juni 09, 2024, 13:17:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Korting av innsug.  (Lest 1551 ganger)
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« på: desember 23, 2009, 09:27:33 am »

Hei.
Jeg har en oval med type1 motor og to stk doble dellorto 40 og vanlige innsug. Problemet er at avstanden mellom veggen i motorrommet og gasserne er så liten at forgasserne må av ved den minste justering. Vet at mange lager hull i veggen for å komme til på utsiden, dette er ikke aktuellt for meg. Har også sett noen som kappet innsugene og endret litt på vinkelen slik at det er blitt mye bedre plass. Er det noen som har gjort dette som kan hjelpe meg med veiledning eller på ta seg jobben. Jeg er takknemlig for alle bidrag, betaler selvsagt for jobben.

Loggført
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #1 på: desember 26, 2009, 10:30:15 am »

Ingen som har noe tips ang. dette ?
Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #2 på: desember 26, 2009, 14:11:15 pm »

Vet att noen kapper av innsuget og snur flensen på de
 så att justerings skrua kommer inn mot motoren!
vet ikke helt hvordan det blir gjort aldri prøvd det selv!
Loggført

Vw 1302
JLH
Supermedlem
*****
Innlegg: 630
Bosted: Jessheim/Hamar


Bumblebee bugs and busses


Vis profil
« Svar #3 på: desember 26, 2009, 18:08:48 pm »

På ovalen våres boret vi to 10mm hull i senter med justeringsskruene på hver side i stede for å kutte store hull som mange andre gjør i forbindelse med drag race og lignende. når vi ikke skulle justere satte vi inn en gumipropp i hullene, fungerte som bare det.
« Siste redigering: desember 26, 2009, 18:10:46 pm av JLH » Loggført

T-1 1200 1965
T-1 Oval 1954
Golf MK2 1.6 Sport 1988
VW Caddy 2007
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: desember 26, 2009, 18:49:08 pm »

Opp med kompen så er problemet ute av verden Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 27, 2009, 00:08:28 am »

Ja, gid om komp økte kun ved å frese ned forbrenningskammeret og i så måte smalne motoren... Han kunne jo missforstått deg og økt slagvolumet og latt være og bearbeide toppene for å fått problemet løst. Du som er så opptatt av kamteori og det som følger med ville vel egentlig fraråde dette, JHU. 3 mm på begge sider er nok et ganske marginalt tiltak for denne karen her som sliter med å justere gasserne sine.

Beklager sidespranget, 71kg. Jeg har heller ingen bedre idé enn å borre to små hull på hver side og finne et par gummigjennomføringer å stappe inn. Biltema har disse i et greit sett med gjennomføringer. Du får de du trenger uten hull i det settet også. Husk å slenge ei grei tettende grunning i hullet for å forsegle stålet da fukta legger seg frisk rund ei slik gjennomføring.

Dette er jeg redd er prisen å måtte betale ved å ha mere hester i go'bilen Trist Hvis du da ikke justerer tomgangen i benk før du setter motoren inn i bilen...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: desember 27, 2009, 00:45:00 am »

Det er flere måter å løse dette på, enklest er nok å kjøpe snudde innsug, men hvis du har standard VW "1600" viftehus med friskluft utblås så kan det bli trangt på innsiden også, men da kan du kjøpe "36 hester" viftehus med friskluft utblås, de er mye smalere.


Loggført

Speed is no substitute for direction
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #7 på: desember 27, 2009, 08:40:10 am »

Det er flere måter å løse dette på, enklest er nok å kjøpe snudde innsug, men hvis du har standard VW "1600" viftehus med friskluft utblås så kan det bli trangt på innsiden også, men da kan du kjøpe "36 hester" viftehus med friskluft utblås, de er mye smalere.



Motoren er en 2276, har lite viftehus fra 30 hk. Dette kan være ne løsning ? takk for gode inspill,
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #8 på: desember 27, 2009, 09:26:48 am »

God Jul John. Hvis du skal kappe toppen kan du etter slik jeg ser det liksågodt kappe av bunnen og vri den om litt og evt korte om de ikke sitter fint i motorrommet. Mulig vi kan ordne dette har jo alt som trengs her utenom god sveiser. Hvis du er heldig sveiser geir de for deg :-)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!