekker til!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #93 på: februar 18, 2010, 21:34:11 pm »

Nå skal je itte si noe som virker negativt eller sårende på noen....MEN detta er vel itte av den beste kvaliteten.
Som sagt før mei her så er det bare å laga mer arbeid for den stakkaren som skal kjøre og skru på denne bilen...
Her burde det vert kjøpt en ny ordentli kanal og sveist inn igjen på rette måten. Sjå på arbe til tistlo så skjønner du å je meiner.
Angående EU-Kontrollen så hadde itte je slept igjenom den bobla...desverre. Er jo bærende konstruksjon vi prater på her og dette vil aldri i verden gå gjennom.
Kjøp dei en ny kanal og et skikkelig sveiseapparat og litt tålmodighet. Også sover du bedre om natta og Blunker

Resten ser veldig bra ut så stå på!!

Gratulerer til Røed med førerkort Blunker
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #94 på: februar 18, 2010, 21:43:58 pm »

Det skal ikkje by på noko problem å få bilen godkjent med den kanalen. Arbeidet gjer vondt verre på sikt - ja, men eigaren presiserar jo att dette IKKJE er permanent, og då er eg heilt med på det arbeidet som er gjort. Kanalen er uansett ikkje so berande og viktig. Det er snakk om bil med sjølvberande ramma. Kanalane er viktige ja, men denne bilen knekk ikkje saman pga kanalane, garantert!
Det eg heller kan stilla meg meir tvilande til er sveisinga på støtdempartårnet. Det er nok meir berande enn den rusta kanalen! Om kontrolløren kan litt om sveising så spørst det om han godkjenner den,, men når det er sagt så er det vel ikkje so mange kontrollørar som er har so veldig greia på sveising no til dags?!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #95 på: februar 18, 2010, 22:26:44 pm »

sveisen på støtdemper hodet er bra, det kan jeg garantere, vi var sinsykt nøye med å tilpasse og sveise fra begge sider osv..
men utifra bilde skjøner jeg du er skeptisk.  Blunker
Loggført
Zezner
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Bærum


1303 S BIG


Vis profil
« Svar #96 på: februar 18, 2010, 22:35:45 pm »

Tistlo reddet nattsøvnen min Rekker tunge Som sagt, det er ikke permanent, skal være på i maks 2 år.

Nå har jo ikke jeg så mye peiling, men det som vi fiksa på støtdemperen var bare en overflate biten på oversiden, altså ikke selve den bærende delen(?) Mulig jeg tar heelt feil!

Mvh. Zezner
« Siste redigering: februar 18, 2010, 22:39:37 pm av Zezner » Loggført

Boble 1303 S Prosjekttråd
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #97 på: februar 18, 2010, 23:11:36 pm »

Det jeg mente med innlegget mitt er at sveisene må ha god gjennombrenning... om ikke kunne du likegodt ha brukt popnagler... Blunker  for meningen med å sveise rust er ikke å få ting til å se pent ut, med å forsterke komponenter som er svekket pga rustskader...  dårlige sveiser gjør bilen dårligere enn den var da man har fjernet masse stål for å sette dit nytt.   Om sveisene er bra så er det "bare" utseendet som er svekket Blunker  ikke verre enn det.
Loggført
torino 76
Seniormedlem
****
Innlegg: 486
Bosted: langevåg. M&R



Vis profil
« Svar #98 på: februar 18, 2010, 23:13:34 pm »

dette ordner seg Glad var ikke det beste arbeidsstykket! men guttene har vertfall prøvd å det synest jeg dem skal ha kred for Glad alt skal leres og neste gang blir det bedre Blunker har demontert biler som har vert reparert på meir tvilsomt vis en dette.. usa import Gliser
Loggført

vw 1300 1969

Vw t2 1957 panel
Vw beach buggy
Vw 1303
Ford kuga 2009
tlf 40623660
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #99 på: februar 18, 2010, 23:44:05 pm »

Ja tumbs opp for arbeidslysta! Eg veit det er mange her inne som hadde solgt bilen som delebil om dei hadde oppdaga den skjulte rusta på ei boble dei har kjøpt..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #100 på: februar 19, 2010, 00:53:56 am »

Når bilen går gjennom EU, for det gjør den, så kan den selges EU godkjenning....  som feilaktig blir oppfattet som et kvalitets stempel...
Bare ment som et eksempel fra min side, jeg mener ikke at dette er et forsøk på svindel.

Men for å ha sagt det, kanalene på bobla ER viktige strukturelt... å bli påkjørt fra siden med denne er ikke nødvendigvis et lykketreff...
Husk at slik rust gnager overalt, selv om det ikke er hull ennå... 

Selv hadde jeg byttet kanaler FØR jeg fikk lappen... stå på videre!

Loggført

Speed is no substitute for direction
Zezner
Medlem
***
Innlegg: 135
Bosted: Bærum


1303 S BIG


Vis profil
« Svar #101 på: juni 24, 2010, 14:05:06 pm »

Halloen! Leeenge siden jeg har skrevet noe her! Uansett, idag ble Bobla sendt på EU-kontroll...... Den kom igjenom med NULL feil  Gliser Gliser Så dere i Bærum kommer nok til å se meg av og til, men får ikke lappen før i september så det blir med rød L så lenge  Blunker

Kommer muligens til å oppdatere tråden med hva som har skjedd i vinter med bilen, vi får se!

Mvh. Zezner
Loggført

Boble 1303 S Prosjekttråd
Sider: 1 2 3 [4]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!