mars 29, 2024, 10:28:52 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 11 sek.? STRATO SILVER OVAL  (Lest 38296 ganger)
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #90 på: september 28, 2011, 09:44:36 am »

Detta blir råbra.
Spennende å følge med.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #91 på: november 12, 2011, 19:23:34 pm »

 her er cranktriggern på plass .


* 190.JPG (132.07 KB, 640x480 - vist 419 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #92 på: november 12, 2011, 19:26:20 pm »

Fikk litt problemer med klaring til støtstengene så jeg laget en dor for å utvide støtstangrøra hvor de var trangest . Håper det er nok.


* 152.JPG (115.9 KB, 640x480 - vist 357 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #93 på: november 12, 2011, 19:27:20 pm »

Bilde


* 154.JPG (126.73 KB, 640x480 - vist 355 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #94 på: november 12, 2011, 19:29:26 pm »

Har laget en plåt under sylindrene for å prøve å lede lufta rundt sylindrene.


* 195.JPG (93.19 KB, 640x480 - vist 387 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #95 på: november 12, 2011, 19:30:30 pm »

Bilde


* 196.JPG (109.58 KB, 640x480 - vist 357 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #96 på: november 12, 2011, 19:33:43 pm »

Jeg har plassert tempføleren i den orginale braketten til oljefilteret . Oljefilteret vil bli flyttet med slanger fra denne braketten.


* 191.JPG (118.41 KB, 640x480 - vist 429 ganger.)
Loggført
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #97 på: november 13, 2011, 01:12:11 am »

Ser bra ut Lars... må neste komme på inspeskjon igjen en dag, lenge siden sist!
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #98 på: februar 04, 2012, 18:10:31 pm »

Har vært dårlig med oppdateringer i det siste men nå er slanger og fittings på plass og motorn står i bremsebenken.


* 020.JPG (137.5 KB, 640x480 - vist 598 ganger.)
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #99 på: februar 04, 2012, 18:34:55 pm »

Etter litt datatrøbbel fikk vi i gang motoren. Alt fungerte greit,vi fikk oljetrykk og startet på vanlig bensin.måtte bytte dyser og fikse noen få olje lekasjer før kammen ble innkjørt.Så byttet vi til E85,justerte ventiler og startet bremsingen.Motoren gir 263 hk på 6900rpm og 295 nm på 58000 omdr,uten vifterem jeg hadde planer om å teste forskjellige eksosløsninger men det ble ikke tid denne gangen .
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #100 på: februar 04, 2012, 18:43:53 pm »

oh nice!
veldig bra tall
enda ett bevis på att E85 gir litt extra hk  Glad

luker nesten 10 sek her... Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #101 på: februar 04, 2012, 18:50:15 pm »

oh nice!
veldig bra tall
enda ett bevis på att E85 gir litt extra hk  Glad

luker nesten 10 sek her... Rekker tunge
Og ikke minst bra kjøling!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #102 på: februar 04, 2012, 19:10:45 pm »

Gratulerer så mye med bra tall. Veldig kjekt å se at vi endelig oppnår "svensketall" i Norge for det har jammen tatt sin titt.

Midten 11'ere er i siktet  Glad

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #103 på: februar 04, 2012, 19:32:03 pm »

Oi oi. Grattis.

Med den effekten burde 10'ern sitte om bilen er godt satt opp. Og ikke minst lett nok :-)
Loggført

Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #104 på: februar 04, 2012, 19:34:12 pm »

Supre tall,gratulere ... PM ...

Mvh
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #105 på: februar 04, 2012, 20:01:58 pm »

Vi trekker fra 10% i drivverkstap = ca 240 WHP:

800 kg = 11.33 / 194
850 kg = 11.55 / 189
900 kg = 11.78 / 185

Vi snakker vekt på startlinja... Sjåfør, utstyr, fuel, mat i magan..

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #106 på: februar 04, 2012, 20:16:19 pm »


Video.
Loggført
nilsg
Medlem
***
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn



Vis profil WWW
« Svar #107 på: februar 04, 2012, 20:17:24 pm »

Og her er dynotallene. Ikke galt for en gatebil..

* dynotall lars.jpg (68.32 KB. 593x768 - vist 565 ganger.)

