Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #60 på: juli 05, 2010, 23:14:59 pm » |
|
Ja hehe heldigvis  Den går muligens litt bedre enn en std 1600 men bruker bensin som en ujustert 1915  Skal sette inn den engle 110 kammen je har liggende når den skal deles igjen og orginalforgasser, ellers blir den std. Takk for det  Nja muligens bittelitt, men går bra, var ute med den i går og det lyser så og si like bra 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #61 på: juli 05, 2010, 23:36:56 pm » |
|
Skal du ikkje beholda doble gassarar då? Det er jo gromt  Men sikkert ikkje domt å få dei justert skikkeleg, noko som vist kan vera utfordrande.. Ser ut som du kan skifte dei to ekstralys-festene so får du lysa på innsida av fangerbraketten?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #62 på: juli 05, 2010, 23:46:06 pm » |
|
tror kansje du må bytte om brakettene dine til ekstra lysene.så de går vekk ifra hovedlysene. ble kult det der.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #63 på: juli 05, 2010, 23:57:37 pm » |
|
Ser ut som du kan skifte dei to ekstralys-festene so får du lysa på innsida av fangerbraketten?
Tenkte på det samme. Jeg monterte også mine litt langt ut. Dekket hovedlyktene litt med de store lampene jeg har, men med de litt mindre Hella-lyktene ble det bra. Det ser bra ut når lyktene står så "bredt", men vil kanskje få en annmerkning på pkk/kontroll. Og motoren din blir nok bedre med annen kam, både ytelse og lyd 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Andersen VW56
Supermedlem
    
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold
Min urestaurerte 66 1300
|
 |
« Svar #64 på: juli 06, 2010, 00:44:09 am » |
|
Har også handlet et sett med Gule ekstra lykter  Disse syns je selv passet til bilen og har tenkt og beholde dem på  Kjøpt av Kim/vw56 her på forumet.   Du har nok satt høyre lykt på venstre side og omvendt
|
|
|
Loggført
|
Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert 1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine) 1966 VW 1300 boble, sjøblå. 1965 Fiat 1100D beige. 1972 Simca 1100 LS, turkis. 1973 Simca 1100 LS, Rød. 1971 Daf 55, brun 1973 Lada 1500S beige 1983 Mazda 323 automatic lysblå.
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #65 på: juli 07, 2010, 17:15:45 pm » |
|
Hehe ja så det når je satte dem på, men da var klokka så seint at je tok kvelden, Skal vel snus igjen  Ja motoren ligger i gryn igjen, og skal sammen igjen de nermeste dagene, forhåpentligvis  Da blir det en engle 110 kam og et litt friskere eksosannleg, resten std, Kadron forgasserene skal je gjemme på hylla til neste prosjekt  Men nå er det ut å skru 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #66 på: juli 11, 2010, 23:20:36 pm » |
|
Da var motoren skrudd sammen med orginalforgasseren , kjørt inn kammen og kjørt de første 20 milene med  Den er foreløpig tett og fin og ingen olje lekkasjer....foreløpig, den bruker ca 0,8 på litt kvass kjøring  Som sagt satte je inn en engle 110 kam med alu drev, ellers er alt anna std, unntatt eksosen, Føler motoren ble en god del friskere en orginalen og drar mye bedre fra 2500 o/m og oppover til ca 5000 og med det så og si samme bunndraget nedentil  Bytta olje i dag og justerte forgasseren litt, Stygg og fæl bruksmotor men fungerer  
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #67 på: juli 11, 2010, 23:26:01 pm » |
|
Stygg og fæl bruksmotor men fungerer  Sier de ikke at det er det indre som teller?  Bra jobbet 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #68 på: juli 11, 2010, 23:28:39 pm » |
|
Joa dem sier så  Takk for det, ser bra ut prosjektet ditt også  Vurderer og ta turen over på andre sia eller "feil sie ta mjøsa"og hilse på i ferien  Når har du ferie?
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #69 på: juli 11, 2010, 23:32:23 pm » |
|
Joa dem sier så  Takk for det, ser bra ut prosjektet ditt også  Vurderer og ta turen over på andre sia eller "feil sie ta mjøsa"og hilse på i ferien  Når har du ferie? Takker. Kommer snart mere i tråden min når jeg får alle motordelene og nye motoren skal bygges  Når jeg har ferie er ikke lett å si.. Jobber 4-6 dager hver uke ut ferien tror jeg. Men er da hjemme innimellom 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
geiri
Medlem
  
