juni 25, 2019, 00:13:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Empiboys cal-look "oval" (konebilen)....  (Lest 36433 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #120 på: februar 02, 2015, 00:07:38 am »

her er omsider dør montert på en hel stolpe for første gang på mange år. Første del av fronten er også punktet på plass..... bare resten igjen Glad







Som dere ser på blir fronten satt sammen av deler fra to biler. Delekarosseriet vi plukket bakdelen fra donerte også fronten, men denne var utrolig råtten. Derfor ble den dere ser her innkjøpt av Splitman. Den var ganske mye bedre. Den DÅRLIGE fronten vi har donerer trolig sidene helt frem og det vi mangler fra bensintanken og fremover..... Selve gulvet i bunn av reservehjulsbrønnen må vi ha nytt.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Servicevogna
Juniormedlem
**
Innlegg: 64
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #121 på: februar 06, 2015, 01:45:51 am »

Knallprosjekt!! Lykke til videre, detta blir så bra! Følger denne Kult
Loggført

Servicevogna Tlf.41439858
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #122 på: februar 08, 2015, 00:11:55 am »

Ny lørdag, ny fremgang men bilder lar vente på seg Glad
Når man skjøter sammen 56 oval med 58 karosseri så merker man at det er flere endringer på karosseriet enn bare dashbord, frontrute og bakrute.. Bla på innsiden av A-stolpen og der bakskjermene er boltet til karosseriet. Pregen der skjermen skrues fast har noe ulik bredde på de to årsmodellene. Virker også som at det er laget litt mer plass for føttene til de som sitter i forsetene på 58 modellen sammenlignet med ovalen. Men dette er kun mindre forskjeller som relativt lett kan "maseres" ut til å passe.

Legger ut bildet av fremgangen så fort det kommer noe Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Jb68
Supermedlem
*****
Innlegg: 647
Bosted: Narvik



Vis profil
« Svar #123 på: februar 08, 2015, 15:58:49 pm »

Litt av en jobb dere har gjort, dette blir veldig bra.
Loggført

1977 t2 lateby aut (konebil)
1973 1303 s big
1966 t1 prosjekt
1973 Teardrop
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #124 på: februar 08, 2015, 22:19:34 pm »

Litt av en jobb dere har gjort, dette blir veldig bra.

Blir nok litt feil å si "dere" Glad Jeg holder styr på familien min og passer på at de riktige delene til prosjektet blir kjøpt inn mens min far bygger bil Rekker tunge
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #125 på: februar 09, 2015, 23:44:53 pm »

Og da er donorbiten fra B-stolpen og bakover (plukket fra 58 karoseriet) tilpasset og punktet fast. Sjekk passformen mot døra Sjokkert



Er ikke lenge før jeg må skaffe kanaler ser jeg Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #126 på: februar 09, 2015, 23:53:36 pm »

Har fundert mye rundt det som vil bli prikken over i'n på dette prosjektet.. Rag-top montering.

Mange meninger der ute om hvordan dette bør gjøres.

Noen sier sveis butt i butt
Noen sier fals og punktsveis
Noen sier fals, moderne karoserilim

Pratet litt med noen karoserifolk på et av byens oppretterverksteder i dag og de sier at det beste selvfølgelig er butt i butt sveis. Men de mener at en god nummer to er fals og liming, men de mente jeg da på sikt ville få problemer med sparkelsig i falsekanten. Falsing og punktsveis ville gi samme problem MEN med punktsveis ville det være mulig å tinne falsekanten og problemet ville ikke bli like stort, men kondens i skjøten mellom platene er da et annet problem... Lim er derfor en god løsning, men butt i butt sveis er vel den "safeste" løsningen men nesten 4 meter sveis kan by på store utfordringer.
Er det noen som vil dele erfaringer etter en slik jobb?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1766
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #127 på: februar 10, 2015, 00:07:05 am »

