april 19, 2024, 20:53:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1963 T1. Full rest.  (Lest 29169 ganger)
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #30 på: mai 16, 2010, 12:29:24 pm »

Blir bra dette, Kjetil! Rart med disse urørte 1303-ene, har en selv som er deilig å kjøre - bare å fylle bensin, ingenting som skrangler eller er feilmontert Blunker
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #31 på: mai 16, 2010, 17:22:54 pm »

Sant nok. Nå gleder jeg bare til SRVWK treffet, alias Boretreffet. Håper jeg får tid til å teste den på banen, men blir vel nok annen jobb på meg der.
Holder på å lufte bremser etter caliperskifte, gikk tom for bremsevæske, så vi får ta resten på tirsdag.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #32 på: august 04, 2010, 07:35:02 am »

Har skjedd lite med -63`en etter innkjøp av 1303. Bilen har ikke blitt sveist på den senere tid grunnet andre prosjekter, men nå ser det ut som om det blir oppstart denne måneden igjen. Ikke all verdens for en nevenyttig sveiser før den er ferdig sveist. Har puslet litt med forstilling. Den er nå helt demontert og påbegynt sliping og sandblåsing. Selvfølgelig oppdaget jeg at sanden var blitt fuktig siden sist runde, slik at sandblåseren tettet seg gang på gang. Gav opp kl.01.00 en kveld. Gadd ikke åpne ny sekk,kjørte hjem. Skal ut en av de første dagene for å ta resten. Da blir det grunning og lakk. Fant ut etter at jeg demonterte resten, at det var mer slark i ledd enn først antatt. Må skifte noen foringer på linkpinnen, tror ikke de går igjennom hos BT, samt at et annet ledd må skiftes ut. Siden 03`en er så genialt bra, har jeg mest lyst å sette i hop -63`en som en rat looker, selge den og heller gå på 03`en med det jeg få av grunker ved salg. -63`en er da sveist av fagkyndig person med en utrolig kunnskap om sveising og bobler. Lagt ned masse penger i den nå. Har forresten fått fatt i 2 dører som er kjempebra, så bilen blir rustfri. Senking etter godkjenning hos BT.
Bilder kommer
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #33 på: august 04, 2010, 09:44:35 am »

Sitat
Pedalsett gikk greit, selv om klutsjwaier var sikret med el.tape !!

Helt utrolig hva folk finner på å gjøre.
Loggført

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #34 på: august 04, 2010, 11:26:58 am »

Jeg er komt dit hen at ingenting forundrer meg lenger ! Kult Kanal ve.side var jo også blitt sveist en gang, men uppsann, det var lagt på et metallstykke utenpå rust som igjen var sveist sammen med bunnen, hi hi. Ikke rart det var vanskelig å splitte bilen. Var ikke flink nok til å kikke ordentlig etter den gang, men mye var skjult under gammel drit og tectyl. Ble vel litt blendet av modell, små ruter etc.
Bilen jeg nå kjører med, en genial 1303, 74/75 mod, har fått reparert rust under batteri for en del år siden, med glassfiber og herder som er smurt pent over rusten. Er for småting å regne. Gidder ikke ta det nå. Er jo bare å skjære ut og legge inn nytt stykke.
Nå bærer det bare beine veien utover høsten. Kanskje den er kjørbar til sommer 2011?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #35 på: august 05, 2010, 13:36:02 pm »

Ikveld blir det ferdigstillelse av forstilling, forhåpentligvis. Skal blåse resten av overflaterust, ikke mye som gjenstår der. Deretter grunne og lakke. Smådeler blir glassblåst før grunning og lakk. Deretter montering mot bunn/flyndre. Nå kan det se ut som om bilen blir ferdig sveist i løpet av august/september, en gang! Deretter montering. Har byttet til meg noen dører som var i langt bedre tilstand enn de som stop på bilen. Disse trenger kun matting før ny lakk.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #36 på: januar 27, 2011, 09:07:07 am »

