april 26, 2024, 05:08:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Yellowbird på ringen. (obligatorisk (nesten) )  (Lest 7818 ganger)
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« på: november 26, 2007, 20:05:35 pm »

Her er Yellowbird på ringen. Du skal ha litt greie på å kjøre bil for å ratte en 911 slik som han her gjorde..

Dette må være den ultimate sleeper med 342 km/t i toppfart og et ganske så anonymt utseende:

(I hvertfall med tanke på at den slo Ferrari F40 som en man kanskje ikke kan si at har et anonymt utseende)

Husker et intervju med Mr. Ruf da denne bilen kom og han fikk følgende spørsmål..;  "Hva med konkurrentene ..?"

Ruf svarte.. : " Konkurrenter...... ?   Øyerulling " , " å ja... Ferrari ja..., men dem står jo på verkstedet hele uka etter dem er kjørt i helga"  Gliser





« Siste redigering: desember 09, 2007, 07:14:28 am av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #1 på: november 27, 2007, 11:26:55 am »

Bare delvis tam sjåfør i allefall.  Sjokkert   Men kjøre Porsche det har han gjort før.
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: november 27, 2007, 12:23:33 pm »

den mannen er ikke tam... han kjører i t shirt og uten hjelm?HæHæ
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #3 på: november 27, 2007, 12:50:07 pm »

den mannen er ikke tam... han kjører i t shirt og uten hjelm?HæHæ

Nok en "fin" ting med turistkjøring på Ringen, ikke hjelm-påbud...helt utrolig.
På de gangene jeg har vært der tror jeg at det har vært 3 dødsfall tilsammen...
Mannen heter Stefan Roser og han er skap-trønder....hvis man ser nøye etter så kjører han i tennis-sokka og mokkasina  Gliser
Vi hadde jo en gul CTR i Norgre men den forsvant til Tyskland igjen for et par år siden.
Loggført

Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #4 på: november 27, 2007, 13:00:35 pm »

Taper mot en Veyron her, men det skulle vel bare mangle.
1001 hk fra 2007 mot 469 hk fra 1987.

Loggført

Jon T
Supermedlem
*****
Innlegg: 657
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: november 27, 2007, 13:30:44 pm »

Legendarisk bil dette her, stiger og stiger i pris og er vel uoppnåelig for de fleste nå.....
men akk så fet
Loggført
Asgeir
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: november 27, 2007, 19:26:24 pm »

Jeg også hang meg opp i trønderuniformen til denne kamikaze-sjåføren...
T-skjorte og dongeri... Galskap!!
Noen som kan si noe mer konkret om regelverket til slik "turist-racing"...
Er dette noe for far på bilferie, med en trang til å blåse ut litt sot av stasjonsvogna... eller bør man rett og slett bare la være?
Loggført

(o\!/o)
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #7 på: november 27, 2007, 19:44:14 pm »

Jeg også hang meg opp i trønderuniformen til denne kamikaze-sjåføren...
T-skjorte og dongeri... Galskap!!
Noen som kan si noe mer konkret om regelverket til slik "turist-racing"...
Er dette noe for far på bilferie, med en trang til å blåse ut litt sot av stasjonsvogna... eller bør man rett og slett bare la være?
Anbefales på det sterkeste å ta en tur til Ringen.
Utrolig vakkert der, og en hærlig atmosfære.
En runde kan være greit bare for å ha gjort det,spørs litt på bane-erfaring.
Man bør bruke mye tid for å gjøre seg kjent på banen og være meget oppmerksom.
Mange som er verdensmestere helt til de kommer dit, husker en av de første gangene Porsche Club Norge var nedpå der, var plutselig noe annet enn å tusle rundt Våler banen ja:-)
De ble frakjørt av de lokale guttene i rigga Golf 2'ere.
En runde er 20,8km og har 174 svinger, mye høydeforskjeller og ingen avkjørings-soner....rett i rekkverket...og attpåtil får du betale det rekkerket du evt har ødelagt etter å ha vraket bilen din.
Vanlig å bruke 9-10 min på en runde for mange, runderekorden på 6,11 har Stefan Bellof i en Porsche 956.
Den rekorden ble satt i 1983, ingen som har greid å komme i nærheten av den.
Rekorden nå for registrerte biler er 7,27 mener jeg.
Banen brukes av bilfabrikanter til testkjøring på mye av dagtiden i ukedagene, og ellers ligger åpningstidene her:
http://www.nuerburgring.de/1_nuerburgring/touristenfahrten/index.html
Sikkerhetsråd:
http://20832.com/safety/Sicherheitshandzettel_Touristenfahrten.pdf
« Siste redigering: november 27, 2007, 19:55:30 pm av Soddli » Loggført

jontefje
Juniormedlem
**
Innlegg: 79
Bosted: nesodden



Vis profil
« Svar #8 på: november 28, 2007, 14:52:42 pm »

http://www.nordschleife.no/
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 26, 2008, 20:59:05 pm »

