april 25, 2024, 19:26:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1963 T1. Full rest.  (Lest 29221 ganger)
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« på: oktober 05, 2009, 11:47:05 am »

Har holdt på litt siden februar i år med min T1. Bilen ble kjørt hele sommeren 2008 før klutsjen røyk i november 2008. Bilen ble kjøpt i Telemark som et ok eksemplar, noe som senere viste seg å ikke være tilfelle. Bilen har vist seg å være rene Pandoras eske. Jo mer du skrur av og leter, jo mer drit finner jeg. Rust rust og atter rust, samt noen hjemmesnekra løsninger.
Se her for mer info. om prosjektet: http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?428.0
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 05, 2009, 13:50:44 pm »

Frekkt bilde av deg Ketil Glad
Stå på, bilen kommer til å bli kanon til slutt Glad
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 05, 2009, 14:09:48 pm »

Ja du så likheten du og.. He, he. Han og jeg har vel samme fremgangsmåte når vi blir forbanna, så det kan godt hende at bilen blir litt ekstra dyr når ting går på tverke for meg. Det har det gjort før..... Noe drit det der  Tvilende
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #3 på: oktober 14, 2009, 21:59:39 pm »

Har kommet litt videre.
Bunn ve.side skal skiftes, hø.side trenger kun "litt" kosmetisk bearbeiding, dvs.lett sveisejobb + pussing.
Har nå demontert gearkasse og diverse i hekken, front er påbegynt demontering.
Se link for bilder etc. Får ikke til å kompe bildene på denne siden her !!!
http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?428.0
Resten får dere vel se når bilen er ferdig, tja kanskje til sommeren, hvilket år ? Nei si det. Skal en ha det ordentlig tar det tid.
Karosseri er under kyndig behandling (dvs.sveising) hos medlem i klubben vår.
« Siste redigering: oktober 14, 2009, 22:01:38 pm av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #4 på: desember 02, 2009, 15:18:25 pm »

Enda litt videre nå. Bunn er ribbet for alt løst. Har nå fått bunnplatene jeg bestillte samt komplett frontstykke til karosseriet. Nå er det snart igang med sveising, sandblåsing og grunning. Tja, det ser ikke verst ut. Bilder kommer nå veldig snart. Har vært å tittet litt på karosseriet, det blir meget goood. Sveisingen av det skrider sakte fremover. Når bilen er ferdig kan jeg ikke selge den, altfor mye tid og penger blir lagt ned.
Var og kikket på Endre S sin T3 her om kvelden, blir jo inspirert en del av arbeidet hans kan en si.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: desember 02, 2009, 18:01:53 pm »

Gledar meg til bilder! Men dersom det frontstykket ditt er av merket veng, så kan eg på forhånd sei att det ikkje vert så enkelt å få plassert på bilen! Fordi det er eindel profiler som overhode ikkje stemmer overens med resten på bilen, men alt lar seg modde på plass! Meiner å hugsa att det er forsterkingen rundt bensintanken som ikkje liner opp blandt anna
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: desember 02, 2009, 20:08:49 pm »

Ketil S sin sveiser fikser det meste. Det som ikke passer det modder han lett, har sveist bobler siden lenge siden han  Blunker

Forøvrig samme person som jeg har brukt til å forsterke selvmordsdørene mine, rustsveist w lokk og reparert panser ++.

Nå er mine deler nesten ferdige så nå er det også mulig at Ketil sitt karrosseri blir raskere ferdig.
Loggført

1961 T1 - Custom
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: desember 02, 2009, 20:25:30 pm »

Stå på Ketil. Bare gje en lyd hvis du e på jæren å mekke... Dette ska me få te...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #8 på: februar 22, 2010, 21:10:17 pm »

Har nå jobbet noe mer med understellet/bunnen. Har skiftet komplett ve.side og bakre del av hø.bunn, i tillegg til 3 mindre områder i ytterkant av hø.side av bunnen. Fannt 3 små områder med rusthull, disse ble skåret ut og erstattet med nye.
Karosseriet er under kyndig behandling hos en som virkelig kan sveise og få det til. Det har vært mye sveisearbeid på karosseriet og mange kroner lagt ned i sveisedeler og arbeid. MEN, pytt, det går fremover og bil skal det bli. Tar nå avspassering kommende torsdag for å slipe og grunne bunn. Er usikker på hva jeg skal gå for av grunning, Arcanol, Epoxy eller hva ?


