mars 29, 2024, 13:31:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC 2010 !!!  (Lest 111720 ganger)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #150 på: februar 14, 2010, 17:35:40 pm »

Det har gått unna på depoplassene, kun noen få igjen på asfalt/betong i depo B. Depo A er helt fullt!
Starter utsendelsen av billetter denne uken Glad


hei å hå:)....kommer billettene på mail eller i postkassa?

mvh øyvind

Hei
Den kommer på mail. Litt forsinket med utsendelsen i forhold til hva jeg hadde tenkt denne uken, men den kommer Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #151 på: februar 20, 2010, 03:10:26 am »

Jeg har betalt for depoplass akkurat nå.... Blir racebuss og telt på oss i år gitt, det blir morro Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #152 på: februar 26, 2010, 19:56:12 pm »

Bestilt! Gliser
« Siste redigering: mars 24, 2010, 20:26:22 pm av VeeMan » Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #153 på: februar 26, 2010, 20:31:30 pm »

Er der mer info å hente på off road løype/opplegg ?
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #154 på: februar 27, 2010, 10:31:35 am »

Er der mer info å hente på off road løype/opplegg ?

Ikke foreløpig Jalle. Vi planlegger en liten dugnad rett i forkant av SCC for å lage løypa, du er velkommen til å hjelpe til (testfører?) om du ønsker Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #155 på: februar 27, 2010, 11:56:17 am »

Er der mer info å hente på off road løype/opplegg ?

Ikke foreløpig Jalle. Vi planlegger en liten dugnad rett i forkant av SCC for å lage løypa, du er velkommen til å hjelpe til (testfører?) om du ønsker Glad

Det er viktig om det blir gjort noe her. Skal krigsmodellene komme så trengs det noe mere. Det er ikke bare utstilling som trekker eierne når det gjelder samling.
På de treffa som konkurerer om besøk så er det altid kjøremuligheter.

Når det gjelder vannkjøring så må det legges inn noe mere, kan ikke trekke folk fra utlandet med bare ut og innkjøring. Men på dette området er det mye vann å ta av og det byr ikke på de store endringene det å få denne delen utvidet og inn i programmet på en god måte.
« Siste redigering: februar 27, 2010, 11:59:36 am av svenole » Loggført
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #156 på: februar 27, 2010, 13:23:19 pm »

Hei ikke for å skape noe ulykke men er det tatt noen mere forhånds regler hvis det kommer noe regn i år?
Jeg tenker bare på badeplassene  Blunker

Eller nei det var ikke noe regn sist ..... det er fortrengt.... Gliser
 
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #157 på: februar 27, 2010, 13:36:48 pm »

Det er viktig om det blir gjort noe her. Skal krigsmodellene komme så trengs det noe mere. Det er ikke bare utstilling som trekker eierne når det gjelder samling.

Det er bare arbeidskraft det står på...  vi skulle gjerne gjort alt vi... er dere med på dugnad?
Loggført

Speed is no substitute for direction
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #158 på: februar 27, 2010, 14:11:36 pm »

Dere gjør en god jobb ingen tvil om det. Forsåvidt er vel vi litt på utsida med våre VW greier, men vi trives i fellesskapet og jeg ser gjerne at vi kan fortsette med vårt spesielle inslag av kjøretøyer. Fint hadde det vert med veteran besøk fra Europa, men da må tilbudet eller lokkematen på dette området bli forbedret.

Vi er ikke så mange, men et par dager med dugnad før stevnet burde være mulig for flere av oss. Det jeg ser, er at en gravemaskin av ett eller annet slag som kunne rydde litt vei vil gjøre susen. Det å gå på med spade og hakke var en håpløs opgave som vi prøvde på i fjor.

Se bilde. Det er vel få av oss som gjør dette, fordi vi er snille med våre bevaringsverdige kjøretøyer. Men noe morro hadde vert fint.
Foto fra VW 166.com

Under. Om vi er kjøreklar for utmark på scc det gjenstår  å se?


* off4[1].jpg (43.77 KB, 500x348 - vist 335 ganger.)

* Klargjort.JPG (35.96 KB, 326x129 - vist 189 ganger.)

*  (33.21 KB, 317x128 - vist 193 ganger.)
« Siste redigering: februar 27, 2010, 22:32:56 pm av svenole » Loggført
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: drøbak


KDF-LOOK


Vis profil WWW
« Svar #159 på: mars 02, 2010, 11:06:48 am »

selfølgelig skal jeg stille hvis det er noe jeg kan bidra med...
Bare og si i fra det vet dere... Gliser
Loggført

Part of the legendary Bekkelagsmafiaen
anno 1996.
Marius melstrøm
Sponserd by:
--------------------------------------------------------------------------------

http://www.vdub2you.com/
vw2034
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: nannestad



Vis profil
« Svar #160 på: mars 15, 2010, 20:08:41 pm »

Er der mer info å hente på off road løype/opplegg ?