Har skjedd lite med bilen. Har fått den tilbake fra en person i klubben som sveiste på den. Skal nå ta resten selv.
Gjenstår å bytte hø.bakspiss, ytterkant kanal h.side samt skjermfeste. Litt småfiks med sveiseapparatet ellers også.
Har nå kappet ut bakspiss for å tilpasse Hokkeys bakspiss. Håper å få den festet i løpet av helgen. Bruker mye tid på tilpasning da jeg er nøye, samt ikke har kjempekompetanse. Får det til, men det tar litt tid. Blir aldri enig med meg selv om jeg har målt godt nok!
Når alt er sveist blir bilen flekklakkert og blir rullende med shabby lakk. Blir en liten rat av den.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #37 på: januar 27, 2011, 15:01:20 pm »

Har nå kikket litt på "Rat-forumet".
Har bestemt meg for å sveise det som gjenstår, deretter sette bilen sammen og få en kul rat-looker. Tror jeg bare beholder de gamle dørene på bilen, de er rusten og fine.
Har altid sett på rat-look som sære greier, ikke fine er de heller! MEN NÅ, tror jeg at jeg så lyset. Min -63 skal bli rat-look, med originalt slitt og hullete interiør. Flenger i taktrekk etc. Når bilen er godkjent blir det å fikse noen senkespindler og felger. Litt drit at jeg bytte en takgrind mot to dører !
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #38 på: januar 28, 2011, 08:07:30 am »

Hø.bakspiss punktet på. Skal bare kontrollmåle med skjerm at hull passer. Fikk ikke en fullgod tilpasning,så før jeg fester den helt må jeg være sikker på at den sitter riktig. Nærmer seg litt mer fullstendig bil.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #39 på: januar 28, 2011, 18:37:17 pm »

Lurt å skru på støtfangaren og legga ein vater over festa(forutsatt att bilen ellers er ca i vater då)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #40 på: januar 30, 2011, 09:41:34 am »

Ikke lett å vatre av noe som helst Tistlo. Bilen står godt skjev på bruskasser for å komme til området som sveises. Skal prøvemontere skjerm idag for å se at ting passer før jeg gjør ferdig sveisen. Har satt av noen mål før jeg skar av gammelt feste, så det bør passe greit.
Tror bilen blir lav etterpå, må senkes. Skal ha på originale felger i standard bredde på både felg og dekk!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #41 på: februar 02, 2011, 12:01:07 pm »

Da er bakspiss behørig festet. Litt måling og prøving av skjerm viser at dette er bra (nok). Kun litt småfiks på et par punkter, så er det på med grunning og dermed gyve løs på neste område.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #42 på: mars 02, 2011, 15:12:21 pm »

3 nye skjermfester på plass. Nå er det hjørnet foran baksjerm sin tur. Har vært lappet noe vederstyggelig en gang her! Den som har sveist har nok ikke brukt maske, bare lukket øynene og latt det stå til. Slik ser det ut.
Sakte fremgang hele tiden. Er jeg heldig kan bilen være ferdig sveist i løpet av forsommeren.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #43 på: juli 06, 2011, 13:40:42 pm »

Mjaaaa, har stått stille lenge nå ! Har holdt på med -03`en istedenfor.
Igår gikk jeg til pers igjen. Har fått tilpasset ytterkanal, så den blir muligens punktet på ikveld. Deretter skal nedre del av hjørnet foran baksjerm til pers. Deretter litt finsveising på tiligere utført arbeid.
Da er det vel bare å hive på karossen igjen tror jeg.
« Siste redigering: juli 06, 2011, 13:45:57 pm av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #44 på: juli 06, 2011, 13:47:54 pm »