* boble 1.jpg (178.83 KB, 3072x2304 - vist 538 ganger.)

* boble2.jpg (176.27 KB, 3072x2304 - vist 439 ganger.)

* boble 3.jpg (200.45 KB, 3072x2304 - vist 467 ganger.)

* boble3.jpg (209.68 KB, 3072x2304 - vist 491 ganger.)
« Siste redigering: februar 22, 2010, 21:12:06 pm av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #9 på: februar 25, 2010, 23:35:55 pm »

Stått 5 timer i strekk idag, krumbøyd over bunnen til bilen. Har slipt nesten hele bunnen, så nå skinner det i metall. Håper å rekke å grunne den i helgen. Må bare sandblåse enkelte steder så er den klar. Satser på å få gjort noe i morgen kveld. Sykt effektiv dag idag. Sleit ut to roterende børster og da er jo ve.side ny og trenger ikke samme behandling. Så ut som en neger når jeg var ferdig. Gammel tectyl og grunning i hele trynet. Masken jeg brukte hjalp noe, men jeg har snytt svart snørr i hele kveld.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #10 på: februar 28, 2010, 09:16:02 am »

Da var nok en kveld og natt tilbakt i hønsehuset, ja det er der bunnen står. Sitter her nå, kjempetrøtt med to megaopplagte småbarn.
Fikk sandblåst de stedene jeg ikke kom til med sliper. Nå er all løs rust fjernet, slipt/blåst til metall. Driten er at jeg aldri blir fornøyd og hele tiden må slipe eller blåse litt til. Oppdaget et hull foran på ramma. Ser ut som om noen har knallet godt nedi stein eller annet en gang i tiden. Sveiset igjen og slipte, ble bra. Hadde tenkt å grunne bunnen i natt (kl. var 02.00), men fannt ut at jeg vil gjøre grunnarbeidet enda litt bedre. Kanskje får jeg gunnet i løpet av uken. Var så trøtt i natt at jeg ikke fikk tatt bilder ! Må sope opp litt på gulv for å klargjøre til grunning også.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: februar 28, 2010, 11:35:35 am »

Går unna her ja! Du må få ut meir bilder:) Av grunning ville eg brukt epoxy om du har muligheit til det
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #12 på: mars 01, 2010, 11:41:21 am »

Sitter med et spann med Offshore grunning. Klarer det Nordsjøen klarer det veiene i Rogaland også. Brukte Epoxy på min forrige bil (1303) og det var gode greier. MEN, jeg sier ikke nei takk til et spann med den grunningen jeg nå har. Liker godt jo flere advarsler, dødningehoder, kryss etc som finnes på spannet ! Dette skal bli bra det.
Nå er det heller ikke så fælt lenge til hele karossen er ferdig sveiset heller. Hookyes delene tar seg bra ut.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #13 på: mars 01, 2010, 17:28:08 pm »

Ja industriell maling er ofte langt bedre og farlegare enn over disk maling Glad Vert nok veldig bra med offshore grunning
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #14 på: mars 02, 2010, 08:37:29 am »

Var å kikka på karosseriet ditt i går etter medlemsmøtet. Hookeys er bare knall.... Kommer til å bli bra dette.
Loggført

1961 T1 - Custom
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #15 på: mars 02, 2010, 10:13:26 am »

Satser på det Kjetil ! Alt blir nok bra til slutt. Idag blir det tur for å klargjøre for grunning av bunnen. Må sope opp en del gammel drit og sand. Føler nå at det går litt fremover.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #16 på: mars 06, 2010, 11:12:50 am »

På an igjen. I går kveld fikk jeg grunnet undersiden av bunn ++. Brukte Ferobet ...... Fant ut etterpå, etter at jeg tok av masken, at det luktet noe helt forjæ.... sterke saker dette her. Brukte kost men skal ut imorgen for å sprøyte et lagt til. Synes dekkevnen var så som så, sikkert siden alt er slipt til stål. Skiten trakk inn over alt i sprekker/skjøter og sveisesømmer etc. I løpet av uken blir oversiden tatt. Deretter blir det topplag, Bodycoat og lakk. Bør bli bra dette.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #17 på: mars 08, 2010, 11:27:25 am »

