mai 23, 2024, 09:30:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min Oval  (Lest 41969 ganger)
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« på: oktober 22, 2009, 19:08:35 pm »

Ja, så var vinteren over oss. Selv om snøen ikke har kommet hit ennå.

Og da er det på tide å gjøre litt. For selv om bilen er pen å se på, og en festlig lekebil, er det alltids no små fiks. Det som vel blir det største prosjektet er ny bakplate. Denne gangen blir den avtagbar. Det er sikkert og vist. Her ser vi bilen bakfra, og det ser jo vel og bra ut.



* DSC01324.JPG (65.73 KB, 461x615 - vist 581 ganger.)
« Siste redigering: oktober 14, 2010, 06:32:25 am av Espen/VW54 » Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 22, 2009, 19:11:34 pm »

Men så ser man litt nærmere på ting, og ser at eksosen og bakplata har hatt noen diskusjoner de siste to årene. Det skal sies at denne bakplata egentlig skulle vært byttet ut når den ble fikset sist, men man ga sveiseapparatet et sjanse. Gikk ikke så bra som man ser. Ble mye sparkel, og potta har gått oppi mer enn en gang. De som kjenner meg vet at jeg bruker bilen min. Blunker



* DSC01323.JPG (52.65 KB, 615x461 - vist 602 ganger.)
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 22, 2009, 19:13:35 pm »

Og baki her skal det også ryddes. Hittil har det vært mer funksjon enn form. Skal samtidig se om jeg klarer å finne en olje lekk jeg tror er der. Samt kanskje endelig rote meg til pressa koblinger på olje slangene..  Ny åndeboks er også på ønskelista. Men time will show.


* DSC01325.JPG (79.57 KB, 615x461 - vist 606 ganger.)
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 22, 2009, 19:18:05 pm »

Dagens økt ble å pelle bort fanger og skjermer. Så skal neste prosess skje uten at jeg trenger gjøre så mye. Bilder/info kommer når det er gjort. Og da blir det å ta ut motoren også. For det er ett par gearkase fester som har gjort jobben sin. Spørsmålet er hvilken type jeg skal bytte til, da man jo hører så mangt om de forskjellige. Tips tas imot med stor takk. Er en gatebil, ikke en racerbil. Blunker Om det har noen betydning.

Den våkne ser også at det er inspeksjons luker der, disse skal ogå få en bedre feste annordning hadde jeg tenkt. men du å deilig det er å ha dem.

På det nederste bildet har jeg ringa rundt ett stort prblem, plata har sprukket ca 15 cm oppover. Her lukter det lakking.. 


* DSC01326.JPG (80.92 KB, 615x461 - vist 670 ganger.)

* DSC01327.JPG (56.51 KB, 492x369 - vist 631 ganger.)
« Siste redigering: oktober 22, 2009, 19:20:19 pm av Espen/VW54 » Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: oktober 22, 2009, 19:27:24 pm »

begynner det å lukte en tur på stripa scc tjueti?  Øyerulling  (hadde den jo utpå der i 04)
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 22, 2009, 19:45:25 pm »

begynner det å lukte en tur på stripa scc tjueti?  Øyerulling  (hadde den jo utpå der i 04)


Jobber ikke mot det nei. Skal egentlig bare fikse på ting som irriterer meg. Glad
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 22, 2009, 20:34:31 pm »

Blir spennende å se hvordan du forbedrer lukene i innerskjermen. Er sjøl på jakt etter gode løsninger.

Ellers så går det mot vinter. Møter deg ikke lenger om morgenen på vei til jobb. Den har også vært et godt blikkfang utenfor Norfloor Blunker
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 22, 2009, 20:37:38 pm »

Blir spennende å se hvordan du forbedrer lukene i innerskjermen. Er sjøl på jakt etter gode løsninger.

Ellers så går det mot vinter. Møter deg ikke lenger om morgenen på vei til jobb. Den har også vært et godt blikkfang utenfor Norfloor Blunker

Løsningen er god nok egentlig, er innfetinga som skal forbedres.

Du møter meg nok fortsatt, men da i en Blå golf 3 stv. Rekker tunge
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 26, 2009, 18:27:02 pm »


Forslag:          1. Girkasse fester; bruk nye svarte orginale. Mange varianter her men få tak i V.A.G sine.
                        Perfekte for en bil som din og holder i massevis...

                    2. Luker i innerskjermer bak; ta en bit av en annen innerskjerm og pass til denne. Da har du
                       alle riktige presninger. Lag hull i plata og merk av. Borr hull og sveis fast mutre på innsiden
                       av karossen. Legg på list rundt på luka,tetter mot all dritten som vil inn i motorromet ditt...


Lykke til med vintern's utbedringer.... Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #9 på: oktober 26, 2009, 19:47:14 pm »


Forslag:          1. Girkasse fester; bruk nye svarte orginale. Mange varianter her men få tak i V.A.G sine.
                        Perfekte for en bil som din og holder i massevis...