Så er det den greia at når jeg er så nærme at bilen er ferdig sveist, så hadde det vært kult å gjort den strøken også! Klarer aldeles ikke å bestemme meg !!!! Står å ser på bilen og prøver å forestille meg bilen som rat look, deretter som strøken senket ! Begge deler er like fristende. Billigst å lage den til rat look, finest som strøken. POKKER!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #45 på: august 08, 2011, 07:20:47 am »

Lørdag kveld(og deler av natten) ble brukt til innrykk på prosjektet. Fikk sveist fast ytterkanal og nedre hjørne foran bakskjerm. Ble noe dårlig sveis grunnet dårlig metall, måtte rense og styre før sveisen satt slik den skal. Ytterkanal gikk fint bortsett fra en del koking av gammel grunning/smørje som lå på innsiden. Det rant ned på sveiseområdet, så jeg må til med litt opprenskning. Gjenstår litt småpunkter + sliping så er det helt og fint. Godt å komme nærmere målet.
Når dette er slipt og grunnet, må jeg tette noen områder som tidligere sveiser ikke gjorde ferdig. Deretter gjenstår fangerfeste hø.side foran. Da tror jeg jeg gir meg!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #46 på: august 08, 2011, 08:48:30 am »

Hva mener du med at du gir deg? At du runder av prosjektet og monterer sammen, eller gir deg for dagen, eller gir du opp?  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #47 på: august 08, 2011, 09:51:22 am »

Kunne sikkert sveist på andre ting også for å få bilen enda bedre, men da blir det manisk!
Jeg mener at jeg da begynner med montering! Ville vært fint å få den ferdig til neste sesong.Tror jeg går for "Rat look".
 Da blir det salg for så å bruke penger på 03` en. Den må også ha en oppshining!
« Siste redigering: august 10, 2011, 12:19:51 pm av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #48 på: august 10, 2011, 12:22:33 pm »

Var ute igår og grovslipte sveis, samt fjernet et lite stykke til av ytterkanal. Stod igjen 10cm med boltfeste, slik at en hadde referansepunkt.
Innvendig må det tettes noen steder. Ikke mye sveis det.
Før jeg begynte arbeidet igår kveld var jeg og kjøpte små rundeller/slipeskiver (3 cm i diameter) slik at jeg ikke skulle slipe for mye med flapdisk. Selfølgelig var det feil innfestning, fikk derfor ikke gjort meg helt ferdig.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #49 på: august 23, 2011, 07:36:09 am »

Siste stykke sveist inn ved skjermbue, måtte lage ny del med profiler. Ble bra det. Nå kun litt småsveis på ytterkanal og siste slipefinish. Deretter går jeg løs på noen få områder innvendig som ikke er fullført.
Bilen er så innmari møkkete etter 3 år i garasje, med sveising og sliping etc. Den skal ikke vaskes eller noe når den settes sammen. Skal bli en møkkete rat look.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #50 på: august 27, 2011, 22:59:25 pm »

kahen vart da tå bildena då?? Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #51 på: september 19, 2011, 10:13:07 am »

Er dårlig til å ta bilder! Glemmer kamera osv.
Det går fremover nå, snart ferdig med sveising. Hadde en runde igår med litt arbeid.
Ytterkanal ferdig!
Kappet ut invendig ved skjerm begge sider, kun overgangen mellom bunn og innerskjerm bak baksete. Ve.side er det et stykke på 4x25 cm, andre siden 10x4cm.
Fikke sveist på ene stykket, men dårlig metall i området, eller urent, for det var som å skyte med AG3. Det smallt og hoppet. Sliper ned og tar det på nytt for å få det godt nok.
Skal ut denne uken å gjøre ferdig disse to områdene, tar vel 30 min inkl. sliping. Deretter lage til nytt stykke under kanal, ca.10x15 cm som skal felles inn. Rust er kappet ut.
Deretter blir det montering. Kanskje jeg får hentet bunnen neste uke slik at jeg får den hjem i garasjen. Må legge opp alt nytt av bremser etc. Forstilling er klar til montering. Er litt usikker på om jeg skal skifte foring i ene siden, er en liten slark i opphenget der. Får se om EU godkjenner det!
Uansett satser jeg på å være ferdig med sveising denne uken.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #52 på: oktober 20, 2011, 09:16:13 am »