Hadde jeg hatt for vane å gå med hatt så skulle jeg tatt den av. Helt rått at det blir bil av det karosseriet igjen.
Det har vært dødsdømt opptil flere ganger tidligere..
Får nesten dårlig samvittighet for at jeg sitter på et sett rustfrie kanaler som har vært sveiset inn der tidligere  Øyerulling
De har jeg desverre bruk for selv, men jeg sitter på mye ovaldeler så skrik ut hvis det er noe du trenger.
Stå på!
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1766
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #128 på: februar 10, 2015, 00:12:05 am »

Ang ragtop. Du glemte den "beste" måten som også er den skumleste. Åpne takrenner og bytte hele takplata. Tricky men kan bli veldig bra, står et godt eksempel på det der du hentet karosseriet  Blunker
Ellers ville jeg gått for butt i butt. Men så HATER jeg også falser og alle andre former for doble plater  Osteaktig
Det lar seg absolutt gjøre, er bare snakk om tålmodighet og atter tålmodighet så det ikke slår seg.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Danny
Seniormedlem
****
Innlegg: 320
Bosted: Porsgrunn


Vis profil

« Svar #129 på: februar 10, 2015, 00:12:24 am »

Ville tatt en telefon til Tommy Meek, Slemmestad Karosseri ang sveising av rag top'en. Var å så på en 356 han holdt på med, og det var bare rått det arbeidet han gjorde på den! Mistenker han vil anbefale butt i butt og TIG Gliser
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #130 på: februar 10, 2015, 00:15:04 am »

Hadde jeg hatt for vane å gå med hatt så skulle jeg tatt den av. Helt rått at det blir bil av det karosseriet igjen.
Det har vært dødsdømt opptil flere ganger tidligere..
Får nesten dårlig samvittighet for at jeg sitter på et sett rustfrie kanaler som har vært sveiset inn der tidligere  Øyerulling
De har jeg desverre bruk for selv, men jeg sitter på mye ovaldeler så skrik ut hvis det er noe du trenger.
Stå på!

forsto jeg deg riktig nå?? Har du kanaler som har vært på dette karoseriet før??
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1766
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #131 på: februar 10, 2015, 01:19:28 am »

PM  Blunker
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #132 på: februar 11, 2015, 08:39:46 am »

Fikk sms fra han som gjør noe fornuftig.... mens jeg ligger hjemme i garasjen å skrur på New Beetle😢
Han mener vi trenger følgende:

-Retningspiler (6V)
-Høytalerdekselet på dashen.
-Gummipakninger til front og bakluke.
-Rustskadedeler til reservehjulsbrønn.

Hilsen OTC avd. for nyproduserte karosserier😄

Men vi "mangler" noe mer som kansje er viktigere.... Gulvet under baksetet har vi men det er utrolig dårlig ute i kantene der det møter kanalen og karosseriet. Så hvis han skal slippe å lage alt dette helt fra bunn så ville det vært stas om noen enten hadde noe orginale bra utkapp eller repro greier.
Noen som har?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #133 på: februar 17, 2015, 21:35:05 pm »

Reparasjon av utrolig dårlig orginal 1958 front med MASSE rust og gammle kolisjonsskader er påbegynt.....
Om den kan brukes vil tiden vise...



Blir også restaurert litt smådeler mellom slagene...





Og litt "dokumentforfalskning".... Skal få nummeret til bunnplata....









Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
GraffsT1
Supermedlem
*****
Innlegg: 541
Bosted: Aurskog


Urskog VW Aircoolers


Vis profil
« Svar #134 på: februar 18, 2015, 10:06:25 am »

Har nå lest gjennom alle sidene her og studert bildene (jepp, i arbeidstiden.., klarte ikke å stenge ned Blunker)

Må bare si wow for pågangsmot og ikke minst en dyktig håndverker som kan sitt fag. Moro å se Glad
Loggført

Urskog VW Aircoolers

'66 mod t1 rat (byttet bort)
'72 Fastback
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #135 på: februar 27, 2015, 23:21:57 pm »









Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #136 på: februar 27, 2015, 23:23:31 pm »



Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #137 på: februar 27, 2015, 23:29:16 pm »

Ei gammel dør fra en av delebilene har blitt ofret og skal donere blikk til å reparere den utrolig dårlige 58 modell fronten vi hadde liggende.... Den er fra samme karosseri som donerte bakparten og sidene på karosseriet.. Om dette går får tiden vise, men om det går så blir det både "riktig" med tanke på utsende og vi slipper å blande inn for mye nytt reproblikk i bilen😄
Om noen har selve innerskjermene til ca 56-60 modell å selge så nøl ikke med å gi lyd fra deg! Vi har "innerstrukturen" og da denne frontbiten, men bunn i reservehjulsbrønnen mangler (pga rust) og innerskjermene (fremre del) er UTROLIG dårlige..
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3381
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #138 på: februar 28, 2015, 11:35:53 am »

Utrolig pågangsmot og innsatsvilje, stå på!
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #139 på: februar 28, 2015, 20:31:08 pm »

Da er delen som skal bli den nye "bunnen" på 58 fronten klar. Nå skal den "bare" kappes av og tilpasses slik at den kan skjøtes på👍



Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 997
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #140 på: februar 28, 2015, 20:43:10 pm »

Godt å se det er noen som går på slike karoseri/rust utfordringer. begynner jo å bli en bil Kult

Dette ser veldig bra ut Glad
« Siste redigering: februar 28, 2015, 20:51:17 pm av California Blue » Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #141 på: mars 08, 2015, 01:27:54 am »

Kansje ikke akkurat noen store nyheter her idag, men legger inn litt nye bilder Glad

Fronten byr på problemer......
I første omgang kjøpte vi et helt 1958 karosseri fra en hyggelig "Bøherring". Dette donerte hele bakdelen og sidene bak B-stolper samt gulv under baksetet. Fronten derimot var VELDIG dårlig så vi kjøpte en annen 58 front av SplitMann. Denne var ganske bra, men kappet av slik at vi fortsatt mangler den helt fremste delen... Mangler og mangler fru Blom for hva med fronten fra Bø-karoseriet?

Joda... se selv


flotte greier... Ikke nok med at den nesten er borte... den er også kraftig kolisjonsskadet og har vært rettet trolig flere ganger med heller tvilsomt resultat.
Planen er alikevell som følger (innvendinger ønskes!!!):

Bruke denne....



...
Den vil bli kappet av under profilen man trer pakkningen i og skjøtet sammen med denne delen...





Den nye delen lages av ei dør som sto på 58 modellen fra Bø.... Mye jobb men man får om ikke annet en tilnærmet "riktig" front..
Planen videre er å redde innersrtukturen som går fra tanken og ned til der den skjøtes sammen med gulvet som danner bunn i reservehjulsbrønnen. Dette gulvet derimot byr muligens på litt problemer. Det finnes ca 1 repro type av disse gulvene så vidt meg bekjent... og det er av typen "Vreng". Hvor like/ ulike er disse det orginale som har rustet bort? Vil det gå (sett bort ifra forventet dårlig passform) å få et slikt repro gulv til å passe mellom de "gammle" delene fra 58 donorbilen? Og hvor ulikt er egentlig denne gulvdelen man får kjøpt sammenlignet med en orginal fra 50 tallet?

Neste utfordring blir "spissene" på innerskjermene.... For vi har jo disse også fra Bø karoseriet, men disse er også i en forferdelig forfatning både med tanke på rust og tidligere skader. Her har jeg heller ikke funnet noen repro deler som er annet enn "universale" til boble med liggende lykter. Hvor ulike er disse reprodelene det vi egentlig skal ha??