                    2. Luker i innerskjermer bak; ta en bit av en annen innerskjerm og pass til denne. Da har du
                       alle riktige presninger. Lag hull i plata og merk av. Borr hull og sveis fast mutre på innsiden
                       av karossen. Legg på list rundt på luka,tetter mot all dritten som vil inn i motorromet ditt...


Lykke til med vintern's utbedringer.... Blunker

Bare lurer på om jeg da kommer til å spise opp ett sett med fester i sesongen..

Hadde planer om å bruke gjengeinnsatser man bare popper fat jeg da. Også tre en gummi pakning rundt de lokkene jeg har. For ja, pr i dag er det vansklig å skru på alle 4 skruene, og møkka finner lett veien inn der.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #10 på: januar 14, 2010, 20:46:59 pm »

Tiden går og jeg har ikke gjort no mer selv. Men det betyr ikke at det ikke har skjedd litt. Nå er ting klart for at jeg kan sette saga i bilen. Og få ut maskinisten. Mal er laget..



* DSC00083.JPG (99.16 KB, 931x699 - vist 497 ganger.)

* DSC00084.JPG (81.68 KB, 816x612 - vist 420 ganger.)

* DSC00085.JPG (60.34 KB, 816x612 - vist 452 ganger.)
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #11 på: januar 14, 2010, 20:49:07 pm »

Ja, også har jeg hatt ett lite on the road møte med noen hyggelige karer fra Unneberg da. Så nå venter jeg bare på hvor mye jeg får gjort innvendig før sommeren også. Skal i allefall endelig få på plass dørtrekk. Kanskje på tide med en bil som har vært "ferdig" siden 07..  Øyerulling
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #12 på: januar 18, 2010, 15:05:35 pm »

Da har man hatt en liten økt igjen, og for en gangs skyld gikk ting lettere enn ventet. Kryss i taket. Så motor er ute, og den gamle bakplata er historie. Og her trengs en skikkelig opprydding, det er helt klart.


* DSC00100.JPG (103.1 KB, 816x612 - vist 489 ganger.)
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #13 på: januar 18, 2010, 18:34:45 pm »

Og den gamle bakplata er på tur hjem til oss og fruen's 55 eller? Blunker

Kan hente den i slutten av Januar vi Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #14 på: januar 18, 2010, 20:11:47 pm »

Og den gamle bakplata er på tur hjem til oss og fruen's 55 eller? Blunker

Kan hente den i slutten av Januar vi Gliser

Du skal få den, men den er ikke mye å skryte av.. Bare så du er advart. Kan send deg ett bilde på mail ?
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #15 på: januar 19, 2010, 17:06:49 pm »

Tror neppe den er no verre enn den som satt på fruen sin så vi tar den uten videre...

Er ingen bildesamler uansett Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #16 på: januar 19, 2010, 19:47:48 pm »

Tror neppe den er no verre enn den som satt på fruen sin så vi tar den uten videre...

Er ingen bildesamler uansett Gliser

Da får du minne meg på det når tiden nærmer seg..  Den får ligge på jobben inntil videre.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #17 på: mars 13, 2010, 22:50:38 pm »

Da har det faktisk skjedd litt, ble noen nye innkjøp, ikke helt etter planen, men sånn er det jo ofte. Resultatet kan delvis ses her.



* fremsete.jpg (52.91 KB, 604x453 - vist 312 ganger.)

* baksete.jpg (48.61 KB, 604x453 - vist 261 ganger.)
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #18 på: april 15, 2010, 13:41:04 pm »

Setene og dørpaneler på plass. Bakplate laget, men ikke ferdig/fornøyd. Motor går som en klokke. Men i går kveld kom det en liten lyd bakfra der, å vei for å hente nye 12v piler. Hva som skjedde kan beskues på vedlagt bilde... 



* ops.jpg (53.89 KB, 604x453 - vist 379 ganger.)
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #19 på: april 15, 2010, 14:05:24 pm »

Når reimhjulet ditt sprekker, har du kraftige svinginger i veiva, oftest pga at svinghjulet er løst, eller i ferd med å løsne.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #20 på: april 15, 2010, 16:25:51 pm »

Ok, heller mer mot at dette er ett gammelt dritt hjul som har sitti på alt for mange motorer/tatt av og på x anntall ganger. Men bør vel kanskje ta ut maskinisten og sjekke.. blæh..
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #21 på: april 15, 2010, 17:32:04 pm »

Detta er no møkkahjul ja.... Jeg har iallefall ingen gode erfariger med disse desverre men lurt å gjøre som JHU sier...
Loggført

Mvh
Reiel
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #22 på: oktober 14, 2010, 07:37:59 am »

Litt irriterende når man prøver og oppdatere tråden, skriver mye, men siden ett vedlegg var i feil størrelse, så måtte det gjøres om, og når det var gjort og man trykker legg til var alt borte.

