mai 01, 2024, 17:41:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: 1
under 80hk pr liter
80-90hk pr liter
90-100hk pr liter
Over 100hk pr liter
.
..

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 40
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '67 1500, Cal-looker  (Lest 299779 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #690 på: april 22, 2012, 13:22:34 pm »

Må si meg fornøyd med MSD-kjøpet Glad

Billigere enn på vwparts og en fin gave til meg selv. Blir seff litt mer elektrikerarbeid i bilen, men med ett bedre resultat.

Summit pleier å levere raskt og sendte med fedex. Har selvfølgelig forlengst startet boikotting av Posten og regner med rask levering.



Deretter må motoren startes og stilles inn samt å finne ut av hvorfor den plutselig gulper olje.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #691 på: april 22, 2012, 18:30:29 pm »

Du kunne jo spart deg mye tid Blunker
http://www.vwnorge.no/index.php?PHPSESSID=cr1c217tm5c4jp2kdj9l8jtht2&topic=42625.0
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #692 på: april 22, 2012, 21:12:17 pm »

Huff a' mei'...
Jeg tror plasmatenning er det eneste som er godt nok for deg in the long run Øyerulling Så hadde du faktisk fått litt mer effekt også.

Fix snag på riktig måte og kom deg inn i bremseboden igjen! Lykke til videre, og så håper vi på bedre hell neste gang Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #693 på: april 22, 2012, 21:20:55 pm »

Forsto dessverre ikke den der. Sikkert pakket inn i ironi og sarkasme.

Seff skal man prøve igjen
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #694 på: april 22, 2012, 21:26:57 pm »

Forsto dessverre ikke den der. Sikkert pakket inn i ironi og sarkasme.

Seff skal man prøve igjen

Plasmatenning var straight from the heart med en svak undertone av sarkasme, null ironi  Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #695 på: april 22, 2012, 21:30:09 pm »

Du lager jo mye rart, så du fikser meg vel slik plasmatenning?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #696 på: april 22, 2012, 21:33:57 pm »

Du får kjøpt ferdig kit, men ikke bolt-on på Type 1/4-motor.
Nå har du jo allerede kjøpt MSD, så det var litt seint, hehe. Vi får håpe at motoren fungerer med det nye tenningssystemet da.
Dette går nok bra til slutt!  Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #697 på: april 22, 2012, 21:36:12 pm »

Får det nok til å funke! Virka jo pigg som f... Ved kaminnkjøring etc.

Årner sæ Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #698 på: april 22, 2012, 21:43:44 pm »

Virka jo pigg som f... Ved kaminnkjøring etc.

Undertegnede, bygger og eier av oppstartsbukken samt komfyren som vi bruker som arbeidsbord, må også innrømme at han ikke merket noen ulumskheter rundt tenning osv. da, nei...

Har disse motorene sjel? Jeg trodde fredag 13. var for én uke siden Sjokkert Selv er jeg aktiv kirkegjenger, har varme hender og tror på alt som blir fortalt meg. Pow! Hehe, gleder meg til å se om antakelsen min stemmer når du har fått bremset den. 165 hk står ennå Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #699 på: april 22, 2012, 22:06:30 pm »

Kjøp nye plugger. Ngk 6'er. Kan være de som kødder også. første Med tanke på hvor tungstartet den var første runden.
Jeg ville også likt å ha ett sett til med pluggkabler. I tilfelle de gamle ikke har tålt maseringen rundt innsug
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #700 på: april 22, 2012, 22:19:12 pm »

Skal kjøpe nye plugger ja. Kjøpte med nye pluggkabler fra msd. Blir litt skruing bare for å bytte plugger. Skal prøve å varme opp og bøye en 18mm fastnøkkel. Får jeg bøyd den til 90gr helt nederst og bruker ringen kan man droppe å ta av innsug  Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #701 på: april 27, 2012, 12:20:03 pm »

 Gliser

* bilde99.JPG (122.95 KB. 640x478 - vist 289 ganger.)

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #702 på: april 27, 2012, 13:01:17 pm »

Lykke til,,håper ikke lykke trengs Glad
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #703 på: april 27, 2012, 14:39:36 pm »

Rask service ja  Kult
Du får si fra når du skal prøve igjen, så dukker jeg plutselig opp.