Raskeste Porshca  på banen der nå ,er såvidt jeg veit Edo kompetition med en 996 Turbo,tror det var 7,14.Raskeste gatebil er visst en kit kar som har kjørt noen tiendeler fortere.
Det er absolutt å anbefale å ta en tur å kjøre,man kan ha det moro med nesten alt.Det som kan være en fordel ,er å ha en som sitter ved siden a å sjekker speilen,for til å begynne med,kjører de fleste på mellom 10 og 11 min,og da sier det seg selv at de som kjører på 8 min og nedover kommer veldig fort.
Denne banen er klassifisert som motorvei klasse a,så vanlig forsikring gjelder på banen,det er også vanlige regler med forbikjøringer,ALLTID på venstre side,hvis du blir sett a banemannskap ved å bryte traffikkreglene ,så er det rett ut.Det er ingen hjelmkrav,ikke lov til å filme,eller ta tida. Gliser
Det er det jo heller ingen som gjør! Gliser
det er ofte dødsfall på banen,tror jeg har sett 4 på de siste gangene,men bare motorsyklister.
Loggført

Alt MÅ ned!!
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #10 på: januar 27, 2008, 03:13:20 am »

Tre eller fire døde, det er jo bare detaljer... Og t-skjorte og mokkasiner er kurant racing-outfit. Det viktigste er å lære seg fall-teknikk Blunker

Loggført

1969 Militær-buss
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #11 på: januar 28, 2008, 16:06:41 pm »

Den cab'en på 3:22.. Fytti helv.  Øyerulling
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
ovejohan
Supermedlem
*****
Innlegg: 557
Bosted: breim



Vis profil
« Svar #12 på: november 21, 2008, 02:29:16 am »

han som faller ut av bilen på 1.51. Genialt med belte når man skal kjøre på bane. Glad
Loggført

1961 T-1 boble (Edna)
1969 T-1 boble (Turid)  (oppussing pågår)
2005 Vw passat 1.9 tdi 130hk

TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #13 på: desember 07, 2008, 01:29:01 am »

Tenk å sitte på med den Ruf Porschen ,det må da være bedre enn sex Gliser Adrenalinkick !!!!!!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #14 på: desember 07, 2008, 02:36:25 am »

Tenk å sitte på med den Ruf Porschen ,det må da være bedre enn sex Gliser Adrenalinkick !!!!!!

Da er du enten jomfru eller så gjør du sex på helt feil måte!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: desember 07, 2008, 14:00:02 pm »

Jeg også hang meg opp i trønderuniformen til denne kamikaze-sjåføren...
T-skjorte og dongeri... Galskap!!
Noen som kan si noe mer konkret om regelverket til slik "turist-racing"...
Er dette noe for far på bilferie, med en trang til å blåse ut litt sot av stasjonsvogna... eller bør man rett og slett bare la være?
Anbefales på det sterkeste å ta en tur til Ringen.
Utrolig vakkert der, og en hærlig atmosfære.
En runde kan være greit bare for å ha gjort det,spørs litt på bane-erfaring.
Man bør bruke mye tid for å gjøre seg kjent på banen og være meget oppmerksom.
Mange som er verdensmestere helt til de kommer dit, husker en av de første gangene Porsche Club Norge var nedpå der, var plutselig noe annet enn å tusle rundt Våler banen ja:-)
De ble frakjørt av de lokale guttene i rigga Golf 2'ere.
En runde er 20,8km og har 174 svinger, mye høydeforskjeller og ingen avkjørings-soner....rett i rekkverket...og attpåtil får du betale det rekkerket du evt har ødelagt etter å ha vraket bilen din.
Vanlig å bruke 9-10 min på en runde for mange, runderekorden på 6,11 har Stefan Bellof i en Porsche 956.
Den rekorden ble satt i 1983, ingen som har greid å komme i nærheten av den.
Rekorden nå for registrerte biler er 7,27 mener jeg.
Banen brukes av bilfabrikanter til testkjøring på mye av dagtiden i ukedagene, og ellers ligger åpningstidene her:
http://www.nuerburgring.de/1_nuerburgring/touristenfahrten/index.html
Sikkerhetsråd:
http://20832.com/safety/Sicherheitshandzettel_Touristenfahrten.pdf



