juni 09, 2024, 07:24:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Problemer med hjulvinkel-justering.  (Lest 1586 ganger)
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« på: oktober 08, 2009, 13:02:50 pm »

Hei,

Har hatt bilen på forstillingskontroll, og maks utslag er bare såvidt negativ camber foran på ene siden og ca -0.5 på andre siden.

CSP balljoint forstilling, originale bærearmer og spindler med no-name camber-justeringsmuttere som skal gi ekstra justering.
Senket ca 2". Camberen forandrer seg vel med senking: blir den mer positiv eller negativ med senking?
To muligheter jeg ser for meg:

Bøyd bærearm
Feilborret camber-mutter - noen vært borti noe sånt?

Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 08, 2009, 21:06:36 pm »

Og i verste fall bøyd spindel er jo en mulighet.

Men maks justering på -0.5 på en side og knapt negativ på andre - virker jo litt merkelig med tanke på man vel vanligvis har minus 1.5 på slike ekstra-eksentriske muttere? Så at begge sider har bøyde bærearmer/spindel er jo litt søkt?
Loggført
JR
Juniormedlem
**
Innlegg: 75
Bosted: Akershus


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 09, 2009, 18:32:51 pm »

Ja det høres rart ut. Jeg har -1,5 med samme oppsett(Puma fra Unneberg) og mener jeg hadde enda mer og gå på(men det holder i massevis..)
Loggført

73 GTV
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 09, 2009, 23:05:59 pm »

Du må sjekke att torsjonsstavene sitter riktig på plass på mitten. Har opplevd att settskruen har bommet på hakket, særlig hvis du setter på bærearm på en side og skyver stavene helt inn. Sjekk også att bærearmene sitter riktig på plass.
Loggført

tlf: 40843606
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 17, 2009, 18:02:21 pm »

Skal undersøke dette du nevner NK.

Kom til å snakke litt med mekanikeren , og han mente ut i fra øyemål at med lik cambervinkel på hjulene stod spindlene litt ulikt.

Det vil jo si at vinkelen mellom akseltappen og og spindlen er forskjellig - dvs bøyd akseltapp skulle man jo tro?
Men da burde man vel hatt kast/vibrasjoner etc i bilen og hjullagre som går varme?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!