Ikke foreløpig Jalle. Vi planlegger en liten dugnad rett i forkant av SCC for å lage løypa, du er velkommen til å hjelpe til (testfører?) om du ønsker Glad

Det er viktig om det blir gjort noe her. Skal krigsmodellene komme så trengs det noe mere. Det er ikke bare utstilling som trekker eierne når det gjelder samling.
På de treffa som konkurerer om besøk så er det altid kjøremuligheter.

Når det gjelder vannkjøring så må det legges inn noe mere, kan ikke trekke folk fra utlandet med bare ut og innkjøring. Men på dette området er det mye vann å ta av og det byr ikke på de store endringene det å få denne delen utvidet og inn i programmet på en god måte.


Har prøvd i lang tid prøvd og få en tillatese fra grunneiere og forsvaret angående kjøring på lokale vann og tjern uten at det har lykkes.vi har en dialog angående kjøring på trandum når vi har treff i regi hmk [historisk kjøretøy forening]men kjøring på vann har det ikke gitt tillatelse til siste årene.
Loggført

jimmern
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #161 på: mars 15, 2010, 20:11:42 pm »

Det var lite støy under vannet der vi var... Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #162 på: mars 16, 2010, 12:28:07 pm »

Trodde det var slik at det ikke var noe automatikk i forbud mot kjøring på tjern og vann (kun drikkevann). Er det lov å kjøre båt med påhengsmotor der ,skulle det vel være lov å kjøre annet motorisert og flytende der også.
Loggført

Seaside VW Klubb
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #163 på: mars 16, 2010, 12:49:54 pm »

Angående kjøring på vann i forb. med SCC så har jeg som leder av Vintage village satt to personer på saken + leder av VSN. De jobber med kjøreturen og vann-etappen:)

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #164 på: mars 16, 2010, 14:13:40 pm »

Generelt:
Kjøring på vann. En schwimmwagen er pr. definsjon ikke bil men båt når den beveger seg ut i det våte element/strandlinja. Der er det båtregler som gjelder. For adkomst til vann, der er det regler for motorisert fedsel som gjelder.

Ved tvilstilfelle og ved eventuelle spørsmål om slik ferdsel så har lensmannen/ politiet/ komunen/ gruneiere blitt kontaktet. Vår erfaring er at ved slike tilfelle så er det bare positivt fra den kanten og velviljen er stor.

I utlandet har det blitt krevd båtførerbevis lenge. I Norge er det nå kommet krav om dette. Alminnelig båtfører bevis for ferdsel til vanns.

Så er det å sette seg inn i lover om forurensning og ferdsel i vassdrag. I utlandet og her hjemme er det forskjellige regler som gjelder. I en del land er det krav om forsikrings bevis rundt denne saken.

Ellers så gjelder vel dette at det er lov å oppøre seg, vise hensyn, holde avtaler og sørge for at ingen blir plaget av ens særinteresser.

Så vil jeg be eventuelle pubilikummere opføre seg, ikke ødelegg den goodwillen vi har spesielt med tanke på parkering, hjulspor, søppel osv.    Glad


* Schw..jpg (46.94 KB, 337x192 - vist 213 ganger.)
« Siste redigering: mars 16, 2010, 20:13:47 pm av svenole » Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #165 på: mars 16, 2010, 14:25:08 pm »

Må bare få nevne at i Tyskland må du (måtte før ihvertfall) ta eget "sertifikat" for å fiske og surfe. Noen tyske kompiser av meg synes det var merkelig at vi i Norge kune kjøpe fiskestang og starte å fiske uten å ha gått på kurs først. Det samme gjaldt for Windsurfing. De sa det var noe dritt dersom du ikke bestod kurset. HA HA  Osteaktig Tyskere er rare dyr.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #166 på: mars 16, 2010, 18:23:23 pm »

Men båtførarbeviset er kun påkrevd om du er født etter 01.01.1980 - alle født før 1980 kan føre båt - eller schwim - utan båtførarbevis..

Generelt:
Kjøring på vann. En schwimmwagen er pr. definsjon ikke bil men båt når den beveger seg ut i det våte element/strandlinja. Der er det båtregler som gjelder. For adkomst til vann, der er det regler for motorisert fedsel som gjelder.

...