Altså!
Spørsmål til årsmodeldetaljforskjellguruene her på forumet:

Spørsmål 1: Vil en Vreng reprodel til gulvet i reservehjulsbrønnen passe og se tilnærmet korekt ut til en 58 front?

Spørsmål 2: Vil en Vreng reprodel til "spissene" på innerskjermene passe og se tilnærmet korekt ut på en 58 front?




 
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #142 på: mars 08, 2015, 01:34:03 am »

Bra fremgang også vil jeg nå si med tanke på at dette er hva jeg i sin tid hentet hos Ole Rune Moe på Svarstad....



Hvis noen der ute kjenner til oprinnelsen til dette bygget som vist nok har vært skjøtet sammen med en nyere underdel og etterpå delt igjen som kom gjerne med info..... eller ennå bedre, bilder!! Hadde vært utrolig moro å sett hva dette en gang har vært Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #143 på: mars 08, 2015, 01:35:40 am »

Og et bilde av karoserisjefens tidligere "bragder"....



« Siste redigering: mars 08, 2015, 01:48:33 am av Eikstad » Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #144 på: mars 08, 2015, 01:49:03 am »

Alle svar er gode svar...

Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 3959
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #145 på: april 07, 2015, 22:57:09 pm »

Laaaang påskeferie eller bare stillstand i fremdrift?  Blunker
Loggført

#3

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #146 på: april 11, 2015, 01:26:36 am »

Neida... Jobbes veldig, men frontspissen som skal skjøtes på er UTROLIG dårlig.... Kommer noen bilder av utgangspunktet snart...
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #147 på: august 27, 2015, 12:46:12 pm »

Står litt stille her om dagen. det er jo sommer og ryggen til fatter har blitt DÅRLIG så fremdriften vil påvirkes. Gitt opp har vi derimot ikke gjort!

Planen var opprinnelig rød bil med hvite sider og dekk med hvite sider..... 90 tallet har gått, og vi er et godt stykke inne i 2000 tallet og tingene har endret seg!

Planen er fortsatt rød bil, men jeg har vurdert litt hva som blir pent og rød bil med hvite sider sammen med sølv og sortdetaljerte Rostyles blir IKKE fint... Og hvitside dekk vil bli forferdelig!  Derfor tror jeg helrød bil med sorte dekk er best. Med tanke på felgene og bilens farge burde egentlig resten av bilen vært sort.. seter, dørpaneler, ragtop, ratt/knotter, seterammer, stigtrinn bør være sort. rattet er allerede lakkert i orginalfarge hos en lakkerer, men feil kan alle gjøre...
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2517
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #148 på: mars 01, 2016, 01:12:00 am »

Det jobbes igjen mer å gjøre jern som har blitt jord om til jern igjen.... Har hendt en del😄 Oppdatering kommer så fort bildene har kommet seg inn på data'n min.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
vwfreaks
Supermedlem
*****
Innlegg: 1283
Bosted: Sola


Vis profil

« Svar #149 på: mars 01, 2016, 03:22:23 am »

Ser at dere har mye av samme jobben som jeg gjør på mitt prosjekt der jeg bygger stepside pickup av en boble.
Jeg skjøter alle plater kant i kant hvis ikke de er punktsveist fra fabrikk. Anbefaler det samme hvis du skal sveise inn ragtopp slik som meg.

Supert at gamle karosserier som er oppgitt av andre kan repareres med det som er tilgjengelig fra alle dem som har samlet på deler over lang tid i stedet for å kaste dem.

Ser du lette etter høytalergrill, jeg har en gammel original, samt noen nye repro med plass til 80mm klokke/turteller, send gjerne PM hvis du fremdeles trenger.

Lykke til.
Loggført

T1   1969 Stepside pickup
T1   1951 "Voltswagen"
T1   1970 Baja, MONGOL RALLY
       1952Tempo Matador


"Cut weld and drive"
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!