Innlegg: 242
Bosted: lena
|
 |
« Svar #70 på: juli 11, 2010, 23:51:19 pm » |
|
Bra jobba. halverte bensinforbruket ditt nå 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #71 på: juli 11, 2010, 23:57:22 pm » |
|
Ser bra ut Anders  Men hvor har du gjort av pappen i motorromet? hehe
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #72 på: juli 12, 2010, 01:39:49 am » |
|
bra det her da anders.. er godt med en motor som holder tett  .. hehe.
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #73 på: juli 12, 2010, 17:05:26 pm » |
|
Bjørn: Hehe passer det for deg i neste uke? Har du et tlf nummer je kan ringe deg på og avtale hadde det vert finfint  Geir: Jepp sånn ca  Og den går faktisk bedre  Rikard: Den er kasta, var bare fillene igjen allikevel, merker itte noe forskjell på lyden inne i bilen  Erik: ja Herlig å kunne kjøre uten å tenke på olja som renner av 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #74 på: juli 12, 2010, 18:02:34 pm » |
|
Pm2u 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #75 på: juli 13, 2010, 17:10:09 pm » |
|
Pm2u  PM2u2
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #76 på: juli 25, 2010, 19:10:14 pm » |
|
Da har motoren etterhvert gått 120 nesten smertefrie mil  Bytta eksos til det orginale og fordeler til 009, som je fikk av erik  Takk skal du ha Erik  Var hos Rikard i i uka som var motoren har gått nesten knirkefritt, den holder tett bortsett fra pakningen på ventilhusdekselet som sprang lek men det ordna sei, Problemet med fordeleren som satt der var at den kun hadde vakumopptrekk, derfor prøvde vi litt div, derimot en orginalfordeler til motoren og en 009, det ble 009 fordeleren midlertidlig til je får snekkra sammen en ok orginalfordelere til 
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
Anders Røsåsen
Supermedlem
    
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia
|
 |
« Svar #77 på: september 06, 2010, 22:26:37 pm » |
|
jaja er lenge sia sist oppdatering her!! I helga var je tmbryhn og dan en tur oppe på Vazelina Bilopphuggeri for å sanke deler til et nytt motorprosjekt. Deriblant en turbo fra en 1,8 jeta og monopoint innsput fra en golf. På tur ned igjen skjedde det værst tenkelige...je taka nemlig  På tur ned igjen morret jeg og tmbryhn oss med sladding på grussveien og det endte med et hjul i grøfta i 40 km/t, deretter slo hjulet i en stubbe som fikk bilen til å miste balansen og rulla 360 grader før den landa på hjulene igjen... Heldigvis fikk vi hjelp av en hjelpsom kar med lastebil som dro meg opp igjen, og fikk gått over skadene. Je var like hel ettersom je alltid bruker sele, selv om den er fra 72, så satt je trygt. Utapå tok takgrinda av for det værste, men noe av taket ble klemt lit flatt samt en skjerm og litt av hjulbuen. Vi vrei på nøkkern og kjørte hjem uten front og bakrute... Heldigvis fungerer alt  Etter mye om og men skal bilen pakkes ned for vinteren og restaureres til orginalstand til neste år. Det blir en ny bit på taket og nye skjermer, i alle fall det je har sett som må byttes. Til å kjøre med i mellomstunder har je vert så heldig å få tak i en 1303S gullboble, i meget god stand, den blir da bruksbil og tar over for 1300`n Bilder kommer av den bare je får hentan til helga  Det var synd men slik som skjer....    
|
|
|
Loggført
|
  VW 1300 69 (Grøfterenser`n) VW 1303S automatic 73 (SOLGT) VW 1200 Jeans 73 (SOLGT) VW 1200 65 VW T2 Bay 1975 VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #78 på: september 06, 2010, 22:30:24 pm » |
|
Godt det gikk bra med deg! Beviser nok en gang at biler ikke er leketøy.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #79 på: september 06, 2010, 23:07:14 pm » |
|
 Kjedelig, men godt når det ikke går ut over annet enn stål.. Kanskje vente litt med turboprosjektet?  Forøvrig ville det blitt kjedelig på bl a SCC uten bil som leketøy, Jon.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #80 på: september 06, 2010, 23:15:58 pm » |
|
Kondolerar! Detta var surt!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
JonB
Supermedlem
    