Lag nr.2 med grunning er påført. Tar ett lag til så burde det holde bra. Deretter lakk, bodycoat og litt lakk på toppen.
Deretter er det "toppen" sin tur. Tenkte å beholde de gamle asfaltmattene da de sitter fint som de gjør. Så får jeg begynne å legge opp nye bremserør ol. Tenkte å bytte til to-krets. Har to-krets fra 1303 liggende men lurer på om den kan modifiseres til å passe mine "gamle" bremsetromler. Har fått vite at diameter på utgangsnippelen er annerledes på de nyere modellene. Må jeg bytte bremsesylinder??
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #18 på: mars 15, 2010, 13:32:04 pm »

Igår ble siste rest av bunn grunnet. Nå skinner den så fint i rødt, skal ut idag for å kjøpe topplakk. Håper å få lagt på lakken iløpet av denne uken. Har litt dårlig med tid da jeg har et VW medlemsblad som også skal lages. Må ut å leke litt reporter igjen ser de ut som. Bilder av bunn legges inn ikveld når unger er lagt og kona sitter og leser, ser på tv eller er ute å trimmer. Jeg trenger jo ikke å trimme, trimma lunger og nesehår igår under grunning. Hadde jeg ikke brukt maske hadde jeg sikkert ikke funnet veien til jobb idag, lukter sterkt som f.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #19 på: mars 15, 2010, 21:42:51 pm »

Ny runde i hønsehuset igår kveld. Gjorde siste grovarbeid før jeg fikk lagt på et godt lag med grunning. Lurer på om jeg skal ha et til, men skal jo ha på noen lag med topplakk også. Undersiden har 3 lag med grunning, deretter kommer lakk, bodycoat og tilslutt lakk.


* Etter 2.jpg (185.09 KB, 2304x3072 - vist 392 ganger.)
« Siste redigering: mars 15, 2010, 21:46:25 pm av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #20 på: mars 17, 2010, 08:58:38 am »

Enda en økt unnagjort. Fått lakket bunn overside igår. Nå er det skikkelig kult å holde på. Synes bunnen ble vanvittig bra. Lakkert med sprøyte og nå har jeg komt inn i det (ikke brukt sprøyte på 20 år).I løpet av et par dager er bunn ferdig lakket, satser på å få tatt undersiden imorgen eller i løpet av helgen. Har ikke gjort noe med forstilling enda da jeg er i tvil om jeg skal montere senkespindler eller gå for Puma. Vil egentlig gå for KUN spindler i første omgang.Uansett så står forstilling for tur med sliping, grunning og lakking.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #21 på: mars 18, 2010, 08:51:01 am »

Da var hele bunnen ferdig lakket. Ser nice ut. Måtte gjøre et par små sveisejobber på bunnen før jeg gjorde bunnen ferdig igår. Hadde glemt å overføre batterifeste og bolten som en fester jording etc. i !! Kom på det nå jeg satt på jobb igår. Nå står bunnen og herder. Da er det bare å fortsette med montering, senking, forstilling etc. Det blir jo bare kjekt.
 Gliser Kult
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #22 på: mars 18, 2010, 10:29:02 am »

Ser bra ut , leste heletråden din nå og det ser ut som du er blitt dratt litt i nesa, om du trodde du kjøpte en bra bil.
Samme erfaring er blitt meg til del flere ganger ,sist med en 1300 68 mod. 
Men nå ser det jo ut som du har full kontroll og godt tempo , stå på!
Loggført

Seaside VW Klubb
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #23 på: mars 18, 2010, 11:47:05 am »

Du kan si det slik at lysten var større enn evnen når jeg kikket på bilen. Ble vel litt hekta siden det var en -63. Tok en bra titt på den, trodde jeg, men det som var av rust var ikke så galt. Det var først når jeg begynte å plukke ned at ting åpenbarte seg. MEN, nå nærmer det seg at karossen er ferdig sveiset. Har blitt noen kroner der, kroner jeg hadde tenkt å bruke til stæsj.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #24 på: mars 22, 2010, 10:11:28 am »