Ja ja, kort verson på nytt, gammel motor døde, ny motor inn, etter vurdering av salg. Mye jobb å konvertere tilbake til gassere, så vil tiden vise om jeg angrer. Oppstart ble det ikke i natt, mangler litt elektriker jobb.


* motorras.jpg (65.95 KB, 698x523 - vist 421 ganger.)

* DSC01098.JPG (62.43 KB, 816x612 - vist 435 ganger.)

* DSC01099.JPG (93.6 KB, 816x612 - vist 488 ganger.)
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #23 på: oktober 14, 2010, 07:55:08 am »

Grattis!
Du som er vant til optimal kjørbarhet vil ikke bli fornøyd med det gass opplegget der. Det er avgjørende for pedalføingen at lenkearmen (den med uniballs i hver ende)står med rett over 90° på armen ut i fra spjell akselen. Rundt 110° bør være ok, gasspedal feelingen er optimal følsom når du har 90° mellom lenke og arm så det bør du ha på lav til middels gassføring ( i by/parkeringshus osv.)
Det er derfor du må begynne på 110° (tomgang). Når du er på halv gass spiller dette mindre rolle, da er du uansett i rød sone Gliser
Dette får du til med først å skli armene på gass helt ut til enden på hex bar'n og så setter du på gasser armer fra et annet gasserstag sett, jeg har tidligere brukt armene fra et Tayco når jeg kjørte med "Berg" stag.
Kan være at du elsker staget slik det er nå også... har litt med responsen i motoren å gjøre...men uansett så vet du i hvertfall.

« Siste redigering: oktober 14, 2010, 12:58:02 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #24 på: oktober 14, 2010, 07:59:18 am »

Grattis!
Du som er vant til optimal kjørbarhet vil ikke bli fornøyd med det gass opplegget der. Det er avgjørende for pedalføingen at lenkearmen (den med uniballs i hver ende)står med rett over 90° på armen ut i fra spjell akselen. Rundt 110° bør være ok, gasspedal feelingen er optimal følsom når du har 90° mellom lenke og arm så det bør du ha på lav til middels gassføring ( i by/parkeringshus osv.)
Det er derfor du må begynne på 110° (tomgang). Når du er på halv gass spiller dette mindre rolle, da er du uansett i rød sone Gliser
Dette får du til med først å sli armene på gass helt ut til enden på hex bar'n og så setter du på gasser armer fra et annet gasserstag sett, jeg har tidligere brukt armene fra et Tayco når jeg kjørte med "Berg" stag.
Kan være at du elsker staget slik det er nå også... har litt med responsen i motoren å gjøre...men uansett så vet du i hvertfall.



Å si at jeg er vant til optimal kjørbarhet er en sannhet med modifikasjoner. For det du sier er at den åpner for mye for fort sånn den står nå til gate kjøring. Sånn var den tidligere også, tenkt å gjøre no med det før. Gidder du sende en av de flotte paint tegningene dine på mail som viser hvor du mener de bør stå? Geometri har aldri vært helt min ting.. hehehe
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #25 på: oktober 14, 2010, 08:06:37 am »

Litt irriterende når man prøver og oppdatere tråden, skriver mye, men siden ett vedlegg var i feil størrelse, så måtte det gjøres om, og når det var gjort og man trykker legg til var alt borte.

Ja ja, kort verson på nytt, gammel motor døde, ny motor inn, etter vurdering av salg. Mye jobb å konvertere tilbake til gassere, så vil tiden vise om jeg angrer. Oppstart ble det ikke i natt, mangler litt elektriker jobb.
Oii!!! Med så store skader på veiv og kam, er vel blokken og ødelagt? Tror ikke jeg har sett det så ille før...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #26 på: oktober 14, 2010, 08:08:29 am »

Litt irriterende når man prøver og oppdatere tråden, skriver mye, men siden ett vedlegg var i feil størrelse, så måtte det gjøres om, og når det var gjort og man trykker legg til var alt borte.

Ja ja, kort verson på nytt, gammel motor døde, ny motor inn, etter vurdering av salg. Mye jobb å konvertere tilbake til gassere, så vil tiden vise om jeg angrer. Oppstart ble det ikke i natt, mangler litt elektriker jobb.
Oii!!! Med så store skader på veiv og kam, er vel blokken og ødelagt? Tror ikke jeg har sett det så ille før...

Det meste inni motoren døde og selvsagt blokka også.. . Egen tråd om det her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,27203.0.html
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #27 på: oktober 14, 2010, 12:54:14 pm »

Hyggelig å se at du fant igjen formen og fikk dratt deg opp med hodet godt over vannet.  Blunker
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4058
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #28 på: oktober 14, 2010, 12:59:34 pm »

 Sjokkert Og hvad har du nu fået bygget sammen?
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #29 på: oktober 14, 2010, 13:04:23 pm »

Tommel OPP!! Kjempegreier at du fant tilbake så raskt etter det som hendte. Håper nymotoren svarer til forventningene.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: [1] 2 3 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!