april 29, 2024, 11:33:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 6v til 12v: forgasser og dynamo går i hverandre  (Lest 1341 ganger)
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« på: oktober 14, 2009, 23:34:50 pm »

Holder på å konvertere til 12V! Kult

Byttet dynamo, men denne er større i diameter og interfererer derfor med forgasser.
Finnes det en brakett som forhøyer forgasseren noe (ca 1-2cm), slik at det blir klaring til dynamoen?
(65-, 1300 med 30pict forgasser)...

Og så var det tomgangsdyse 12v: på denne forgasseren står det en meget slank liten 6v sak, men på motsatt side av hvor den pleier å sitte på 12V nyere forgasser, (dvs den sitter på samme side som hvor choke er).
Finnes slike i 12V, eller er det likeså greit å få fatt på en 30pict 12V forgasser?
(Bilder vil dukke opp hvis uklart) Blunker

Siste sak: hvordan vet man om kondensatoren (v/stifta) er 12V eller 6V? Serienr på den?
 
Vinterbil snart på veien Gliser...
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #1 på: oktober 15, 2009, 07:10:48 am »

Holder på å konvertere til 12V! Kult

Byttet dynamo, men denne er større i diameter og interfererer derfor med forgasser.
Finnes det en brakett som forhøyer forgasseren noe (ca 1-2cm), slik at det blir klaring til dynamoen?
(65-, 1300 med 30pict forgasser)...

Og så var det tomgangsdyse 12v: på denne forgasseren står det en meget slank liten 6v sak, men på motsatt side av hvor den pleier å sitte på 12V nyere forgasser, (dvs den sitter på samme side som hvor choke er).
Finnes slike i 12V, eller er det likeså greit å få fatt på en 30pict 12V forgasser?
(Bilder vil dukke opp hvis uklart) Blunker
Siste sak: hvordan vet man om kondensatoren (v/stifta) er 12V eller 6V? Serienr på den?
Vinterbil snart på veien Gliser...
Når det gjelder braketten du spør om så kan du ta kontakt med KAPP Aluminium på Nes i Hedemark, de har akkurat laget to stk, pefekte til meg. (mål innv. diameter og senteravstanden på bolthola)

Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #2 på: oktober 15, 2009, 10:38:04 am »

12 volt dynamo er STØRRE i diameter en den lille søte 6 Volt dynamoen.

Det du må gjøre er å skaffe deg et 12 Volt dynamotårn og sette på.


Ingen Sechs volt-kopp til deg med andre ord Rekker tunge
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 15, 2009, 11:35:35 am »

Dynamoholder er skiftet til den som passer 12V dynamoen  Kult
Takk for tips! Skal høre med KAPP Aluminium Gliser

Hva med kondensatoren?
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 15, 2009, 15:57:55 pm »

Kondensatoren driter vel i om det er 6 eller 12v for den er vant til å jobbe med fleire tusen volt, frå coilen Glad

Ellers så veit eg att det finst ferdige spacarar å få kjøpt til gassaren. Unneberg har vel sikkert noko kan eg tenkja meg
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 15, 2009, 16:56:51 pm »

Kondensatoren driter vel i om det er 6 eller 12v for den er vant til å jobbe med fleire tusen volt, frå coilen Glad

Ellers så veit eg att det finst ferdige spacarar å få kjøpt til gassaren. Unneberg har vel sikkert noko kan eg tenkja meg
Nei Tistlo, dei hadde til pict 34 men ikkje til 28 og 31 som har mindre bolteavstand, fekk feil ifrå Unneberg i somar og då eg spurde etter rett type sa dei at det var vanskeleg å få taki desse...spurde ogso Hot Shop, og dei sa det same, derfor fikk eg Kapp Aluminium til å lage, der har dei lagt dette inn i dataen til vannskjeremaskina og kan dermed laga so mange som helst.
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 15, 2009, 18:05:39 pm »

Kondensatoren driter vel i om det er 6 eller 12v for den er vant til å jobbe med fleire tusen volt, frå coilen Glad

Kondensatoren står før coilen og får bare 6/12volt som stiftene "hakker" opp, så noe høy spenning er det ikke.
Men jeg har selv kjørt ca5000km nå med 12volt på en 6volt kondensator. Sikkert ikke ideelt, men det går fortsatt  Gliser
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #7 på: oktober 15, 2009, 21:33:22 pm »

Kondensatoren driter vel i om det er 6 eller 12v for den er vant til å jobbe med fleire tusen volt, frå coilen Glad

Ellers så veit eg att det finst ferdige spacarar å få kjøpt til gassaren. Unneberg har vel sikkert noko kan eg tenkja meg

Husk at det finnes flere VW-sjapper også:) Den du nevner er bare en av flere.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 15, 2009, 22:34:06 pm »

Kondensatoren driter vel i om det er 6 eller 12v for den er vant til å jobbe med fleire tusen volt, frå coilen Glad

Ellers så veit eg att det finst ferdige spacarar å få kjøpt til gassaren. Unneberg har vel sikkert noko kan eg tenkja meg

Husk at det finnes flere VW-sjapper også:) Den du nevner er bare en av flere.

Ja du har rett! bør vel tipse til dei andre sjappene og! Men idette tilfellet så virker det som om ingen av forhandlarane har det som skal til.. bortsett frå KAPP Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 17, 2009, 09:35:47 am »

For å få gasser lenger unna dynamo tar du bare en masseiv stav av stål, trer denne ned i hullet hvor gasser skal
stå og benner foten mot venstre til gasser går klar av dynamo. Koster null kroner og funker helt fint.
Har ingen betydning at gasser heller litt mot venstre....
Loggført

Mvh
Reiel
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!