Loggført

1956 type 1 - 1200 oldspeed
1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #108 på: februar 04, 2012, 20:26:40 pm »

....dette er jo et skole ex på hvordan en Nm kurve skal være .. fabrikken kunne ikke gjort dette bedre ..
her må vi snakkes Lars .. meget intresant ..grattis.. (eksoslekasje, brent lakk  eller ventilasjon?? ).

Mvh
Erich
« Siste redigering: februar 04, 2012, 20:30:29 pm av Sonic » Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #109 på: februar 04, 2012, 20:36:14 pm »

Grattis sjef. Helt konge!!! Den bremser sikkert 280 hester i den gamle benken....

Er jo helt syk den dreimomentkurva der. Du har over 250 hester helt fra 6200 omdreininger jo. Man må huske på at det er forskjell å ha en spiss dreimomentkurve og en helt flat en som du har. Flat er best!!!

Helt rått!!

« Siste redigering: februar 04, 2012, 20:47:48 pm av Speed-Demon » Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #110 på: februar 04, 2012, 20:52:27 pm »

Grattis sjef. Helt konge!!! Den bremser sikkert 280 hester i den gamle benken....

Er jo helt syk den dreimomentkurva der. Du har over 250 hester helt fra 6200 omdreininger jo. Man må huske på at det er forskjell å ha en spiss dreimomentkurve og en helt flat en som du har. Flat er best!!!

Helt rått!!

PS: Er det blow by på 3ern og 4ern vi ser når den belastes? Den røyken der. kommer den fra mellom sylinderne og toppen?
Takk for det. Røyken kommer av litt for dårlig ånding samt pakninger som har liten overflate mot toppen . Det er trangt med vippearmer og det meste på denne motorn . Kjekt å få bremset så kan man rette feilene før den går i bilen.
Kan jo legge til at motoren går veldig fint  og med alustøtstenger blir det tyst også. Noe mapping gjenstår når jeg får den i bilen. Tror jeg bytter tempføler fra olje til toppen også.
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #111 på: februar 04, 2012, 20:53:38 pm »

Grattis med fine tall!! Og ingen svenske deler i motoren til og med ;-))
Loggført
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #112 på: februar 04, 2012, 21:14:54 pm »

Grattis med fine tall!! Og ingen svenske deler i motoren til og med ;-))

Takk for det. Mye rare deler men ingen svenske nei.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #113 på: februar 04, 2012, 22:14:01 pm »

ja med slik moment kurve kommer jo HK også på lavere turtall!
burde komme en ny norm og måle HK på , en form for average innen ett gitt turtallsområde!
her hadde den slått meget bra ut!

men siden monetkurven nesten ikke faller mot slutten , hva kom det av att den ikke blei "dratt lenger"
burde være mere hk litt oppover også??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #114 på: februar 07, 2012, 10:26:10 am »

Gratulerer med bra dynotall Osteaktig
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #115 på: februar 07, 2012, 14:18:34 pm »

O hoi for en snobbette vogn!
4 eller 5 hjulbolter? Spiller ingen rolle så lenge bilen sitter rett på hjula.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
nilsg
Medlem
***
Innlegg: 178
Bosted: Kolbotn



Vis profil WWW
« Svar #116 på: juni 23, 2012, 10:37:13 am »


Gratulerer med skilt. Ser fram til å se den på stripa på SCC!


* lars oval.jpg (148.77 KB, 639x479 - vist 535 ganger.)
Loggført

1956 type 1 - 1200 oldspeed
1963 type 1 - 2387 med 51,5 IDA - solgt
LarsA
Medlem
***
Innlegg: 137
Bosted: Ullerøy


Vis profil

« Svar #117 på: juni 23, 2012, 11:02:14 am »

Takk. Har slitt litt med Biltilsynet før det gikk i orden. Bilen er godkjent med karosseribytte , dekk og felger og senking etc slik den er nå . For øyeblikket sitter det en 1300 motor i .

Lars
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #118 på: juni 23, 2012, 12:24:25 pm »

Gratulerer. Utrolig fin farge og bil. Glad
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #119 på: juni 23, 2012, 13:31:36 pm »

Gratulerer med skilter. Det ordner seg for snille gutter  Osteaktig

Gleder meg til se monstermaskin i action...
Loggført

Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!