april 29, 2024, 13:19:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ny regulator og nye børster - fremdeles niks lading  (Lest 1739 ganger)
midnat
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Bud i Romsdal


Vis profil

« på: oktober 01, 2009, 22:09:19 pm »

Nå begynner jeg virkelig å lure.. Skiftet regulator og børster.  Polarisert dynamo, og den snurret finfint.  Men fremdeles niks lading.  Hva i all verden kan være galt da?
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 02, 2009, 06:50:03 am »

Har du likestrøm eller vekselstrøm? Gamle VW vekselstrøm er "plussregulerte", nyere er "minusregulerte". Sjekk at regulatoren passer til generatoren.
Loggført
Arnfinnk
Nybegynner
*
Innlegg: 3
Bosted: Askim



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 02, 2009, 20:49:37 pm »

Virker ladelampa di da?
Hadde et problem på en Opel Omega der pæra til ladelampa ikke virket,og null lading.
Satt på ny pære,og alt funket
Loggført

midnat
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Bud i Romsdal


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 06, 2009, 22:34:34 pm »

Jepp, ladelampa virker, lyser som bare det (med rette...) Og det er en vanlig gammeldags likestrømsdynamo, så jeg er ganske overbevist om at regulatoren er av riktig type..
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 06, 2009, 22:39:29 pm »

Kor gamalt er batteriet ditt? 6 eller 12volt?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: oktober 08, 2009, 18:15:37 pm »

Lite utklipp fra dette: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8461.0.html

For å sjekke om dynamoen er i orden kan du koble bort alle ledninger, og koble en løs ledning mellom DF og D-. Start bilen og mål med et voltmeter mellom D+ og D-. Du skal få opp mot 36V på en 12V dynamo, og 18V på en 6V, ved ca 3000 omdreininger på motoren.
Ikke test for lenge da det kan skade dynamoen.
Viss du får de riktige voltene her er dynamoen etter all sannsynlighet i orden, og du bør prøve med et nytt laderele.


De fleste 12volt som jeg har sjekket kommer opp mot 50volt ved denne testen. Selv om dynamoen sviver ved polariseringen, kan den ha noen defekte viklinger.

Og som Tistlo skriver 6 eller 12V du har? Kan du ha brukt en 6v regulator på en 12v dynamo, eller var det en helt ny regulator?

Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!