I utlandet har det blitt krevd båtførerbevis lenge. I Norge er det nå kommet krav om dette. Alminnelig båtfører bevis for ferdsel til vanns.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #167 på: mars 16, 2010, 19:44:41 pm »

Men båtførarbeviset er kun påkrevd om du er født etter 01.01.1980 - alle født før 1980 kan føre båt -
---------------------------------------------------------------------------------------------------
svenole:
Enig, men jeg har ikke tatt høyde for utdyping av detaljer i båtførerbeviset. Den kunskapen synes jeg at de som treger det må sette seg inn i.

Etter å ha seilt egen havseiler som skipper fra 1984 til 2006 hvor jeg også har vert nermeste båt i rednigsaksjoner må jeg si unskyld utrykket, det ferdes flere en en idiot der ute.

Båtførerbeviset er ligt og minimum av kunskap etter min mening og det bør alle som ferdes i båt minst ha.

Unskyld, dette var vel en grei avsporing i et forum for landkrabber for jeg håpe.    Blunker
« Siste redigering: mars 17, 2010, 18:24:38 pm av svenole » Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #168 på: mars 18, 2010, 01:17:59 am »

Denne hadde sannelig min hatt vært fin som "shuttlebus" til og fra OSL Blunker
http://cgi.ebay.de/VW-Bus-T1-Sondermodell-Satra-Bulli-no-Samba-no-Barndoor_W0QQitemZ330414750522QQcmdZViewItemQQptZAutomobile?hash=item4cee40fb3a
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #169 på: mars 20, 2010, 15:52:44 pm »

Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun Blunker


* P3200283.JPG (155.36 KB, 640x480 - vist 278 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #170 på: mars 20, 2010, 18:40:51 pm »

Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun Blunker


Den har jeg i blå.. og den finnes i brun  Blunker  Carlings på Norby hadde det når jeg kjøpte min..
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #171 på: mars 20, 2010, 18:50:49 pm »

Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun Blunker


Den har jeg i blå.. og den finnes i brun  Blunker  Carlings på Norby hadde det når jeg kjøpte min..

Har ingen på Maxi Hamar.. Gråter Men mange andre tøffe bilrelaterte T-skjorter da..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #172 på: mars 20, 2010, 21:43:19 pm »

Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun Blunker

Står det "Bunn Ruggen" eller "Bunn pluggen"? Hæ Osteaktig
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #173 på: mars 20, 2010, 21:46:23 pm »

Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun Blunker

Står det "Bunn Ruggen" eller "Bunn pluggen"? Hæ Osteaktig

Må vel bli "Burn Rubber"  Osteaktig
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #174 på: mars 21, 2010, 21:23:35 pm »

Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun Blunker

Står det "Bunn Ruggen" eller "Bunn pluggen"? Hæ Osteaktig

Må vel bli "Burn Rubber"  Osteaktig

Så det Blunker, men syns det var litt festlig når bokstavene hang sammen! Osteaktig
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #175 på: mars 24, 2010, 20:28:13 pm »

Fant meg en kul T-Skjorte på Carlings i dag, som godt kunne vært en SCC skjorte. Synd den ikke var brun Blunker

Står det "Bunn Ruggen" eller "Bunn pluggen"? Hæ Osteaktig

så lenge det ikke står "butt plugger" så er det vel greit.
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #176 på: mars 31, 2010, 10:14:02 am »

Her ikke vært på SCC før. Hvis jeg bare vil inn å kikke en dag, hva anbefaler dere da?
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #177 på: mars 31, 2010, 10:38:11 am »

Du vil ikke bare "inn og kikke" på SCC Glad SCC er årets største VW-fest og hele VWNorge er der, så jeg vil anbefale deg å ihvertfall ta turen lørdag og ligge over til søndag. Men jeg kan garantere deg, på søndag vil du si til deg selv "Neste år skal jeg være her fra fredag".   Blunker
Loggført

1969 Militær-buss
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #178 på: mars 31, 2010, 11:10:17 am »

Du vil ikke bare "inn og kikke" på SCC Glad SCC er årets største VW-fest og hele VWNorge er der, så jeg vil anbefale deg å ihvertfall ta turen lørdag og ligge over til søndag. Men jeg kan garantere deg, på søndag vil du si til deg selv "Neste år skal jeg være her fra fredag".   Blunker
Skal legge inn en søknad hjemme hos direktøren...
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #179 på: april 09, 2010, 09:22:53 am »

Til Perpioneer. Er en gjeng fra agdervwklubb som reiser innover på fredagen og hjem søndag. Ofte kjører også noen innover på lørdagen. Tenkte om du var interessert i samkjøring.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 16
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!