Innlegg: 2398
Bosted: Vestfold
|
 |
« Svar #81 på: september 06, 2010, 23:19:03 pm » |
|
Forøvrig ville det blitt kjedelig på bl a SCC uten bil som leketøy, Jon..  Tja...uansvarlig kjøring på veier kan vel ikke sammenlignes med det som foregår på feks. SCC. Men nå skal vi ikke ødelegge tråden til Anders noe mer. Lykke til med restaureringen, hvis ikke du bare kjører tilbake og lar Arnulf fortsette på det du begynte med 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
 |
« Svar #82 på: september 06, 2010, 23:29:04 pm » |
|
uff var leit det her Anders.. men vi skal klare å holde motivasjonen din oppe vettu  .. Men enda godt det gikk bra med deg ihvertfall.. og gratulerer med 1303 da  ..
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig   ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #83 på: september 06, 2010, 23:31:45 pm » |
|
Det var synd Anders!. Jeg har vært uheldig med boble selv en gang, så jeg veit hvordan det føles. Når det er sagt, er jeg redd det er mer enn en bit på taket som skal til. Dette karosseriet har nok talt sine dager. Hvis du studerer bilen skikkelig en dag, er jeg sikker på at du otså finner skader på høyre side av bilen. Bobla er myk. Da jeg krasjet Beryllen min på nittitallet, var det en smell midt på støtfangeren foran som klemte inn reservehjulbrønnen litt, trodde jeg. Så viste det seg at karosseriet fikk en knekk over høyre dørstolpe. Karosseriet måtte i gig, og heldigvis var smellem så rett på at den gikk samme vegen tilbake i gigen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #84 på: september 07, 2010, 00:00:30 am » |
|
Utrolig hvor kjett det kan bli ut av å ha det gøy.. Er vel like greit å bytte hele taket på denna så sparer du mange timer med hammer, mothold og sparkel. Lykke til, og ikke mist motet Anders! Og gratulerer med ny boble! 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #85 på: september 07, 2010, 07:02:12 am » |
|
Ja, dette var veldig surt Anders! Men dette får du til! Og kjempekult at du har fått tak i en annen bruksbobble imens 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4336
Bosted: Horten
Ække laft før du henger igjen på brosteinen
|
 |
« Svar #86 på: september 07, 2010, 07:06:49 am » |
|
Godt det gikk bra med Rally føreren  resten er jo bare stål, litt klipp og lim så ern på veien igjen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen Sandbakken
Seniormedlem
   
Innlegg: 429
Bosted: Østre Toten ,Lena
Klubbløs #008
|
 |
« Svar #87 på: september 07, 2010, 09:04:46 am » |
|
PM
|
|
|
Loggført
|
- 51 T-1 Drag - 55 T-1 - 66 T-1 cal-look
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #88 på: september 07, 2010, 10:00:44 am » |
|
aii.. den var lei. Tror nok jeg hadde parkert den som delebil og hoppet på gullbobla.. ?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #89 på: september 07, 2010, 12:04:17 pm » |
|
Ja, dette var veldig surt Anders! Men dette får du til! Og kjempekult at du har fått tak i en annen bruksbobble imens  Har ikke du en hvit en og?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|