mars 28, 2024, 22:07:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 356 motor i vw  (Lest 2628 ganger)
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: oktober 15, 2009, 07:48:08 am »

Har kjøpt et par 356 brannpumper. Noen som har linker til tråder om ombygging og montering i boble? Motorene er 1680 ccm fra 1965.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: oktober 15, 2009, 07:54:50 am »

Hei Notch67,

Den ene vil du få på plass relativt enkelt. Den andre vil du slite litt med.

 Glad

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: oktober 15, 2009, 08:15:18 am »

 Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 15, 2009, 11:18:18 am »

Må linke de sammen til en 8 sylindret utgave da.... Blir kansje litt snedig utførelse på panseret? Rekker tunge
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 15, 2009, 11:25:49 am »

Har kjøpt et par 356 brannpumper. Noen som har linker til tråder om ombygging og montering i boble? Motorene er 1680 ccm fra 1965.

Var du i Breivik i går?

Hva med å selge den ene?

Thumbs up BeetleBug!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 15, 2009, 15:46:17 pm »

Har kjøpt et par 356 brannpumper. Noen som har linker til tråder om ombygging og montering i boble? Motorene er 1680 ccm fra 1965.

Var du i Breivik i går?

Hva med å selge den ene?

Thumbs up BeetleBug!
Hei. nei jeg var på Elveneset i Troms. Sonic skal ha den andre.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #6 på: oktober 15, 2009, 18:46:14 pm »

Hei Notch67,

Den ene vil du få på plass relativt enkelt. Den andre vil du slite litt med.

 Glad

Mvh
BB

Hehe. den ene var montert på henger, så den er vel lettest å montere.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 19, 2009, 06:56:33 am »


Har gjort det samme selv
Motor, gir og alt er klart, men ikke fått tid til å montere i 54'en enda
Ligger litt her på forumet, men tråden på lokal forumet til Sør Rogaland klubben inneholder sikkert mest info:
http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?65

Her fra tilpassing i en 65 jeg har stående
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #8 på: oktober 19, 2009, 07:44:29 am »

Noe sier meg at dette ikke er like lett som mange sier.... Er girkassa her flyttet på høyden? Og kjøleblekka ser jo også ganske custom ut.... Med andre ord så passer den kansje "rett inn i bobla" som alle sier, men hvis det skal være funksjonelt samtidig som det skal passe så blir det kansje litt mere jobb??
Eller tar jeg helt feil nå?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 19, 2009, 15:07:15 pm »

Du har nok helt rett...
Har vi ikke hørt det mange ganger.. Bare å hive en Porsche motor baki bobla... Passer rett på..

Alt passer, men en må være god venn med vinkelsliper og sveiseapparatet  Gliser
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #10 på: oktober 19, 2009, 15:12:08 pm »

Er nok ikke "rett inn" nei. Det er bare T1 motorer som gjør det Glad motoren min er som sagt en 616/33-1.
Finner ikke noe på nettet om hva som skiller de forskjellige industrimodellene fra hverandre. Alt blir litt difust. Svinghjul passer kanskje rett i kassa, motoren har kanskje samme deler og topper som SC motorene....
Loggført

Patina er for fattigfolk.
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #11 på: oktober 19, 2009, 16:09:50 pm »

Jeg ble heller ikke klok på de interne delene.
Er samme topper som A og B motorene, det vil si det er annen vinkel på forbrenning kammer, og Big Bore stempel passer ikke uten at en endrer vinkel på toppene. Er mindre ventiler en SC motorene.

Er flat topp på stempelet på 1680 industri motoren, så det er nok ikke så høy komp.
Var en ødelagt cylinder i in motor etter fuktighet, så jeg kjøpte nytt AA peroformance 1720 sett.
Vet ikke om det er standard a/b kam i maskinen heller, så jeg kjøpte en 280 grader webcam og maskinerte originale ATE løftere.
Svinghjul maglet på min, men jeg har nå et litt lettet med 6V startkrans og 200mm clutch
« Siste redigering: oktober 20, 2009, 16:18:30 pm av tmatre » Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #12 på: oktober 19, 2009, 18:54:43 pm »

Hm. Da får jeg bare se hvilke deler som ramler ut når vi splitter motorene. Har leid inn en kar i misjonsveien i stavanger til å gå over motorene så det årner seg nok.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Terje E
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Mysen


Vis profil

« Svar #13 på: oktober 21, 2009, 14:37:52 pm »

Masse jobb, du får ringe meg skal noen tips.Tlf.90647757 TERJE
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #14 på: oktober 21, 2009, 16:49:56 pm »

Har ihvertfall sett på bilder at toppene bygger såpass mye mer at du ikke får av ventildekselet hvis du ikke bygger om/fjerner litt blekk baki der.

Eller tar ut motoren for å stille ventiler.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Terje E
Medlem
***
Innlegg: 224
Bosted: Mysen


Vis profil

« Svar #15 på: oktober 22, 2009, 08:49:05 am »

Masse jobb, du får ringe meg skal du få noen tips.  tlf.90647757
Loggført
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #16 på: oktober 25, 2009, 23:04:26 pm »

Masse jobb, du får ringe meg skal du få noen tips.  tlf.90647757
Takker for tipsene jeg fikk på telefon i dag. Skal se om det ikke blir en tråd på ombyggingen når den starter en gang over nyttår. Stay tuned.
Loggført

Patina er for fattigfolk.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!