Ikke komt lenger siden sist uke. Skal til med forstillingen, skifte av gearkasse (den skal renses litt samt skifte mansjetter) og montering av nye bremserør. Går å venter på svar om jeg får kjøpt en ny hovedbremsesylinder av en i klubben. Så er det et stort spørsmål jeg går å surrer med. Skal jeg gå for senkespindler eller Puma, evnt. innsveising av senkesatser. Har ikke lyst å legge så mye penger i senking nå da kronene må gå til litt viktigere ting for å få bilen på veien igjen. Har mest lyst å gå for den rimeligste (godkjente) løsningen og heller gjøre endringer senere en gang. Best er jo å skru bilen sammen med original høyde, for så å senke etter biltilsynet har skrapt i bilen. Går i et lite vakum ift.senking eller ei akkurat nå.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #25 på: mars 29, 2010, 19:17:41 pm »

Bunn nå flyttet til monteringssted, gammel luftig og tørr låve. Står og koser seg sammen med en -57 (reg. feb.-57). -57`en skulle jeg gjerne hatt, den har stått der nå i litt over 1 år, original og klar for restaurering. Sist jeg snakket med eier ville han ikke selge !! Får prøve igjen.
Har startet rengjøring og sliping av forstilling, må skifte pinnen til ene spindelen,litt mye slark, eventuelt skifte til senkespindler (det jeg helst vil). Sandblåserutstyret røk mens jeg holdt på. Har reservedeler så jeg får tatt det etter påskeferien.
Karosseriet nærmer seg også litt, det verste tatt der. Siste rest blir å skifte litt av bakerste bunn av kanal, samt frontstykket. deretter blir det pussing og lakkering. Motor er nesten klar (1600) må bare få kjøpt forgasserpakninger, så håper jeg skiten sviver. Gearkasse trenger nytt utløserlager, men jeg har en 1600 kasse stående. Den trenger bare nye mansjetter så skulle den være klar. Setene trenger oppussing. Tenkte å ta ut store deler av det slik at jeg sitter igjen med rammma. Deretter bygge opp med nytt skum med sidestøtter og diverse. Får da bedre komfort.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2088
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #26 på: mars 30, 2010, 21:46:15 pm »

Kjøp nytt utløserlager... Nedtur å høre lyd fra det når alt e oppe å går. Koster ikkje mange kroner...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #27 på: april 04, 2010, 14:59:26 pm »

Lageret som stod i kassen hadde jeg kjørt med kun kort tid. Det røyk på nytt da det viste seg at klipsen på ene siden hadde falt av, var vel litt uforsiktig da jeg monterte det. Hot Shop leverte nytt lager sist gang på 2 dager. Må i tillegg skifte foringer/pakninger da kassen lekker olje ved drivledd. Får ta høytrykken og blåse rent. Time vill sjove
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #28 på: april 07, 2010, 08:39:06 am »

Venstre side bak på kaross nesten ferdig. Var å så på det igår kveld og dette ser meget bra ut. Tror jeg drøyer med å få bilen på veien til neste år, da har jeg god tid til puss og ferdigstilling, blir ikke hastverksarbeid da.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #29 på: mai 16, 2010, 09:04:11 am »

Lite gjort siste måneden, blien er fortsatt under sveising og det går fremover. Igår fikk jeg fatt i to nye dører fra en -63 som skal hugges. Dørene var gode, litt rust men ikke rarer greiene, uansett mye bedre enn de som står på bilen. Videre tok jeg med meg en bakskjerm som jeg tror jeg mangler. Husker ikke hvilke skjermer jeg kastet ! Gliser Det er sjeldent jeg er borte og ser i haugen av deler som er plukket av.
Har vurdert kostnadene på bilen, og vil gå for en "rat-looker" i starten. Viktigst å få bilen på hjula igjen og godkjent hos Biltilsynet. Har fått tilsendt noen deler nå og neste blir å skifte foringer på forstilling. Må også skifte ene linkpinnen.
Har i mellomtiden kjørt rundt i 1303`en jeg fikk fatt i. Den er så forbaska god og urørt at det er en glede. Spørs om det ikke blir fikset på denne etterhvert også. Litt senk og felger ?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: [1] 2 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!