Da var nye ting gjort med bilen. Sveising unnagjort, skal kun punkte på 4 nye boltfester til skjermene, de har jeg funnet idag, så er det kun litt smågrunning og lett sparkling før karosseriet kan pares med bunnen. "Ny" motor funnet (1300) som blir brukt i bilen. 1200 motoren må igjennom en reparasjon for å kunne fungere tilfredsstillende.
Hadde fri igår for å sveise ferdig og jeg fikk gjort masse, tom grunnet store områder som var slipt grunnet sveising. Satser på en tur ut i helgen for å grunne ferdig + hive på litt karosseri tetning histen og pisten!
Bilder er det dårlig med, fikk tatt noen få men ikke fått lagt de ut som en ser!
Dette skal bli en "rat looker" så jeg skal kun punkt lakkere/male.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #53 på: oktober 20, 2011, 09:29:31 am »

Ser Steinar på Dalhems selger senkespindler til 1100,- Dette i kombinasjon med smalere puma og gisesenk bak samt blanke felger hadde vært noe.
Loggført

1961 T1 - Custom
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #54 på: oktober 20, 2011, 14:34:04 pm »

Har tenkt spindler lenge og mye senk bak, MEN, skal ha på de originale, rustne og stygge hjula jeg har til bilen. Dekkdim 155. HA HA. Skal være stygt på denne, ihvertfall foreløpig!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #55 på: oktober 20, 2011, 19:46:18 pm »

Senkespindler bestillt!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #56 på: oktober 23, 2011, 10:55:43 am »

Påbegynt sparkling av begge sider bak foran baksjerm. Rengjort/slipt og grunnet alle innerskjermer, klar for tectyl/steinsprutbeskyttelse. Lagt på karosserifug på alle sveiseskjøter innvendig ved innerskjerm bak.
Bilder? Ja endelig!
Må punkte fast 3 boltfester foran, så drar jeg karosseriet hjem i garasjen for å sparkle/pusse ferdig.

* Bunnplate.jpg (105.4 KB. 576x768 - vist 228 ganger.)


* Innerskjerm bak, indre.jpg (62.78 KB, 768x576 - vist 247 ganger.)

*  (70.99 KB, 768x576 - vist 196 ganger.)

* Sparkling ve.bak.jpg (53.95 KB, 768x576 - vist 212 ganger.)

* Sveising skjermkant.jpg (54.92 KB, 576x768 - vist 270 ganger.)
« Siste redigering: oktober 23, 2011, 17:09:21 pm av Ketil S. » Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #57 på: oktober 23, 2011, 19:33:21 pm »

tips: puss vekk all den svarte malingen på sveisedelane. det lønner seg i lengden!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #58 på: oktober 24, 2011, 07:01:03 am »

Synes den fungerer fint som underlag for grunning med Hagmanns! Vet at det ikke er spandert beste grunning på de delene!
Denne bilen var det meningen skulle bli en rat looker, men tok meg i går kveld i å helsparkle sidepaneler! Fa..... Nå er jeg i gang igjen med å ikke klare å la være å la ting ikke se fint ut! Nytt dilemma! Skal jeg pusse ned all den gamle lakken og lakke hele bilen slik at den blir strøken. Var jo aldeles ikke meningen.
Eller kanskje la fantasien løpe løpsk å finne en helt syk fargekombo?
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #59 på: oktober 24, 2011, 07:18:28 am »

Jeg ville tatt hele bilen.

sparke, pusse, sparkle, pusse, sparkle, pusse, sparkle, pusse, ølpause, sparkle, pusse, grunning, våtslipe, lakk, montere, ferdig, ølpause igjen.
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!