ANBEFALES !! Ringen er helt rått!!
Var der i påsken og leide meg bil. kjørte 2 dager og blei litt hekta Rekker tunge
aldri kjørt på bane før heller... hehe
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #16 på: desember 07, 2008, 15:33:08 pm »

Tenk å sitte på med den Ruf Porschen

Tror jeg måtte hatt med ekstra filterskift da gitt Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
TAH54
Seniormedlem
****
Innlegg: 485
Bosted: Hernes i Elverum


vw 1954 The evil that men do ! 95178117


Vis profil WWW
« Svar #17 på: desember 07, 2008, 17:53:50 pm »

Tenk å sitte på med den Ruf Porschen ,det må da være bedre enn sex Gliser Adrenalinkick !!!!!!

Da er du enten jomfru eller så gjør du sex på helt feil måte!
DU klarer ikke ha så god sex på 7-8 min  Blunker En runde i halmen varer vel lenger enn det  Gliser Gliser
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #18 på: januar 01, 2009, 11:40:02 am »

Føste gang jeg var på ringen, var i 92, en "mad sunday". Kjørte Honda VFR750, og søndag morgen var det 3 sykler i garasjen, søndag kveld var det bare min igjen. Avgang på en ny CBR900RR før lunsj, og en ny ZZR1100 etter.

Egentlig en skrekkelig opplevelse de første rundene. Man kjører et par runder rolig, og så skal man øke hastigheten (selvfølgelig!). Da går alt på tverke, man kjenner ikke banen og mange "blinde" svinger. Mye kaosbremsing og gassing. Etter 4 runder kjørte jeg av banen og roet huet litt, og kjørte innpå seint på ettermiddagen og tok et par runder til. Da gikk alt meget bedre. Man bør nok være psykisk forberedt på hva man møter. Det var jeg nok ikke.
To dager etterpå fikk vi kjørt en snau time om kvelden, da gikk fire runder unna på snaut 50 min, da var det lite trafikk og jeg fikk flyt på kjøringa. Moro!

Ellers var alt å se på ringen, det er en bundestrasse (sterkt ulykkesutsatt), bomvei, med enveiskjøring og fri fart! Dette for at forsikringene skal gjelde. Så både turistbusser og bobiler på banen.
Ellers vil jeg anbefale Oldtimer classic som går på ringen! Går om høsten, i september/oktober.
Kompressormatet SSK på langsletta er tøft!!
« Siste redigering: januar 01, 2009, 14:30:07 pm av kjells » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Hansi
Supermedlem
*****
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog


tlf: 949 72 075


Vis profil
« Svar #19 på: januar 01, 2009, 13:07:17 pm »

SYKE SYKE MANN!! Gliser
Loggført

Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal

67 t1-- 70 westy
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #20 på: januar 10, 2009, 19:32:42 pm »

Føste gang jeg var på ringen, var i 92, en "mad sunday". Kjørte Honda VFR750, og søndag morgen var det 3 sykler i garasjen, søndag kveld var det bare min igjen. Avgang på en ny CBR900RR før lunsj, og en ny ZZR1100 etter.

Egentlig en skrekkelig opplevelse de første rundene. Man kjører et par runder rolig, og så skal man øke hastigheten (selvfølgelig!). Da går alt på tverke, man kjenner ikke banen og mange "blinde" svinger. Mye kaosbremsing og gassing. Etter 4 runder kjørte jeg av banen og roet huet litt, og kjørte innpå seint på ettermiddagen og tok et par runder til. Da gikk alt meget bedre. Man bør nok være psykisk forberedt på hva man møter. Det var jeg nok ikke.
To dager etterpå fikk vi kjørt en snau time om kvelden, da gikk fire runder unna på snaut 50 min, da var det lite trafikk og jeg fikk flyt på kjøringa. Moro!

Ellers var alt å se på ringen, det er en bundestrasse (sterkt ulykkesutsatt), bomvei, med enveiskjøring og fri fart! Dette for at forsikringene skal gjelde. Så både turistbusser og bobiler på banen.
Ellers vil jeg anbefale Oldtimer classic som går på ringen! Går om høsten, i september/oktober.
Kompressormatet SSK på langsletta er tøft!!

Kan nok slenge meg på denne,kjørte sykkel første gang jeg også,hadde jeg visst det jeg gjør i dag ,tror jeg ikke det hadde skjedd.
Andre runde hadde jeg grei hastighet over en bakketopp og la meg godt på mot høyre,det gikk mot venstre!!
Kjørte et stykke mellom hvitlinja og grasset før jeg kom innpå igjen Gliser
Da pumper det passelig!
Loggført

Alt MÅ ned!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!