Mvh Svein.
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #704 på: april 27, 2012, 14:41:31 pm »

Må bare få meg plugger først. glemte jo seff det
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #705 på: april 27, 2012, 16:05:41 pm »

Hva slags åpning mellom elektrodene er anbefalt på dette oppsettet?
Har du kun mulighet til å sette turtallskutt elektronisk, eller finnes det flere deilige variabler?
Blir kurven fortsatt bestemt av mekaniske stoppere og forskjellig fjærstivhet i MSD-fordeleren?

Hvor mye satte dette kitet med coil, fordeler, kabler og "magisk box" deg tilbake? Er det et CDI-system?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #706 på: april 27, 2012, 16:19:50 pm »

http://static.summitracing.com/global/images/instructions/msd-6520_frm28587.pdf
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #707 på: april 27, 2012, 16:34:36 pm »

Bla bla bla, amerikanske prosedyrer er de beste! Gliser

Ja, da er det CDI. Her var det jo mange artige måter å kjøre på, men regner med at du kommer til å kjøre med vekter i fordeleren og styre timinga på den gode gamle måten? Så ingenting om programmerbare kurver (annet enn turtallskutt og retard), så her må det vel en ekstern enhet/computer til hvis du skal kjøre med veivposisjonssensor og trigge på det viset?

Kult produkt none the less Blunker Vi får håpe at det fungerer uten for mye hodebry neste gang du skal bremse..
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #708 på: april 27, 2012, 20:48:54 pm »

Ny test imorgen :-)
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #709 på: april 27, 2012, 20:59:46 pm »

Tvi, tvi Erlend!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #710 på: april 28, 2012, 06:57:09 am »

Lykke til idag. Solen skinner og jeg har trua  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #711 på: april 28, 2012, 07:38:23 am »

Skitt fiske Gliser
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #712 på: april 28, 2012, 14:16:01 pm »

162.5hk på 6500rpm  Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #713 på: april 28, 2012, 14:21:56 pm »

Gratulerer!!
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #714 på: april 28, 2012, 14:58:21 pm »

Grattis!
Da gjetta jeg en halv hest ifra :-) !!
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #715 på: april 28, 2012, 15:01:34 pm »

Gratulerer med brukbart resultat, selvom jeg tror du innerst inne begynner å pønske ut videre planer for forbedring Osteaktig

Trond, you got me! Jeg var 2,5 hk for godtroende for oppsettet. Pretty good though!
Hva slags moment snakker vi om her, og på kva for turtall? Har du noen grafer?

Fornøyd med tenningssystemet?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #716 på: april 28, 2012, 15:27:31 pm »

Jeg tenker høyt og ikke arrester meg på noe jeg sier:

Motoren min bremset 162,5hk i en benk Erik sin motor (2276?) bremset 13,5hk mer (176hk)

Erik har bremset i dynapack og fått 199,8hk omregnet til svinghjulshester.

Så med endel mindre cc er jeg vel strengt tatt fornøyd!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #717 på: april 28, 2012, 15:34:48 pm »

Oh yes, det skal du være! Mitt anslag på 165 hk var Eriks "strenge" benk tatt i betraktning. Jeg ville vært særdeles fornøyd!

Prosenten mellom dynbapacken og Eriks benk er jo da på hele 13% i svinghjulshester ved bremsinga av 2,3-en hans, og det gir jo deg da en teoretisk effekt på 184 dynapack-hk.

Du brude nesten prøve når du får motoren i bil og ta et run etter at motoren er tuna optimalt.

Hvordan gikk det med dysing og tenning? Hvor mange grader og hva slags AFR havnet du på totalt ved WOT?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #718 på: april 28, 2012, 15:36:59 pm »

I dynapack ville han hatt mindre hk, ikke mer...

Erlend, dette må du like. Tror ikke mange andre kan skilte med så mye hk i en 1915
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #719 på: april 28, 2012, 15:51:13 pm »

Blir nok morro på stripa med den der. Gøy å få med seg bremsinga i dag:) gratulerer!
Loggført
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 40
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!