april 29, 2024, 08:20:46 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Starter og stopper. Tenningsspørsmål.  (Lest 2825 ganger)
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: februar 08, 2008, 22:17:35 pm »

Hei.
Har byttet ymse på motoren min. Nesten alle tenningsdeler (coil, plugger, stift, kondensator), samt kjørt overhaling av gassern. 1600 motor med standard solex 34 pict 3 gasser. Har stilt gasseren til "utgangspunktet", men ikke rørt fordeleren (enda). Justerte stiften til 0.4. Ingen start på bilen. Justerete så stiften til 0.35. Da startet bilen. Men den gikk ikke akkurat som smurt.. Måtte sitte å holde turtallet oppe, før det ikke nyttet lenger, og så stoppet den. Fikk ikke start på den igjen.
Det jeg lurer på er hvor "riktig" den må være stillt inn, før jeg kan få den til å gå på tomgang slik at jeg rekker å komme meg bak til motoren for å fortsette å justere? Noen tips? Utgangspumktet er jo at både gassern og tenningen er litt feil, men burde ikke dette ha gått sånn passe allikevel?
Det ble mørkt på gårsplassen, så må prøve mer i morgen. Og ja, den får bensin, har sjekket. Ikke falsk luft. Coilen har godt med strøm.

Tips og råd mottas med takk!
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: februar 09, 2008, 18:59:59 pm »

Har brukt mye tid i dag på feilsøking, men uten hell? Fatter ikke helt hvor feilen ligger. Noen som har en anelse? Er liksom ikke så mange ledd mellom coil og plugg..
Får ikke start på den!
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: februar 09, 2008, 19:50:59 pm »

E Du hailt sikkjer på att batteriet ikkje e flatt då Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: februar 09, 2008, 19:59:25 pm »

He he. Ja, den drar jo greit rundt på starteren.
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: februar 10, 2008, 01:32:50 am »

sikker på at alle pluggledninger er på rett sted Blunker på det nedre reimhjulet er det et hakk på insiden . på fordeleren er det et merke på kanten , se at den står i linje med rotoren , stift 0,4 Glad kansje det er et forgasser problem. starter den med startgass?
Loggført

1 up
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: februar 10, 2008, 13:52:07 pm »

Har sjekket det der! Og prøvd etter beste evne å fikse det, men finner ikke feilen. Hva kan det være? Coil får strøm, coil er ny, strøm går videre til ny kondensator, ny stift og nye plugger. Samt overhalt forgasser, så den skulle være ok. Er liksom ikke noen ledd som er utelatt!
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: februar 10, 2008, 18:56:07 pm »

Andre med forslag?
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: februar 10, 2008, 19:19:35 pm »

Har du justert fordeleren din? Altså satt den til grunnposisjon når motoren står på tenningsmerket. Deretter justerer du stiften og så skal den fyre i teorien, så fremt gasseren ikke er synderen da.

Når den er startet justerer du tenning med strobelampe og så er det å begynne på gasseren. Og sånn må du gå litt frem og tilbake til du er fornøyd.
Loggført
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #8 på: februar 13, 2008, 11:05:19 am »

får den bensin?? du har ikke bytta om slanger på pumpa?? eller så er pluggene blitt rå sjekk plugger.Ta å hold en finger i en av plugghettene å få en til å dra på starteren får du deg en ordentlig karamell/støt  ::)da er der gnist.Visst ikke er det noe galt m coil/stift/kondensator.kondensatoren har du bytta?? Osteaktig
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Frodo
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: Ranheim


Life's too short to dance with ugly women.


Vis profil
« Svar #9 på: februar 15, 2008, 14:13:07 pm »

Sprekk i fordelerlokk? Kullstift i fordelerlokket ok?
Loggført

Medlem av TVWK og Rüsters VW Drontheim
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #10 på: juni 28, 2008, 11:02:20 am »

hei! har hatt litt samme problemer med min! da var at en ledning ikke satt godt nok på koilen! men det kan også være at flåtørføleren ikke sier stopp! rett og slett at det renner over;)
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
ahelgemo
Supermedlem
*****
Innlegg: 1597
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: juni 28, 2008, 20:32:00 pm »

er stiftene greie?
høres ut som den ikke får bensin da hvis den starter ig stopper igjen
« Siste redigering: juni 29, 2008, 09:56:17 am av ARH » Loggført
ronsk
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Hedmark



Vis profil
« Svar #12 på: juni 30, 2008, 22:23:05 pm »

sjekk om du har gnist på pluggen. de sleit jeg med. hadde fra coilen men ikke på pluggen. så fant ut til slutt da det var fordeler lokk og rotor som var defekt. rotorlokket var ikke pent nedi der plugledningene sitter. du hører i gasseren om det kommer bensin da du drar i gassen.
Loggført

Kirkenær
94164052
68 modell 1300 Glad

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!